Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotkut ne vaan ovat aina etuajassa

Vierailija
23.08.2021 |

Sitten seisotaan hermostuneena odottamassa ja mainostetaan, että olenpa tässä jo vartin odotellut.

Paras tapaus on entinen työkaverini, joka oli aina töissä viimeistään varttia ennen töiden alkua. Hän mainosti kovaan ääneen, jos oli ehtinyt siistiä kahvihuoneen tiskipöydät tai järjestellä työpöydän paperit (joita oli vähän). Kerran hänen bussinsa oli myöhässä niin, että hän myöhästyi 5 min. Hui kauheaa, sitten oli maailmankirjat sekaisin ja kiersi kaikille selittämässä bussisattumustaan. Kun ei voi enää liikennöitsijän luottaa, että ehtii. Kyllä, elämässä voi sattua pahempaakin.

Minun tätini heräsi maalla aikaisin, että ehti seisomaan kaupan ovien taakse ennen ovien avaamista. Jos oli sovittu, että kylään mennään kahden maissa, hän oli istunut odottamassa jo puoli tuntia. Pullat ja korput nökötti pöydässä, kahvit pannussa. Kerran mentiin myöhässä ja tätikulta oli kaatanut meille keittämänsä kahvit mielenosoituksellisesti viemäriin.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tapa. Mun anoppi pitää viedä juna-asemalle tuntia ennen junan lähtöö. Aikoinaan odottelin sen kanssa, mut viime vuosina oon vaan jättänyt aseman eteen. Se käy vessassa ja ostaa jonkin lehden ja tarkistaa kymmenen kertaa, miltä laiturilta se juna lähtee. Sit se seisoo tai istuu laiturilla puoli tuntia.

Vierailija
2/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. En vaan käsitä, miksi joku tulee töihin 6.40, kun työvuoro alkaa 7.00. Se kun riittää, että on paikalla 7 tasan. Ei ole mitään vaatteiden vaihtoa tms valmisteluja. Palkka alkaa juosta vasta 7.00.

Samoin joku sukulainen on aina paikalla puoli tuntia liian aikaisin. Jos ilmoitan rippijuhlat alkavaksi 12, niin tiedän kuka on paikalla 11.30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kastinsa nämä. Sitten esittävät pyhää lehmää jos joku tulee minuutin yli. Juhliin nämä ihmiset tulevat kun valmistelut vielä kesken. Etikettivirhe siis. Ovat muutenkin esimerkiksi lentokentällä paniikissa 4 tuntia ennen.

Vierailija
4/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Niin ärsyttävää. Tai sovittu vaikka, että nähdään kello 14. Niin soitetaan jo kaksikymmentä minuuttia vaille, että olen jo täällä... Vaikka olen monta kertaa sanonut, että en tule sinne norkoilemaan. Itse olen yleensä vielä vessassa juuri kun puhelin soi.

Ja tätä toistuu jatkuvasti. Ei mene perille.

Vierailija
5/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. En vaan käsitä, miksi joku tulee töihin 6.40, kun työvuoro alkaa 7.00. Se kun riittää, että on paikalla 7 tasan. Ei ole mitään vaatteiden vaihtoa tms valmisteluja. Palkka alkaa juosta vasta 7.00.

Samoin joku sukulainen on aina paikalla puoli tuntia liian aikaisin. Jos ilmoitan rippijuhlat alkavaksi 12, niin tiedän kuka on paikalla 11.30

Näin meilläkin. Minun anoppini oli miehensä kanssa meidän häissä 45 min. etuajassa. Ei muuten mitään, mutta nämä tollot änkesivät kirkkoon sisälle, kun edellinen hääpari oli poistunut ja niiden häävieraat vielä seisoivat kirkon portailla. Olin monta kertaa muistuttanut, että EI etuajassa kirkkoon. Suntio oli pyytänyt anoppia ja hänen miestään poistumaan hetkeksi ulos, kun he haluavat katsoa, että kaikki on kunnossa meidän häitä varten. Anoppi jaksaa vielä monen vuoden jälkeenkin marttyyrinä kertoa tarinaa, kuinka hänet heitettiin kirkosta ulos juuri ennen poikansa häitä. Unohtaa vaan mainita, että itse änkesi lähestulkoon kesken vieraiden häiden sinne.

Vierailija
6/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina todella ajoissa paikalla! Välillä se on kieltämättä outoa, töissä tai koulussa aina puoli tuntia ennen ja tapaamisiin myös. Tää juontaa juurensa lapsuudesta, jos en ollut ajoissa pihalla ja jonnekin piti lähteä sait vain katsoa kun auton takavalot loittoni pihasta. Yksi zoolandia reissu jäi välistä jne… Isäni oli ”vähän” nipo. Emme ole tekemisissä nykyään.

Vierailija
7/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kotiin meneminen etuajassa on kyllä todella epäkohteliasta. Mieluummin vaikka vähän myöhässä.

Vierailija
8/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ihan normaalia ja tätä ihan odotetaan oikeilla työpaikoilla. Sitä tullaan ajoissa töihin, että ei esimerkiksi ruuhkan takia myöhästytä. Pomo kyllä arvostaa ja aikoinaan antaa palkankorotuksen - täten etuajoissa tuleminen on maksanut itsensä pois.

