Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Lontoossa?

Vierailija
24.08.2021 |

Itse en ole.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 ja 80 luvuilla 6 kertaa.

Ihania vaatekauppoja.👜👚🛍

Ja pubit🍻niissä tuli kyllä käytyä.

Vierailija
22/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenkunta kertaa. Lontoon jälkeen Helsinki tuntuu leppoisalta maalaiskylältä. Kaikki on siis tässä maailmassa suhteellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Jotenkin nuhjuinen ja luotaantyöntävä kuten koko Brittein saaret. En haluaisi asua.

Luotaantyöntävästä en tiedä, mutta vanhat ja vähän kuluneetkin rakennukset, kostea ilma, sumuisuus ja koleus ovat ehkä sitä nuhjuisuutta, josta itse pidän.

Minä taas en pidä. Esim. Sydämen asialla ja mikä se eläinlääkäriohjelma nyt on. Niitä kun katsoo niin kammottavan näköistä seutua ja rakennuksia. Huh. Puistattaa.

24/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran, vuonna 2012. Oli tosi kivaa, aion mennä joskus uudestaan.

Vierailija
25/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta olen käynyt kerran Tukholmassa.

Vierailija
26/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Jotenkin nuhjuinen ja luotaantyöntävä kuten koko Brittein saaret. En haluaisi asua.

Luotaantyöntävästä en tiedä, mutta vanhat ja vähän kuluneetkin rakennukset, kostea ilma, sumuisuus ja koleus ovat ehkä sitä nuhjuisuutta, josta itse pidän.

Minä taas en pidä. Esim. Sydämen asialla ja mikä se eläinlääkäriohjelma nyt on. Niitä kun katsoo niin kammottavan näköistä seutua ja rakennuksia. Huh. Puistattaa.

Tarkoitat varmaankin Kaikenkarvaisia ystäviä (All Creatures Great and Small), joka sijoittuu Yorkshiren nummille.

Ehkä vielä joskus pääsen itse iänikuiseen kivimökkiin asumaan, takkatulen ääressä ja kuumavesipullon sekä teekupin kanssa voi viltin alla lämmitellä sateisen viikonloppukävelyn jälkeen.

Onneksi makuja on monia.

Vierailija
27/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran suurlähetystössä uusimassa passin. Bussilla Lontooseen ja samana päivänä takaisin. Asuin vuosia muualla Englannissa, mutta en koskaan käynyt Lontoossa turistina.

Off topic, mutta tapasin kerran Madeiralla englantilaisen vähän iäkkäämmän pariskunnan, ja he kertoivat, että viikko Madeiralla on heille edullisempi kuin viikonloppu Lontoossa.

Vierailija
28/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse käynyt, mutta tunnen erään kanadalaisen, joka väittää käyneensä siellä.

Vierailija
29/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenkunta kertaa. Lontoon jälkeen Helsinki tuntuu leppoisalta maalaiskylältä. Kaikki on siis tässä maailmassa suhteellista.

Parikymmentä kertaa. Ja minusta taas Lontoo tuntuu leppoisalta maalaiskylältä Helsinkiin verrattuna. Kaikki ihmiset on rentoja, rakennukset usein matalia ja vanhaa on säilytetty maltillisesti. Aivan ydinkeskustassa on pubeja, jotka muistuttaa jotain telkkarisarjan maalaispubeja. Keskustassa on maalaismarkkinoiden oloisia torikatuja ja kauppahalleja. Kadulla voit törmätä Jamie Oliveriin tai Mick Jaggeriin.

En siis ole käynyt missään Lontoon esikaupungeissa enkä nukkumalähiöissä.

Vierailija
30/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran 1970-luvulla, jolloin Lontoo vielä svengasi! Voi sitä reissua!

Viimeksi noin viisi vuotta sitten. Ei ole Lontoo enää entisensä, mutta niinpä en ole minäkään.

Miten oli muuttunut? Tai siis mitkä oli suurimmat muutokset vanhaan nähden?

Muuttunut likaisemmaksi ja nuhjuisemmaksi.

Ja Helsinki on muuttunut, nykyisin täältä saa sellaista, mistä 1970-saattoi vain haaveilla.

Niin, ja itsekin tottakai olen muuttunut - ehkä kriittisemmäksi.

