Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihlauksen purkautuminen hävettää valtavasti

Vierailija
20.09.2014 |

Olen 24-vuotias nainen. Minä ja mieheni erosimme muutama kuukausi sitten lähes neljän yhteisen vuoden jälkeen. Olen nyt hiukan pääsemässä takaisin jaloilleni, uudessa asunnossa (asun ensimmäistä kertaa yksin) ja muutenkin uusissa kuvioissa. Henkistä toipumista jarruttaa kuitenkin yksi asia, eli se, että häpeän niin voimakkaasti kihlauksemme purkautumista. Menimme kihloihin yhteisestä päätöksestä puoli vuotta ennen eroa. Nyt jälkikäteen katsottuna tiedän että se oli vain yritys pelastaa huonoksi mennyttä suhdetta. Järjestimme jopa juhlat sukulaisille ja ystäville, ja puhe oli oikeasti naimisiinmenosta.

Kukaan ei ole puhunut asiasta minulle, mutta olen ihan varma että osa ihmisistä nauraa minulle ja pitää säälittävänä. Että ihan puolen vuoden "teinikihlat". Pidän itseänikin naurettavana. En tiedä miksi edes suostuin kihlaukseen, kun alitajunnassa oli jo tieto siitä että ero tulee jossain vaiheessa. Päädyin ihan omaa syytäni siihen naurettavaan joukkoon, joka menee kihloihin nuorena pariksi kuukaudeksi. Murehdin sitäkin, että jos löydän uuden miehen, niin en varmasti kehtaa kihlautua ennen kuin häät ovat oikeasti tulossa.

Miten pääsisin yli tästä häpeästä? On vaikea olla tekemisissä läheisten tai puolituttujenkaan kanssa, kun kaikki tässä pienessä kaupungissa tietävät asiasta ja varmasti ainakin osa nauraa minulle. Tiedän, että paisuttelen asiaa päässäni, mutta näille kihlaustarinoille nauretaan ihan yleisestikin joten miksei minulle. Kihloihin meneminen oli tähänastisen elämäni suurin virhe.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olitte kuitenkin yhdessä monta vuotta, joten ei tuo nyt mikään nopea teinijuttu ollut. 

Ne joiden sietäisi hävetä ovat vanhempasi. Heidän tehtävänsä on tukea tytärtään kaikissa tilanteissa. Ei arvostella, etenkään kun sulla on muutenkin vaikeaa.

Mielestäni on vaan viisasta ja rohkeaa, että muuttaa mielensä jos asia ei tunnu oikealta. Paljon kamalampaa olisi pitää jääräpäisesti kiinni kihlauksesta, jos tajuaa että kumppani on väärä. 

Leuka pystyyn vaan, ei mitään syytä hävetä!!!

Vierailija
42/42 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään häpeämistä. Onneksi et oo raskaana. Nyt opi elämään itsenäisesti, nauti elämästä ja kyllä se mieskin tulee aikanaan elämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla