Itsepalvelukassat, itsensä orjuutusta ja yksityisyyden häpäisyä vai fiksu tapa asioida kaupassa
Minä kallistun ensimmäiseen todennäköisyyteen, itsepalvelukassat ahdistavat.
Kommentit (73)
Kauppiaan tulot kasvoivat koska asiakkaat suostuivat tekemään osan työntekijöiden tehtävistä ilmaiseksi.Eli kauppias on ainut voittaja.
Minä suosin perinteistä kassaa, jos ei ole jonoja. Harvoja sosiaalisia tilanteita päivässä
Jätän väliin ellen ole ihan hirveässä kiireessä. Nykyään ihmisiä irtisanotaan pienimmälläkin tekosyyllä, joten haluan mielummin edes omalta osaltani yrittää varmistaa, että kaupassa on vielä henkilökunnalle työpaikkoja.
Yksityisyyden häpäisy :D
Mitä nyt taas!!
Eikö tuo ole päinvastoin.
Kukaan ei nyt käpistele ja arvostele ostoksiasi kun piippaat ne ihan itse.
No, mielenterveysongelmahan tuo ahdistus on. Suosittelen terapiaa, jos itsepalvelukassa ahdistaa
Ps. Kalevauva, tuosta vikasta lauseestani saisi hyvän biisin
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaan tulot kasvoivat koska asiakkaat suostuivat tekemään osan työntekijöiden tehtävistä ilmaiseksi.Eli kauppias on ainut voittaja.
Minä lasken omalle ajalleni hinnan ja pikakassat nopeuttaa sitä asiointia, kun tarvitsee jotain pikaisesti.
(muuten hoidan ostokset etänä)
Käytän aina jos mahdollista itsepalvelukassaa. Ostokseni eivät ole kärryllinen vaan korillinen. Saan asioida rauhassa, siinä suurin syy.
Siis saako nauraa? Kyllä olet sekaisin....
Vierailija kirjoitti:
Jätän väliin ellen ole ihan hirveässä kiireessä. Nykyään ihmisiä irtisanotaan pienimmälläkin tekosyyllä, joten haluan mielummin edes omalta osaltani yrittää varmistaa, että kaupassa on vielä henkilökunnalle työpaikkoja.
Tämä. Kohtahan siellä ovella on lattiaharja ja jokaisen odotetaan laasevan omat jälkensä. Ja tavarat on paffilaatikoissa josta jokainen voi sen Kauraryynipakettinsa ihan hyvin ottaa.
Käytän itsepalvelukassaa aina kun ei ole itse kassalle mitään asiaa. Nopea ja helppo tapa hoitaa ostoksensa.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisyyden häpäisy :D
Mitä nyt taas!!
Eikö tuo ole päinvastoin.
Kukaan ei nyt käpistele ja arvostele ostoksiasi kun piippaat ne ihan itse.
No, mielenterveysongelmahan tuo ahdistus on. Suosittelen terapiaa, jos itsepalvelukassa ahdistaa
Ps. Kalevauva, tuosta vikasta lauseestani saisi hyvän biisin
Ostoksia valvotaan/arvostellaan vaikka käytät pikakassoja. Ne tulee jopa seulottua tarkemmin, että huomataan jättääkö joku jotakin piippaamatta.
Kassoilla viivakoodeja vaihtavat pellet saavat nämä helpot kassat pikkuhiljaa katoamaan, eikä rangaistuksena näille työttömille ole kuin vähän päiväsakkoja.
Jännä, miten itsepalvelukassat aiheuttavat näin paljon tunteita siitä, että tehdään "kaupan työntekijöiden töitä".
Mutta kuinka moni
- maksaa laskunsa itse verkkopankissa (vs. veisi laskut pankkiin maksettavaksi omalta tililtä)
- tankkaa itse autonsa (vs. huoltoaseman työntekijä tankkaisi auton)
- tilaa itse verokorttinsa netistä, jos siihen tarvitsee muutoksia (vs. menisi verotoimistoon, jossa työntekijä syöttäisi tiedot ja tulostaisi verokortin)
- varaa itse matkansa ja ostaa lentoliput (vs. menisi matkatoimistoon, jossa työntekijä varaisi matkan ja tulostaisi lentoliput)
En käytä koskaan. Kohtahan siellä saa itse hyllyttääkin ja kantaa kamat rekasta sisään. Kun tämä on opittu kuokitaan perunatkin maasta itse
Itsepalvelukassalla pitäisi saada joku alennus kun joutuu kassan hommat tekemään.
Jos palvelet itse itseäsi niin alennusta ostoksista 20%?
Käyn perinteisellä kassalla, koska hän on usein ainoa ihminen, jolle puhun päivän aikana.
Ehdottomasti fiksu tapa asioida ja nimenomaan itsepalvelukassassa saa toimia yksityisesti kaikessa rauhassa. Ja nyt kun on tullut lisää niitä kassoja, jossa on ostoksille se liukuhihna ja voi isompiakin määriä hoitaa itse, niin menen aina sellaiseen. Siellä saan ihan kaikessa rauhassa toimia, kukaan ei ole selän takana puhkumassa ja ei tarvitse pikavauhtia pakata tavaroita. Mahtavia ovat ja ainakin vielä meilläpäin niissä ei ole jonoja, kun urpot eivät selviydy niissä.
Menen vanhan äitini kanssa myös noihin, koska siellä äitikin voi olla niin hidas kuin haluaa ja hän on erityisen innostunut lukemaan viivakoodeja lukijaan, kun sitä voi tehdä juuri niin hitaasti kuin haluaa ja minä sitten pakkaan siinä samalla tavaroita kassiin.
Vierailija kirjoitti:
Suloista.
Mikä ihmeen yksityisyyden häpäisy?