Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, etkös sä ollut Pohjanmaalta? Oikeesti, puhuuko pohjalainen nuorisokin jo tuolla tavalla?? Kun tytöt tulee murkkuikään, mä taidan kirjaimellisesti puhua niiden kanssa eri kieltä :)

Mutta Jacki on kyllä ihana. Tosin raskausaikana Puuha-Petekin saa mun käpyrauhasen supattamaan.. omasta miehestä puhumattakaan :)

Tammikuiset taitaa olla odottajista aktiivisimpia?! Siis kirjoittelussa.

Vierailija
42/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZATUlle vielä perhepedistä, että ei sitä missään nimessä saakaan vesisängyssä testata!! Ja jos on kovin syväuninen isä, niin ei ehkä sittenkään kannata. Mutta äidillä on kyllä niin syvällä selkäytimessä se tieto, että on pieni vauva vieressä, ettei sitä mitenkään voisi pienokaisen päälle kierähtää. Usko pois :)

Äitiysloman aloituksesta: Mulla äitiysloma alkaa vasta 19.12. kun olen näitä loppupään tammikuisia. Talviloman ajattelin pitää sitä ennen niin saa vähän jouluhommeleita tehtyä. Ja oon töissä ihan toimistotöissä, joten viime raskaudessa ei tarvinnut olla päivääkään sairaslomalla. Toivottavasti nytkin menisi yhtä hyvin!

Taas mä unohdin avata tämän uuteen ikkunaan ja nyt unohtui puolet mihin piti kommentoida...

ariella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Mie en oo kuullukkaa mistään kestopikkuhousunsuojista (jopas on pitkä sana). Tavallisia ei tosiaan kannata koko ajan käyttää, saa taatusti hiivan tai mie ainaki saan. Joten tällä akalla menee ainaki kahet pikkupökät per päivä. Ennätys tähän mennessä on kai kolmet ;D

Ja en mie kärrää niitä kiviä vaan maata. Kiviä kannan. . .Mut sanoin ukolle eilen ett tarvin apua isompien kans etten nyt ihan hulluna aio rehkiä.

[color=blue]Maria-79 [color=violet]eikä elä käytä ihqua!! Yäh. . .tosi teiniä :D Tuosta tuli meleen, ett akka katteli joku vkloppu Winx-klubia niin siinä puhuttiin tosiaan tuota teinikieltä :/ toivottavasti ei ala käyttään puhuessa niitä ihme sanoja. Tää äippä kyllä pesee suun saippualla hyvin äkkiä. .

Vierailija
44/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Juu ei sitä varmaan perinteisesti vesisängyssä harrasteta. Mulla vaan tuli tuo juttu mieleen heti. Jokainenhan sen tietää mikä ite kukasellekkin passaa.

Pitää viel omasta mielipiteestä sen verran, ett mun mielestä " raainta" on ukko ajaa omasta sängystä pois ja ottaa vauva tilalle. Tällasestaki joskus kuullu. Ei saa ruoskia, jos joku näin on tehny. Meillä ei vaan tuu kyseeseenkään p.petihommat.

Vierailija
45/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä nää flikat täälä alakaa olla niin viaraantunehia OIKIASTA kiälestä,notta puhuvat tuallaasta kamaalaa ihime kiältä,luajatähäre mun likka ei nii puhu,mutta moni kaveriis kyllä semmoosta kieltä meses käyttellöö.. ihan syrämmestä ottaa!

En mää oikiasti niin kuustapöyröö olsi notta tuahon laihin laittaasin! pyh!

:D

Ja joo,suu täälläkin pestähä,jos nuan alakaa laittaa...!

Vierailija
46/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmittää syräntä aina yhtä palijo!! Kyllä meillon komiaa murresta, voi ietuna!! :)

Vierailija
47/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja nuo murre viestit!!!

Perhepedistä piti tulla kommentoimaan. Meillä neiti nukkuin rattaitten kovassa kopassa meidän välissä ekat kuukaudet. Ei ollu vaaraa et jää alle, mutta oli siinä vieressä, helppo nostaa syömään.

Ainut haitta isännän mielestä oli, että hällä oli tulla kuolio ku oli nukahtanut käsi siihen laidalle, kun oli silitelly neitiä uneen ja heräs sitten ku käsi oli aivan puutunut =)

-E-

Vierailija
48/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määhän oon praatannu varmaan sarat kerrat olevani lapualaasia :)

Vierailija
49/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]ett mä en halua ainakaan tällä hetkellä, että tää odotusaika ois nopsaan ohi. Ensinnäkin se synnytys mietityttää. Kunpa joku vois synnyttää mun puolesta.

