Arvostelkaapa piirrustukseni
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:44"]
Jännä tekniikka, millä olet tuon tehnyt? Ihan kuin jollakin musteleimasimella :O Linnun nokan anatomiaa minäkin jäin katsomaan, mutta muuten oikein hieno kuva ja omalaatuinen kynänjälki, sulat on tehty omintakeisesti noilla "tikuilla". Ono tuo jokin tietty tyylilaji, opiskeletko kuvaamataidetta?
Yksi helppo konsti nähdä missä on vikaa
on katsoa työtään peilin kautta/ peilikuvana.
[/quote]
Ja lisään vielä, että käytitkö jotakin piirustusohjemaa, PS tai vaikka Paint Shop Pro? Tuli sekin mieleen noista "tikuista", on kuin olisi jotakin hiirellä tehtyä kynänjälkeä.
Kommentoija 3 jne. ketjusta, jossa kirjoitit novelliarvostelusta.
Tekniikasta: näyttää, että tuo olisi tehty sillä yhdellä nettipiirustusohjelmalla. Linkkiä?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:49"]
Tekniikasta: näyttää, että tuo olisi tehty sillä yhdellä nettipiirustusohjelmalla. Linkkiä?
[/quote]
Voisi olla vaikka Adobe Photoshop CS6. Itselläni on ladattuna juuri tuo, mutten ole perehtynyt sen käyttöön vielä. Vastaavia käytetään vaikka taidelukiossa. 15
En ole siis käsin piirtänyt, piirsin tabletilla eräällä sovelluksella.
Hyvä huomio tuo nokka, itse en olisi huomannut sitä
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:44"]Jännä tekniikka, millä olet tuon tehnyt? Ihan kuin jollakin musteleimasimella :O Linnun nokan anatomiaa minäkin jäin katsomaan, mutta muuten oikein hieno kuva ja omalaatuinen kynänjälki, sulat on tehty omintakeisesti noilla "tikuilla". Ono tuo jokin tietty tyylilaji, opiskeletko kuvaamataidetta?
[/quote]
En opiskele kuvaamataitoa erityisemmin, olen siis ylä-asteella. Satunnaisesti piirtelen kotona ja teen koulussa vaadittavat työt. Arvosanani on 9.
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:44"]Jännä tekniikka, millä olet tuon tehnyt? Ihan kuin jollakin musteleimasimella :O Linnun nokan anatomiaa minäkin jäin katsomaan, mutta muuten oikein hieno kuva ja omalaatuinen kynänjälki, sulat on tehty omintakeisesti noilla "tikuilla". Ono tuo jokin tietty tyylilaji, opiskeletko kuvaamataidetta?
[/quote]
En opiskele kuvaamataitoa erityisemmin, olen siis ylä-asteella. Satunnaisesti piirtelen kotona ja teen koulussa vaadittavat työt. Arvosanani on 9.
Ap
[/quote]
Ap
Kokeile tehdä myös käsin! Hanki tussiteriä muutama ja pullomustetta. Piirrä lisää. Mene itseäsi kiinnostaville taidekursseille.
Kannattaa ehdottomasti jatkaa harrastusta. Se mikä kuvassa on "vialla" on se, että piirrustus itsessään on tyhjä ja tummuus painottuu oikeaan ylänurkkaan ja oikeaan laitaan, joten silmä sanoo, ettei työ ole balanssissa. Itse kuvassa ei ole mitään vikaa. Nokkakin on söpön persoonallinen :) Jos peität tyhjänä olevat alueet kädellä, niin kuva näyttää tasapainoisemmalta.
Kuvataiteet ovat loistava harrastus ja pitävät mielen virkeänä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:44"]Jännä tekniikka, millä olet tuon tehnyt? Ihan kuin jollakin musteleimasimella :O Linnun nokan anatomiaa minäkin jäin katsomaan, mutta muuten oikein hieno kuva ja omalaatuinen kynänjälki, sulat on tehty omintakeisesti noilla "tikuilla". Ono tuo jokin tietty tyylilaji, opiskeletko kuvaamataidetta? Yksi helppo konsti nähdä missä on vikaa on katsoa työtään peilin kautta/ peilikuvana. [/quote] En opiskele kuvaamataitoa erityisemmin, olen siis ylä-asteella. Satunnaisesti piirtelen kotona ja teen koulussa vaadittavat työt. Arvosanani on 9. Ap
[/quote]
Oppiaineen nimi on kuvataide, ei kuvaamataito. Hieno on piirroksesi.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:44"]Jännä tekniikka, millä olet tuon tehnyt? Ihan kuin jollakin musteleimasimella :O Linnun nokan anatomiaa minäkin jäin katsomaan, mutta muuten oikein hieno kuva ja omalaatuinen kynänjälki, sulat on tehty omintakeisesti noilla "tikuilla". Ono tuo jokin tietty tyylilaji, opiskeletko kuvaamataidetta? Yksi helppo konsti nähdä missä on vikaa on katsoa työtään peilin kautta/ peilikuvana. [/quote] En opiskele kuvaamataitoa erityisemmin, olen siis ylä-asteella. Satunnaisesti piirtelen kotona ja teen koulussa vaadittavat työt. Arvosanani on 9. Ap
[/quote]
Oppiaineen nimi on kuvataide, ei kuvaamataito. Hieno on piirroksesi.
[/quote]
Ja vielä: koulu, jota käyt on yläaste (ei ylä-aste). Ala-asteessa on yhdysmerkki siksi, että yhdyssanan ensimmäinen sana päättyy samaan kirjaimeen millä toinen sana alkaa.
Jatka tosiaan piirtämistä. Olet taitava.
Kiva ja aika valmiin oloinen graafisen suunnittelun työ. Kuvataiteeksi siitä puuttuu sanoma, mutta siis tuo vois aivan hyvin koristaa servettiä tai lasipurkkia.
Nuorena kannattaa piirtää paljon ja monipuolisesti eri välineillä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:25"]Ihan hieno kuva. Jatka piirtämistä ehdottomasti.
[/quote]
Kiitos. :)
Haluaisin mielipiteitä siitä, miten olisin voinut tehdä piirroksestani hienomman. Itse kun en oikein tiedä.. :)
Ap
[/quote]
Siihen lintuhahmon taustaan voisi kehitellä jotain kiinnostavaa.
Ei tuo sinun taidoistasi sano mitään. On melko yksinkertaista tehdä jonkun otuksen pää - oli se sitten ihminen, eläin tai lintu. Taito tulee esiin, kun piirrät jotain kokonaan. Todennäköisesti et osaa piirtää muuta kuin erilaisia päitä.
Tykkään tyylistä! Minulle ei yhtään pistänyt silmään linnun nokka, koska kyseessä on selvästi mielikuvituslintu. Teknistä taitavuutta sinulla on mielestäni paljon ikäiseksesi. Kuulut varmasti luokkasi parhaimmistoon mitä kuvikseen tulee. Onnistuneimpiin teoksiin tarvitaan kuitenkin myös jonkinlaista luovaa visiota. Sitä on tietysti jo vaikeampi harjoitella, kuin itse toteuttamista. Eri ihmiset saavat ideoita eri tilanteissa, mutta itselläni ainakin auttaa esimerkiksi joutilaisuus, rentoutuminen ja tarkkailu.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:56"]
Ei tuo sinun taidoistasi sano mitään. On melko yksinkertaista tehdä jonkun otuksen pää - oli se sitten ihminen, eläin tai lintu. Taito tulee esiin, kun piirrät jotain kokonaan. Todennäköisesti et osaa piirtää muuta kuin erilaisia päitä.
[/quote]
Ei taida olla päättely vahvuuksiasi, jos et tosiaan kuvan pohjalta osaa tehdä minkäänlaista arviota ap:n taidoista.
Sen sijaan olet aika pätevä antamaan itsestäsi epämiellyttävän kuvan.
Eipä tuo nyt erikoinen, ihan hieno.
T: Taiteilija
En tiedä linnuista mitään, joten musta toi nokka näyttää ihan hyvältä. Teoksen vangitsevin kohta on kuitenkin tuo silmä, se on tosi lumoava.
Tulit korjaamaan, että kuvaamataito on nykyään kuvataide. Kiitos tiedosta. Mutta nykyään ei ole yläastetta, vaan yläkoulu.
Jännä tekniikka, millä olet tuon tehnyt? Ihan kuin jollakin musteleimasimella :O Linnun nokan anatomiaa minäkin jäin katsomaan, mutta muuten oikein hieno kuva ja omalaatuinen kynänjälki, sulat on tehty omintakeisesti noilla "tikuilla". Ono tuo jokin tietty tyylilaji, opiskeletko kuvaamataidetta?