Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö täältä ketään muuta, joka ei käsitä jokaviikkoista perjantaijuomista?

Vierailija
20.09.2014 |

Mikä idea siinä on? Saati jokaviikkoista perjantai- sekä lauantaijuomista..huh huh

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:44"]

Ymmärsin paremmin alle kolmikymppisen tavat lähteä radalle perjantaisin kavereiden kanssa. Mutta nyt yli kolmikymppisenä osalla noista perjantaijuojista vaikuttaa olevan alkoholiongelma. Alkoholia musta voi nauttia joka viikkokin pari annosta, kännejä joka viikko taas en ymmärrä.

[/quote]

Ei känni viikossa ole mikään alkoholiongelma. Alkoholiongelma on sellainen, että ei voi olla päivääkään juomatta ja jos ottaa yhdenkin, niin sitten juo väkisin itsensä sammumispisteeseen.

[/quote]

Jokaviikkoinen känni on todellakin alkoholiongelma, jos sitä ilman ei osaa olla ja humalatila on juomisen tavoitteena. Rapajuopot on toki asia erikseen, mutta en ymmärrä miksi heidät vedät tähän. Moni alkoholiongelmainen on työelämässä.

Vierailija
22/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:05"]

Ymmärsin paremmin alle kolmikymppisen tavat lähteä radalle perjantaisin kavereiden kanssa. Mutta nyt yli kolmikymppisenä osalla noista perjantaijuojista vaikuttaa olevan alkoholiongelma. Alkoholia musta voi nauttia joka viikkokin pari annosta, kännejä joka viikko taas en ymmärrä.

[/quote]

Ei känni viikossa ole mikään alkoholiongelma. Alkoholiongelma on sellainen, että ei voi olla päivääkään juomatta ja jos ottaa yhdenkin, niin sitten juo väkisin itsensä sammumispisteeseen.

[/quote]

Jokaviikkoinen känni on todellakin alkoholiongelma, jos sitä ilman ei osaa olla ja humalatila on juomisen tavoitteena. Rapajuopot on toki asia erikseen, mutta en ymmärrä miksi heidät vedät tähän. Moni alkoholiongelmainen on työelämässä.

[/quote]

Miksi se on ongelma ja kenelle? Jos kuitenkaan mitään sovittua ja luvattua ei jää tekemättä, eikä sovittuja ja luvattuja tarvitse tehdä humalassa/krapulassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se, että joku juo itsensä humalaan kerran viikossa, ei tarkoita, että hänen on pakko juoda itsensä humalaan kerran viikossa. Raittiusaatteen kannattajille tämä on tietysti lähtökohtaisestikin mahdoton asia ymmärtää, koska kuka nyt vapaaehtoisesti olisi alkoholin vaikutuksen alaisena... -12

Vierailija
24/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Alkoholiongelma on ihmisellä silloin, kun hän ITSE kokee oman juomisensa ongelmana ja MYÖNTÄÄ sen itselleen.

Vierailija
25/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, en. En käsitä tätä suomalaista juomakulttuuria kun aina pitää vetää kännit. Sitten kerrotaan naureskellen viikonlopun sotajuttuja kuinka hauskaa oli kun Lissu oksensi kadulle ja Jonne oli putkassa. Ymmärrän sellaisen enemmän opiskeluaikaan, mutta minusta on vain surullista kuunnella kun aikuiset ihmiset kertoo maanantaina töissä kun lapset sai hoitoon mummolaan niin pääsi vähän nollaamaan ja hehheh kun kaikkea ei edes muista siltä illalta. 

Mä olen tässä nyt seuraillut yhtä tuttua joka laittaa facebookkiin joka viikonloppu kuvia itsestään baarissa kuvateksteillä "girls night out!! mammat lähtee radalle, mamman täytyy saada vähän nollata!!", päivittelee facebookkia kännissä yms. On siis alle 2v lapsen yh, en tiedä kenelle vie lapsensa hoitoon aina viikonlopuksi. Sitten sunnuntaina saa lukea päivityksiä kuinka "tänään katsotaankin Pirkko-Annelin kanssa muumeja koko päivän, äiti ei oikein jaksa..." 

Vierailija
26/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen sitä mieltä että jokainen joka ei saa painoaan pidettyä kurissa on patalaiska. Olen itse urheilullinen eikä kesällä hävettänyt bikineissä ottaa aurinkoa. Jokaisen älyllisen ihmisen pitäisi ymmärtää hoikkuuden terveydelliset edut, puhumattakaan vastakkaisen sukupuolen miellyttämisestä. Itse en pönäkkää ukkoa katselisi. Ihmiset eivät ole koskaan olleet niin lihavia kuin nykyisin.

P.S. En vaan voi käsittää miksi te muutkin ette voi elää yhtä terveellisesti kuin minä? Onko sitä karkkia, sipsiä ja pullaa pakko mussuttaa, mitä??

Vierailija
27/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä minäkään. Ja kyllä olen olllut usein humalassa ja juonut drinkkejä ym. ja välillä istunut iltaa ystävän kanssa viiniä juoden. Kuitenkin saattaa mennä usea viikko etten juo annostakaan ja jos kotona juon niin se on yksi olut saunan jälkeen, jos sitäkään. En oikeasti tarvitsis sitä vähääkään. Viiniä juon maun takia samoin olutta. Voisin juoda samat myös alkoholittomina jos olisivat yhtä hyviä. En tarvitse itse alkoholia mihinkään arjessa.

Vierailija
28/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:48"]

Minä. Face aina täyttyy kännivideoista joka vkl, ja välillä tulee vastaan jopa 12-13-vuotiaita ympäripäissään. En ymmärrä. t. 16v

[/quote]

Samaa mieltä. Joka maanantai saa koulussa kuunnella "hauskoja" kännijuttuja viime viikonlopulta. Rasittavaa!

Terv. 18v. absolutisti

Vierailija
29/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:15"]

Alkoholiongelma on ihmisellä silloin, kun hän ITSE kokee oman juomisensa ongelmana ja MYÖNTÄÄ sen itselleen.

[/quote]

Ootkohan nyt oikeesti tosissas? Mulla on tuttu joka on työelämässä, mutta juo melkein päivittäin, välillä usean päivän känniputkia jonka takia sairaslomalla, heräilee mistä sattuu ilman tavaroitaan, ei muista edelliseltä illalta mitään, juo rahansa niin että laskut jää maksamatta ja ulosotossa on monta tonnia ja saanut usean häädön. Jokainen suhde on loppunut lyhyeen, koska juovuksissa tulee vähän sitten sekoiltua. Silti väittää että alkoholi ei ole mitenkään ongelma hänelle vaan hänellä on vain "huono tuuri elämässä". Oletko siis samaa mieltä hänen kanssaan vai näetkö että tässä saattaisi olla jotain alkoholiongelmaa?

Vierailija
30/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:35"]

Se on eräänlaista alkoholismia sekin.

[/quote]

ai niin minkälaista alkohlismia on esim. 3 annosta perjantaina, 3 lauantaina?
[/quote
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:35"]

Se on eräänlaista alkoholismia sekin.

[/quote]

ai niin minkälaista alkohlismia on esim. 3 annosta perjantaina, 3 lauantaina?
[/quote]

Kyse ei ole määrästä vaan siitä että onko juominen säännöllistä. Satunnainen epäsäännöllinen juominen on eri asia.

Vierailija
31/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä join eilen lasin punaviiniä ja samalla katoin välillä telkkaria, välillä jankutin täällä av:lla. Mitä tajuttavaa tässä on? Ja aika useana perjantaina tämän saman toistanut.

Vierailija
32/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:21"]

Viiniä juon maun takia samoin olutta. Voisin juoda samat myös alkoholittomina jos olisivat yhtä hyviä. 

[/quote]

Tämä on mahdotonta. Alkoholi on välttämätön makukomponentti lähes kaikissa alkoholijuomissa. SSe tuottaa myös osan suutuntumasta ja miellyttävästä poltteesta vaikkapa viskiä juodessa. Alkoholin rentouttavat, mielihyvää tuottavat vaikutukset kuuluvat myös oleellisesti alkoholijuoman nauttimiseen. -12

Vierailija
33/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse otan perjantaisin 3-4 annosta aikavälillä 19-24. En ole todellakaan humalassa.  4 se maksimi annosmäärä tarkoittaa noin yhtä annosta tunnissa. 

Verestä 4 annoksen poistuminen kestää sen 4 tuntia.  

Katson samalla elokuvaa, syön iltapalaa myös siinä samassa.  Miehen kanssa jutellaan ja ollaan rennosti. Olen ollut ihan ilman syytä juomatta 7 kk ihan hiljattain, joten en usko olevani alkoholisti vaikka "joka perjantai otankin" :D

Kännejä joka viikonloppu en itsekään ymmärrä.

Vierailija
34/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei. Ongelma on silloin, kun hän itse ei ymmärrä juomisensa olevan ongelma, vaan alkoholi hallitsee hänen elämäänsä.

Vierailija
35/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja edelliseen, en ole ollut krapulassa vuosiin. Ei siis todellakaan alkoholi vaikuta seuraavaan päivään, vaan voin aloittaa aamuni reippaalla juoksulenkillä.

Vierailija
36/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:29"]

[/quote]

Et ymmärrä vai paheksut? Kysyn, koska minusta ihmisen kognitioissa on oltava jotakin vikaa, jos hän ei ymmärrä, miksi joku saattaisi haluta olla humalassa useita kertoja kuussa. -12

Vierailija
37/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:31"]

[/quote]

Et ymmärrä vai paheksut? Kysyn, koska minusta ihmisen kognitioissa on oltava jotakin vikaa, jos hän ei ymmärrä, miksi joku saattaisi haluta olla humalassa useita kertoja kuussa. -12

[/quote]

Tavallaan koen että ei ole minun asiani hyväksyä tai olla hyväksymättä mitä kukakin tekee. En vain itse tarkalleen "käsitä" miksi aikuinen ihminen haluaa olla humalassa sen 4-8 kertaa kuussa. Joten kai sitten paheksun?

Vierailija
38/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaijuomisen voi käsittää monella eri tavalla. Osalle se on 1 saunassa, osalle 3-5 ja osalle se kossupullo. 

Vierailija
39/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote]

Tavallaan koen että ei ole minun asiani hyväksyä tai olla hyväksymättä mitä kukakin tekee. En vain itse tarkalleen "käsitä" miksi aikuinen ihminen haluaa olla humalassa sen 4-8 kertaa kuussa. Joten kai sitten paheksun?

[/quote]

No niin, tuo kuulostaa jo rehellisemmältä. -12

Vierailija
40/70 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miks et voi olla mun kanssa samaa mieltä??!!!!" itkupotkuraivari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi