Oon töissä r kioskilla. Ihan uskomatonta. Ihmiset soittavat tänne ihan kokoajan ja kyselevät, että onko täällä myynnissä sitä ja sitä tuotetta.
Toki r kioskin puh numero on netissä, mutta ei se sitä varten siellä ole.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IHmiset ovat helvetin tyhmiä nykyään. Olin asiakaspalvelussa jo 90-luvulla. Silloin ihmiset olivat jopa fiksuja mutta nykyään fiksuutta on todella harvassa. Ihmiset ovat ihan helvetin tyhmiä, ilmeisesti tämä some kännykkä insta jne maailma tyhmentää.
Joo, tämä ei nyt liity R-Kioskiin, mutta useammassa johonkin harrastukseen liittyvässä Facebook-ryhmässä ihmiset käyttävät kyseistä ryhmää kuin Googlea.
"Paras thairavintola kaupungissa x"
"Miehelle villasukkamalli, kalastaja"
"Saako Saksaan matkustaa Covid tilanne"
Yhä harvempi jaksaa edes sinne kirjoittaa kokonaisia lauseita tyyliin "Hei ryhmäläiset, mieheni on innokas kalastaja ja haluaisin tehdä hänelle lahjaksi villasukat aiheeseen liittyen. Olisiko kenelläkään suositella kala-aiheista neulekuvioita?", vaan ihan tosissaan ne "kysymykset" ovat tuollaisia Google-töksähdyksiä. Ja sitten valitetaan, kun ei tule vastauksia = oletetaan, että joku muu tekee ne haut sinun puolestasi. Aivan uskomatonta, ja tätä käytöstä näkee kaiken ikäisiltä...
Eihän tuo ole vielä mitään, verrattuna tän palstan kyselyihin...
No mut hei säästyy LUONTOA kun joku ei matkusta sinne.
Jos on samanlainen 20 metrin postijono, kuin Heinolan torin Ärrällä, niin ei tarvitse jonottaa kysyäkseen myyjältä jotain, kun soittaa. puhelimella ja kysyy. 😁
Täältä meiltä Vaalasta katsottuna lähimmät R-kioskit ovat Oulussa ja Kajaanissa. Paljon helpompi on soittaa kuin lähteä paikalle käymään. Ei tarvitse tuhrata puolta päivää yhden kysymyksen esittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pätevä syy soittaa siihen numeroon?
Ei ole mitään muuta syytä. No korkeintaan tiedostella löytötavaroita tai pakettia, mutta sekin menee kategoriaan A. Turhat puhelut. Voi hyvin mennä kysymään tiskiltä :).
Ei voi mennä kysymään tiskiltä. Se vaivaa työntakijää ihan samalla tavalla kuin puhelu. Etsi ihan itse sieltä hyllyiltä. Jos ei löydy, niin voi voi. Ei myyjä oo siellä sun auttamista varten, vaan rahastaakseen tuotteet, täyttääkseen hyllyjä ja keittääkseen kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on samanlainen 20 metrin postijono, kuin Heinolan torin Ärrällä, niin ei tarvitse jonottaa kysyäkseen myyjältä jotain, kun soittaa. puhelimella ja kysyy. 😁
Mutta oikeasti, oletteko miettineet, että soittelu johtuisi liian pitkästä jonosta. Soittelijat onkin niitä jonon hännillä olijoita.
Miksi turhaan jonottaa, jos asia selviää soittamalla nopeammin. Tai halutaan varmistaa, ettei jonota turhaan.
Jos kioskilla on asiakaspalvelutilanne menossa tai jonoa kuten melkein aina on, myyjän on epäkohteliasta alkaa vastailemaan puhelimeen. Eli kun ottaa huomioon kuinka suurta haittaa kioskinhoitajan työhön puhelu voi tuottaa, on hyvin vähä arvoisen tuotteen saatavuudesta kyseleminen puhelimitse melko itsekäs teko. Voisin sulattaa semmoiset soitot esim. jos kysytään kalliiihkoista tuotteista tai yleisesti valikoiman laajuudesta, saako kipsaltanne kukkia, elintarvikkeita?
Vierailija kirjoitti:
IHmiset ovat helvetin tyhmiä nykyään. Olin asiakaspalvelussa jo 90-luvulla. Silloin ihmiset olivat jopa fiksuja mutta nykyään fiksuutta on todella harvassa. Ihmiset ovat ihan helvetin tyhmiä, ilmeisesti tämä some kännykkä insta jne maailma tyhmentää.
Myös ihmisten tyhmäksi haukkuminen on lisääntynyt. Kaipa kuvitellaan itse olevan niin erinomaisia yksilöitä, jotka toimivat oikein aina ja kaikkialla. Todennäköisesti nämä ovat kuitenkin niitä pahimpia Kareneita asiakaspalvelun kannalta.
Mikä on niin erikoinen tuote, että sitä erikseen kysellään, kun muualla ei ole?
Mä olen alkanut soittelemaan kaikkien kauppojen infonumeroihin kysyäkseni onko heillä tuotetta se ja tämä ja tuo. Olen täysin kyllästynyt tähän "huikeaan netti-aikaan" jolloin "kaikki varastosaldot löytyvät kätevästi nettisivuiltamme!"
Tapahtui tänä kesänä tämä muutos, enkä ole katunut, vaan homma toimii hienosti.
Etsin tuotetta x. Ensin samalla kun kävin luottomarketissani, josta osta päivittäistavarat yleensä aina, koska valikoima on laajin. Ei löytynyt sieltä missä oletin olevan. Etsin myyjää, ei löytynyt läheltä. Vihdoin löysin, mutta hän ei ollut sen osaston töissä, joten alkoi soittelu. Oltiin kahvilla, sanottiin että pyydä asiakas paikkaan x odottamaan. Odotin siellä 5 min. Sitten etsittiin yhdessä, koska "kyllä sitä pitäisi olla". Ei ollut.
Tuosta viisastuin ja menin nettiin. Löysin kaksi kauppaa jotka myyvät sama tuotetta nettisivujensa mukaan, ja joissa molemmissa olisi vielä jäljellä. Molemmista vesiperä, ja aikaa koko hommaan meni 1,5h. Bensaa paloi, ja sitäkin enemmän sekä hermoja, että kroonista selkäkipuani.
Tuon jälkeen olen vain soitellut kaupat läpi.
Jos soitellaan kysyäkseen tyyliin kysyäkseen, onko maitua, niin on se aika härskiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut töissä citymarketissa sellaisessa ruokaa myyvässä "kojussa". Oltiin siis eri firmaa. Hyvin monta kertaa päivässä sai todistaa ihmisten typeryyttä. Lisäksi meille tultiin valittamaan kaupan asioista, vaikka meidän kojussa luki ettemme ole samaa firmaa. :D
Ei sitten aloittaja tule kertomaan, mitä tuotetta pitää erikseen kysyä puhelimessa.
Paikalla olevat asiakkaat palvellaan ensin. Voiko olla ärsyttävämpää myyjää kaupasta riippumatta, jos jaarittelee puhelimessa.