Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli käynyt minulta salaa tekemässä sterilisaation

Vierailija
22.08.2021 |

Nyt olen tunnemyrskyssä. Vielä alkuvuodesta sanoin, että haluaisin ehkä vielä iltatähden. Nyt mies oli käynyt sterilisaatiossa ja sanoi kylmästi, että hänen lapset on tehty. Mitä nyt?

Kommentit (455)

Vierailija
101/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös avioliitossa ollessa tarvita molempien suostumus?

Ei tarvita. Ei puoliso määrää toisen sterilisaatiosta.

Se on sitten muuttunut, koska kyllä vielä 10v sitten tarvittiin. Ihan kirjallisesti. Tosin olisinhan minä sen suostumuksen voinut väärentää, mistä se tk:n harjoittelijakandi (joka siis lähetteen allekirjoitti sairaalaan) olisi voinut tietää kuka sen nimen oli siihen paperiin raapustanut.

Ei ole muuttunut, mä kävin tänä vuonna ja olisi pitänyt miehen olla mukana, ei kirjallinen riittänyt.

Vierailija
102/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, onhan tuo salaa tekeminen yksi seksuaalisen väkivallan muoto, mutta itse toimenpiteeseen hänellä täysi oikeus.

Sä mietit nyt annatko anteeksi salailun ja henkisen väkivallan ja päätät sit jatkuuko liitto.

Ei ole mikään seksuaalisen väkivallan muoto. Ihmisellä on oikeus päättää lapsiluvustaan. Hänen tuli täyteen. Ap voi hankkia lisää jonkun muun kanssa lapsia jos haluaa. Seksuaalista väkivaltaa on pakottaa toinen vanhemmaksi lapselle jota ei halua. Se on myös taloudellista väkivaltaa.

No kyllä on, ihan kuin se, että nainen jättää pillerit pois kertomatta. Näin se nyt on, sterilisaatiossa sinänsä (kuten sanottua) ei mitään paheksuttavaa.

Ihan kuten kortsun poisto kesken aktin ilman suostumusta on raiskaus. Huomaa, että on jämähdetty johonkin vuosikymmenten taakse, kun ei henkistä väkivaltaa tunnisteta. Mikä esti miestä sanomasta ”Ei, en halua lapsia, menen sterilisaatioon”?

esimerkiksi pelko "vahinkoraskaudesta" sen kolmen kuukauden aikana, mikä kuluu toimenpiteen jälkeen ennen steriliteettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuuko  luottamus? MIehesi ehkä pelkäsi, että hankkiudut muka vahingossa raskaaksi? 

Vierailija
104/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on tehnyt sterilisaation myös naiset tekevät niitä usein eikä siitä sen enempää puhuta. Se on oma valinta. Monet miehet on steriloinut itsensä yksityisellä ja ovat onnellisia.On miehiä joiden olisi pitänyt steriloida koska eivät halunneet lapsia sitten läträävät kondomien kanssa. Syöttävät naisille keskeytys pillereitä. Helpompaa on sterilointi. Monelle miehelle riittää elatusmaksut yhdestäkin jo sehän on 18 vuotta sentään miehen maksettava. Ulkomaan miehiä tapaa kelan luukulla kyselemässä milloin saavat lapsilisät mitkä kuuluu lapselle eikä miehelle.Stetilointi helpottaa kyllä elämää ja työssäkäyntiä.

Vierailija
105/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen miehille: pakastakaa spermaa ja sen jälkeen piuhat poikki. Älkää kertoko kenellekään. Näin ei tule ”vahinko”raskauksia ja jos joskus kuitenkin haluatte omia lapsia, niin onnistuu.

Mikä järki tuossa kertomatta jättämisessä on? Tuo asia pitää kertoa toiselle samaan aikaan, kun tulee puhetta lapsista, Jos nainen haluaa lapsia ja mies ei, niin miksi kumpikaan tuhlaisi aikaa suhteeseen, joka ei kauaa kestä? Epärehellisyydellä alkanut suhde päättyy pian, kun asia tulee ilmi.

Vierailija
106/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten muuttunut, koska kyllä vielä 10v sitten tarvittiin. Ihan kirjallisesti. Tosin olisinhan minä sen suostumuksen voinut väärentää, mistä se tk:n harjoittelijakandi (joka siis lähetteen allekirjoitti sairaalaan) olisi voinut tietää kuka sen nimen oli siihen paperiin raapustanut.

Ei ole muuttunut, mä kävin tänä vuonna ja olisi pitänyt miehen olla mukana, ei kirjallinen riittänyt.

Höpö löpön. Mut on sterkattu 2015, ja vuonna 2014 (nuoemman lapsen syntymän jälkeisessä jälkitarkastuksessa neuvolassa) lähettävä lääkäri kysyi, tietääkö puoliso asiasta. Vastasin, että tietää (ja hän tiesi), ja sen jälkeen asiasta ei ollut missään vaiheessa mitään puhetta.

Jos ette saa sterilisaatiota ilman puolison lupaa, nostakaa äläkkä. Teidän oikeuksia ne poljetaan.

Vierailija
107/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin moni voi oikeasti kuvitella, että liberaalissa länsimaassa aviopuoliso päättäisi toiselle puolisolle tehtävistä leikkauksista?! Tuohan on aivan totaalisen absurdi ajatus! Mistä ihmeestä olette keksineet jotain noin älytöntä?

Vierailija
108/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietysti olisi ollut hyvä, jos miehesi ois keskustellut sterilisaatiosta etukäteen ja siitä ettei halua enempää lapsia. Sinä taas et oikein voi ottaa tätä suurena loukkauksena, koska miehelläkin on oikeus päättää millon on lapset tehty. Ei toista saa ehdoin tahdoin pakottaa vanhemmaksi. Vahinkoraskaus on asia erikseen (sellainen oikea vahinko eli ehkäsy pettää). Pariskunnan on kuitenkin yhdessä päätettävä lapsen teosta. Se että sä haluaisit iltatähden ei tarkota sitä, että miehen on pakko suostua.

T. nainen

Onhan tuo silti iso asia tehdä tarkoituksella salaa puolisolta. Itse en lapsia halua mutta olisin silti järkyttynyt jos mieheni kävisi sterilisaatiossa kertomatta asiasta etukäteen. Tuollaisella suhteella ei ole tulevaisuutta. 

N40

Oletko yhtä järkyttynyt siitä jos nainen jättää pillerit pois kertomatta miehelleen siitä etukäteen? Entä mitä arvioisit tuollaisen suhteen jatkomahdollisuuksista tai siitä, että onko miehellä velvollisuutta elättää petoksella hankittua lasta?

Sinä vertaat kahta eri asiaa. Oikein on verrata miehen vasektomiaa naisen sterilisaatioon. Siinä nainen menee sterilisaatioon eikä kerro miehelle vaikka tietää miehen toivovan lisää lapsia.

Vierailija
109/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei ehkä tajua että mies ei voi ymmärtää kuukautisia eikä synnytystä eikä isoja raskausmahoja imetyksiä koska he eivät synnytä. Heillä menee seksihalut ja käytävä vieraissa. Siinä parisuhteessa missä ei ole naista on vaan suorittaja joka puhuu kokoajan muusta kuin heistä tai rakkaudesta mies jää ulos kuin lumiukko. Maallisesti ajatellen....kun rakkaus puuttuu kaikki puuttuu jopa lasten puolesta näin. Rituaalisynnyttäjät.

Vierailija
110/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa maa valita itse kirjoitti:

Monet on tehnyt sterilisaation myös naiset tekevät niitä usein eikä siitä sen enempää puhuta. Se on oma valinta. Monet miehet on steriloinut itsensä yksityisellä ja ovat onnellisia.On miehiä joiden olisi pitänyt steriloida koska eivät halunneet lapsia sitten läträävät kondomien kanssa. Syöttävät naisille keskeytys pillereitä. Helpompaa on sterilointi. Monelle miehelle riittää elatusmaksut yhdestäkin jo sehän on 18 vuotta sentään miehen maksettava. Ulkomaan miehiä tapaa kelan luukulla kyselemässä milloin saavat lapsilisät mitkä kuuluu lapselle eikä miehelle.Stetilointi helpottaa kyllä elämää ja työssäkäyntiä.

Niin? Oma valinta, mutta parisuhteessa lasten hankinta/hankkimatta jättäminen on yhteinen valinta. Ei siitä voi valehdella tai jättää kertomatta tai mitään parisuhdetta ei edes ole. 

Vierailija
111/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki oma iltatähtesi hedelmöityhoidoilla.

Nykypäivänä on helppoa olla nainen, lapsia saa halutessaan vaikka yksin. Miehesi ei lasta halua ja päätös on täysin hänen omansa, ja hyvä niin.

Mutta laita eropaperit vireille ja aloita hedelmöityshoidot. En toki tiedä, millainen jono niihin on, ja mitä se vaatii, että lopulta saat luovuttajan spermalla lapsen. Mutta kyllä nainen lapsen saa halutessaan.

Sitten vain huolehdit sen iltatähtesi yksin. Tukiverkostoa kannattaa toki hyödyntää. Tsemppiä!

Tuo on kuitenkin naiselle siitä huono vaihtoehto, että ei voi tehdä tiliä elareilla.

Huutonaurua!

Välillä pitää ihmetellä, miten tyhmiä ihmisiä täällä on kirjoittamassa.

Vierailija
112/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin moni voi oikeasti kuvitella, että liberaalissa länsimaassa aviopuoliso päättäisi toiselle puolisolle tehtävistä leikkauksista?! Tuohan on aivan totaalisen absurdi ajatus! Mistä ihmeestä olette keksineet jotain noin älytöntä?

Luin joku aika sitten lehdestä yhden lääkärin haastattelun. Hän sanoi, että siksi pitää kuulla kumpaakin puolisoa, koska lääkäri katsoo, kummalle sterilisaatio kannattaa tehdä. Olisiko tuossa takana se, että mies ei halua lisää lapsia, nainen ehkä haluaisi, mutta silti mies itse ei halua itselleen vasektomiaa. Minusta sterilisaatio pitää tehdä sille, joka sen itse haluaa ja näin onneksi nykyään taidetaan tehdäkin.

Vierailija
113/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin edelleen mielipidettä usein puolisolta kysytään, että se siitä harhastasi. Mutta päätös on eri asia kuin kertominen/keskustelu. Vai onko täällä joku väittänyt, että pitäisi saada päättää puolison puolesta?

Vierailija
114/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö löpön. Mut on sterkattu 2015, ja vuonna 2014 (nuoemman lapsen syntymän jälkeisessä jälkitarkastuksessa neuvolassa) lähettävä lääkäri kysyi, tietääkö puoliso asiasta. Vastasin, että tietää (ja hän tiesi), ja sen jälkeen asiasta ei ollut missään vaiheessa mitään puhetta.

Jos ette saa sterilisaatiota ilman puolison lupaa, nostakaa äläkkä. Teidän oikeuksia ne poljetaan.

Minkä minä sille voin että tässä Sote piirissä käytäntö on näin.

Vierailija
115/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, onhan tuo salaa tekeminen yksi seksuaalisen väkivallan muoto, mutta itse toimenpiteeseen hänellä täysi oikeus.

Sä mietit nyt annatko anteeksi salailun ja henkisen väkivallan ja päätät sit jatkuuko liitto.

Ei ole mikään seksuaalisen väkivallan muoto. Ihmisellä on oikeus päättää lapsiluvustaan. Hänen tuli täyteen. Ap voi hankkia lisää jonkun muun kanssa lapsia jos haluaa. Seksuaalista väkivaltaa on pakottaa toinen vanhemmaksi lapselle jota ei halua. Se on myös taloudellista väkivaltaa.

No kyllä on, ihan kuin se, että nainen jättää pillerit pois kertomatta. Näin se nyt on, sterilisaatiossa sinänsä (kuten sanottua) ei mitään paheksuttavaa.

Sinulla on ihan oma määritelmä sanalle väkivalta. Ei omasta kehostaan itse päättäminen ole väkivaltaa.

Puhuinko mä omasta kehosta päättämisestä väkivaltana? En puhunut. Henkistä väkivaltaa (seksuaalista vallankäyttöä) tässä on kertomatta jättäminen. Opettele lukemaan.

Vierailija
116/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en saanut edes lääkäriaikaa kun olis pitäny olla puoliso mukana antamassa lupa sterilisaatioon.

Millä vuosikymmenellä? Ei siihen tarvita puolison lupaa. Ilmoitus tuollaisesta potilasasiamiehelle.

2006, Hämeenlinnassa

En saanut sterilisaatiota ilman mieheni suostumusta.

Naisen kohdalla edelleen ikävä kyllä siltä mieheltä usein kysytään. Suomi on kaikkea muuta kuin tasa-arvoinen ja naisvihalta puhdas maa.

Silloin on kyseessä selkeä hoitovirhe, josta pitää ilmoittaa, ja laittaa lääkäri vastuuseen. Ei pidä olla hölmö, ja sokeasti totella, jos lääkäri käskee tehdä jotain mikä ei ole lain mukaista.

Ei kuule ole hoitovirhe eikä laitonta. Vasta, jos kielletään, koska mies kieltää, tapahtuu vääryys. Luvan kysyminen mieheltä on itse asiassa naisen kohdalla nimenomaan ihan laissa. https://yle.fi/uutiset/3-9702427

Vierailija
117/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ihan oma määritelmä sanalle väkivalta. Ei omasta kehostaan itse päättäminen ole väkivaltaa.

Puhuinko mä omasta kehosta päättämisestä väkivaltana? En puhunut. Henkistä väkivaltaa (seksuaalista vallankäyttöä) tässä on kertomatta jättäminen. Opettele lukemaan.

Ei nämä tajua mitä on seksuaalinen vallankäyttö tai henkinen väkivalta. Nää on näitä, jotka käyttävät puolisoonsa kaikenlaista väkivaltaa vain koska ”mulla on oikeus”.

Vierailija
118/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole, lopeta valehtelemasta. Se sun lääkäri on ollut täysidiootti ja siitä pitää tehdä ilmoitus. Jos lääkäri tuollaista kysyisi niin siihen voi ihan hyvin vastata, että ei kuulu sulle ja se siitä.

Vierailija
119/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös pihtaaminen on henkistä väkivaltaa (seksuaalista vallankäyttöä).

Vierailija
120/455 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole, lopeta valehtelemasta. Se sun lääkäri on ollut täysidiootti ja siitä pitää tehdä ilmoitus. Jos lääkäri tuollaista kysyisi niin siihen voi ihan hyvin vastata, että ei kuulu sulle ja se siitä.

No kyllä on ja muissakin. Sterilisaatioon nainen tarvitsee puolison luvan ja piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi