Voiko haluttomuudesta parantua?
Jos joskus on kuitenkin halunnut mutta enää ei yhtään.
Kommentit (24)
Voi. Mulla syynä oli kilpirauhasen vajaatoiminta, joka oli päällä tunnistamattomana 20 vuotta. Kannattaa tsekata kunnon lääkärillä, ettei ole siitä kyse.
Voi. Minulla oli koko sen kolme vuotta kun olin ssri-lääkkeillä haluttomuutta, mutta kun jätin ne pois, aloin taas kiinnostua seksistä. Hetki siinä kyllä meni. Tosin masennuksesta paraneminen auttoi myös, ja se, että tapasin tosi ihanan miehen.
Oletko masentunut? Syötkö lääkkeitä?
Samaa olen miettinyt. Nykyään seksi lähinnä inhottaa. Masennuslääkkeitäkäön en käytä. Olen joskus käyttänyt ja mietin että veivätkö lopullisesti halut.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:29"]
Samaa olen miettinyt. Nykyään seksi lähinnä inhottaa. Masennuslääkkeitäkäön en käytä. Olen joskus käyttänyt ja mietin että veivätkö lopullisesti halut.
[/quote]
Voivat viedä. Siskolleni kävi niin. Sitten taas ystäväni kehuu Voxraa (joka ei ole ssri) ja sanoo, että sen sivuvaikutus on jatkuva panetus. Tiedä sitten miten on. Itse en ole mielialalääkkeitä syönyt enkä syö.
Itse parannuin halutomuudesta (seksiä vain noin 1krt/2 kk kun mies vonkasi 3vuoden sisällä) sillä että teimme miehen kanssa kalenteriin "seksitreffejä" 2 kerta vikkoon. Eli ihan sovimme että keskiviikkona/sunnuntaina vaikka kuinka väsytäisi/ei tekisi mieli/yms. tekosyy niin harrastamme seksiä. Jos ei yhdyntää niin kumminkin hyväilyä, käsiseksiä, suuseksiä tai muutenvaan seksiä.
Muutamat ekat kerrat olivat sellain puoliväkisin ja vähän bläh. Sitten alkoi sujumaan ja huomasin tuossa muutama viikko sitten että minuahan haluttaa ja meillä oli spontaania seksiä!
Ajatelin ennenkuin aloitimme että ei koko juttu tule toimimaan mutta päätäväisyydellä sain haluni takasin, nyt täytyy pitää huolta siitä että ne ei hautaudu arjen alle uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:27"]Voi. Erosin miehestäni ja jo alkoi sukat pyöriä jaloissa.
[/quote]
Eli jos vaimoa ei enää seksi kiinnosta, niin ei kannata edes yrittää korjata tilannetta?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:27"]Voi. Erosin miehestäni ja jo alkoi sukat pyöriä jaloissa.
[/quote]
Eli jos vaimoa ei enää seksi kiinnosta, niin ei kannata edes yrittää korjata tilannetta?
[/quote] kuinka paljon teet kotitöitä?
Mä paranin kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Pari viikkoa sen jälkeen ei haluttomuutta enää ollut ja olo on jo tämän asian takia huikea. On mukavaa olla taas oma itsensä.
Mä paranin kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Pari viikkoa sen jälkeen ei haluttomuutta enää ollut ja olo on jo tämän asian takia huikea. On mukavaa olla taas oma itsensä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 10:09"]
[/quote]Jaaha, tulikin kahteen kertaan vaikka "viestin lähetys epäonnistui" ekalla kerralla. Ekaa kertaa monistin av-historiassani. :)
Onko sulla kuiva olo? Siihen kuivuuteen ainakin auttaa rasva, estrogeeni, bevita tms. jotkut lääkkeet pitää limakalvot kuivina ja se vaikuttaa haluttomuuteen.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:29"]
[/quote]
Voivat viedä. Siskolleni kävi niin. Sitten taas ystäväni kehuu Voxraa (joka ei ole ssri) ja sanoo, että sen sivuvaikutus on jatkuva panetus. Tiedä sitten miten on. Itse en ole mielialalääkkeitä syönyt enkä syö.
[/quote]
Tuo Voxra-juttu on täyttä totta. Se on ihan tunnettu sivuvaikutus tälle lääkkeelle, sama kuin se että se sattumalta auttaa lopettamaan tupakoinnin. Lääkeyhtiö (GSK) ei vaan jostain syystä mainosta tätä asiaa. Kun aloitin syömään Voxraa tänä keväänä (psykiatri määräsi), niin libido heräsi uudelleen vuosien ssri-kierteen ja haluttomuuden jälkeen. Mutta on tämä vähän kiusallistakin, koska olen sinkku, joten en usein pääse purkamaan sitä himotusta kuin omin avuin. Kiinnostavan miehen kanssa treffeillä olen heti valmiina, ja sitä on hiukan vaikea peitellä, kun jo pieni kosketuskin saa aikaan nautinnon värähdyksiä. Vaatii valtavasti itsehillintää etten käy heti kimppuun.
Joten Voxra auttaa, mutta luulen, että mun täytyy luopua siitä, kun tätä jatkuvaa panetusta ei kestä. Jokainen vastaantuleva hyvännäköinen mies saa himot heräämään. Musta on tullut nymfomaani! Kerro se sitten miespuoliselle omalääkärille, joka on vielä jumalaisen komea. Uhh, täytyy ehkä keksiä joku muu syy miksi lääke ei sovi. Liian noloa.
Hormonaalinen ehkäisy on hanurista. Eli pillerit roskiin tai käy kiskauttamassa hormonikierukka pois niin johan alkaa naisen luonnollinen halukkuus herätä...
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 10:42"]
Hormonaalinen ehkäisy on hanurista. Eli pillerit roskiin tai käy kiskauttamassa hormonikierukka pois niin johan alkaa naisen luonnollinen halukkuus herätä...
[/quote]
Näin on. Miehet ei ikinä suostuisi syömään mitään hormonaalista ehkäisytuotetta.
Kuparikierukan kanssa haluttaa jopa imetysaikana eikä mitään liukuvoidettakaan tartte. Paitsi pyllyreikään.
Ei aina haluta. Nykymaailmassa seksi on niin keskiössä, että koko ajan pitäisi haluttaa. On ihan normaalia, että välillä seksi ei kiinnosta.
Meillä oli taas eilen riita tästä aiheesta. Mies ihmetteli, miksi edes olen hänen kanssaan ja että jos otettais ero niin "voisin vaihtaa parempaan". Löi täysin ällikällä, en itse edes ajattele parisuhdetta ja seksiä yhdessä. Jos tulee ero, en ainakaan uutta miestä ala hankkimaan!