Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor tappoi lapseni

Vierailija
20.09.2014 |

Hei!

Päätin yrittää perustaa kansanliikkeen tämän asian tiimoilta. Eli lapsellani todettiin keskivaikea masennus ja paniikkihäiriö keväällä 2014. Monien mutkien jälkeen (niistä myöhemmin) hänelle määrättiin paniikkikohtauksiin Ketipinor -lääkitys. Hän ehti käyttää ko. lääkettä kolmisen viikkoa kunnes teki itsemurhan. Emme osanneet mieheni kanssa ollenkaan aavistaa tällaista. Vasta tapahtuneen jälkeen luimme tarkemmin ko. lääkkeen sivuvaikutuksista (joita on aivan tolkuton määrä), joista yksi on kohonnut itsemurhariski.

Poikamme päiväkirjasta päättelimme myös, että itsemurha-ajatukset heräsivät Ketipinorin käytön alettua, poikamme häpesi kirjoituksissaan itsemurha-ajatuksia eikä siksi ollut uskaltanut niistä kenellekkään puhua.

Netistä löytyy paljon tietoa ko. lääkkeen vaarallisuudesta, eritoten nuorille (poikamme oli 15 vuotias reipas urheilijanuorukainen), mutta esim. lääkettä määrännyt psykiatri ei tästä puhunut, vaan kehui lääkettä uudeksi "ihmelääkkeeksi", jota on turvallista käyttää, koska sitä on niin monelle (kuinkahan monelle???) Suomessa määrätty.

Nyt päätin siis ottaa tämän erittäin vakavan asian esille.

Keillä on kokemuksia Ketipinorista, toivoisin ottavan yhteyttä seuraavaan sähköpostiosoitteeseen ja kertovan (anonyyminä jos haluaa) kokemuksia ko. lääkkeestä. Jos voimme yhdessä ehkäistä yhdenkin turhan kuoleman, se on jo voitto, puhumattakaan laajemmasta julkisuudesta.

Sähköpostiosoite:

ketipinorin_uhrit@hotmail.com

Kiitoksia etukäteen

Kommentit (216)

Vierailija
201/216 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 

Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta tavallaan liittyy tähän lääkekeskusteluun. Sairastan ahdistuneisuusahäiriötä ja ahdistuneisuuteni ilmenee aalloittain, saatan olla kuukausiakin erittäin hyvässä kunnossa ja sitten onkin masennus/ahdistuskausi. Nyt olen ollut hyvässä kunnossa jo kaksi vuotta ja toivottavasti pysynkin. Lopetin terapian 1,5 vuotta sitten (tai muutin hyvästä kunnasta paskempaan ja terapia loppui siinä samalla, onneksi valmistauduttiin tähän ja terapian loppumiseen paremman kunnan psykologin kanssa etukäteen). 

Mennessäni ensimmäisen kerran hakemaan apua lääkäri oli heti antamassa minulle lääkereseptiä kouraan. Itse opinkelen biologiaa ja olen aina ollut todella kiinnostunut lääketieteestä. Sanoinkin sitten lääkärille että A) Tämä hänen määräämänsä lääke on SSRI ryhmään kuuluva, jota ei minun ikäiselleeni enää edes saisi määrätä

B) Masennukseen (luulin siis sairastavani masennusta) eivät mielialallääkkeet auta kuin alle 10% eli en halua niitä kokeilla.

Tämän jälkeen lääkäri menia aika sanattomasti, mutisi ok ja teki läheteen psykologille.

Sitten kävin muutamaan kerran psykologilla, niin psykologikin ehdotii lääkkeitä (lääkärin kautta saataisiin, hänellä kun ei suoraa lääkekirjoitusoikeutta). Siinä vaiheessa oli jo selvää että minulla on OCD/ahdistuneisuushäiriötä. Tällä kertaa totesin (asiaa tutkineena) että OCD:n hoidossa on tasan yhdestä masennuslääkkeestä todettu olevan hyötyä ja siinäkin hyöty oli marginaalinen.

Psykologi sanoi, että hän tutkisi aiheeseen liittyviä tutkimuksia ja voisimme jutella siitä lisää tulevalla kerralla. Arvatkaa ehdottiko hän minulle enää lääkkeitä? Ei. 

Mulla ahdistus/OCD vähenivät huomattavasti terapialla. Opin myös käsittelemään tunteitani paremmin, opin tapoja ehkäistä ja hillitä kohtauksia, opin tapoja altistaa itseäni ahdistaville asioille niin, että ne eivät enää ahdistaneet. Mikä lääke tämän olisi tehnyt? Se olisi ehkä, mutta todennäköisemmin ei edes olisi, vienyt oireet, mutta syyt olisivat jäänet selvittämättä ja hoitamatta.

Lääkärit eivät joko osaa asiaansa tai ovat painostettuja esimiestensä toimesta määräämään lääkkeitä, yli 15minuuttiahan ei hoitokertaan saa terveysasemalla käyttää. Suomessa määrätään mielenterveyslääkkeitä selkeästi yli Euroopan tason. Ja ne eivät auta. Useissa tutkimuksissa on tämä todettu. 

Psykologia on kallista ja jonot pitkiä. Onneksi on muutamia paikkoja, kuten Nuorten kriisipiste, jonne voi mennä vaikka ei saisi heti kunnalliselta apua. Tarvitsemme lisää tällaisia paikkoja, minäkin sain Nuorten kriisipisteeltä apua odottaessani hoitoa kunnalliselta + psykologini 8 viikon (!!!) kesäloman aikana.

Paljon tsemppiä ja jaksamista Ap:lle ja kaikille mielenterveysongelmista kärsiville. Yritetään löytää voimaa lääkeyhtiöitä vastaan taistelussa ja vaatia terapiaa sitä tarvitseville!

Vierailija
202/216 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:35"]

Ketiapiinihan ei kuolemaa aiheuttanut.

[/quote]

No todennäkosesti aiheutti. Ei kaikki lääkekuolemat ole maksavaurioihin tai tukoksiin kuolemista. Varsinkin nuorilla sen lisäämä itsemurhariski on huima. Tästä syytä monessa maassa on kielletty ko. lääkkeen määrääminen alle 18-vuotiaille täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/216 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksessa yksin jo kohoaa itsemurhariski. Joku niin taisikin aikaisemmin kirjoittaakin.

Itse olen lapseni menettänyt ja minusta on perverssiä että täällä joku joka ei sitä ole kokenut niin sanoo.

En syönyt lääkkeitä vaan kävin terapiassa. Moni taas käy terapiassa muttei sitten kehtaa puhua ajatuksistaan. Miten mahtoi olla tuolla nuorella? Kävikö terapiassa? Eihän siis siellä käyminenkään tarkoita että käsittelee elämäänsä, vaikka vuosia olisi juttelemassa säännöllisesti niin saattaa silti lopulta tappaa itsensä.

Otan osaa ap.n menetykseen. Terapiaa kaikille minäkin suosittelen, en sitä että napsitaan pillereitä. Eräskin tuttuni vetää pillereitä muttei käy terapiassa. Kai se on jotenkin hyväksytympää napsia pillereitä kuin käydä puhumassa ajatuksistaan jollekulle? Siltikään ei aihetta itselleen voi hyväksyä niin että menisi terapiaan mutta sen hyväksyy että mieliala tarvitsee lääkityksen!

Jos taas minä olen kertonut että vuosia istuin terapiassa, niin minunhan menetys nyt on niin suuri että se sietääkin sen terapeutinistunnon.

Vierailija
204/216 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis ottamaan osaa vaikka addressiin, jotta nämä myrkkylääkitykset saadaan lopettamaan joissa masentuneita ihmisiä käytetään lääketehdasbisneksen koekaniineina.Moraalitonta. Pitäisi saada suuret korvaukset näiltä yhtiöiltä, jotka ovat kenties lamauttaneet ihmiset, vievät työkyvyn tai jopa johtaneet kuolemaan. Alkakaa vaatimaan suomalaiset. Lääkebisnes on biljardibisnes, joilla massa on karjaa ja rahantuotantoväline. Moraalista hoitoa ei saa, ellei massa nouse vastaan ja vaadi mittavia korvauksia!!!!! Addressia kehiin, meitä on MONTA tässä maassa, jonka nämä ns. lääkitykset ovat tuhonneet!!!!!!!!!!

Osanotto sinulle. Surullista on, että itse lääkärit eivät koe omaavansa mitäänv astuuta - jo potilasvakuutensa takia - vovat vaikka mitä myrkkyä suosittaa, koska ei koske heidän kukkaroon. Aika muutokseen!!

Vierailija
205/216 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut ei tarvitse mitään masennuslääkettä kun se vaan lisää ruokahalua ja kohta on kuin valas!

Vierailija
206/216 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
207/216 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen akuutissa hädässä raskausajan multitabsia, b-12 vitamiinia ym. Sokeri pois, alkoholi pois, liiat vehnähiilarit pois.

Vierailija
208/216 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta

Vierailija
209/216 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Tipotie on kai kuuluisa siitä että siellä hoitsu tekee perättömän ja vääristellyn lasun ja lasu ei anna kirjauksia joista valittaa. Nakituspaikka, siis.

Näin olen kuullut.

210/216 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin mirtatsapiinia unettomuuteen työterveyslääkärin suosituksesta, kun hänen mielestään se on parempi unilääke kuin Tenox. Käytin mirtatsapiinia kuukauden ajan ja olin sen koko ajan aivan tokkurassa. Sitten lopetin sen käytön. Se on siis samantyyppinen lääke kuin Ketipinor.

Vierailija
211/216 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ TAPPAA,JOS JOKU ON OIREIDEN ALUSSA NÄIN TEHNYT ITSRTUHOISEN TEON,NÄMÄ OIREET OLIVAT ITSELLÄ NIIN JÄRKYTTÄVIÄ,ETTÄ NUORELLA,JOLLA EI OLE ELÄMÄNKOKEMUSTA PÄÄ VOI TÄYSIN SEOTA,KUKAaN Ri Oleta näitä lääkäriltä saadessaan,että miten paljon aivokemiat saattavat nuorella ihmisellä heittää,varsinkin jos prrheessä ei puhuta avoimesti asioista kuten monissa suomalaisissa perheissä.terveydenhuollon tehtävä on suojella elåmää,ei sammuttaa sitä.piste ja syvä ossnotto vanhemmille ja suvulle ja ystäville,yksikin nuoren kuolema on liikaa,---hely,Ravitsemusterapeutti

Vierailija
212/216 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistunut ei tarvitse mitään masennuslääkettä kun se vaan lisää ruokahalua ja kohta on kuin valas!

Olen saanut ahdistukseen hyvän avun pienestä määrästä masennuslääkettä. Nyt mulla on Ketipinor ja se auttaa. Surullista että aloittajalle on käynyt noin mutta ei voi silti yleistää. Ei kaikki masennuslääkkeet lisää ruokahalua.  Ketis voi tehdä niin monilla, mutta se ei ole masennuslääke. Itse olen mieluummin ylipainoinen kuin jatkuvasti ahdistunut. Enkä nimittelisi ketään valaiksi.

Vierailija
213/216 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä käytin mirtatsapiinia unettomuuteen työterveyslääkärin suosituksesta, kun hänen mielestään se on parempi unilääke kuin Tenox. Käytin mirtatsapiinia kuukauden ajan ja olin sen koko ajan aivan tokkurassa. Sitten lopetin sen käytön. Se on siis samantyyppinen lääke kuin Ketipinor.

Toinen on masennuslääke ja toinen psyykelääke. 

Vierailija
214/216 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän esim. Miki Liukkonen? Mitä lääkettä hän käytti? Mietin voisiko tieto auttaa mediajulkisuuden saamisessa ja yleensä asian selvittämisessä.

Vai onko sama vaikutus monella lääkkeellä? En tiedä ketkä ovat tehneet itsemurhan tai kuolleet muuten.

Masentuneen aktivointi ei varmaan poista ajatusten itsetuhoisuutta vaan voi voimauttaa toteuttamaan huonoja asioita.

Vierailija
215/216 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke ei vaikuta kolmessa viikossa.

Vierailija
216/216 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin tuota unettomuuteen. Tutkin nettiä, ja ihmettelin vähän, että mitä lääkäri ajatteli antaessaan noin rankkaa lääkettä, mutta uskoin häntä.

Söin sitä viikon ajan, ja muutuin aivan toiseksi ihmiseksi. Voi kai sanoa, että kadotin itseni. Lopetin sen syömisen, ja päätin että olen mieluummin uneton minä, kuin unelias joku ihan muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä