Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee valtavasti virheitä,kirjaimet vaihtaa paikkaa ja niitä puuttuu?? Mulla tää on pahentunut kokoajan raskauden myötä..

Vierailija
22/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo vaikka kuinka paljon lukemista! :) Aina on yhtä mukava lukea kuulumisia, vaikkei sit välttämättä kerkee ite kirjoittelemaankaan.

Sisustamisesta: eipä ole pahemmin vielä iskenyt. Eteiseen tahtoisin kyllä uuden lipaston ja olkkariin yhden tai pari matalaa penkkiä/hyllystöä, kun ikkunoiden edusta näyttää niin paljaalta. Pari viikkoa sitten tuli kyllä ihmeellinen siivousinto ja piti heivata matot ulos ja imuroida, pestä lattiat ja jopa lattialistat. Ihmeellinen puuska kyllä... Mutta oli sit mukava, kun oli puhdasta.

Tv-sarjoista tulee seurattua LOSTia ja Täydellisiä naisia. Tulevista sarjoista ajattelin kurkata ainakin Roomaa ja Greyn anatomiaa ja Dr Who:ta. Muuten tykkään kovasti brittiläisitä sarjoista, mm. Rimakauhua ja rakkautta, William & Mary ja Konttori uppoaa miuhun. Miten ne tuolla briteissä osaakin tehdä hyviä ohjelmia? Eilen katsoin tuon Konttorin jenkkiversiota, eikä se nyt vielä ainakaan vakuuttanut, mutta kuulemma se siitä kehittyy, saas nähdä. BB:tä en viimeksi katsonut yhtään ja se taitaa tälläkin kertaa jäädä katsomatta.

Mahan toiminnasta: toimii vaihtelevasti. Välillä ihan hyvin ja välillä on taas ummessa.

Tammikuuta miekin oottelen kuin kuuta nousevaa, ihan kun ois lukenut omat tuntemukset tuosta Emman kirjoituksesta. Aamulla kun käveltiin töihin, niin piti ihan välillä pysähtyä, kun liitokset vihloivat niin pahasti. Ja samoin, miusta tuntuu, että tää raskaus on paljon rankempi kuin edellinen yhtä vaivaa lukuunottamatta: _vielä_ ei ole ollut kohdunkannatinvihlontaa; viimeksi se vaivasi tosi pahasti ja en uskaltanut lähtä mihinkään ilman kunnon tukivyötä. Sit jotenkin tuntuu, että ei sais valittaa, kun ei tää ole mikään vakava sairaus vaan normaali raskaus, että vaivat kuuluvat asiaan... Onnellinenhan mie olen tästä uudesta elämästä, joka päivä yhä enemmän, mutta vois kyllä olla pikkisen helpompaa kuitenkin.

Nam, Zatu laittoi mokkapalojen ohjeen. Alkoi heti kuola valumaan, pitänee viikonloppuna pyöräyttää pellillinen. :)

Jep, täälläkin tarkistetaan nuo klamydiat, hiv:t ihan ekalla neuvolakäynnillä, samasta verikokeesta ne selviää kuin veriryhmäkin.

Ei nyt muuta tällä kertaa. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

T: Monttu rv 21+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD0000]...täällä Tammenterhoissa. Upean pitkiä pinoja saadaan aikaseksi pitkin päivää. Aikaa vaan saa kulumaan aina vain enemmän ja enemmän täällä koneella. Mies käy aina välillä kotonaollessaan katsomassa mitä puuhaan ja kommentoi vaan et " ai sä oot vauvahommissa" . Aika hauska yhteensattuma muuten, joskus alkuvaiheessa kerroin miehelle, et ollaan Tammenterhoja, niin mies kertoi olleensa joskus lapsena partiossa Tammenterhojen -ryhmässä :)

[color=EE00EE]Tikru: Meillä ei alkuraskaudessa oteta automaattisesti klamydia-näytettä täällä pääkaupunkiseudulla. Ainoastaan (niinku Maria-79:kin laittoi; HIV, hepatiitti-B sekä kardiolipiini. Sit jos jotain oireita on ennenaikaisista supistuksista ja niitä päivystyksessä tai äitiypoliklinikalla valittaa, niin otetaan kyllä sekä klamydia että se strepto-B, sillä molemmat altistaa keskenmenolle sekä ennenaikaiselle synnytykselle. Ja täällä ilmoittautuu yksi LOST-fani. LOSTin viime kauden jaksot -boxi löytyy DVD-hyllystämme :)

[color=CD0000]Zatu: Istukan paikka merkittiin neuvolakorttiini rakenneultrakäynnillä. Np-ultrassa siitä vain mainittiin, että on etuseinässä eikä ole liian alhaalla.

[color=EE00EE]Emma: Joo BB tuli katsottua. Ja olihan tuolla tyyppejä. Osa pojista oli sellaista, että varmaan ihan hauskaa juttua lentää ja sähellystä tulee. Tytöt oli taas aikamoista massaa. Ei jäänyt oikein ketään muuta sieltä mieleen kuin se aikuisviihdeliikkeen myyjä -tyttönen.

[color=CD0000]mieletön: Musta taas Turun murre kuulostaa jotenkin aivan ihanalta telkkarista. Eilenkin sai ihastuksella kuunnella sitä Karia. Kamalammalta se stadin " murre" kuulosti. Ja todellakin se stadin sinkun kaakatus!!! :) Ehkä viehtymykseni Turun murteeseen johtuu siitä, että mieheni on Turun lähistöltä kotoisin :)

[color=EE00EE]nenn: BB tarkoittaa tosiaan Big Brotheria. Edelliseen BB:hen olin ihan koukussa ja nyt päätin, että tähän en aio koukkuun jäädä. Minusta myös Rimakauhua ja Rakkautta oli yksi loistavimmista sarjoista aikanaan. Harmillista vain ku sarja loppui niin pian.

[color=CD0000]mirabella: Minulla oli viime viikonloppuna myös häntäluusärkyä. Ihan istuminen teki kipeää. Mietin sit vain, että kun liitokset löystyvät, niin kävisiköhän samoin häntäluun liitokselle. Pitäähän sen häntäluun mahdollisesti hieman joustaa ja antaa tilaa synnytykseen.

[color=EE00EE]Monttu: Voiko klamydian ottaa verikokeesta? Mä olen ymmärtänyt, että se yleensä otetaan pissasta tai pumpulitikulla emättimestä. En ole kuullut että sitä verikokeella seurataan?

[color=CD0000](.) voi mainiosti. Väsymystä tuntuu kyllä olevan täälläkin edelleen ilmassa, sillä voisin nukkua vaikka puoli vuorokautta putkeen, jos vaan olisi mahdollisuus. Vatsantoiminnasta sen verran, että minulla oli aiemmin ummetusvaivaa, mutta kun aloitin rautalääkityksen, se tavallaan normalisoi tilanteen :)

[color=EE00EE]Mut nyt on pakko lähteä imuroimaan ja hieman pyyhkimään pölyjä. Anoppi ja appiukko on tulossa käymään huomenna :)

Sulina + Papu rv 22+6

Vierailija
24/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabella:

Mikäs se toinen brittiohjelma oli jossa oli 3 naista ja 3 miestä, ne istui aina siellä baarissa ja jokainen oli seurustellut jokaisen kanssa tai jotain... Se oli kanssa hauska.

Mun piti oikein tutkimalla tutkia ,että mikäs ton sarjan nimi olikaa,alkoi niin lujaa vaivaamaan! eli se oli kai Paritellen? eikös??

[b]Tunnustus: jäin ed. BB niin koukkuun että ostin loppu vaiheessa jopa sitä katseluaikaa nettiin...*nolona*[/b]

Vierailija
25/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkgoldenrod][b]Maria-79[/b], täällä toinen kirjoitushäriöinen.. Yleensä olen melko tarkka ja pedantti ja useimmiten tarkistan tekstin vielä ennen lähetystä. Nyt on jostain syystä alkanut tulla hulluna kirjoitusvirheitä ja varmaan tätäkin viestiä luen jälkikäteen nolona...heh. Mitähän se on tuossa loppuvuodesta, siansaksaa? Raskausdementia taitaa vaivata, töissäkin olen sen huomannut, unohtelen ihan pikkujuttuja. Onneksi osaan niille vaan nauraa... Hei, miten tuo värijuttu, jos koodin edessä on risuaita, niin pitää käyttää nimeä?? Miksi? No, mä oon kyllä aina käyttäny pelkkiö nimiä, mutta nuo koodit vois olla helpompi kopsata, kun joskus saattaa tulla yhden kirjaimen heitto noihin värien nimiin (em. mainitusta dementiasta kai johtuen...) ja sitten menee heti pieleen... Toimiiko nuo koodit joissa ei sitten ole sitä risuaitaa?[/color]

[color=chocolate2][b]Beijaflor[/b], mulle ainakin kerrottiin istukan paikka (takaseinässä) np-ultrassa. Se lukee myös sieltä saaduissa lapuissa. Saitko sä sieltä mitään lappuja?[/color]

[color=sienna3][b]Bien[/b], mullakin tulee verta lähes joka kerta hampaita pestessä. Se on kai normaalia, hormonit kai vaikuttaa ikenien pehmenemiseen tai jotain. Toisaalta hoitamaton ientulehdus voi ainakin alkuvaiheessa aiheuttaa keskenmenoja, toisaalta tästäkin on aika ristiriitaista tutkimustietoa. Terkka kehoitti käymään keskiraskaudessa hampilääkärissä, kun tarttuuhan se kariesbakteeri vauvallekin helposti, niin nyt ois hyvä aika paikkauttaa mahdolliset reiät. Ei oo alun pahoinvointia eikä vielä hirmu isoa mahaa painamassa. Pitäis itekin käydä....[/color]

[color=lightsalmon3][b]Ariella[/b], tervetuloa joukkoon!! Meillä on kyllä munkin mielestä tosi kiva porukka ja pinoon tulee pituutta joka päivä...[/color]

[color=coral3][b]mellum[/b], meinaattekos Oulusta sen talon ostaa vai? Onnea asuntokauppoihin![/color]

[color=orange4][b]nenn[/b], mä peesaan kans muita, kyllä se klamydia otetaan tosiaan aika herkästi näissä pissatulehdusjutuissa ja varsinkin raskaanaolevilta. Meillä ei oteta neuvolassa kuin se kardiolipiini, hepatiitti ja HIV, mutta useasti on klamydia katottu, kun on ollut tuota kroonista pissatulehdusta.[/color]

[color=orangered3][b]Tikru[/b], mulla on kans tosi hyvä olo, nautitaan nyt siitä kun ei tiedä kuinka kauan kestää.. :) Toivotaan että mahdollisimman pitkään, niin pystyy liikkumaan ja pysymään kunnossa.[/color]

[color=darkorange2]Yahoosta, en ole kirjautunut ollenkaan. Mulla on jo " tuttu ja turvallinen" yahoo-porukka ja pari muutakin harrastukseen liittyvää keskustelupalstaa, joten tämä riittää. Ja hyvin riittääkin, tosi mukavaa porukkaa ja juttua riittää! Tosiaan, ei varmaan tulisi jutusta loppua, jos saman pöydän ympärille päästäis... :) Eikä tarvi ettiä kauaa Tammenterhojen pinoa, kun se on lähes aina melkeen päällimmäisenä! ;)[/color]

[color=tomato3][b]mamm@mia[/b], voi älä taio ainakaan joulukuuta pois! :) Mä odotan eniten joulukuuta, oon ihan ehdoton joulufani! Soittelen pianolla joululauluja jo heti juhannuksen jälkeen. Tykkään joulusta ihan hulluna ja nyt odotan sitä entistä innokkaammin, kun sen jälkeen tulee tammikuu!! Jihuu![/color]

[color=indianred2][b]Gallup[/b], maha on toiminut alusta asti hyvin, mikä on ihme kun yleensä lievästi on ummetusta. No, nyt sitten pari päivää on ollut vähän " kovana" , mikä tuli ihan yllättäen. Toivottavasti ei jää pysyväksi, kovasti olen koittanut syödä ruisleipää, omenaa, juoda vettä ja liikkua. Kai täytyy ottaa vielä ne leseet kuvoihin. Hauska juttu, ajattelen samoin kuin [b]Lydi@[/b] eilen kertoili, että intiimitkin asiat tulee kyllä täällä puitua aika tarkkaan, kuten esim. just tää mahan toiminta, hih :) :)

Mulla ei kipuile häntäluu, mutta kaksi välilevyn pullistumaa kylläkin, lannerangassa välit 4 ja 5. Eli vissiin aika lähellä häntäluuta? Saa nähä minkä riesan niistä vielä saa... :-/

Juu, mut nyt töitäkin välillä....ihan kohta jo nolottaa.[/color]

[color=deeppink][size=4]♥[/size][/color] [color=lightpink3][b]

Sinda & Nipsu rv 19+4[/b]

[/color] [color=deeppink][size=4]♥[/size][/color]

Vierailija
26/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei sitten toiminutkaan kaikki nuo värit...

[b]Maria-79[/b], pitääkö noissa nimissä olla isot ja pikkukirjaimet prikulleen oikeen? Kun kirjoitin kaikki ihan pötköön pienellä....? Koodeja en kylläkään vielä käyttänyt....

Vierailija
27/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, nyt rupeskin epäilyttämään... Pitääpä tarkistaa neuvolakortista, mitä näytteitä ne oikein otti. ;)

Vierailija
28/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]täytyypi kokeilla tätä värijuttua... mutta ei tainnut onnistua :(

Mutta vastaillaanpa muutamiin galluppeihin. Elikkä tv:stä seuraan teho osastoa(harmitti todella kun jäi tauolle), B&B( pakko myöntää..) ja täydellisiä naisia koko kesän olen odottanut että milloin se alkaa. Se on ihan mun ehdoton lemppari!!

[color=blue] Ei meilläkään kyllä neuvolassa mitään klamydia testiä ole otettu vain ne pakolliset HIV ja mitä ne kaks muuta oli.

Maria:et ole ainoa tuon kirjoitus virhe ongelman kanssa! täälläkin se on alkanut ja muutenkin tuntuu että olen kokonaan " jumissa" aina sillon tällöin. yksinkertaisia asioita saa selvittää moneen kertaan kun ei vain tajua... pistetään raskauden piikkiin ;)

[color=violet] (.) napa on täälläkin saanut esikoiselta kovaa kohtelua.. välillä silitetään nätisti ja puhutaan vauvalle mutta on niitä hetkiä kun vain yksinkertaisesti tallotaan yli tai istutaan päälle. Voi möhis parkaa kun syntyy.. Potkuja tuntuu jo todella ahkeraan, ja eilen kuvittelin että ihan kuin yksi potku olisi tuntunut käteenkin(oli siis mahan päällä ;) ) mutta ei kait ne nyt ihan vielä tunnu..

Mites muuten olette ajatellut aloittaa mammalomanne? ja minkälaista työtä teette?

Itse olen hoitoalalla ja työpaikalla muuten olisi ihan ok, mutta on työkaverit vain niin INHOTTAVIA ( pieni paikka meitä ei ole kuin 7 töissä.. ja keski-ikä yli 50.v ja itse olen 24) että ajattelin jäädä sille varhennetulle äitiyslomalle eli sen 50 päivää ennen laskettua aikaa ettei tarvitse kuunnella sitä nalkutusta. On se vaan niin inhottavaa kun ei voi työpaikalla nauttia raskaudesta juuri ollenkaan :( mutta siihenkin on vielä niin piiiitkä aika että jotenkin pitäis 2 1/2kk kestää. Ja kun vielä väsykin painaa päälle..

Oletteko ajatellut ottaa äitiyspakkauksen? itse en taida ottaa kun esikoisen pakkaus jäi lähes kokonaan käyttämättä vuoden 04 makuupussia ja toppapukua lukuunottamatta. Nyt olis vain kiva kiun siellä olisi niistä kestovaippoja kun niistä olen niin kovin innostunut. Eli jos joku on ottamassa pakkausta mutta ei halua kestovaippoja niin minä voisin niitä ostaa jos hinnasta pääsee sopuun :)

mutta eiköhän siinä ollut jo tarpeeksi juttua tälle iltapäivälle :) heippa hei kaikille

äityli ja möhis 19+0

Vierailija
29/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli eilen täti :) Pikkuveljeni tyttöystävineen sai esikoistytön, 47 cm ja 3435 g. Vilinää riittää pian, kun on sitten kolme serkusta kahden vuoden sisään. Tosi kiva, että saivat tytön kun meidän esikkokin on tyttö.

Tänään mennään sairaalaan katsomaan tulokasta ja voi olla, että tulee samat fiilikset kuin muillakin, että voi kun siihen tammikuuhun on vielä pitkä aika!!! Toisaalta aina yritän ajatella miten helppoa nyt on kun masuvaavi köllii vielä yksiössään ja on vain tämä vilkas 1,5v hoidettavana, mutta kyllä sitä sittenkin on niin malttamaton...

Noista vaivoista, niin ootteko miten hoitaneet ummetusta? Mulla ei ollut sitä ekassa raskaudessa lainkaan, mutta nyt se on vaivannut lähes alusta asti. Oon kokeillut luumumehua, liikuntaa, kuitua ym. mutta ei vaan auta!

Ja supistuksia tuntuu kanssa olevan, viime yönäkin heräsin jo puol viis kun oli niin kurjat " menkkakivut" päällä. Toivottavasti ne ei saa mitään aikaan kohdunsuulla.

Mut muuten olo on kyllä loistava, energiaa riittää ja tosiaan pientä pesänrakennusviettiäkin alkaa olla jo ilmassa! Ostettiin joulukuussa tuo rivarineliö ja siinä on vielä kaikenlaista laittamista. Joku kun pohti, että laittaa vauvan samantien omaan huoneeseen, että oppii nukkumaan yksin, niin ei se välttämättä ihan niin mene... Meidän esikoinen nukkui ekat kolme kuukautta täysin perhepedissä, sen jälkeen alkuyöt omassa sängyssä ja loppuyöt perhepedissä. Tasan 10 kk iässä siirrettiin omaan huoneeseen eikä oo kertaakaan sen jälkeen halunnut nukkua meidän välissä! Välillä toki meistä on jompi kumpi nukkunut lastenhuoneen sohvalla, mutta pääasiassa nukkuu yöt läpeensä ilman pihaustakaan.

Alun yösyöttöjä tuo samassa huoneessa nukkuminen helpottaa todella paljon! Mutta toki kukin tyylillään :)

TV-sarjoista: aika vähän tuntuu olevan aikaa seurata mitään, mutta nyt ollaan kahlattu 24:n tulevaa tuotantokautta aina pari jaksoa kerrallaan. Siihen olen koukussa!

ariella rv 18+4

Vierailija
30/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla takaisin laittamaan viestiä...

Nenn:

Mä tykkäsin kans tosi paljon Rimakauhua ja rakkautta -sarjasta. Olen varmaan ihan friikki, mutta olen kirjoittanut kalenterrin ylös 4.9. kohdalle: " rakenneultra + täydelliset naiset" :) Olen siis koko kesän oottanu, koska se alkaa!!!!!

Maria79:

Juu meillä sama homma; jäätin isännän kanssa viimeksi koukkuun BB:iin ja nyt totesin viikonloppuna, että jaahas, meillä alkaa taas parisuhdeillat, kun katotaan yhdessä BB:ia ;)

Zatu:

Kiitos reseptistä, vaikka en itse sitä pyytänytkään. Hain just kaupasta leipomistarpeita esikoisen synttäreitä varten, mutta kaikki leivontareseptit on väärässä osoitteessa tällä hetkellä, 6 km:n päässä, enkä millään olis viittiny lähtee hakemaan :) Mokkapalat oli siis mielessä alussa asti!

Sulina:

joo, ehkä se kuulostaa hauskalta. Sain yhtenä vuonna räkäset naurut ulkopaikkakuntalaisilta, kun odottelin Ruisrockin pääportilla sisäänpääsyä...Kaikki omat juomat piti kaataa pahvimukeihin, kun alueelle ei saanut viedä pulloja. Niinpä kysäisin ympäröiviltä ihmisiltä: " Onk' niit mukei jossai?" Ihmiset räjähti nauruun ja hoki sanaa " mukei" ja osotti mua sormellaan, silloin tiesin puhuneeni ääneen.

Äityli:

Harmi, että sulla on työkamuina vaihdevuosioireisia ihmisiä raskausoireisten sijasta :( Voin kuvitella, että varmasti kaikkien touhuja kyylätään ja juorutaan selän takana...kurjaa. Mulla on onneksi ollut hyvä säkä aina töissä raskausaikana. Esikoisesta mulla oli kaksi omanikäistä kohtalotoveria, jotka saivat molemmat mua ennen tytön. Ja nykyisessä duunissa on jälleen omaa sukupolvea edustava rempseä nainen, joka saa vauvan lokakuussa :)

Ei maar, nyt on pakko ruveta hommiin, moro!

Äitee ja " Aatu" 19+2

Vierailija
31/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ihan koko ajan kuten yllä näkyy...

Ajatus toimii siis käsiä nopeammin :)

Vierailija
32/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Ariellalle ( toivottavasti muistin nikin oikein ) onnittelut tätiytymisestä! Mäkin haluan päästä katsomaan vastasyntynyttä, mutta kun lähipiirissä ei oikein ole raskaana olevia.

[color=red] Täällä kun on ollut paljon puhetta noista sukupuolitauti- yms. testeistä, niin mä oon ainakin sillä kannalla että mitä enemmän niitä otetaan sen parempi. Vaikkei siis olisi epäilystä että sellainen saattaisi löytyä. Mun kummitytön perheelle kävi niin, että ihan loppuvaiheessa raskautta selvisi että äidillä on c-hepatiitti. Se oli ollut ihan oireeton ja tällä henkilöllä oli 2 lasta ennestään. Joskus n. 10 v. aikaisemmin oli käyttänyt huumeita mutta sen jälkeen elellyt tosi " nuhteettomasti" . Se oli tosi järkytys sekä sille henkilölle että sen miehelle.

Synnytys käynnistettiin samantien ja lapsellakin todettiin sama tauti. Äiti ei saanut imettää.

Se tässä järkyttää että sitä testiä ei oltu tehty aikaisempien raskauksien yhteydessä ollenkaan vaikka tiedettiin äidin menneisyydestä. 2 vanhempaa lasta on onneksi terveitä vaikka heitä imetettiinkin.

Tosta imetyksestäkin on erilaista tietoa liikkeellä, joillekin sanotaan että saa imettää ja joillekin että ei. Itse oon sillä kannalla että kaikilta odottajilta pitäis testata myös c-hepatiitti, koska usein osastolla oloaikana sitä luovutetaan maitoa muillekin vauvoille.

Ja se on kuulemma tosi yleinen nykypäivänä, kun voihan sen muualtakin saada kuin huumeruiskuista.

Tässä tämän kertainen vuodatus :)

Vierailija
33/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttäää väsyttäää vaan,koitin äsken nukkua, mutta ei siitä tule päiväsaikaan oikeen mitään. Harmittaa, nyt kun ois mahdollisuus. Olen vienyt poikaa tarhaan vaikka olen itse sairaslomalla. Saanpahan ainakin levättyä kun toi liikkuminen on mitä on ja väsymys on ihan lamaannuttavaa. kivempaa pojalla siellä on kun rähjäsen äidin kanssa kotona, eikä hoitopäivän pituus ole kuin 5h. Kohta lähdenkin hakeen poikaa kotiin. Tuntuu ihan oudolta olla yksin kotona päivisin. Onhan siitä jo yli kolme vuotta kun tällai olen ollut viimeksi. Ja koitan nauttia tästä kun eipä tähän ole mahdollisuutta enään tammikuun jälkeen. tai taas kun töihin palaan. Sitten on taas vilinää ja vilskettä.

Odotan tammikuuta niin malttamattomana ja niin tuntuu tuo poikakin odottavan. On tosi ihana jakaa odotus 3v. kanssa, kun ne jutut on niin hellyttäviä. Poika taputtelee kans aina mahaa ja on sitä mieltä että vauvasisko siellä on. Melkeimpä tuohtui yks päivä kun sanoin, että kyllä siellä varmaan on velipoika sulle. Oli sitä mieltä, ettei saa puhua veljestä, silloin se voi olla veli. pitää puhua siskosta.

Joskus väsyneinä hetkinä iskee kyllä sellanen ajatus, että kuinka sitä oikeen jaksaa ne yövalvomiset kun on tuo esikoinen tuossa. Vauva-aika tulee oleen kyllä siltä osin erilaista kun eipä enää huilitakaan silloin kun vauva nukkuu. Nyt jo tuntuu tää väsymys niin kaikessa toiminnassa että mitä se on sitten kun ei oikeesti edes nukuta kunnon unia. Miettiikö muut etukäteen näitä vauva-ajan ikäviä puolia? Nyt kun on päässyt nukkumisen makuun, niin välillä ajattelee kauhulla niitä valvomisia. Vaikka onhan siitä jo kerran selvitty jotenkuten. Mikään muu ei sillai huolestutakaan etukäteen. Esikoinen nukkui ekat kuukaudet ihan hyvin, pari ekaa kuukautta söi muutaman tunnin välein. 2kk iästä nukkui hetken aikaa n.6h unia ja sitten 4kk iässä jopa hetken 9h unia, mutta sitten ne yörumbat vasta alkoi. Kaikki liikkuminen tuli uniin. Ensin harjoiteltiin kääntyilyä ja hermostuttiin kun ei päästy takaisin haluttuun asentoon, sitten ryömittiin ja huojuttiin konttausasennossa pikkutunneilla ja noustiin seisoon ja sitä rataa. Vasta kun poika oppi ekat askeleet, niin yöunet rauhoittu. No, aika helpolla kuitenkin päästiin verrattu monen muun yöhulinoihin, koliikista puhumattakaan, mutta silti. Jotenkin se valvominen oli rankkaa. Olen aika huono nukkuja muutenkin, jos herään yöllä, niin ei se uni välttämättä heti tule uudestaan. Mutta kai se siitä sitten.

Minä kans odotan täydellisiä naisia, ainut sarja jota olen viimeaikoina seurannut. Olen tosi huono katsoon telkkaria ja iltavuorossa ollessani se aina jääkin siltä osin.

Klamydia testiin mutkin passitettiin, kun on näitä mahakipuja ja supisteluja. en viitsinyt edes sanoo mitään, kun se tuntuu olevan niin automaattinen testi joka otetaan. Multa ei kyllä alussa otettu siis tätä klamydiaa, vaan ainoastaan ne kupat ja hivit sun muut. Mutta aikaisemminkin ennen raskautta, kun olen käynyt naistentautien polilla alavatsakipujen ja kystien takia, niin ainakin yhdellä kertaa otettiin toi klamydia ilman että kysyttiin multa. Täytyykin huomenna koittaa muistaa mennä antaan se pissanäyte. Turhaa ravia labraanhan siitä tulee, mutta onpahan sitten katottu.

Mites muitten supistelutilanteet? Mulla jatkuu samanlaisena, eli levossa ( ei siis mitään vuodelepoa vaan ihan normaalisti koitan olla, välttäen suurempia rehkimisiä, kävelyä, imurointia ja sellasia) ollessa tilanne pysyy aisoissa, mutta kävely varsinkin pahentaa tilannetta. Eilen kävelin pojan kanssa pienen lenkin, vajaa kilometri, niin taas sama juttu. Kyllä ottaa hermoon. Odotan vaan että aika kuluis ja pääsis turvallisille viikoille. Nyt kun on niin kovin varhaista vielä tollaisille suppareille, jos ne kuitenkin avaa paikkoja.

Mutta nyt lähden hakeen poitsua tarhasta. Päivänjatkoja!

Fable & rääpäle 20+4

(nyt rupee viikot vieriin hurjaa vauhtia)

Vierailija
34/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD661D]Äityli:Onneksi en ole ainut kellä on " ikävät" työkaverit, minä teen toimistohommia ja työkavereina on 40- 50 insinööri -setiä 5 kappaletta, jotka ei todellakaan ymmärrä minua tällä hetkellä ollenkaan. Äippäloman aloitan kuukautta aiemmin laskettua, eli 19.12. (on pakko laittaa suklaan väristä tekstiä kun tekee sulkaata aivan kaameasti mieli)[/color]

[color=006400]Ihmeen kipeä maha, johtuukohan kasvusta vai siitä että vaavi on kyllä ollut tosi touhukas tänään?[/color]

Minusta tuntuu, että jokainen lapsi ja raskaus puolittaa muistiani, ennen lapsia ihmettelin töissä(edellisessä työpaikassa) työkaveriani, äiti-ihmistä, joka unohteli asioita, että kuinka EI voi muistaa, itse en laittanut mitään ylös ja siitä huolimatta muistin sovitut jutut aina, no nykyään en edes muista mihin kirjoitin sen sovitun jutun ylös ;)

[color=DC143C]Muutenkin käsitykset yleisestä siistedestä ja tavaroiden säilymisetä ovat äitiyden myötä muuttuneet. Muistan kun moitin siskoani, kun hän ei vastannut tai huomioinut mitenkään lapsiaan, joita on 4 kappaletta, kun kysyivät jotain, no nyt ymmärän senkin, että ei voi yksinkertasetsi vastata joka " äiti" kutsuun.[/color]

No nyt sinne kahville, jaksaisikohan vaivautua tuohon viereiseen Lidliin, hakeen suklaata.

Vierailija
35/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ne insinööri-sedät ovat 40-50 vuotta vanhoja ja heitä on se 5 kappaletta

Vierailija
36/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Neuvolassa sit käyty. Laitanpa tähän lyhkäsesti lukemia:

Painoa tullu 450g/vk eli nyt näytti vaaka 58.5kg.

Verenpaine 110/78, tätä luokkaa mulla aina.

Hemppa oli laskenu 111, alle 130 oli rv 9.

Kohunkorkeus 16.5cm.

Sykkeet beibillä 140. Ihanan vahvasti jumputti :) :)

Hemppa kuulemma näillä viikoilla on just alhasimmillaan eli jotenki juoksevampaa nyt veri vai miten se meni. Ku mua ei oo väsyttäny niin ei oo mikään pakko lisä rautaa popsia. Säännöllisesti käski nyt ottaa Special+2 tabuja, ku otan sillon ku muistan ja vaan yhtä per päivä. Otan nyt sit 2 päivässä. Ja taian yrittää popsia mustaherukoita ja persiljaa. Ens kerralla sit, jos viel hemppa alhaalla niin kai määrätään rautatabut.

Niin ja ku istukanpaikan otin puheeksi niin neuvolatäti merkkasi sen nyt ä-korttiin.

[color=blue]Sukupuolitaudeista [color=maroon]vielä, ett täällä ne otetaan ainaki automaattisesti alkukokeissa eli mitkä ne nyt olikaan. .kuppa, klamydia ja hiv ainaki. Ja oon käsittäny ettei niitä voi kieltää ottamasta, kai. Ja jäin miettimään, ett voihan se olla ettei kaikkia merkata ä-korttiin vaan osan näkee koneelta. .

[color=blue]TV-ohjelmista [color=violet]ett näkyyköhän Täydelliset Naiset viel yhtä tyhmään aikaan eli ma ysiltä nelosella? Ku kolmosen elokuva näkyy aina samaan aikaan. . .ukko halus aina kattoo viime vuonna kolmosta ja mie nelosta siitä sit nahistella. No, pitää ostaa tyhjiä kasetteja. Minä tykkäsin myös Rimakauhusta ja Rakkaudesta.

Uusista sarjoista niin aion katastaa onko tuo House niin hyvä, ku mainostavat.

[color=blue]Perhepedistä [color=maroon]ett meillä sitä ei harrastettu. Mutta, kuten Tigger sanoi kukin tyylillään. Ku akan kans olin laitoksella niin jossai päin suomee kuoli pieni vauva isänsä alle jäämänä:/ Vesisänky tosin kyseessä, mut kummiski. Tää jäi tosi hyvin mieleen, ku ukko oli siitä lehestä lukenu ja sillon oli niin kaikki vauvajutut tietenki aiheena keskusteluissa.

[color=blue]Hätäkasteesta [color=violet]enpä osaa sanoa miten toimitaan, jos ei kuulu kirkkoon. Mutta eikös se vauva pitäisi joka tapauksessa nimetä sellaisessa tilanteessa? Surullista miettiä nuokin asiat valmiiksi :( Vaikka eihän ne nimiehotukset sitovia ole eli saa vielä vaihtaa, jos vaikka tulee tilanne, ett hätäkaste pitää antaa.

[color=blue]Kataya [color=maroon]hui on voinu kaveris järkyttyä löytäessään nukkevauvan silvottuna roskiksesta. Eihän se välttämättä tarkota, että lapsi haluais vauvasta eroon. Käsittelevät varmaan erilailla mustasukkasuutta.

[color=blue]Mirabella [color=violet]oli Teho-Osastossa ihan uusia jaksoja nyt.

[color=blue]Maria-79 [color=maroon]ihania nuo lapsoset :) Kaverin poika ei osannu vielä sanoa, mut ilmeestä näki, että oli niin onnellinen ottaessaan omista varpaista kii. Oli yhtä aurinkoa :)

[color=blue]Äityli [color=violet]mä taputtelen masua liikkeitten toivossa ja kyllä jo muutamia kertoja oon saanu vastauksen :)

Ja tuo värihomma ei sitten toimi kuin tässä viestiosiossa.

Vierailija
37/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#FF4500]No mä kato aina avaan tosiaan toiseen ikkunaan tai välilehteen sen värikartan ja sieltä aina " maalaan" ja kopioi-toiminnalla kopsin ne koodit...

joskus vaan on käynyt niin että jos käytin sitä numeroa,jossa oli # edessä,se ei toiminut..nyt kopsasin täsän viestiin häkkeineen sen numeron,katsotaan kui käy...[/color]

Vierailija
38/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis aina vain joko se nimi tai numerokoodi,ei kumpaakin...

Vierailija
39/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]..vaikka aamulla jo kirjoittelinkin. Hmm. mitähän mun piti??

No ihan ekaks lisää intiimiasiaa, kun se on täällä yhtä luonnollista kuin leivän syönti :) Onko kukaan kokeillut niitä kestopikkuhousunsuojia? Pehmopepuilla on nettikaupassa niitä ainakin. Ajattelin tilata, saan herkästi hiivan noista kertakäyttöisistä. Ja näin raskausaikana niitä kuluu tavallista enemmän. Valkovuotoa on niin, että jos ei jalkoja ois, jäis kulkiessa jäljet niinku etanalta.. Niissä ei oo kosteussulkua(vai mikä lie se muovi on) eli ovat mainoksen mukaan erityisen hengittäviä.

Eivät olleet ihan mahdottoman hintaisiakaan.

[color=brown]Telkkusarjoista sen verran, että Tehis on mun must sarja, harmi että se jäi tauolle ja minkälaiseen kohtaan!! 24 oli myös hyvä, kun se Bauerin Jacki oli niin ihaana :) Täydellisiä naisia tuli myös seurattua, samoin Pelinaisia. Rimakauhua ja rakkautta oli superihana ja dvd:nä löytyy hyllystä. Realityhömppää tulee seurattua jonkin verran. Nyt toivon etten jää BB:in koukkuun. Mukava kattella kotisohvalla kännisten höpinää: sitten kun alkaa kyllästyttää voi vaihtaa kanavaa..

Vaikuttaa muuten varsin yhtenäiseltä tämän porukan tv-maku.

Muistaako kukaan vuodelta yks ja kaks (taisi olla 80 luvun puoliväliä) lauantai-illan sarjaa Hiidenvirta? Hyi se oli kammottava, psykologinen trillerisarja. Näin siitä painajaisia vuosikausia. Siinä oli niitä rikottuja nukkeja ja nukkejen teekutsuja sun muuta. NYt se on alkanu maanantaina YleTeemalta uudestaan. Lauantaina muistaakseni klo 17 se tulee uusintana. Hyi kammotus, täytyy kattoo uudestaan!

[color=purple]Joukossa oli tuore täti. Onnea onnea!

Zatulla ihanaisia kuulumisia neuvolasta :) Mun täytyy malttaa odottaa ens viikkoon. Muista sielä kiviä kärrätessä, ettet ihan koko maailmaa käännä, raskaana oleva ihminen! ;)

(.) vaikka johan sitä aamulla tuli. Tänään taas menkkamaisia tuntemuksia, taitaa masukkaan yksiö venyä ja paukkua.

Kuinkahan nämä värit toimi??

Edelleen hyvää päivän jatkoa!

Maanikko masunsa kanssa(olispa aina tälläinen energiataso..)

Vierailija
40/61 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lydi@:

[color=brown] 24 oli myös hyvä, kun se Bauerin Jacki oli niin ihaana :)

Mun pitää nyt heti korjata,katsos sen verta olen tytön kavereilta oppinut,että' on toosi Wanhanaikasta sanoo ihaana,vaan oikea tyyli,jotta nuorisokin ymmärtää on näin:

Bauerin Jack on niin ihq besta raksu!!!

Näin puhuessaan pysyy nuorekkaana,eikä ole mummo nuorten seurassa :D ;)

PS: Mustakin jack on ihan besta!