Vierailija
31/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran 1970-luvulla, jolloin Lontoo vielä svengasi! Voi sitä reissua!

Viimeksi noin viisi vuotta sitten. Ei ole Lontoo enää entisensä, mutta niinpä en ole minäkään.

Olen kateellinen sulle.

Vierailija
32/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalainen introvertti, mutta todella viihdyn Lontoossa. En osaa selittää sitä, mutta aivan kuin tulisin ulos kuorestani siellä. Handlaan small talkin, eikä se häiritse itseäni ollenkaan. Voin jutella ihmisille tai olla juttelematta. Yleensä vastassa on aina kohtelias asiakaspalvelija, jos jotain tarvitsee kysyä. 

Tunnen, että sujahdan sinne väenpaljouden keskelle, eikä ketään kiinnosta kuka olen tai miltä näytän. 

Helsingissä en koskaan tunne samoin. Siellä tunnelma on kireä ja varautunut. 

Vierailija
33/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaankin Kaikenkarvaisia ystäviä (All Creatures Great and Small), joka sijoittuu Yorkshiren nummille.

Ehkä vielä joskus pääsen itse iänikuiseen kivimökkiin asumaan, takkatulen ääressä ja kuumavesipullon sekä teekupin kanssa voi viltin alla lämmitellä sateisen viikonloppukävelyn jälkeen.

Onneksi makuja on monia.

Oi, mulla on sama haave! Olen käynyt 5 kertaa Lontoossa ja kerran Skotlannissa ja aina vaan haaveilen, että pääsen uudelleen tuolle saarelle! Tyttären olen luvannut viedä Lontooseen sitten kun tämä maailma vähän tästä tokenee.

Vierailija
34/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena 90-luvun alussa. Siellä oli turisteille vanha kartano tai talo, jossa oli opaskierros. Luonnontieteellinen museo, vahakabinetti, egyptimuseo, joku kidutusvälinemuseo keskiajalta valitettavasti (ettei historia toistu), eläintarha, isot puistot, kuninkaallisten joku rakennus johon turistit pääsivät vierailemaan ja suuri kirjakauppa. Metrolla /junalla pääsi Brightoniin joka on rannikolla. Aikuisena saattaisi mennä eri paikkoihin, esimerkiksi messutapahtumiin, putiikit tai vapaammin.

Vierailija
35/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäs 100 kertaa.

Lempikaupunki 💗

Vierailija
36/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi makuja on monia.

Oi, mulla on sama haave! Olen käynyt 5 kertaa Lontoossa ja kerran Skotlannissa ja aina vaan haaveilen, että pääsen uudelleen tuolle saarelle! Tyttären olen luvannut viedä Lontooseen sitten kun tämä maailma vähän tästä tokenee.

Itse en ole vielä Pohjois-Englannissa tai Skotlannissa päässyt käymään, mutta tässä tilanteen rauhoittuessa varmasti tulee reissuun lähdettyä.

Matkasta tyttären kanssa tulee varmasti oikein mukava, nyt ei muuta kuin suunnittelemaan ja odottamaan oikeaa hetkeä. Toivottavasti pian päästään matkaan!

Vierailija
37/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viisi kertaa

Maailman parhaat nähtävyydet ja shoppailumahdollisuudet, hyvää siideriä pubeissa

Vierailija
38/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahdesti, kymmenisen vuotta sitten molemmat kerrat. Ihan hauska kaupunki, josta saisi varmaan enemmän irti jos kukkaro venyisi vähän isompaan budjettiin. :D Onhan siellä omanlaisensa tunnelma, kivoja pubeja, tapahtumia ja kulttuuria riittää! Ei kuitenkaan mikään mun kaikista lempparein kaupunki.

Vierailija
39/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, monta kertaa ennen koronaa ja Brexitiä. Tykkään kaupungin runsaasta ja laadukkaasta ruoka- ja kulttuuritarjonnasta: on musikaalia, teatteria, katutaidetta, museoita ja näyttelyitä, konsertteja, mahtavia kasvisravintoloita... Ihan halpa se ei tietty ole, mutta eipä juuri Helsinkiä kalliimpi, jos ei missään luksusmajoituksessa yövy.

Vierailija
40/50 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt perhematkalla v. 2006. Ikimuistoinen reissu, mm. Natural history museum. Lämpötila oli +40 C.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän