Onko kolme kosteussuojattua talvihaalaria 1v. lapselle liikaa?
Onko 3 kpl kosteussuojattua talvihaalaria keskitalvella vuoden täyttävälle lapselle liikaa? Onko muita äitejä, jotka ovat ihastuneet ulkovaatteisiin vähän liikaa? Pitää hankkia kaikkein kauneimmat haalarit kalleimpia merkkejä ja tietysti mieluiten uutena? Mitä tämä kertoo äidistä?
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:38"]
En koe kuluttavani luontoa liikaa, koska aion kierrättää kaikki haalarit uusille käyttäjille tavalla tai toisella. Ostan haalarit aina reilusta alennuksesta, joten rahatkin riittävät. Käytän lapsella kestovaippoja, jotta ei tulisi tonnien jätekuormaa vaipoista, joten siihen verrattuna koen, että pari vaatetta on hyvällä omallatunnolla varaa hankkia luontoa liiemmin tuhoamatta. Sisävaatteet ostan lähes kaikki käytettynä kirpputoreilta tai saan muilta käytettynä. Olen itse asiassa aika eko-äiti tätä haalarijuttua lukuun ottamatta.
ap
[/quote]
Eli ootko trokari?
[/quote]
No en oo trokari, tuleehan kaikki haalarit meillä käyttöön ja on käyttöä varten hankittu.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 23:11"]
En koe kuluttavani luontoa liikaa, koska aion kierrättää kaikki haalarit uusille käyttäjille tavalla tai toisella. Ostan haalarit aina reilusta alennuksesta, joten rahatkin riittävät. Käytän lapsella kestovaippoja, jotta ei tulisi tonnien jätekuormaa vaipoista, joten siihen verrattuna koen, että pari vaatetta on hyvällä omallatunnolla varaa hankkia luontoa liiemmin tuhoamatta. Sisävaatteet ostan lähes kaikki käytettynä kirpputoreilta tai saan muilta käytettynä. Olen itse asiassa aika eko-äiti tätä haalarijuttua lukuun ottamatta.
ap
[/quote]
Eli ootko trokari?
[/quote]
No en oo trokari, tuleehan kaikki haalarit meillä käyttöön ja on käyttöä varten hankittu.
ap
[/quote]
Niinhän ne trokarit aina sanoo.
On liikaa. Äiti on ilmeisesti ihan hormoonihuuruissaan hurahtanut.
1 puku riittää. Mutta mikäpä siinä, jos ylimääräistä rahaa ja kaappitilaa piisaa.
Käytän rahani järkevästi eli lapsella on vain yksi tekninen haalari. Oletko miettinyt paljonko vaatehulluutesi kuormittaa luontoa? Saati miten paljon järkevämmin sekä lapsillekin hyödyllisemmin voisit ne haalarirahat käyttää?
Järki käteen. Loppuvuosi eletään muutenkin jo velaksi.
Onhan ne kivoja ja munkin tekisi mieli ostaa vaikka neljä niitä, mutta hillitsen itseni sillä tuollainen kuluttaminen on sairasta ja sen lapsen tulevaisuuden raiskaamista. Kauhea ajatus että maapallon luonnonvarat on riistetty loppuun sen takia kun meidän pitää ahnehtia koko ajan kaikkea. Hillitse itsesi, aikuinen ihminen.
Miten 1 puku/talvihaalari riittäisi? Mitä jos se on märkä tai pesun tarpeessa?
T. Lapseton tyhmä
Mihin 1v tarvii 3 haalaria? Haalari ja yksi housut ja takki yhdistelmä riittää.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:30"]
Miten 1 puku/talvihaalari riittäisi? Mitä jos se on märkä tai pesun tarpeessa?
T. Lapseton tyhmä
[/quote]
Tekniset haalarit yleensä ehtivät kuivua ulkoiluiden välissä, koska niiden ei ainakaan pitäisi kastua läpimäräksi. Pestessä taas se on aamulla kuiva, jos illalla pesee. Simple as that.
Minä ostin yhden hyvän haalarin, sillä pärjätään talvi. Lisäksi on takki ja toppahousut.
Jos on rahaa, niin voit mun puolesta ostaa vaikka 13 haalaria.
ap
3 kosteussuojaamatonta olisi vielä jotenkin perusteltua. Ihmisillä ei oo varaa tehdä lapsia? Ja sit yhdelle kolme haalaria, haloo!!??
ap
[/quote]
No tuolla haalaripelleilyllä kyllä tehokkaasti kumoat tuon muun ekoilusi. Menee vähän hukkaan.
Meinasin jo tulla kommentoimaan että on ehdottomasti liikaa.... Sitten tajusin että onhan mullakin jo kaksi kallista pukua 1 vuotiaalle. Joka on nyt 5kk.... Ehin vielä ostaa hurauttaa sen kolmannen.
Hulluuttahan se on. Mutta se on kai hormoneita ja hoivaviettä. Koen vähän saman tyylistä tyytyväisyyttä ja hyvää mieltä kun näen lapseni kauniissa toimivissa vaatteissa ja varusteissa kuin olisin poiminut sankollisen hilloja. ;)
Sit kun isompia ei ne pysy puhtaina.
Onko kyseessä nyt taapero joka liikkuu? Jos niin 1 kosteussuojahaalari on ihan hyvä hankinta. Jos lapsi ei liiku, niin kosteussuojakin on ihan turha lisuke.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:59"]
Onko kyseessä nyt taapero joka liikkuu? Jos niin 1 kosteussuojahaalari on ihan hyvä hankinta. Jos lapsi ei liiku, niin kosteussuojakin on ihan turha lisuke.
Nyt lapsi ryömii ja nousee hiukan tukea vasten, mutta kohtahan se konttaa ja kevättalvella luultavasti jo kävelee. Haalarit ovat kahta eri kokoa, kasvaahan tuon ikäinen paljon talven aikana.
ap
[/quote]
ap
[/quote]
Eli ootko trokari?