Jotkut ne vaan ovat aina etuajassa
Sitten seisotaan hermostuneena odottamassa ja mainostetaan, että olenpa tässä jo vartin odotellut.
Paras tapaus on entinen työkaverini, joka oli aina töissä viimeistään varttia ennen töiden alkua. Hän mainosti kovaan ääneen, jos oli ehtinyt siistiä kahvihuoneen tiskipöydät tai järjestellä työpöydän paperit (joita oli vähän). Kerran hänen bussinsa oli myöhässä niin, että hän myöhästyi 5 min. Hui kauheaa, sitten oli maailmankirjat sekaisin ja kiersi kaikille selittämässä bussisattumustaan. Kun ei voi enää liikennöitsijän luottaa, että ehtii. Kyllä, elämässä voi sattua pahempaakin.
Minun tätini heräsi maalla aikaisin, että ehti seisomaan kaupan ovien taakse ennen ovien avaamista. Jos oli sovittu, että kylään mennään kahden maissa, hän oli istunut odottamassa jo puoli tuntia. Pullat ja korput nökötti pöydässä, kahvit pannussa. Kerran mentiin myöhässä ja tätikulta oli kaatanut meille keittämänsä kahvit mielenosoituksellisesti viemäriin.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Totta. En vaan käsitä, miksi joku tulee töihin 6.40, kun työvuoro alkaa 7.00. Se kun riittää, että on paikalla 7 tasan. Ei ole mitään vaatteiden vaihtoa tms valmisteluja. Palkka alkaa juosta vasta 7.00.
Samoin joku sukulainen on aina paikalla puoli tuntia liian aikaisin. Jos ilmoitan rippijuhlat alkavaksi 12, niin tiedän kuka on paikalla 11.30
en tiedä sinun rippijuhlistasi mutta on mahtavaa mennä töihihin varttia vaille ja keittää kahvia ja juoda ne aivan rauhassa. työnnä sinä ne satavuotiaat rippijuhlasi mihin reikään ikinä keksitkään, voi jeesus vai tuli joku joskus puoli tuntia liian aikaisin teille rippijuhliin ja maailmasi kaatui siihen.
Meillä töissä ennen koronaa piti olla työpisteellä ennen töiden alkua, sitä ennen piti vaihtaa työvaatteet (jos ne vaihto töissä). Nyt koronan takia sisälle pääsee vasta 10 vaille tasan eli moni tulee vasta hän ennen tasaa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. En vaan käsitä, miksi joku tulee töihin 6.40, kun työvuoro alkaa 7.00. Se kun riittää, että on paikalla 7 tasan. Ei ole mitään vaatteiden vaihtoa tms valmisteluja. Palkka alkaa juosta vasta 7.00.
Samoin joku sukulainen on aina paikalla puoli tuntia liian aikaisin. Jos ilmoitan rippijuhlat alkavaksi 12, niin tiedän kuka on paikalla 11.30
en tiedä sinun rippijuhlistasi mutta on mahtavaa mennä töihihin varttia vaille ja keittää kahvia ja juoda ne aivan rauhassa. työnnä sinä ne satavuotiaat rippijuhlasi mihin reikään ikinä keksitkään, voi jeesus vai tuli joku joskus puoli tuntia liian aikaisin teille rippijuhliin ja maailmasi kaatui siihen.
Älä nyt lyttää toisten kokemuksia. Olet itse varmaan juuri tuollainen etuaikaisvieras
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun aloitin työelämäni niin itseäni kehotettiin ja painotettiin tulemaan ainaskin 10 min aikaisemmin pomon suusta, kuin milloin työt alkaa. Ei siinä auttanut, kuin totella mitä käskettiin.
Mihin aikaan siis tarkalleen menit sinne pomon suuhun, kun tulit sieltä 10 min aikaisemmin? Aikaisemmin kuin kuka/mikä? Vai tulitko siis pomon suuhun 10 min ennen kuin työt alkoivat?
Dysfasiaa on itselläni, joten älä kiusaa. Pomo siis sanoi, että 10 min aikaisemmin pitäisi olla töissä.
(Nyt sain sen selvemmin sanottua)
Anteeksi, olin asiaton. En ymmärtänyt, että johtui dysfasiasta, enkä ole koskaan aiemmin veetuillut täällä. Itselläni rankka elämä juuri nyt, mutta ei se ole mikään puolustus. Pahoittelut vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun aloitin työelämäni niin itseäni kehotettiin ja painotettiin tulemaan ainaskin 10 min aikaisemmin pomon suusta, kuin milloin työt alkaa. Ei siinä auttanut, kuin totella mitä käskettiin.
Mihin aikaan siis tarkalleen menit sinne pomon suuhun, kun tulit sieltä 10 min aikaisemmin? Aikaisemmin kuin kuka/mikä? Vai tulitko siis pomon suuhun 10 min ennen kuin työt alkoivat?
Dysfasiaa on itselläni, joten älä kiusaa. Pomo siis sanoi, että 10 min aikaisemmin pitäisi olla töissä.
(Nyt sain sen selvemmin sanottua)Anteeksi, olin asiaton. En ymmärtänyt, että johtui dysfasiasta, enkä ole koskaan aiemmin veetuillut täällä. Itselläni rankka elämä juuri nyt, mutta ei se ole mikään puolustus. Pahoittelut vielä.
Eipä mitään. Eiköhän tällä palstalla saa jatkuvasti kuraa niskaan. Tsemppiä sinnekin 👍
Hän kaatoi kahvit viemäriin, koska osa teistä tädeistä valitti, että kahvi pitää olla tuoretta, eikä mitään seisyttä kahvia. Teitä tätejä on kyllä vaikee miellyttää:-)
Kun ollaan menty sovittuun kellonaikaan johonkin sukutapaamiseen, johon on kutsuttu vain rajattu määrä vieraita, esim. serkut, niin AINA ne muut vieraat jo istua nököttävät siellä. Ja sen oloisina että ovat jo kauankin olleet paikalla. Ehkä jopa puoli tuntia.
Luulenpa, että he ovat etuajassa siksi, etteivät joutuisi tullessaan liikaa katseiden kohteeksi, haluavat olla ensimmäisiä vieraita. Ja sitten on kiva "vahdata" niitä oikealla ajalla tulevia vieraita, kun itse istuu "turvallisesti" jo muiden keskellä.
Niin on. Kaupan kassallakin.
Sitä Alkoa ei saa myydä ennen yhdeksää!
Vierailija kirjoitti:
Täällä on myös ketju toisinpäin.
Ihmisiä näyttää olevan moneen junaan.
Harmi, että jotkut eivät edes yritä olla täsmällisiä. Kuittailut siitä, että olenpa parempi, kun olen reilusti ajoissa, ja tyypit jotka myöhästelee jatkuvasti tarkoituksella osaavat olla todella vee mäisiä toisille. Kaikki menisi paljon paremmin, jos edes yritettäisiin olla täsmällisiä toisillemme.
Isovanhempani ovat tällaisia :D Aina, jos heidän kanssaan olen jonnekin lähdössä niin olen oppinut olemaan puolituntia ennen valmis sovittua aikaa, koska tulevat aina puolituntia etuajassa sovitusta.
Ei koskaan enempää kuin 5-10 minuuttia ajoissa!
Appivanhemmat olivat tulossa kylään, puolituntia aikaisemmin soittavat, että missä te ootte, täällä on talo pimeenä ja tyhjänä, ootteko te unohtanut?!? Oltiin just tulossa kaupasta, kun ajateltiin, että ei ne nyt siitä muutaman kilometrin päästä niin hyvissä ajoin etuajassa tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt lyttää toisten kokemuksia. Olet itse varmaan juuri tuollainen etuaikaisvieras
jos joku muistelaa sata vuotta sitten puoli tuntia liian aikaisin tullutta rippivierasta niin ehkä pitkäniemi on hänen paikkansa. kyllä olen etu-ajassa itse aina pari minuuttia sovitusta ajasta en ole mikään kusipää joka ei kunnioita tapaamisiaan tai että joutuisin ajamaan ylinopeutta että ehtisin... ai niin eihän minulla ollutkaan kiire kyllähän kaikki minua odottavat.
Nauroinpa makeasti. Minun äitini oli tuollainen, että jos oli vieraita tulossa, hän iski kahvikupit ja pullat pöytään reilusti etukäteen. Maidon laittoi pieneen kannuun ja sen malttoi sentään pitää jääkaapissa. Auta armias, jos me penskat ei oltu pyhävaatteissa viimeistään tuntia ennen vieraiden tuloa. Jos joku vieras tuli myöhässä, äiti saattoi sanoa vieraan lähdettyä, että tuota Railia/Kososta/Kinnusta ei enää kutsuta, kun ei osaa tulla ajallaan. Siihen isä toppuutteli, että älähän nyt, kyllä siihen syynsä on, miksi on lähtö kestänyt. Tulee lapsuus mieleen.
-Mummeli 67 v
Töissä olen ajoissa ja liikuntaharrastuksissa, mutta kylään menen usein myöhässä. En tykkää juosta kellon kanssa minuutilleen. On helpompi olla etuajassa jumpassa tai tanssitunnilla, kun ei ole hätäinen tunne.
Usein ajoissa olijat kiirehtivät myös kaikessa muussa. Heillä on kiire juhliin, mutta myös sieltä pois. Kiire päästä ruokapöytään ja kiire syödä nopeasti. Kiire puhua ja kiire lopettaa. Elämä on sellaista suhailua.
Kaupassa on eläkeläiset usein oven takana odottamassa avaamista, eli ne, joilla vähiten olisi kiire.
Entisessä duunissa vihasin niitä, jotka tuli paikalle puolituntia ennen omaa aikaansa. Parhaimmat vielä sanoivat, että voidaan sitten aloittaa hyvissä ajoin. Joo, ei voida vaan aloitetaan silloin kun se aika on sovittu. Sen väliajan asiakkaiden välillä käytin muihin tehtäviin tai ihan vaan omaan taukoon.
Eikä! Meillä oli töissä tällainen rouva.. Siirsi aina kellon paria minuuttia etuaikaan.. Minä sitten siirsin oikeaan. Hän olikin aina ajoissa; myös töistä lähdössä.