Gigantin myyjä huijasi minua?!
Olin ostoksilla Gigantissa. Myyjä onnistui puhumaan minut vaihtamaan myös perheen liittymät. Tarjosi virustentorjuntapaketin, 7,90€/kk. Vähän ihmettelin, kun tuo virustentorjunta tehtiin Collector Bankin kanssa 34 kk sopparilla, ilman korkoja tosin. Olen maksanut aiemmin virustentorjunnan 6,90€ puhelinlaskun yhteydessä, joten ajattelin asian olevan ok.
Sitten oma nykyinen operaattori soitteli ja suostuin heidän edullisempaan tarjoukseensa. Otin yhteyttä Giganttiin virustentorjunnan irtosanomiseksi.
Jonotin puhelinpalveluun 28 min, hinta 0,07€/min. Kun vihdoin vastattiin kertoi aspahenkilö, että huolenpitosopimusta ei voi irtisanoa.
No, en purematta asiaa niellyt. En edes tiennyt, että minulla on huolenpitosopimus. Collectorbankin paperissa lukee, että luotolla on peruuttamisoikeus. Mutta Gigantin mukaan huolenpitosopimuksella ei ole peruutusoikeutta. Kun Collectorin sopparin allekirjoitin varmistin paperista, että peruutusoikeus on 14 vrk. En ole allekirjoittanut mitään huolenpitosopimusta eikä siitä tai sen ehdoista ollut mitään puhetta.
Myyjä ei antanut periksi. Pyysin hänen esimiestään ottamaan yhteyttä. Myyjä sanoi, että tuskin se soittaa.
Mitä ihmettä nyt teen? Otan toki yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan heti huomenna. Mutta miten tämä voi olla edes mahdollista? Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (49)
Minullekkin tyrkytettiin kaiken maailman lisäpalvelut Gigantissa. En ikinä enää ostaa sieltä puhelinta enkä tietokonetta. Ostin puhelimen Powerista eikä tyrkytetty yhtään mitään. Puhelin vain lyötiin käteen. Mahtavaa palvelua!
Vierailija kirjoitti:
Ap, Gigantista ostetaan vain just se mitä oltiin menty sinne hankkimaan. Nimeäkään ei ole pakko myyjälle kertoa.
Ihan oma moka jos tartuit tarjoukseen.
On ihan ok sanoa EI.
Juu, joskus vaan käy näin että tuote X löytyy Gigantista ja muut vastaavat ei nyt vaan sovi, tai muut kauppiaat ei myy asennuspalvelua kodinkoneelle samalla vedolla.
Virustutkat sunmuut on huijjauksia, riittää että ei vaan klikkaile niitä roskaposteja, tai sitten seikkailee netissä halpis koneella missä ei säilytä mitään ihmeellistä.
Ostat kerran vuodessa jonkun satasen halpisläppärin.
PC pelaaja harrastelijana mää yritän kerran vuodessa formatoida ja asentaa käyttiksen uusiksi, ihan vaan koska ajurit kiukuttelee aina joskus.
Elisan myyjä sai mun mun tutun ostamaan tallentavan digiboksin samalla kun kävi myymälässä hoitaa liittymä asioita. Se on Elisan suurin huijaus tuo tallentavan boksin myyminen ikäihmisille. Sitä ei voi peruuttaa kuulemma koska on myymälästä ostettu. Netistä ostetut voi peruuttaa. Nyt hänellä on tarpeetomana arvaamaton tallentava digiboksi. Kai se on sama että hän heittää sen mäkeen koska hän ei sitä tarvi eikä niitä kukaan osta.
Kannattaa AP:n opetella sanomaan ei.
Huolenpitosopimus/Gigantti
Edelleen sama meininki Gigantissa jatkuu ja irtisanonut myyjätkin jo myöntävät huijauksen vuonna 2023. On vaan jätetty kertomatta ettei voi muka voisi perua ja täysin myyntityyli/-tapa. Osa on saanut peruttua kaupan 70 eurolla. Eikös tämän pitäisi jo täyttää petoksen/huijauksen tunnusmerkit? Eihän tämä voi enää olla pelkkä kuluttajavalituksen asia vaan poliisin?
Tuollaiset huijarifirmat kannattaa kiertää kaukaa!
Älkää ikinä tehkö Gigantin kanssa mitään sopimuksia. Jos myyjä edes ehdottaa jotain sopimuksia, soittakaa välittömästi 112.
Hämeenlinnan gigantti. Kysy myyjän nimi ensin. Minua huijasi Niko. Unohti mainita walleyplystä..