Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten todistaa syyttömyys työnantajalle?

Vierailija
19.09.2014 |

Olen pienehkössä firmassa töissä, jonne rekrytoitiin kuukausi sitten kaksi uutta työntekijää, minut ja eräs toinen.
Yhteensä työntkeijöitä on siis 4 joista 2 ollut jo pidemmän aikaa siellä töissä.
Tänään toinen työkavereistani soitti ja kysyi häviääkö minulta rahaa työpäivän aikana. Minulta ei ole hävinnyt, mutta tältä soittajalta on. Hän oli ollut esimieheemme yhteydessä ja tähän toiseen uuten työntekijään jolta myöskään ei ole rahaa hävinnyt. Esimies haluaa keskustella maanantaina meidän kaikkien 3 kanssa. 

Miten minä pystyn todistamaan, että en ole tehnyt mitään noin idioottimaista? 
Sillä työkaverini (soittajan) mukaan esimies ei kuullostanut kovin iloiselta puhelimessa. 

Mitä jos meidät molemmat uudet työntekijät lempaat pihalle? 
En minä pysty pienillä tuilla elättämään lastani, siksihän minä töitä hain pitkään ja nyt vihdoin sellaisen sain.

Mä en kestä tätä stressinmäärää, koko viikonloppu meni pilalle. 

-mimmi

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 15:34"]

Mä en jaksa uskoa että saisit potkut- ei ole kyse TYÖNANTAJAN omaisuudesta/rahasta. Mikäli olisi niin silloin jo pelkkä epäilys riittäisi.

[/quote]

Nyt päästiin asiaan. Onko joku suunnitellut, että aluksi saadaan tällä tarinalla joku työntekijä epäillyksi ja sen jälkeen tapahtuu se pääasia eli työantajalta katoaa rahaa. Ketä epäillään ensin? Just.

Melkein kuin dekkarista.

Vierailija
122/143 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:23"]

Miten syyttömyytensä voi todistaa tällaisessa asiassa?! :o -mimmi

[/quote]

Ei, vaan syyllisyys pitää todistaa ja siitä pitää olla näyttö.

Ei mitenkään, mutta kun et voi todistaa sitä... olet sitten syyllinen. Sorry.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos firmalta rupeaisi rahaa katoamaan se olisi helppo todentaa ketä se on ollut. Eli siihen muo tai toista ei voi lavastaa.

-mimmi

Vierailija
124/143 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:23"]

Miten syyttömyytensä voi todistaa tällaisessa asiassa?! :o -mimmi

[/quote]

Ei, vaan syyllisyys pitää todistaa ja siitä pitää olla näyttö.

Ei mitenkään, mutta kun et voi todistaa sitä... olet sitten syyllinen. Sorry.

[/quote]
[/quote]

Jos me molemmat saadaan kenkää niin me ei voida tehdä asianeteen mitään?
Valitusta millekkään taholle tms ?
Koeajan vuoksi työnantaja voi tehdä mitä vaan?

-mimmi

Vierailija
125/143 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vakkareista on kyllä aika töksäyttelijä ja ajoittain töykeä meitä uusia kohtaan, mutta on myös pomon lellikki..

-mimmi

Vierailija
126/143 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä niin itseääntoistava ketju :DD Ap toistaa itseään, viis sivua siitä kun hän nyt vihdoin sai työpaikan ja jo ollaan erottamassa 25 euron takia ja hänellä on lapsi ja ei ole muita töitä löytynyt ja heti epäillään varkaaksi ja potkut tulee ja pomolle en ole edes puhunut mutta potkut tulee 25 euron takia ja lapsi ei saa ruokaa ja ei tullutkaan vakityöpaikkaa voi kamalan kamala mistä ne muka löytää uusia työntekijöitä jos potkut tulee voi hitsi.

a) korvaava työntekijä löytyy aina

b) pomosi ei ole sanonut vielä mitään

c) ota iisisti

jos jatkat tolleen niin meet varmasti pomon juttusille että MINÄ EN OLE KYLLÄ VARASTANUT MITÄÄN JA EN SUOSTU POTKUIHIN JA EN OLE 25 EUROA OTTANUT SOITAN POLIISILLE KYLLÄ TÄSTÄ JOS SYYTÄTTE MINUA JA LUKOLLISET KAAPIT PITÄISI OLLA!!

ota iisisti. vastaa vain kun kysytään, älä ala selittämään mitään teorioita tai muuta. vaikutat syylliseltä jos menet sinne meuhkaamaan. kerro vain faktoja, kerro että et tiedä muuta kuin mitä terttuliisa on sinulle kertonut ja kertaat vielä koko jutun.

Vierailija
127/143 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ihmiset kyselee samoja asioita lukematta ketjua kokonaan ja olen niille aina samallalailla vastannut :)
Mutta se muo kyllä jatkuvasti hämmentää että 25e takia pidetään maanantaina palaveria..

Ja niinkuim itsekin olen sanonut maanantaina sen vasta näkee kuinka käy.

Mutta pakko silti myöntää että stressaa tää koeaika jonkavuoksi meidät voi irtisanoa pienestäkin epäilystä :/

-mimmi

Vierailija
128/143 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:06"]Tää on kyllä niin itseääntoistava ketju :DD Ap toistaa itseään, viis sivua siitä kun hän nyt vihdoin sai työpaikan ja jo ollaan erottamassa 25 euron takia ja hänellä on lapsi ja ei ole muita töitä löytynyt ja heti epäillään varkaaksi ja potkut tulee ja pomolle en ole edes puhunut mutta potkut tulee 25 euron takia ja lapsi ei saa ruokaa ja ei tullutkaan vakityöpaikkaa voi kamalan kamala mistä ne muka löytää uusia työntekijöitä jos potkut tulee voi hitsi.

a) korvaava työntekijä löytyy aina

b) pomosi ei ole sanonut vielä mitään

c) ota iisisti

jos jatkat tolleen niin meet varmasti pomon juttusille että MINÄ EN OLE KYLLÄ VARASTANUT MITÄÄN JA EN SUOSTU POTKUIHIN JA EN OLE 25 EUROA OTTANUT SOITAN POLIISILLE KYLLÄ TÄSTÄ JOS SYYTÄTTE MINUA JA LUKOLLISET KAAPIT PITÄISI OLLA!!

ota iisisti. vastaa vain kun kysytään, älä ala selittämään mitään teorioita tai muuta. vaikutat syylliseltä jos menet sinne meuhkaamaan. kerro vain faktoja, kerro että et tiedä muuta kuin mitä terttuliisa on sinulle kertonut ja kertaat vielä koko jutun.

[/quote]

Ai et mä nauroin tälle. :D :D

Vierailija
129/143 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu sitten kertomaan miten kävi!

Vierailija
130/143 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:14"]

Joo.. uhri murjottaa jo nyt. Ei puhu eikä pukahda. Murjottakoot mun puolesta niin pitkään kun jaksaa. Voisin minäkin murjottaa hälle kun viitsi edes epäillä. -mimmi

[/quote]En ymmärrä mistä hän murjottaa. Ethän sinä ole hänelle mitään tehnyt.

Vierailija
131/143 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tällä "varkauden uhrilla" on kotona teiniikäisiä lapsia, jotka ovat käyneet salaa "lainaamassa" äidin lompakosta rahaa.. Jonka äiti on vaan sattunut huomaamaan vasta työpaikalla.. Voiko hän todistaa että rahat ovat kadonneet juuri työpaikalla?

Vierailija
132/143 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty todistamaan, mutta sitä mieltä hän vankasti on.

-mimmi

Vierailija
133/143 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 15:12"]

Ei pysty todistamaan, mutta sitä mieltä hän vankasti on. -mimmi

[/quote]

No sitten case on käsitelty. Jos vielä syyttää niin se pitää tapahtua virallista tietä eli poliisn kautta. Poliisilla taas niin kiire ettei se ehdi juosta 25 egen perässä.

Vierailija
134/143 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hän halua tehdä siitä edes poliisijuttua vaikka pomo hälle niin ehdotti.

-mimmi

Vierailija
135/143 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna saa mennä vielä jälkikäteen keskustelemaan syistä irtisanomiselle.

Lapussakun luki että "sopimaton virkaan & luottamuspula". Jännä vaan että luotto pelaa molempiin uusiin silti niin paljon että vikat vuorot on äärivuorot eli yksintöissä ja kassantilitysten & laskeminen.
Missäs muualla sitä luottoa tossa duunissa tarvitaan?
Leivän vääntämisessä?

Mä oon niin hoomoilasena!

-mimmi

Vierailija
136/143 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut vai haiskahtaako muistakin tuo työkaverin toiminta? Tai lähinnä tuo "varkaus" juttu.
Mä oon miettinyt tota tapausta vielä kotonakin, työkaveri vain suuttu ja rupesi murjottamaan. Ei suostunut vaikka pomo sanoi että työpaikka antaa tuen ja avun jos hän tekee tästä poliisille selvityspyynnön/rikosilmoituksen.
Ei halunnut tehdä. Eikä hällä ollut mitään todisteita vain se että hän on sitä mieltä että rahat on varastettu töistä.
Yhtenä päivänä oli kuulemma viety 2e :o
Oikeasti kaksi (2) euroa!!

-mimmi

Vierailija
137/143 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:55"]

Miksi "mimmi" luulee, että pomoa kiinnostaa alaisten keskinäiset kähinät? Työpaikalta ei ole hävinnyt mitään. On olemassa vain yhden henkilön väite siitä, että häneltä on kadonnut jotain. Kukaan ei pysty todentamaan asiaa suuntaan tai toiseen. On olemassa vain väite, ei mitään todisteita tai perusteluja. Lisäksi ap on kuullut kaiken tältä "varkauden" uhrilta itseltään, mm. miten pomo reagoi saatuaan tietää jne. Siitäkään ei siis ole mitään takeita, että pomo olisi todella reagoinut mainitulla tavalla. 

Tuolla tyypillä on joku oma agendansa, jonka motiiveja on vaikea tietää. Ensimmäisenä tulee mieleen näiden uusien työntekijöiden pelottelu ja kiusaaminen.  

[/quote]

Varmaan kiinnostaa ihan sen oman työilmapiirin takia. Olen itse joutunut kovaan ääneen syytetyksi tekemästäni virheestä, olin jättänyt tärkeän asian kertomatta. Asia selvisi, kun koko työporukka oli koolla ja alettiin selvittää, toinen työntekijä oli huuli pyöreänä työparini syytösten kanssa, "sinullehan minä tämän sanoin, sinun tämä olisi pitänyt kertoa, miksi syytät "pirkkoa" (minä) joka ei tiennyt kyseisestä asiasta". Vakituinen työparini siis kovaan ääneen syytti minua asiasta josta en ollut edes tietoinen, onneksi reilu työkaveri kertoi asian oikean laidan, oli sanonut tälle parilleni asian ja hänen olisi tullut kertoa asia eteenpäin. Minulle ei oltu kerrottu mitään, työparini kai halusi saattaa minut naurunalaiseksi.

Vierailija
138/143 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:55"]

Miksi "mimmi" luulee, että pomoa kiinnostaa alaisten keskinäiset kähinät? Työpaikalta ei ole hävinnyt mitään. On olemassa vain yhden henkilön väite siitä, että häneltä on kadonnut jotain. Kukaan ei pysty todentamaan asiaa suuntaan tai toiseen. On olemassa vain väite, ei mitään todisteita tai perusteluja. Lisäksi ap on kuullut kaiken tältä "varkauden" uhrilta itseltään, mm. miten pomo reagoi saatuaan tietää jne. Siitäkään ei siis ole mitään takeita, että pomo olisi todella reagoinut mainitulla tavalla. 

Tuolla tyypillä on joku oma agendansa, jonka motiiveja on vaikea tietää. Ensimmäisenä tulee mieleen näiden uusien työntekijöiden pelottelu ja kiusaaminen.  

[/quote]

Varmaan kiinnostaa ihan sen oman työilmapiirin takia. Olen itse joutunut kovaan ääneen syytetyksi tekemästäni virheestä, olin jättänyt tärkeän asian kertomatta. Asia selvisi, kun koko työporukka oli koolla ja alettiin selvittää, toinen työntekijä oli huuli pyöreänä työparini syytösten kanssa, "sinullehan minä tämän sanoin, sinun tämä olisi pitänyt kertoa, miksi syytät "pirkkoa" (minä) joka ei tiennyt kyseisestä asiasta". Vakituinen työparini siis kovaan ääneen syytti minua asiasta josta en ollut edes tietoinen, onneksi reilu työkaveri kertoi asian oikean laidan, oli sanonut tälle parilleni asian ja hänen olisi tullut kertoa asia eteenpäin. Minulle ei oltu kerrottu mitään, työparini kai halusi saattaa minut naurunalaiseksi.
[/quote]

Juurikin sen. Ja kyllä pomo puhui riskeistäkin kun/jos ei anna monoa. Mutta tuli siihen tulokseen ettei anna sillä firma ei ole menettänt rahoja vain työntekijä.
Siihen että uskoiko pomo varastelu tarinaa tai meitä niin en tiedä. Tai onko ko työntekijällä ollut ennen jotain samaa vastaavaa takana sillä vaihtuvuus meidän paikoilla on ollut melkoinen.

-mimmi

Vierailija
139/143 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Muuta en voi sanoa.

Vierailija
140/143 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa uskoa että saisit potkut- ei ole kyse TYÖNANTAJAN omaisuudesta/rahasta. Mikäli olisi niin silloin jo pelkkä epäilys riittäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi