Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako ortodoksi käydä ehtoollisella luterilaisessa kirkossa?

Vierailija
11.08.2008 |

Itse kävin eilen, teinkö pahan mokan?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teologiset näkemyserot estävät vanhan kirkon ja uuden kirkon ehtoollisyhteydestä

Vierailija
22/22 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintoisia vastauksia tullut, mutta suurin osa taitaa siis olla sitä mieltä, että tein väärin. No asiahan oli niin, että koko muu perheeni ovat luterilaisia, ja itsekkin jos kirkossa käyn, se on yleensä luterilainen kirkko. En kuitenkaan halua muuttua luterilaiseksi ( periaatekysymys). No eilen oli lapseni kouluunsiunaaminen, ja siinä sitten menin ehtoolliselle, enempää sitä edes ajattelematta asiaa. Vasta myöhemmin rupesin miettimään teinköhän nyt pahan kirkollisen mokan. Ajattelen itse asian kuitenkin niin, että itse asia, eli se ehtoollinen on kuitenkin niin tärkeä asia, että jos kerrankin haluan mennä ehtoolliselle ja ymmärrän sen merkityksen, niin miksi en sitä voisi saada myös luterilaisessa kirkossa. Joku sanoikin, että ortodoksikirkkoja ei ole joka kylillä, ja jos haluaa käydä ehtoollisella, ei sitä varmaan kehtaa lähteä useita kilometrejä ajelemaan. Tuli vain sen ehtoollisen jälkeen jotenkin hyvä olo, joten kai se kuitenkin kannatti riski ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä