Ateismin ihmiskäsitys
Ateismin ihmiskäsitys ei anna mitään arvoa ihmiselle. Kristillisessä opissa ihminen nähdään Jumalan kuvana joka on luotu mieheksi ja naiseksi. Ateismin mukaan ihmiset ovat pelkästään koiras- ja naarasapinoita. Itse en voisi ajatella elämääni mielekkäänä jos ajattelisin olevani vain eläin.
Kommentit (27)
Kiitos tästä tiedosta. Itse ateistina olen ollut siinä harhaluulossa, että ihmiskäsitykseni on lähinnä humanistinen.
En tapa muita ihmisiä siksi että sen kieltäisi joku Jumala vaan siksi et se on aika paskamainen teko.
Minulla on aivot omasta takaa jolla osaan ajatella ja siten tiedän mitä ei kannata tehdä. En tarvitse siihen mitään mielikuvitusolentoa.
Mutta jos se ihminen kuitenkin tappaa muita ihmisiä, niin se johtuu uskonnoista ja Jumalasta. Silloin se Jumala onkin olemassa eikä evoluutioteoria siinä kohden ole toiminut eikä siitä puhuta mitään.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:26"]En tapa muita ihmisiä siksi että sen kieltäisi joku Jumala vaan siksi et se on aika paskamainen teko.
Minulla on aivot omasta takaa jolla osaan ajatella ja siten tiedän mitä ei kannata tehdä. En tarvitse siihen mitään mielikuvitusolentoa.
[/quote] Mistä päättelet mikä on oikein ja mikä väärin? Ihmisen tappaminen on väärin, olen samaa mieltä, mutta kaikkien mielestä se ei ole esim. raiskauksen uhrien ja homojen kivittäminen on vaikkapa nyt Saudi-Arabiassa ihan hyväksyttyä ja sitä harjoitetaan yleisesti. Onko moraali sun mielestä kulttuurisidonnainen makuasia vai ovatko jotkut asiat kuten tappaminen yksiselitteisesti väärin aina ja kaikkialla vaikka muut olisivat eri mieltä (uskon itse näin)?
Vai onko sulla jonkinlainen luontainen moraalitaju, sellainen joka kertoo sulle mitä saa tehdä ja mitä ei? Jos on niin kertoisitko mistä sellainen on peräisin?
Voi saatanan hihhulit älkää julistako typeriä mielipiteitänne koko kansalle
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:00"]
Ihminen on ainoa otus joka tappaa toisia ihmisiä ja muita eläimiä ihan vain huvin vuoksi.
[/quote]
Et ole kissasta ikinä kuullut?