Voiko parisuhde kehittyä jos miehellä ei ole kykyä puhua tunteistaan ja olla empaattinen?
Kommentit (61)
Ei. Biologiaa ei voi muuttaa. Miestä ei ole tarkoitettu noihin ominaisuuksiin. Riittää että pystyy juoksemaan mammurinperässä ja sotimaan muita heimoja vastaan. Evoluution raakaa faktaa.
Ei voi opettaa. Kumppania ei pidä valita koulutusmielessä. Ota kumppani, joka on valmiiksi hyvä ja joka kykenee ottamaan sinut huomioon. Ei se ole ainoa mies maailmassa.
Lähinnä ihmetyttää, miksi haluat tuollaisen miehen kanssa parisuhteeseen?
Itselleni empatiakyky on miehessä hyvin tärkeä ominaisuus, ja tuollainen olisi täysin turn-off.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi opettaa. Kumppania ei pidä valita koulutusmielessä. Ota kumppani, joka on valmiiksi hyvä ja joka kykenee ottamaan sinut huomioon. Ei se ole ainoa mies maailmassa.
Aika harvat miehet on tuollaisia. Et taida tuntea tarjontaa
Nollalähtökohdasta on helppo kehittyä - pienikin edistys tuntuu suurelta harppaukselta.
Keskustelemaan voi oppia, mutta se täytyy lähteä hiljaisemman puoliskon omasta halusta. Vaatinee myös verbaalisesti lahjakkaamman ymmärrystä tilan ja ajan antamisesta, että toinen voi rauhassa kertoa keskeytyksettä asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei ollut kysymys koulutuksesta
Vierailija kirjoitti:
Ei. Biologiaa ei voi muuttaa. Miestä ei ole tarkoitettu noihin ominaisuuksiin. Riittää että pystyy juoksemaan mammurinperässä ja sotimaan muita heimoja vastaan. Evoluution raakaa faktaa.
Jaa, kyllä mun veljet, isä, isoisä jne. on hyvin empaattisia ja tunteikkaita, osaavat puhua jne.
Ei kelpaisi mikään luolamies, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Sivullisena ihmetyttää, miksi tätä on alapeukutettu?
Tottahan tuo on, ja minua ainakin järkyttää sellainen ajatusmaailma jossa kumppani otetaan ”koulutettavaksi”.
Vierailija kirjoitti:
Nollalähtökohdasta on helppo kehittyä - pienikin edistys tuntuu suurelta harppaukselta.
Suuri harppaus, Maon Kiina, epäonnistui
Ei. Et voi mennä kimppaan itsekeskeisen, narsistisen sekopään kanssa, ja odottaa, että joku päivä onnistut rakastamaan hänet ehjäksi. Ei se toimi niin. Saat sen mikä on nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvat miehet on tuollaisia. Et taida tuntea tarjontaa
Parempi olla yksin kuin lyödä päätään seinään aina uudestaan tunnevammaisen tai muuten vain masentavan, ankean miehen kanssa.
Itse toivon kyseisiä ominaisuuksia ilmeisesti niin paljon toisessa, että olen nähnyt niitä miehissä, jotka ovat täysin päinvastaisia. Empatiakyvyttömiä, kylmiä ja ei-avoimia. En koskaan tietoisesti hakeutuisi ihmisen pariin, jolla ei kyseisiä ominaisuuksia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivullisena ihmetyttää, miksi tätä on alapeukutettu?
Tottahan tuo on, ja minua ainakin järkyttää sellainen ajatusmaailma jossa kumppani otetaan ”koulutettavaksi”.
Läheisriippuvaiset naiset alapeukuttavat kiukuspäissään ja myös sosiaalisesti kyvyttömät miehet, joiden mielestä naisten pitäisi valita heidät ja antaa heille lukemattomia mahdollisuuksia.
Minusta hyvä pääsäänttö on, että yleensä voi vain muuttaa itseään, eikä kuvitella liikoja sen suheen, että muuttaisi toista, haluamaansa suuntaan.. - Toisen täytyisi, ainakin jollain tavoin osoittaa, että myös hän itse haluaisi muuttua, samaan suuntaan e. tässä haluta itse oppia puhumaan tunteistaan ja tulla empaattisemmaksi. Lisäksi muutoksen tapahtumiseksi vaaditaan molemmilta yleensä aikaa ja kärisivällisyyttä.
Sinkkumies
Ei se kyllä voi. Siinä menee toinen aivan rikki, mielestäni tunteet ja empaattisuus kuuluvat rakkauteen.
Hyvä aloitus, oon itse pohtinut samaa.