Laihdutan, mitä mieltä päin safkoistani?
Olin yövuorossa ja heräilin yhden aikaan:
klo 14.30 Lautasellinen lohikeittoa (sisälsi perunaa, sipulia, porkkanaa ja lohta, liemi tuorejuustolla maustettu kalaliemi)
klo 18 Kuusi kapeaa hapankorppua & 60 % oivariinia
klo 20 Kaksi riviä Fazerin sinistä
klo 22.30 Smoothie, jossa 200 g marjoja, 250g rasvatonta maitorahkaa, teelusikkallinen hunajaa, 1 dl vettä
Vielä en saa unta, joten syön ennen nukkumaan menoa vielä kaksi porkkanaa ja viinirypäleitä
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 01:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:13"]] Hahha, tän on pakko olla vitsi :DD Ei hän kenenkään elämää oo noin köyhää, eihän?
[/quote]Kai sen on pakko olla vitsi että litran keitossa olisi puoli kiloa kalaa... sehän olisi kalasosetta tms. AP pikkusen pistelee omiaan...
[/quote]
Tää teidän kommentointi on ihan vitsi. Miks trollaatte toisen aloituksen?
[/quote]Jos aloitus on vitsi, niin miksi siitä ei saisi vitsailla?
[/quote]
Mikä vitsi tossa aloituksessa on? Laitoin päivän syömiseni tänne näytille, että saisin vinkkejä, mut sen sijaan joudun selittelemään kattilani ja soppakulhoni kokoa. AP
[/quote]Kerrataanko vähän sitä litran kalakeittoa jossa on 500g kalaa 2 isoa sipulia (300g?) ja viisi porkkanaa (500g?) + nestettä, joko vettä tai maitoa?
Miten vitussa reilu kilo raaka-aineita tungetaan litaran keittoon??????????
Vai oliko niin että keittoon laitettiin raaka-aineiden lisäksi litra nestettä? Silloin kasvisten puolikiloa jäi takuulla alakanttiin, ellei niitä sitten poimittu siletä keitosta kaikkia lautaselle.
Provo mikä provo tai siten joku itsensäpettäjä laihduttaja.
[/quote]
Taisin mainita tehneeni noin litran keiton. En laittanut nestettä siis litraa kaiken muun lisäksi. Soppani on varmasti hieman "kuivakka" osan makuun, itse tykkään niukasta liemestä :)
Edelleen kaipaisin neuvoja! :D Miten voisin kätevästi lisätä jotain proteiinia ruokavaliooni? AP
[/quote]Taisi olla noin kahden litran keitto, vähintään. Älä kirjoita paskaa, jos haluta että sinut otetaan tosissaan
[/quote]
Noi ei varmasti ollut. Kai mä nyt helkkari ite tiedän mitä olen laittanut ja kuinka paljon :D Antakaa jankkaajat nyt olla :D AP
Mä en neuvo ruoka-asioissa, kun olen tosi huono sitä syömään.
Mutta viherpirtelöä suosittelen johonkin väliin. On ihan älyttömän hyvää, kun laittaa makeutta purkkiananaksesta, viinirypäleistä yms. makeista hedelmistä.
Itse laitoin siihen vaihtelevasti salaattia, avocadoa, kurkkua, kesäkurpitsaa, kaalia yms. Siihen nyt voi laittaa mitä tykkää. Kuulosti mun korvaan tosi pahalta, ja yllätyin kyllä täydellisesti mausta. Se on myös tosi täyttävää.
Taisin mainita tehneeni noin litran keiton. En laittanut nestettä siis litraa kaiken muun lisäksi. Soppani on varmasti hieman "kuivakka" osan makuun, itse tykkään niukasta liemestä :)
Edelleen kaipaisin neuvoja! :D Miten voisin kätevästi lisätä jotain proteiinia ruokavaliooni? AP
[/quote]Ethän sä mitään neuvoja pyytäny, vaan mielipidettä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:37"]
Tänään olisit kaivannut enemmän proteiinia. Mielestäni kasvisten määrä on ihan OK.
[/quote]Olihan siinä puolikiloa kalaa....
[/quote]
En mä sitä koko kattilallista tänään syönyt. Voi Jeesus :D AP
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 01:14"]
[/quote]Ethän sä mitään neuvoja pyytäny, vaan mielipidettä.
[/quote]
En myöskään pyytänyt väittelyä soppani koostumuksesta tai soppakattilan koosta. :) AP
Aamupalan ja lounaan välillä en syö välipalaa koska siinä on 3-4 tuntia väliä mutta lounaan ja päivällisen välillä saatan syödä raejuustoa. Päivällisen syön noin viiden aikaan iltapäivällä ja iltapalan n. yhdeksän aikaan illalla. En napostele mitään päivällä ja juon myös paljon vettä. En myöskään osta kaappeihin mitään herkkuja enkä palkitse itseäni ruoalla. Tällä hetkellä en myöskään treenaa vaan päivät on aika leppoisia vauvan kanssa. Syön myös niin että ei jää nälkä vaan vatsan täyteenm
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 01:13"]
Noi ei varmasti ollut. Kai mä nyt helkkari ite tiedän mitä olen laittanut ja kuinka paljon :D Antakaa jankkaajat nyt olla :D AP
[/quote]Jos täällä joku jankkaa niin se olet sinä. Sanoit laittaneesi keittoon 500g kalaa. 2 isoa sipulia, painanee vähintään 300g, yksi oieasti iso sipuli painaa noin 200g. Tavallisen kokoinen porkkana painaa noin 100g ja sanoit laittaneesi viisi. ilmeisesti nestettäkin on sen verran että nuo pystyy keittämään? Miten hitossa sanot tuota litran keitoksi?
Joo, tämä on taatusti epäoleellinen asia, mutta pitää sitä silti pystyä myöntämään virheensä jos haluaa vakavaa keskustelua.
Tänään olisit kaivannut enemmän proteiinia. Mielestäni kasvisten määrä on ihan OK.
[/quote]
[/quot] Minkä kokoinen se kattila nyt olikaan?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 01:27"]
[/quote]
[/quot] Minkä kokoinen se kattila nyt olikaan?
[/quote]
Mitä väliä tuollakin on... Saahan sen tehdä vaikka minkälaisessa noidanpadassa. Ootte te mammat vähän tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 01:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 01:13"]
[/quote]Jos täällä joku jankkaa niin se olet sinä. Sanoit laittaneesi keittoon 500g kalaa. 2 isoa sipulia, painanee vähintään 300g, yksi oieasti iso sipuli painaa noin 200g. Tavallisen kokoinen porkkana painaa noin 100g ja sanoit laittaneesi viisi. ilmeisesti nestettäkin on sen verran että nuo pystyy keittämään? Miten hitossa sanot tuota litran keitoksi?
Joo, tämä on taatusti epäoleellinen asia, mutta pitää sitä silti pystyä myöntämään virheensä jos haluaa vakavaa keskustelua.
[/quote]
En todellakaan jankkaa, vastaan vain älyttömiin kysymyksiinne ja väitteisiinne.
Ehkäpä mun porkkanat ja sipulit eivät sitten ole isoon tottuneiden aaveelaisten tasolla. Ei ne sipulit kyllä 200 g kappale painaneet, eikä porkkanatkaan punnittuna olisi olleet yhteensä puolta kiloa. Noin litralla ei myöskään tarkoiteta tasan litraa, varmasti oli pari desiä sen päälle. Olen aika normaali ihminen eli mittaa kaikkea kokkaamaani jälkikäteen :) En olisi arvannut, että jostain lohisopan koostumuksesta saadaan tämmönen vääntö päälle, huhhuh :D AP
Höyrytetty parsa/kukkakaali, baby porkkanoita ja ihan perus jauhelihakastike on kans hyvää! Ja siihenhän voi käyttää vähän vähä rasvaisempaa jauhelihaa :D Ja ostaa jättikatkaravun pyrstöi sekä avokaadoo nii tulee mahti salaatti tai sit lohta sekä kukkakaalimuhennosta.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 02:05"]
Höyrytetty parsa/kukkakaali, baby porkkanoita ja ihan perus jauhelihakastike on kans hyvää! Ja siihenhän voi käyttää vähän vähä rasvaisempaa jauhelihaa :D Ja ostaa jättikatkaravun pyrstöi sekä avokaadoo nii tulee mahti salaatti tai sit lohta sekä kukkakaalimuhennosta.
[/quote]
Höyrytetyä kukkakaali-parsakaali-porkkana-sekoitusta syön varsinkin yövuoroissa paljon, kun tahtoo saada mahaan jotain lämmintä, mutta kevyttä :)
Miten teet kukkakaalimuhennosta? AP
Tuorejuusto pois, oivariini pois, fazer sininem pois rutkasti kasviksia ja värikkäitä kasviksia, vettä ja missä proteeiini.. muutama sata gramma lisää esim kalaa kanaa
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:50"]
klo 22.30 ei pitäisi syödä enää mitään illalla, paino ei laske yöllä jos syö noin myöhään
[/quote]Miksi painon pitäisi laskea just yöllä? Asiaa kannattaa tarkastella viikotasolla, eikä tuntitasolla.
[/quote]
kroppa polttaa energiaa nukkuessa. jos syö juuri ennen nukkumista niin polttelee niitä syötyjä, muuten vararenkaita.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 02:18"]
Tuorejuusto pois, oivariini pois, fazer sininem pois rutkasti kasviksia ja värikkäitä kasviksia, vettä ja missä proteeiini.. muutama sata gramma lisää esim kalaa kanaa
[/quote]
Ei aloittajan tuorejuuston tai oivariinin käyttö vaikuta aloitusviestin mukaan siltä, että niiden syrjään sysäämisellä olisi mitään merkitystä. Kyllä ruokavaliossa pitää vähän makuakin olla, muuten tulee just niitä Fazer-repsahduksia :)
Eikun nimenomaan pitää sitä rasvaakin olla. Voita ja oliiviöljyä, mutta sopivasti, ei liikaa niitäkään.
Moni näyttää täällä ajattelevan että ap:n pitäisi syödä enemmän...minä olen kyllä sitä mieltä että suomalaisilla on hiuuuukan ylimitoitettu nämä suositukset. Säilyneet agraariyhteiskunnan ajoilta. Ihmekös jos on ylipainoista kansaa...
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:57"]Oon määkin yötöissä eikä se oo mun syy syödä miten sattuu. Sen rytmin voi kääntää itselleen eteenpäin. Ei se ole syy että "olen yöllä töissä mulla on erilainen rytmi", tottakai on muihin verrattuna mutta miten se vaikuttaa siihen normi rytmiin? Tätä en käsitä
[/quote]
Et käsitä ilmeisesti muutakaan, esim sitä, että AP mainitsi työvuoronsa siksi, että kellonaikaa ei ihmetellä.
Sivumennen sanoen vielä, eikä se ruokarytmi nyt ihan sama voi olla, paitsi jos on yö-yö. Harva varmaan valvomisen jälkeen valvoo töistä yötä ruokailujen takia.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:57"]
Oon määkin yötöissä eikä se oo mun syy syödä miten sattuu. Sen rytmin voi kääntää itselleen eteenpäin. Ei se ole syy että "olen yöllä töissä mulla on erilainen rytmi", tottakai on muihin verrattuna mutta miten se vaikuttaa siihen normi rytmiin? Tätä en käsitä
[/quote]
Voitko tarkentaa mikä tossa rytmissä on siis vialla? Syön ihan tasaisin väliajoin kuitenkin.
Tuon erilaisen rytmin nostin esille, koska yksi kommentoija oli sitä mieltä, että syön liian myöhään. Kai nyt syönkin jos menen aamulla nukkumaan kasin aikaan ja herään sitten jossain vaiheessa päivää. Söisin auttamatta liian vähän, jos jättäisin "iltasyömiset" kokonaan syömättä. Se on sama kuin "normaalivuoroissa" oleva jättäisi syömättä iltapalan ja päivällisen. AP
[/quote]
Ahaa joo anteeks, luin pelkästään kohdan "Otathan huomioon, että teen yövuoroja joten rytmini on "normaali-ihmisestä" poikkeava." En lukenut mihin se liittyi. Sorry, my bad ja vedän sanani takaisin.