Viimeksi ei mikään mietityttänyt etukäteen eikä tarvinnu toisten synnytyskertomuksia kuunnella saati en lukenu niistä, koska ne menee jokaisella niin omalla tyylillä. Akan synnytyksestä jäi asioita hampaankoloon ja ku synnytystä ei käyty läpi. Mulla kätilöt kerkes vaihtua ja joku niistä jäi lomalle, jolle mun kans juttelu ois kuulunu ja mitä lie niin keskustelua ei käyty. Sillon en sitä ollu vaillakaan, mut myöhemmin miettiny ja kummastellu muutamia juttuja.

Toisekseen mä haluan nauttia kunnoin potkuista ja masun kasvusta kiirehtimättä. Kuhan ei liian isoksi beibi kasva.

[color=darkviolet]Ja nyt heittään pyykit narulle. .

Vierailija
50/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, Zatu, että teilläkin oli neuvolassa kaikki hyvin ;)

Mäkin kävin sekä syömässä roskaruokaa (eikö sunkin ollut tarkoitus?) että neuvolan tätin kans höpöttelemässä. Aika lyhyet keskustelut meillä oli, toka kertaa vasta tavattiin (mulla kahdella ekalla lapsella ollut eri täti) ja ihan vaan nää rutiinit kassottiin. RR ok, sydänäänet 141 (eli taitaa sittenkin olla poika. Eikös tytöillä ole korkeemmat sykkeet. Vai onko muuta kokemusta aiheesta?!), SF- mittaa ei otettu eikä HB eikä pissoja, kun ne oli 2vkoa sitten ok. Sain myös lapun Ruotsin- Kelaa varten (haen sen varhennetun äippäloman, 60pvää ennen la)

Meinas täti, ettei lääkäri anna mulle lupaa palata ainakaan täyttäpäivää tekeen töihin ennen vauvan syntymää. 12/9 on mulla neuvolalääkäri. Voi mie niin toivon, että pääsisin ees puoli päivää töitä tekeen. Alkaa seinät hyppiä päälle täällä kotona :/ Moni ihmettelee, miten voin kaivata töihin, kun se on kuitenkin aika raskasta fyysisesti ja stressi painaa päälle koko ajan.. Mut en tiedä.. Kai sitä on jotenkin kiinni niissä mummoissa ja vaareissa kuitenkin ja IHANISSA työkavereissa (Oliko ne sulla tikru ne inhottavat työkaverit? Anna niitten jorista, niitten elämään ei muuta kuulu.. )

TelkkariG:

Täälläpä alkoi Desperate Housewives viime viikolla ;) *lällättää* Taitaa muutenkin olla vähän Suomen jaksoja edellä? AIVAN LOISTAVA SARJA! Nenn mainitsikin tuon Prison Breakin, se on kanssa hyvä (jos tykkää Tehiksestä niin tykkää varmaan Prisonistakin). Kannattaa katsoa kun se alkaa.

Yllätys yllätys suosikkeiheni kuuluu myös em. Tehis sekä Lost. Brittihuumori puree myös. Mikäs oli tää COLD FEET (Kalla fötter) suomeksi? Se oli mahtavan hyvä brittisarja.

Samaten se brittisarja, jossa perhe istui aina olkkarissa ja katsoi telkkua. MUISTAAKO JOKU?

Perhepedistä. Meillä esikoinen nukkuin 3v viekussa. Oli ihan hirveä homma opettaa se sit omaan sänkyyn.. Nyt molemmat nukkuu hyvin omissa huoneissaan, kuopus nukkui siellä ja vastasyntyneenä. Tämän vauvan kanssa toimitaan samalla tavoin : omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen! Mun kokemuksen mukaan vieressä nukkunut esikoinen heräili jatkuvasti syömään, kuopus huomattavasti harvemmin ja nukkui paremmin muutenkin.

Piti jotain muutakin kommentoida.... Niin, esikoista kun ootin Suomessa niin silloin otettiin automaattisesti klamydia- koe multakin. Otettiin myös nyt, kun selvitettiin syitä näille suppareille. Muuten ei kai ois otettu. Mustakin ois hyvä, jos otettas automaattisesti mahdollisimman paljon kokeita heti alkuraskaudessa (HIV, kuppa, klamydia, hepatiitit, streptokokki jne. jne. )

Valkovuodostakin kirjoititta... Sama ongelma täällä :/ Muuten, onko teistä joku kokeillut sitä kuukuppia? Voikohan sitä käyttää sitten jo jälkivuotoon synn. jälkeen? Aattelin ostaa, vaikuttas aika edulliselta ja ympäristöystävälliseltä vaihtoehdolta. Meidän perhe ei perusta kestovaippailusta (laiskuutta?) niin täytyy jollakin tapaa kantaa kortensa kekoon, roskien lajittelun lisäksi :)

Kantoliinoista onko ollut puhetta? Mä tilasin Pikku Prinssistä trikooliinan, olen nyt sen kans harjoitellut ja ihan hyvin sujuu. Kahta ekaa muksua ollaan kannettu rintarepuissa, nyt kaverin innostamana aattelin kokeilla liinaa. Onko teillä kokemusta, mikä paras sidonta vastasyntyneelle?

Mä saan tänään uuden tietokoneen =) =) =) Saattaapi siis olla että jään hetkeksi nettipimentoon, ennen kuin kaikki on uudelleen asennettuna.

Mutta kirjoitellaan!!

Vierailija
51/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskon koneelta äkkiä kirjottelen. En ehtiny edes lukea pinoa läpi, mutta vilkasin vaan että oli siitä istukasta ollu. Niin täällä Jyväskylässähän ei tehä np eikä rakenneultraa kun riskiryhmille, joten ainakaan siinä tavallisessa ultrassa mihin lähettivät mut sen kohdun koon takia niin ei ollu istukasta puhetta.

Juu, palailenpa sitten kotipuolesta asiaan!

Beijaflor rv 21+2

Vierailija
52/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=LimeGreen]Piti vielä tulla kommentoimaan...

Lydi@: Minäkin muistan Hiidenvirta sarjan lapsuusvuosilta. Vanhemmat ei antanut sitä katsoa, ja silti piti salaa aina vilkuilla kun vanhempien silmä vältti. Ja sit PELOTTI! Ja se musiikki siinä sarjassa oli ärsyttävä.

Mut se Hiidenvirta tuli jo viime syksynä YleTeemalta uusintana ja silloin sit tietty seurasin joka jakson. Täytyy sanoa, et pettynyt olin. Eihän se edes ollut pelottava. Jännä, miten lapsuuden muistikuvat ohjelmasta oli hieman erilaisia :)

Ardisia: Jännä ku kehuit sitä Prison Break -sarjaa eli joka suomessa alkaa vissiin 12.9. nimellä Pako. Mulle on tuosta mainoksesta jäänyt mieleen, etten varmaan tykkää koko sarjasta enkä aio edes katsoa. Mut nyt ku kirjoitit, et jos tykkää Tehiksestä (minkä suuri fani olen), niin tykkää siitäkin, niin täytynee varmaan katsoa :)

Ai juu, terveisiä fysioterapeutin pitämältä perhevalmennustunnilta. Käytiin läpi raskauden ajan liikuntaa, lantionpohjanlihasten jumppausta sekä rentoutumista ja hengitysharjoituksia synnytystä varten. Ihan jouduttiin jumppaamaankin sekä me, että paikalla olleet miehet. No kaikki oli aika tuttua juttua, joten vähän turha käynti, mut tulipahan tehtyä.

Sulina + Papu rv 22+5

Vierailija
53/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Ardisia [color=maroon]juustoaterian kävin mussuttamassa ja sit neuvolaan.

Kyllä sun työ sen verran raskasta on ettei kannata pitkiä päiviä ainakaan tehä, jos saa valita. Vaikka ymmärrettävää kyllä olla ihmisten ilmolla. Ku meiän akka oli parin vuoden niin nautin tuurauskeikoista ja kesäloman sijaisuudesta mitä sai tehä. Se oli täysin mun omaa aikaa :)

[color=blue]Sulina [color=violet]kerrokko tarkemmin noista hengitys/rentoutusharjotuksista? Mun mielestä oli yhtä tyhjän kans synnytysvalmennus. Oisin kuvitellu, ett hengitysharjotuksia etes jollainlailla käytäs läpi. Ainoa tärkeä asia mikä mun mielestä koko hommassa, ett käytiin tutustumassa synnytyslaitoksella. Mutta sanohan tuo kätilö sitten miten hengittää, ku ponnistaa ja hyvin tuntu menevän (ilman kuivaharjotteluja).

[color=darkviolet]Ihanaa, ku oikea C.S.I alkaa. Akka on iltapuurolla, ku tuumas tuossa jo seiskan jälkeen isomummullaan, ett väsyttää. Pikku pyöräilylenkillä käytiin. On mulla ainaki jo tahti hijastunu tai en vaan pysty käveleen yhtä rivakasti ku ennen.

Kipasta iltapalalle itekki.

Vierailija
54/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Blue]Niistä hengitysharjoituksista; harjoiteltiin palleahengitystä (fysioterapeutti oikein kokeili kaikilta äideiltä, että pallea nousee ja laskee hengittäessä). Lähinnä se fysioterapeutti toi esille sen, että synnytys etenee nopeammin, jos synnyttäjä osaa rentoutua ja hengittää niin, että lihakset (kohtukin) saa happirikasta verta. Kävimme myös läpi rentoutusharjoituksen, jossa makasimme lattialla patjoilla ja fysioterapeutti ohjasi rentouttamaan (lähes) jokaisen lihaksen erikseen.

Sulina

Vierailija
55/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Blue]Mulla jäi vaan mieleen, et tuskin pystyn synnytyksessä makaamaan paikallani ja miettimään kuinka " rentoutan nyt reisilihakseni" . Ft antoi sit kyllä lopuksi mukaan monisteen, jossa oli kuvia eri synnytysasennoista.

Sulina

Vierailija
56/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]. jossai muutossa menny hukkaan tietenki. Sitä kuunnellessa monasti nukahin :) Siinä käytiin osa osalta kroppa läpi ja " käskettiin" ne rentoutumaan. Pitää huomenna mennä pönkiin varastoo.

Vierailija
57/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]juu en minäkään polttojen keskellä vois aatella muuta ku kivunlievitystä ja äkkiä :D siinä ei paljo rentoutukset auttanu mulla ainakaa. Sit ku sai epiduraalin oli autuas olo.

Vierailija
58/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tullu niin paljon juttua, ettei sitä voi millään kommentoida kaikkea kiinnostavaa! Sanon siis sen mitä mieleen jäi...

Nenn: Onnittelut koiranlöytymisestä! Taisi teillä olla ilmoituskin Pohjalaisessa? Ainakin tiedot täsmäs sitä lukuunottamatta, että sun koiras oli tiettävästi jo kotosalla ilmestymisaikoihin.

Ardisia: Cold feet on juuri tuo Rimakauhua ja rakkautta, johon mäkin aikoinani jäin koukkuun ja Englannista sitten ostinkin kaikki tuotantokaudet DVD:llä... Sex and the cityä tuli kans seurattua silmät tapilla, samoin Todella upeeta ja Huonostikäyttäytyviä miehiä silloin ekalla kierroksella. Hyacinth jaksoi kans naurattaa siinä Keeping up appearances-sarjassa. Mikä lie Suomeksi? Nykyisin telkkarin sais melkeimpä kantaa ullakolle, sillä en ikinä muista milloin mitäkin tulee ja sitä mukaa ei mikään sitten koukutakaan.

Istukan sijainnista oli vissiin kans puhetta. Mulla on takana ja kohdunsuun päällä eli sektio on 90%:n varmuudella edessä. Olin rakenneultrassa maanantaina ja siellä varmistui toi sijainti, jota epäiltiin jo np-ultran aikoihin. Esikoisen kanssa oli sama juttu, mutta viikkoa ennen synnytystä neiti kääntyi pää alaspäin ja sitä mukaa sitten istukkakin siirtyi turvallisille seuduille. Nyt on tilanne jo huomattavasti huonompi kuulemma... Verenvuotoahan mulla oli silloin 10-14 viikoilla ja nyt voi olla odotettavissa samaa uudelleen. Mitään en oikein saa nostella ja raskaampi liikuntakin on kielletty. Pöh, tähän saakka on elänyt ku muuli, joten voi olla vaikeaa yht' äkkiä opetella " neidiksi" .

Josta seuraavaan aiheeseen... Sisustusvimma on päällä täälläkin ja mattojen päällä varovasti hivuttaen noita huonekalujakin oon siirrelly nurkasta toiseen (Olispa tää vaiva iskeny sillon, ku ukko oli vielä kuvioissa... ;-)). Himottais ruveta tapetoimaan ja maalamaankin, mutta pakko se on ottaa varovaisesti. Vaasassa onneks iso, laadukas huonekaluliike myytiin Vepsäläiselle muutama kuukausi sitten ja sieltä alesta ehdin ostaa pari uutta mattoa, keittiöön tuolit ja jotain muutakin pienempää sälää, Ikeasta tuli muutama hylly ja keittiökamaa haettua ja Askosta hain vielä uudet patjat sänkyyn eli eiköhän tässä aika maaninen vaihe ole päälllä mullakin... Sen kyllä huomaa tilin miinussaldostakin... Mulle on käyny ku Nennille - maku senkun kallistuu iän karttuessa, ikävä kyllä.

Mulla on kans nuo kannakkeet ja liitokset ruvenneet paukahtelemaan niin, ettei sitä juuri liikkua tee mieli, vaikka lupa olisikin. Käveleminen on sellaista vaappuvaa matelemista välillä, ku lonkkia repii ja kumartuminen kinnaa paikkoja niin, että uskon kulkevani tohveleissa koko talven tätä menoa. Ei toivoakaan, että saisin mitään saappaita vedettyä jalkaan tai nauhoja solmittua!

Esikoisella oli viiden päivän vatsatauti ja mulla on hommia riittäny. Kaikki petivaatteet on pitäny pestä uudelleen meidän molempien sängyistä ja lattioita kuurata oikein urakalla välillä. Outoa kyllä, se ei ole muhun kuitenkaan iskeny. Jotenkin musta tuntuu, että raskaus ennemminkin suojaa mua taudeilta, ku altistaa millekään varsinaisesti, siilä viimeksikään en sairastanu edes nuhaa koko aikana. Hyvä niin!

Huomenna saan neidin taas takaisin playschooliin ja mulle koittaa hieman vapaampi arki, taas kerran. Eihän se ole hoidossa vielä ollutkaan ku kaks viikkoa ja jo nyt ihmettelen miten vähällä omalla ajalla sitä aiemmin pärjäsikään...! Hieman syyllisyydentuntoisena tosin. No, aion käyttää ajan yhteiseen hyvään, uuden auton katselemiseen. Tai siis tarkemmin vanhan, uuden, auton katselemiseen. Joku halpa ritsa olis löydettävä ennen sateita ja pakkasia, jolla tuota tyttöä voi päivittäin hoitoon kuskata tuon neljän kilometrin matkan.

Nyt loppuu energia. Hyviä öitä kaikille!

¨c¨ (Huomenna 22 tasan ja neuvola kaavakkeineen, jippii!)

Vierailija
59/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kyllä edellisen raskauden aikana koviin harjoitus supistuksiin lukemani vinkki: hymyile,silloin ei lantionpohjalihaksia voi jännittää! ja se auttaa!

Vierailija
60/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

chicca:

Nenn: Onnittelut koiranlöytymisestä! Taisi teillä olla ilmoituskin Pohjalaisessa? Ainakin tiedot täsmäs sitä lukuunottamatta, että sun koiras oli tiettävästi jo kotosalla ilmestymisaikoihin.

Joo lähetettiin tuo katoamisilmoitus kännykästä suoraan jo sunnuntaina, ja kun koira löytyi maanantaina, sitä ei voinut enää perua. Ajattelin että ei se haittaa, kun kaikki täältäpäin sen jo tietää, siis että on löytynyt! Jännää että huomasit!

Onko sun tyttösi engalnninkielisessä tarhassa? Ajattelin kun englanniksi kirjoitit =)

Kiva kuulla että teillä muillakin on tota sisustusvimmaa, itselläni se menee välillä jopa liiallisuuksiin, kuten chikkalla, näkyy mulla visa-laskun mahottomalla summalla =( Minimiäitiysrahalla ja kotihoidontuella olen pärjännyt v. 2003 eli tiukkaa tekee kyllä tää kotona oleminen, töihin mua ei kuitenkaan saa pitkiin aikoihin, sen olen päättänyt! Vein yhtä lasta itkien päiväkotiin, joka ikinen aamu 3 vuoden ajan, nyt jälkeenpäin tajuan että kuinka turhaa se oli, olsin vaikka ollut 75 % ja aloittanut myöhemmin. meillä taustalla oli unihäiriö, liittyen hänen diagnooseihinsa, dysfasia, aspergerin syndrooma ja ad/hd), ja valvoi 24-01 asti ja aamulla oli liian väsy. Vieläkin sama tyttö on joka yö hereillä ainakin kunnes mä meen sänkyyn n. 24, valvoo sängyssään eikä vaan saa nukuttua. Hänellä onkin tässä syksyn mittaan tulossa sairaalaan osastojakso, ajattelin silloin ottaa puheeksi unilääkkeet, taas. Saa nyt nähä mitä sanovat.

Tää oli jo NIIN kaukana odotuksesta, mutta tiedän että teillä joillakin on samanlaista arkea lasten kanssa, ehkä se jotain kiinnostaa.

Nyt menen miehen kainaloon!

nenn =)