Miten todistaa syyttömyys työnantajalle?
Olen pienehkössä firmassa töissä, jonne rekrytoitiin kuukausi sitten kaksi uutta työntekijää, minut ja eräs toinen.
Yhteensä työntkeijöitä on siis 4 joista 2 ollut jo pidemmän aikaa siellä töissä.
Tänään toinen työkavereistani soitti ja kysyi häviääkö minulta rahaa työpäivän aikana. Minulta ei ole hävinnyt, mutta tältä soittajalta on. Hän oli ollut esimieheemme yhteydessä ja tähän toiseen uuten työntekijään jolta myöskään ei ole rahaa hävinnyt. Esimies haluaa keskustella maanantaina meidän kaikkien 3 kanssa.
Miten minä pystyn todistamaan, että en ole tehnyt mitään noin idioottimaista?
Sillä työkaverini (soittajan) mukaan esimies ei kuullostanut kovin iloiselta puhelimessa.
Mitä jos meidät molemmat uudet työntekijät lempaat pihalle?
En minä pysty pienillä tuilla elättämään lastani, siksihän minä töitä hain pitkään ja nyt vihdoin sellaisen sain.
Mä en kestä tätä stressinmäärää, koko viikonloppu meni pilalle.
-mimmi
Kommentit (143)
Ei tullut monoa kummallekkaan sillä omaisuus joka on kadonnut on työntekijän ja firmalta ei ole viety mitään. Pomo sanoi tälle "Varkauden kohteeksi" tulleelle että voi itse tehdä ilmoituksen poliisille. Mutta ei tää ns uhri halua tehdä.
-mimmi
Mahtaa olla mukava työilmapiiri jos tapaus jää selvittämättä. Noh, ainakaan ei sitten varmaan kukaan jätä enää rahaa helposti saataville :)
Joo.. uhri murjottaa jo nyt. Ei puhu eikä pukahda. Murjottakoot mun puolesta niin pitkään kun jaksaa. Voisin minäkin murjottaa hälle kun viitsi edes epäillä.
-mimmi
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:39"]
Mua lähinnä tässä mietityttä se että olen/olemme koeajalla, jolloin irtisanominen (käsittääkseni) ei vaadi kovinkummoista syytä.
-mimmi
[/quote]
No mutta jos joku varastaa rahaa niin ensinnäkin ne lompakot voisi alkujaan laittaa johonkin jemmaan ja mitä tulee työsuhteen päättymiseen niin jos sinä et ole varas -se varas jää taloon. Ei siitä ongelmasta siis työnantaja mihinkään pääse.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:28"]
Olen pienehkössä firmassa töissä, jonne rekrytoitiin kuukausi sitten kaksi uutta työntekijää, minut ja eräs toinen.
Yhteensä työntkeijöitä on siis 4 joista 2 ollut jo pidemmän aikaa siellä töissä.
Tänään toinen työkavereistani soitti ja kysyi häviääkö minulta rahaa työpäivän aikana. Minulta ei ole hävinnyt, mutta tältä soittajalta on. Hän oli ollut esimieheemme yhteydessä ja tähän toiseen uuten työntekijään jolta myöskään ei ole rahaa hävinnyt. Esimies haluaa keskustella maanantaina meidän kaikkien 3 kanssa.
Miten minä pystyn todistamaan, että en ole tehnyt mitään noin idioottimaista?
Sillä työkaverini (soittajan) mukaan esimies ei kuullostanut kovin iloiselta puhelimessa.
Mitä jos meidät molemmat uudet työntekijät lempaat pihalle?
En minä pysty pienillä tuilla elättämään lastani, siksihän minä töitä hain pitkään ja nyt vihdoin sellaisen sain.
Mä en kestä tätä stressinmäärää, koko viikonloppu meni pilalle.
-mimmi
[/quote]
jos olet syytön niin sanot vaan todella vakuuttavalla äänellä ettet todellakaan ole tehnyt mitään.
sitäpaitsi syyllisyys pitää todistaa, ei syyttömyys.
kukaan ei tiedä onko perätön syytös, hävittänyt rahat itse, syyttää tarkoituksella, savustaa, ulkopuolinen käynyt, ostanut jotain eikä muista, rahat olikin kotona, joku toinen varastanut.
sanot ettet ikinä ole tehnyt mitään vastaavaa etkä nytkään riskeeraisi työtä sen takia.
ehdotat että turvallisia tiloja voisi parantaa jos on tällaisia ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:05"]
Ei tullut monoa kummallekkaan sillä omaisuus joka on kadonnut on työntekijän ja firmalta ei ole viety mitään. Pomo sanoi tälle "Varkauden kohteeksi" tulleelle että voi itse tehdä ilmoituksen poliisille. Mutta ei tää ns uhri halua tehdä. -mimmi
[/quote]
Fiksu pomo. Nyt olet tarkkana loppu koejan, tee työsi hyvin.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:14"]
Joo.. uhri murjottaa jo nyt. Ei puhu eikä pukahda. Murjottakoot mun puolesta niin pitkään kun jaksaa. Voisin minäkin murjottaa hälle kun viitsi edes epäillä. -mimmi
[/quote]
Anna murjottaa pari päivää, sitten ala juttelemaan hänelle ihan normaalisti. Hän voi olla se työpaikan hankala tapaus, joka aiheuttaa draamaa. Älä anna aihetta siihen eli älä eristä häntä, älä lopeta puhumista hänelle. Puhu ainakin työasiaa ja normaalit tervehdykset ja viikonlopputoivotukset. Mutta älä ole sinisilmäinen ja luota häneen. Omalla työpaikallani on vastaava tapaus. Entinen pomo meni lankaan, nykyinen ei.
Tänään tuli potkut molemmille!!! Huomenna viimeinen työpäivä!
-mimmi
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:58"]
Ei syyttömyyttään tarvitse todistaa vaan se, että olet syyllinen.
[/quote]
Valitettavasti nimenomaan tarvitsee todistaa syyttömyytensä, niin se menee IRL.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:58"]
Ei syyttömyyttään tarvitse todistaa vaan se, että olet syyllinen.
[/quote]
Ei työnantajaa se kiinnosta. Vaivannäkö hyötyyn nähden on niin pieni että helpompi antaa molemmille potkut koska koeaika...
TV-sarjoissa tuota alettaisiin stvimään, ei irl.
Miten syyttömyytensä voi todistaa tällaisessa asiassa?! :o
-mimmi
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:23"]
Miten syyttömyytensä voi todistaa tällaisessa asiassa?! :o -mimmi
[/quote]
Ei mitenkään, mutta kun et voi todistaa sitä... olet sitten syyllinen. Sorry.
Edelleen en ole myöskään ratkaissut sitä miten he tulevat pärjäämään kun 2 lähtee työpaikalta yhtäaikaa.
Toinen tekee puolta päivää lapsensa takia ja toinen täyttä.
-mimmi
Se toinen uusi ei tykkää sinusta ja lavastaa sut syylliseksi.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:23"]
Miten syyttömyytensä voi todistaa tällaisessa asiassa?! :o -mimmi
[/quote]
Ei mitenkään, mutta kun et voi todistaa sitä... olet sitten syyllinen. Sorry.
[/quote]
Miten he voivat todeta meidät syyllisiksi?
-mimmi
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:25"]
Edelleen en ole myöskään ratkaissut sitä miten he tulevat pärjäämään kun 2 lähtee työpaikalta yhtäaikaa. Toinen tekee puolta päivää lapsensa takia ja toinen täyttä. -mimmi
[/quote]
Ei kai tuo ole ongelma, uudet koeajalle. Tulijoita riittää.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:23"] Miten syyttömyytensä voi todistaa tällaisessa asiassa?! :o -mimmi [/quote] Ei mitenkään, mutta kun et voi todistaa sitä... olet sitten syyllinen. Sorry. [/quote] Miten he voivat todeta meidät syyllisiksi? -mimmi
[/quote]
Ihan vaan sen takia, kun olette uusia.
Eikai työnantajalla kokoajan ole uusia työntekijöitä hihassa?
Tähänkin pestiin oli yht 5 hakijaa. 1 puolipäivänem ja 1 kokopäiväinen.
No eipä ole mun murhe enään siinö vaiheessa.
-mimmi
Ap on oletettavasti töissä vähintään neljään niinkuin ihmiset yleensä...