Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö täältä ketään muuta, joka ei käsitä jokaviikkoista perjantaijuomista?

Vierailija
20.09.2014 |

Mikä idea siinä on? Saati jokaviikkoista perjantai- sekä lauantaijuomista..huh huh

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:55"]

En ymmärrä. Mitä iloa siitä saa?

[/quote]

Oletko ollut humalassa? Oletko nautiskellut huolella rakennetusta cocktailista, herkullisesta viinistä, lämmittävästä viskidramista, olohuoneeseen illansistujaisten aikana lankeavasta hämärästä, upottavasta nojatuolista humidorilta tuoksuvassa baarissa? -12

[/quote]

Ei kaikki nauti humaltumisen tunteesta. Itse olen vain pari kertaa ollut sellaisessa humalassa, joka on tuntunut kivalta. Useimmiten alkoholi vain vie terän ajattelusta ja tuo sellaisen turtuneen, epämiellyttävän olon.

[/quote]

Ei kukaan ole muuta väittänytkään. Ihan hyvä, ettet käytä alkoholia, jos se ei sinulle sovi. Ihmettelen vain, miten aikuinen ihminen, joka on itse nauttinut joskus alkoholia, ei mukamas ymmärrä, miksi joku haluaa niin tehdä. Anteeksi jos kulostan kyyniseltä, mutta pidän paljon luultavampana, että kyseessä on vain sievistelevä kiertoilmaus muiden alkoholinkäytön paheksumiselle. Ilmeisesti kognitiivinen kyvyttömyys on sosiaalsiesti hyväksyttävämpää kuin mooralinen närkästys, koska tuota kiertoilmausta niin paljon käytetään. -12

Vierailija
62/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:07"]

[/quote]

Oletko ollut humalassa? Oletko nautiskellut huolella rakennetusta cocktailista, herkullisesta viinistä, lämmittävästä viskidramista, olohuoneeseen illansistujaisten aikana lankeavasta hämärästä, upottavasta nojatuolista humidorilta tuoksuvassa baarissa? -12

[/quote]

Ei kaikki nauti humaltumisen tunteesta. Itse olen vain pari kertaa ollut sellaisessa humalassa, joka on tuntunut kivalta. Useimmiten alkoholi vain vie terän ajattelusta ja tuo sellaisen turtuneen, epämiellyttävän olon.

[/quote]

Ei kukaan ole muuta väittänytkään. Ihan hyvä, ettet käytä alkoholia, jos se ei sinulle sovi. Ihmettelen vain, miten aikuinen ihminen, joka on itse nauttinut joskus alkoholia, ei mukamas ymmärrä, miksi joku haluaa niin tehdä. Anteeksi jos kulostan kyyniseltä, mutta pidän paljon luultavampana, että kyseessä on vain sievistelevä kiertoilmaus muiden alkoholinkäytön paheksumiselle. Ilmeisesti kognitiivinen kyvyttömyys on sosiaalsiesti hyväksyttävämpää kuin mooralinen närkästys, koska tuota kiertoilmausta niin paljon käytetään. -12

[/quote]

Mistä sä puhut? Missä muuten mainitsin, että en käytä alkoholia?

Jos sanotaan "en ymmärrä", se ei välttämättä konkreettisesti tarkoita, etteikö joku tajuaisi jotain. Se voi olla myös ihan vain tapa ilmaista, että jokin on jonkun mielestä järjetöntä. Suomi ei liene äidinkielesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mistä sä puhut? Missä muuten mainitsin, että en käytä alkoholia?

Jos sanotaan "en ymmärrä", se ei välttämättä konkreettisesti tarkoita, etteikö joku tajuaisi jotain. Se voi olla myös ihan vain tapa ilmaista, että jokin on jonkun mielestä järjetöntä. Suomi ei liene äidinkielesi?

[/quote]

Opetan suomea työkseni, joten kielen tajussani ei ole mitään vikaa. Oman moraalisen närkästyksen naamioiminen ymmärtämättömyydeksi on nykyajan keskustelukulttuurin syöpä, johon kantaa on ottanut mm. Tommi Uschanov tässä kolumnissaan. -12

Vierailija
64/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:48"]

Mun mielestä se on aika säälittävää jos kolmi-nelikymppisen pitää vetää kalsarikännit joka viikonloppu. Siis yksinään kittaa viinaa kotona "rentoutuakseen". Mitä iloa tuosta saa, voisiko joku kertoa?

[/quote]

Samaa minäkin ihmettelen. Eikö täältä löydy yhtäkään (omasta mielestään) kohtuukäyttäjää tätä perustelemaan?

[/quote]

Kännejä en vedä, mutta sen verran että pieni nousuhumala tulee. Ai miksi? Se on mukava tunne joskus. Musiikki kuulostaa paremmalta ja ylimääräiset asiat saa hetkeksi pois mielestä, kun ei ole niin terävänä. Koskaan en juo niin paljon kotona yksin, että olisin seuraavana päivänä krapulassa.

En kaipaa ravintolan hälinää enkä välttämättä jaksa aina seuraakaan. Viihdyn yksin. En näe siinä mitään säälittävää.

Vierailija
65/70 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kännissä vähintään kolme kertaa viikossa. Ei kai se nyt mun vika ole, että humalassa on huomattavasti mukavampaa kuin selvin päin.

Vierailija
66/70 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa pakoilua ja rahantuhlausta. Olemme absolutisteja.

Ihme rooleja ne saavat aikaiseksi...hmph.

Vierailija
67/70 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:38"]

Itse olen ravintolatyöntekijä enkä juuri siksi ole ikinä ymmärtänyt tuon kännihakuisuuden perään. Itselläni kun on vapaata harvoin tulee mieleen lähteä ensimmäisenä baariin: irtokarkit ja hyvä leffa on huomattavasti rentouttavampaa. Tottakai viinin yltiömäinen kittaaminen kavereiden kanssa on joskus hauskaa, mutta ainakin omalla kohdalla tuntuu, että melkein rankempaa kuin työnteko :) Ja kyllä, vaikka en koe juomista rentoutumiskeinona tai mitenkään tärkeänä niin on itsestäni mahtavaa muutaman kerran viikossa istua miehen kanssa parvekkeella raittiissa ilmassa ja juoda se lasi viiniä käyden samalla läpi sitä 9 tunnin työiltaa. Ja tämä, että juon 3 kertaa viikossa lasin punaviiniä, kun työillan jälkeen käy niin ylikierroksilla, ei tee minusta alkoholistia.

[/quote]

Vierailija
68/70 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen miehen kanssa mietittiin tuota ja tultiin siihen tulokseen, että on se vain niin ihanaa, kun voi ottaa muutaman lasin viiniä perjantaina ja lauantaina. Molemmilla raskaat ja vaativat työt, ja viini rentouttaa kivasti. Tuo hyvän alun viikonlopulle.

Vierailija
69/70 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:48"]

Mun mielestä se on aika säälittävää jos kolmi-nelikymppisen pitää vetää kalsarikännit joka viikonloppu. Siis yksinään kittaa viinaa kotona "rentoutuakseen". Mitä iloa tuosta saa, voisiko joku kertoa?

[/quote]

Samaa minäkin ihmettelen. Eikö täältä löydy yhtäkään (omasta mielestään) kohtuukäyttäjää tätä perustelemaan?

[/quote]

Kännejä en vedä, mutta sen verran että pieni nousuhumala tulee. Ai miksi? Se on mukava tunne joskus. Musiikki kuulostaa paremmalta ja ylimääräiset asiat saa hetkeksi pois mielestä, kun ei ole niin terävänä. Koskaan en juo niin paljon kotona yksin, että olisin seuraavana päivänä krapulassa.

En kaipaa ravintolan hälinää enkä välttämättä jaksa aina seuraakaan. Viihdyn yksin. En näe siinä mitään säälittävää.

[/quote]

Vierailija
70/70 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ravintolatyöntekijä enkä juuri siksi ole ikinä ymmärtänyt tuon kännihakuisuuden perään. Itselläni kun on vapaata harvoin tulee mieleen lähteä ensimmäisenä baariin: irtokarkit ja hyvä leffa on huomattavasti rentouttavampaa. Tottakai viinin yltiömäinen kittaaminen kavereiden kanssa on joskus hauskaa, mutta ainakin omalla kohdalla tuntuu, että melkein rankempaa kuin työnteko :) Ja kyllä, vaikka en koe juomista rentoutumiskeinona tai mitenkään tärkeänä niin on itsestäni mahtavaa muutaman kerran viikossa istua miehen kanssa parvekkeella raittiissa ilmassa ja juoda se lasi viiniä käyden samalla läpi sitä 9 tunnin työiltaa. Ja tämä, että juon 3 kertaa viikossa lasin punaviiniä, kun työillan jälkeen käy niin ylikierroksilla, ei tee minusta alkoholistia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä