Gigantin myyjä huijasi minua?!
Olin ostoksilla Gigantissa. Myyjä onnistui puhumaan minut vaihtamaan myös perheen liittymät. Tarjosi virustentorjuntapaketin, 7,90€/kk. Vähän ihmettelin, kun tuo virustentorjunta tehtiin Collector Bankin kanssa 34 kk sopparilla, ilman korkoja tosin. Olen maksanut aiemmin virustentorjunnan 6,90€ puhelinlaskun yhteydessä, joten ajattelin asian olevan ok.
Sitten oma nykyinen operaattori soitteli ja suostuin heidän edullisempaan tarjoukseensa. Otin yhteyttä Giganttiin virustentorjunnan irtosanomiseksi.
Jonotin puhelinpalveluun 28 min, hinta 0,07€/min. Kun vihdoin vastattiin kertoi aspahenkilö, että huolenpitosopimusta ei voi irtisanoa.
No, en purematta asiaa niellyt. En edes tiennyt, että minulla on huolenpitosopimus. Collectorbankin paperissa lukee, että luotolla on peruuttamisoikeus. Mutta Gigantin mukaan huolenpitosopimuksella ei ole peruutusoikeutta. Kun Collectorin sopparin allekirjoitin varmistin paperista, että peruutusoikeus on 14 vrk. En ole allekirjoittanut mitään huolenpitosopimusta eikä siitä tai sen ehdoista ollut mitään puhetta.
Myyjä ei antanut periksi. Pyysin hänen esimiestään ottamaan yhteyttä. Myyjä sanoi, että tuskin se soittaa.
Mitä ihmettä nyt teen? Otan toki yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan heti huomenna. Mutta miten tämä voi olla edes mahdollista? Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (49)
Gigantti veloitti tämän lisäksi vielä 79€ asennus maksun joka tarkoitti käytännössä sitä että he laittoivat puhelimen päälle. Jos Gigantin myyjällä olisi edes vähän myötätuntoa asiakasta kohtaan hän kysyisi vaikka että onko olemassa läheisiä ketkä auttavat puhelimen kanssa..
Vierailija kirjoitti:
70-vuotias äitini osti puhelimen Lielahden Gigantti myymälästä ja hänelle myytiin samalla McAfee SAMOBILE36 huolenpitopalvelu 36kk x 7.90€ =284.40€. ("Planeetan surkein ohjelmisto jossa lähetetään huijausviestejä McAfeen nimissä").
Kun huomasin sopimuslapun pöydällä niin hermostuin siitä että hänelle oli myyty palvelu josta hän ei mitään tiedä eikä sitä muutenkaan tarvitse koska ei juurikaan internettiä käytä.
Noh, sopimuksessa lukee kuitenkin että "Teillä on oikeus peruuttaa luottosopimus 14 päivän kuluessa" joten soitin asiakaspalveluun peruakseni sopimuksen.
Gigantin asiakaspalvelusta vastattiin että sopimusta ei voi perua asiakaspalvelu numerossa vaan pitäisi soittaa Lielahden Giganttiin.
Seuraavaksi soitin Lielahden Giganttiin ja siellä sanottiin että sopimusta joka on tehty kasvotusten ei voi enään perua ja tarjosivat hyvitykseksi 30€ lahjakorttia. En suostunut tähän vaan halusin peruuttaa sopimuksen.
Jouduin soittamaan ja vastaamaan kymmeniin puheluihin ennen kuin sain yhteyden kyseiseen myyjään joka oli myynyt tämän 300€ maksavan palvelun 150€ puhelimeen vanhukselle joka käyttää nettiä ainoastaan tarkkaillakseen Bussi Mannisen tulevia matkoja.
Myyjä väitti että sopimusta ei voi perua ja sanoi vertauskuvana "Että ei hänkään vaihda omia auton renkaita vaikka osaisi, vaan vie ne vaihdettavaksi korjaamolle".
En tiedä mitä tämä vertauskuva tarkoitti, mutta ilmeisesti ylimääräistä rahaa ainakin on.
Soitin vielä luoton laskuttajalle (Collector Bank AB) ja he sanoivat että Gigantin kuuluu purkaa sopimus, mutta se ei vaan onnistu.
Itse en ainakaan osta elämässäni enään mitään Gigantin myymälöistä.
ÄLKÄÄ PÄÄSTÄKÖ VANHEMPIANNE YKSIN PUHELIN OSTOKSILLE GIGANTTI MYYMÄLÖIHIN!!
Minun isovanhemmalle kävi samalla tavalla kuin tässä. Lahden Gigantti kyseessä. Kodinkonetta meni ostamaan ja puolet enemmän mitä kone maksoi, tuli laskua kaikenmaailman yritystoimintaan tarkoitetuista ATK-tukipalveluista. Määräaikainen sopimus. Henkilö ei luultavasti edes ole hengissä tai asu kotona enää tuossa vaiheessa, kun sopimus on voimassa. Isoäiti luuli, että allekirjoitti telkkariin liittyviä asioita. Asia on tällä hetkellä selvityksen alla. Oltiin myyty vaikka ja mitä turhaa ihmiselle, jolla ei ymmärrys riittänyt. Uskomatonta, että kodinkoneliikkeessäkään ei voi enää asioida rauhassa ilman aggressiivista pakkomyyntiä. Asia ei todellakaan jää tähän!
Miten on niin vaikeaa ymmärtää, että määräaikainen sopimus loppu silloin, kun on sovittu, ei sitä kesken voi purkaa.
Määräaikaisen idea, ja hyvä puoli on aina jonkunlainen etu sopimuksenteossa. Sen edun ihminen ottaa innoissaan, mutta sitten kun pitäisi toteuttaa se oma osa sopimuksesta, niin alkaa armoton parku....
Se sopimus, jonka voi halutessaan irtisanoa, on tietysti kalliimpi. Mutta eikun "mulle kaikki edut heti"...
Holtittomilla/ ymmärtämättömillä vanhuksilla on syytä olla edunvalvoja, ja kynä pois semoiselta ihmiseltä.
Juu itsekin lähetän aina sopimusta tekemään isoisäni. Isäni on vielä liian järjissään.
Sitten onkin kotona hauskaa odotella, mitä kaikkia tuliaisia reissusta alkaa tipahdella.
Mihinkäs se raja sitten vedetään, kelle voi tarjota normaaleita, asiaanliittyviä lisäpalveluita??
Vai lukiko isoaidin otsassa "vailla ymmärrystä"?
Sen lisäksi täällä tuntuu olevan vallalla ihmeellinen käsitys, että kaiken saa palauttaa ja perua.
On kyllä liikkeitä, jotka vapaaehtoisesti tarjoavat lisähoukuttimena ehdotonta palautusoikeutta, mutta laki määrää semmoisen vain etämyyntiin.
Ei niitä etuja voi itse määritellä, eikä ne myöskään mitään salaisuuksia ole. On osattava kysyä, jos ei itse ymmärrä.
Tai sitten on perhe- tai tuttavapiirissä hyvä olla se terävämpi kaveri.
Elämään on huonot eväät, jos ei pysty vastaamaan itsestään.
Kyllä tässä ihan suhteellisen nuorena järki-ihmisenäkin saa olla tarkkana ettei tule vedätetyksi! Saavat oudosti vaikuttamaan myymänsä lisä-tilulilut siltä että ne on pakko ostaa, muuten ei tule esim. sen puhelimen käytöstä mittää.
H*lvetti että risoo. Olen ottanut tosi tiukan linjan ja ruvennut jopa vähän tylyksi: "en ota enkä osta nyt mitään muuta, haluan vain tämä puhelimen." Tai mikä vehje nyt onkaan kyseessä. En jaksa enää edes hymyillä. Jos se vekotin ei toimi niin menen sitten ostamaan tarvittavat lisäjutut.
Vierailija kirjoitti:
70-vuotias äitini osti puhelimen Lielahden Gigantti myymälästä ja hänelle myytiin samalla McAfee SAMOBILE36 huolenpitopalvelu 36kk x 7.90€ =284.40€. ("Planeetan surkein ohjelmisto jossa lähetetään huijausviestejä McAfeen nimissä").
Kun huomasin sopimuslapun pöydällä niin hermostuin siitä että hänelle oli myyty palvelu josta hän ei mitään tiedä eikä sitä muutenkaan tarvitse koska ei juurikaan internettiä käytä.
Noh, sopimuksessa lukee kuitenkin että "Teillä on oikeus peruuttaa luottosopimus 14 päivän kuluessa" joten soitin asiakaspalveluun peruakseni sopimuksen.
Gigantin asiakaspalvelusta vastattiin että sopimusta ei voi perua asiakaspalvelu numerossa vaan pitäisi soittaa Lielahden Giganttiin.
Seuraavaksi soitin Lielahden Giganttiin ja siellä sanottiin että sopimusta joka on tehty kasvotusten ei voi enään perua ja tarjosivat hyvitykseksi 30€ lahjakorttia. En suostunut tähän vaan halusin peruuttaa sopimuksen.
Jouduin soittamaan ja vastaamaan kymmeniin puheluihin ennen kuin sain yhteyden kyseiseen myyjään joka oli myynyt tämän 300€ maksavan palvelun 150€ puhelimeen vanhukselle joka käyttää nettiä ainoastaan tarkkaillakseen Bussi Mannisen tulevia matkoja.
Myyjä väitti että sopimusta ei voi perua ja sanoi vertauskuvana "Että ei hänkään vaihda omia auton renkaita vaikka osaisi, vaan vie ne vaihdettavaksi korjaamolle".
En tiedä mitä tämä vertauskuva tarkoitti, mutta ilmeisesti ylimääräistä rahaa ainakin on.
Soitin vielä luoton laskuttajalle (Collector Bank AB) ja he sanoivat että Gigantin kuuluu purkaa sopimus, mutta se ei vaan onnistu.
Itse en ainakaan osta elämässäni enään mitään Gigantin myymälöistä.
ÄLKÄÄ PÄÄSTÄKÖ VANHEMPIANNE YKSIN PUHELIN OSTOKSILLE GIGANTTI MYYMÄLÖIHIN!!
Toi kohta kyllä pisti silmään, että "ei hänkään vaihda omia auton renkaita vaikka osaisi, vaan vie ne vaihdettavaksi korjaamolle". Niin kun mitä ihmettä? Mistä se myyjä voi tietää, haluaako vaihtaa ne renkaat itse vai ei?
Mullakin on vuoden takaa pas*a kokemus Gigantista. Olin läppäriä ostamassa. Ei ollut kuin 1 vaatimus sille. Tietty suoritin, ei muuta. Vähän kauhulla katselin kun myyjä valikoi hopean värisen, kun tykkään mustasta, sitten rupesi puuttumaan ja vaihtumaan ominaisuuksia, kun myyjä pääsi vauhtiin.
Lopulta koko läppäri oli suht vastenmielinen, mutta ajattelin että nyt on hyvä suoritin, niin ainakin toimii kone, viis muusta.
Minullekin ko. huolenpitosopimus. No kun vihdoin sain koneen, niin ei edes se yksi asia voinut onnistua.
Eli olivat valinneet täysin muuta. Kun menin sitten palauttaan konetta, niin myyjä tokaisi " me valittiin sulle tämä suoritin " . Sanoin ei, te ette valitse, minä valitsen.
Myös tuosta sopimuksesta eroon pääsy vaati vänkäämistä. Mutta pääsin kuitenkin samalla kertaa irti siitä.
En mene enää Giganttiin, menen johonkin muualle. Esim tuon jälkeen on tullut ostettua Verkkokaupasta ja Powerista.
Olisivat nyt edes yhden asian osanneet oikein, niin minun asiakkuus olisi Gigantissa voinut jatkuakin.
Tiesittekö. Kun annat Gigantin myyjälle henkkarit, niin pääsee katsomaan luvattasi tietojasi operaattorilta.
Samoin on henkilötunnuksellasi pääsy tietoihisi sähköyhtiöön.
Joten jos tarkoituksesi ei ole vaihtaa liittymää/sopimusta, niin älä anna henkilöllusyystodistustasi ja muita tietojasi käytettäväksi.
Lol. Kaupallinen virustorjunta kuuluu Win XP aikoihin.
Se nyt vaan on tyhmää ostaa gigantista yhtään mitään. mulla on niin huonot kokemukset etten enää vuosiin ole ostanut sieltä mitään.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarviit virustorjuntaa?
Boomerit tarvii turvaa kun eivät mistään tajua mitään.
Eikös niiden motto ollut: "Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa."
Kaikesta päätellen pitävät asiakkaitaan tyhminä.
Kik-antin myyjät on väliaikaisia joten ovat kiinnostuneempia provikoistaan kuin firman julkisuuskuvasta. Ei kannata ostaa jos ei tiedä mitä haluaa
Vierailija kirjoitti:
Kik-antin myyjät on väliaikaisia joten ovat kiinnostuneempia provikoistaan kuin firman julkisuuskuvasta. Ei kannata ostaa jos ei tiedä mitä haluaa
Kyllä niille on ohjeet ja myyntistrategiat annettu ihan firman puolesta. En käy Gigantissa.
Kyse on juurikin puhtaasta huijauksesta, ja ainoa tapa hoitaa asia on se, että älyää sanoa ei. Sitten kun nimet on paperissa on turha enää mököttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on juurikin puhtaasta huijauksesta, ja ainoa tapa hoitaa asia on se, että älyää sanoa ei. Sitten kun nimet on paperissa on turha enää mököttää.
Niinpä.
Kuinka vaikeaa on sanoa ei?
Huijari firma, joka kerää henkilötietoja. Miten voi olla laillista?. Se nyt on vaan tyhmää luottaa gigantin myyjään.
Olisin sanonut ei walleypaylle mutta en ollut edes kuullut koko nimeä. Näin nimen ensi kerran kännykkälinkissä, joka piti avata ja laittaa pankkitunnukset. Luulin, että olen maksamassa tietokonetta. Myyjä ei muistanut kertoa.
En saanut mitään sopimuspaperia. Digiallekirjoitus ja pankkitunnukset kännylinkin kautta. Yllätyksenä walleypay.
Kusettaja firma kusettaa.
Boikotissa on. Verkkokaupassa ja powerissa on 95% ajasta ihan sama hinta joten turha ostaa gigantista.
Samoin on boikotissa Elisa ja Hesari. Todella hienoa bisnestä kusettaa asiakkaita. Kerran onnistuu, sitten menee bisnekset hiljalleen alta kun sana leviää.
Gigantissa myyjä saa provikat kaikessa näissä osamaksuissa.
Olen joutunut menemään giganttiin huutamaan äitini puolesta. Äidilleni luvattiin sopimuksen voi peruuttaa 2 viikossa, silloin sen voi.
Mullekin myyjä sanoi tätä ei voi peruuttaa. Kysyin miksi teidän henkilökunta valehtelee. Äitini ei halunnut ottaa pakettia ennen, kuin minä katson paperit läpi. Ja hänelle vakuutettiin 2 vkossa saa paruuttaa. Nyt peruutan. Se, että teillä valehdellaan asiakkaalle, teidän pitää ottaa tämä vakavissaan, eikä laittaa asiakkaat kärsimään.
Ihan samaa tekee lehtimyyjät. Ei kiitis, en tilaa nyt lehteä ja viikon päästä tulee Anna postilaatikosta.
Äitini ei saa mennä Giganttiin ja lehtitilaukset tulee minun kautta