Vierailija
9/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että oli puhe reisille laukeamisesta.

Ei kaikki, vain noin 22%.

Vierailija
10/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mieluummin ajoissa kuin myöhässä, koska mikään ei ole nolompaa kuin jatkuva myöhästely. Se on muiden ajan varastamista. Kaikkien muiden, jotka mua joutuivat odottamaan.

Vierailija
11/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin työelämäni niin itseäni kehotettiin ja painotettiin tulemaan ainaskin 10 min aikaisemmin pomon suusta, kuin milloin työt alkaa. Ei siinä auttanut, kuin totella mitä käskettiin.

Vierailija
12/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Itselläni. Sanotaan, että saan vaikka kyydin (kiitos siitä), mutta kyyti tulee kello 15-16. No soitetaan sitten pihalta, että täällä ollaan Tai laitetaan viesti:nyt. . Ja jos menee enemmän kuin pari minuuttia päästä pihalle niin maristaan mikä kestää.. Siis tottakai olen jo kello 15 käynyt vessassa ja istun sisällä ulkovaatteet päällä odottamassa sitä puhelinsoittoa/viestiä.

Vierailija
13/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun menin varhain aamusella frisbeegolffaamaan niin aina näkyi matkalla Lidlin pihassa odottamassa porukkaa, kunnes Lidl aukeaa.

En ymmärrä miksi pitää ainaskin tuommoisessa asiassa olla liian aikaisessa. Saahan ne samat tuotteet vähän myöhemminkin.

Vierailija
14/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloitin työelämäni niin itseäni kehotettiin ja painotettiin tulemaan ainaskin 10 min aikaisemmin pomon suusta, kuin milloin työt alkaa. Ei siinä auttanut, kuin totella mitä käskettiin.

Hah, meillä yritettiin tuota. Kysyin maksatko palkan siitä? Ei kuulemma. Eipä kehoitettu uudestaan. Ilmaisiin ylitöihin sai jäädä kanssa,jos halusi.

Vierailija
15/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä ihan normaalia ja tätä ihan odotetaan oikeilla työpaikoilla. Sitä tullaan ajoissa töihin, että ei esimerkiksi ruuhkan takia myöhästytä. Pomo kyllä arvostaa ja aikoinaan antaa palkankorotuksen - täten etuajoissa tuleminen on maksanut itsensä pois.

Riippuu varmaan alasta. Toimistoissa kun alkaa olla käytäntönä liukuva toimistotyöaika. Meillä pitää leimata itsensä sisään klo 7-10 välillä ja ulos klo 14-18 välillä. Päällikkö on huomautellut useamman kerran, että on täysin tarpeetonta tulla säännöllisesti töihin klo 7. Pitää olla ihmisiä asiakkaiden tavoitettavissa klo 15 jälkeenkin. Meillä on pari, jotka eivät anna periksi, vaan tulevat töihin joka aamu seitsemän maissa. Hassuin tapaus oli yksi kesäperjantai, kun tulin jo seitsemäksi, että pääsen lähtemään mökille ajoissa. Siellä oli puolenkymmentä työntekijää oven takana jonossa. Ennen seitsemää kun ei kannata leimata, kun se ei kirjaudu järjestelmään.

Vierailija
16/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan siis tarkalleen menit sinne pomon suuhun, kun tulit sieltä 10 min aikaisemmin? Aikaisemmin kuin kuka/mikä? Vai tulitko siis pomon suuhun 10 min ennen kuin työt alkoivat?

Vierailija
17/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo arvostaa ja aikoinaan antaa palkankorotuksen.. Heh. Hyvä yritys.

(ne tessin korotukset tulee ihan automaattisesti)

Vierailija
18/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Eräskin oli oikein asettanut kellonsa 20 min etuaikaan, sen lisäksi oli 20 min etuajassa eli yhteensä 40 min. Sitten valitti aina että tulen myöhässä.

Vierailija
19/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan siis tarkalleen menit sinne pomon suuhun, kun tulit sieltä 10 min aikaisemmin? Aikaisemmin kuin kuka/mikä? Vai tulitko siis pomon suuhun 10 min ennen kuin työt alkoivat?

Dysfasiaa on itselläni, joten älä kiusaa. Pomo siis sanoi, että 10 min aikaisemmin pitäisi olla töissä.

(Nyt sain sen selvemmin sanottua)

Vierailija
20/69 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Eräskin oli oikein asettanut kellonsa 20 min etuaikaan, sen lisäksi oli 20 min etuajassa eli yhteensä 40 min. Sitten valitti aina että tulen myöhässä.

Näitä tyyppejä on. Meidän entinen sihteeri siirsi kaikki kellot muutaman minuutin etuaikaan. Kun kysyin syytä, hän ihan pokkana väitti, että kun eräillä on tapana myöhästyä pari minuuttia. Kun huomautin, että jos ne katsoo omaa kelloa, niin eihän ne huomaa noita seinäkelloja. ”Saatpa nähdä, että tämä toimii. Tämä on keittiöpsykologiaa”, väitti hän.