Onko teillä rampanneet Jehovan todistajat, kun kuolemaa perheessä?
Äitini kuoli kuukausi sitten. Nyt on joka viikko tullut Jehovan todistajia pariin otteeseen osoittamaan sitä, että haluavat keskustella. Olen sanonut kiitos ei, mutta silti ramppaus jatkuu.
Onko muilla samoja kokemuksia?
Mistä saavat tiedot ihmisten kuolemista yms?
Kommentit (31)
JT:t eivät tietojeni mukaan varsinaisesti kyttää kuolinilmoituksia jne., mutta käyttävät kyllä kuulemiaan asioita julmasti hyväksi. Eli iskevät kyllä kimppuun, jos sattuvat kuulemaan kuolemasta tai muusta surusta.
Ja kenttätyötä tekemättömät JT:t ovat todellakin pohjasakkaa muiden todistajien silmissä, vaikka mitään vähimmäismäärää ei olekaan määrätty.
-Entinen jt
Ne katsovat ne kuolinilmoitukset ja aloittavat vainon, niillä ei ole omatuntoa noissa asioissa, siis normaalin ihmisen omatuntoa.
terv, ex jehovan tod.
Ei ole, mutta usein meillä käyvät siksi, että olemme aina ystävällisiä ovella. Sama pari on poikennut jo vuosikausia ja kyselee aina mitä perheellemme kuuluu. Ihan kivoja ihmsiiä, mutta olen ilmoittanut jo alussa, että olen oman katsomukseni jo muodostanut enkä aio tulla heidän joukkoonsa.
Kaipa he näkevät seurakunnassa kuolleet siinä missä muutkin. Vaikkapa lehdistä.
Surun hetkellä moni saa lohtua Sanasta. Silloin on helppo "iskeä".
Munkin luona ne käy parin viikon välein ihan muuten vaan. Avaan oven ja vastaanotan esitteen, eikä ne ikinä edes yritä jutella sen enempää. Outoa, mutta ei tohon kyllä minuuttia kauempaa aikaakaan mene.
Meillä Jehovan todistajat oli ainoat kyläläiset jotka uskalsivat tulla käymään kun tragedia tapahtui. Oli helpottavaa saada puhua ja kuulla lohduttavia sanoja vaikka en ihan samalla tavalla uskokaan.
On! En tiedä, mistä ihmeestä saavat selville. Seuraavatkohan oikeasti kuolinilmoituksia ja sitten tekevät täsmäiskuja?
Opiskeluaikana oli elämässäni menossa kriisivaihe (paha masennus) ja silloinkin Jehovan todistajat oikein pörräsivät ovella. Satuin varmaan näyttämään niin kurjalta "rutiinikäynnillä", että päättivät tehdä tehoiskuja. Minulla ei ollut siinä kohtaa voimia käskeä heitä pois kunnolla.
Jehovan todistajille täytyy sanoa ihan suoraan, että älkää käykö enää. Viimeksi käskin heidän merkitä listaansa, että tänne ei kannata tulla. Nuo listathan ovat laittomia, mutta uskoisin, että edelleen kirjaavat hyvin tarkkoja tietoja osoitteista, joissa ollaan käyty. Silloin kyllä tottelevat eivätkä tule enää.
Mulla on sukulainen, joka on vähän reppana. Hänellä on masennusta ja alkoholiongelmaa ja ylipäänsä ongelmia arjesta suoriutumisessa lähtien ihan hygieniasta alkaen. Hän on yksinäinen, koska alkoholiongelman takia monet ystävyyssuhteet ovat jääneet. Hän ei ole millään tavalla uskonnollinen eikä ole pätkääkään kiinnostunut Jehovien sanomasta, mutta ottaa yksinäisyytensä takia kenet vaan mielellään vieraaksi, koska kaipaa seuraa. Jehovat istuvat siellä säännöllisesti, luulevat varmaan voivansa parantaa tämän tapauksen.
Olen ollut töissä yksityisessä vanhainkodissa. Vanhainkoti oli "tavallinen" okt joka oli vain rempattu esteettömäksi. Ainoastaan postilaatikko (ja netin öööh, y-tunnus?) paljasti että kyseessä on vanhainkoti.
Siellä ramppasi Jehovan todistajia ja muita pienempiä "lahkoja".
Suurin osa asiakkaista oli hyvin dementoituneita joten hoitajat käännyttivät nämä ihmiset ovelta pois. Silti he tulivat uudelleen ja uudelleen. Me hoitajat juttelimme naapureiden kanssa ja moni kertoi ettei heidän oven takana käynyt näitä uskovaisia.
Luulen että tarkoitus oli käännyttää/pelastaa näitä jo ehtoopuolelle ehtineitä vanhuksia ja ehkä jopa päästä perintöihin kiinni..
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:26"]
Luulen että tarkoitus oli käännyttää/pelastaa näitä jo ehtoopuolelle ehtineitä vanhuksia ja ehkä jopa päästä perintöihin kiinni..
[/quote]
Joo, tämä on totta, jehovan todistajien häikäilemättömyyttä ei kannata aliarvioida, ja niiden organisaatio nielee valtavat määrät rahaa.
Kannattaa tutustua asiaan, jos joku uskoo, että ne hyvää hyvyyttään rekrytoi ihmisiä jne.
Voisiko olla ihan sattumaa? En oikein jaksa uskoa että ainakaan mitenkään järjestelmällisesti tutkisivat kuolinilmoituksia tms... Toki jossain vaiheessa oli Vartiotornissa vinkkinä että hautausmailla olisi hyvä kertoa sanaa :P
Kuolinilmoitus ilmoitetaan vasta ensi viikonloppuna. Mutta hyvä tietää, että se saattaa lisätä vielä ramppaamista.
t. ap
Meilläkin talo houkuttelee kävijöitä, koska pihapiiri on rakennettu esteettömäksi. Ei se silti haittaa, en ole kokenut vaivaksi. 3
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:16"]
Meillä Jehovan todistajat oli ainoat kyläläiset jotka uskalsivat tulla käymään kun tragedia tapahtui. Oli helpottavaa saada puhua ja kuulla lohduttavia sanoja vaikka en ihan samalla tavalla uskokaan.
[/quote]
Yhtään kokemustasi väheksymättä, ei tuossa ole kysymys mistään aidosta välittämisestä, vaan seurakuntapisteiden keräämisestä. Jehovan todistajien pitää suorittaa tietty määrä käännytystyötä kuukaudessa. Se, että sitä tehdään yrittämällä käännyttää kauheassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä, on todella törkeää.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:10"]
[/quote]
Yhtään kokemustasi väheksymättä, ei tuossa ole kysymys mistään aidosta välittämisestä, vaan seurakuntapisteiden keräämisestä. Jehovan todistajien pitää suorittaa tietty määrä käännytystyötä kuukaudessa. Se, että sitä tehdään yrittämällä käännyttää kauheassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä, on todella törkeää.
[/quote]
Kertoisitko minulle mikä tuo vähimmäismäärä on mikä pitää suorittaa kuukaudessa, mulle sitä ei ole vielä kukaan kertonut. Olen 37 vuotias ja ollut lapsesta saakka jt. Viimeisen 4 vuoden aikana en ole käynyt kertaakaan ovelta ovelle työssä, mutta olen edelleen jt.
Kukaan minulle seurakunnasta ei ole vielä tullut kertomaan että mun olis pakko käydä, mutta sä varmaan kerrot tämän vaaditun määrän kun tunnut tietävän vielä "pisteistäkin", joista en ole ikinä kuullutkaan.
(pointtina vaan että älkää uskoko kaikkea mitä kuulette jos ette tiedä faktoja!)
Tyksin uuden sairaalan tuulikaapissa kyttäsi pari vuotta sitten yksi hihhuli lappuineen.
Herkässä mielentilassa olevai kyttäsi taatusti.
On se jumalan pohjaton rakkaus vaan hieno asia...
[/quote]
[/quote]
Ei jehovan todistajien pidä suorittaa mitään tiettyä tuntimäärää kuukaudessa. Paitsi jos kyseessä on ns. tienraivaaja, hänen pitää tehdä 50 tuntia kuukaudessa saarnaamistyötä. Tuommoinen perus rivi jt voi tehdä sen verran kun kerkiää ja jaksaa. Toki salilla kehoitetaan "edistymään ja etsimään uusia tilaisuuksia julistamiseen". Jt:t kokevat tekevänsä "elämää pelastavaa työtä", eikä heille nyt siksi kannata kovin kiukkuinen olla. mielen hallinnassa eläviä uhreja.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:15"]
[/quote]
[/quote]
Kertoisitko minulle mikä tuo vähimmäismäärä on mikä pitää suorittaa kuukaudessa, mulle sitä ei ole vielä kukaan kertonut. Olen 37 vuotias ja ollut lapsesta saakka jt. Viimeisen 4 vuoden aikana en ole käynyt kertaakaan ovelta ovelle työssä, mutta olen edelleen jt.
Kukaan minulle seurakunnasta ei ole vielä tullut kertomaan että mun olis pakko käydä, mutta sä varmaan kerrot tämän vaaditun määrän kun tunnut tietävän vielä "pisteistäkin", joista en ole ikinä kuullutkaan.
(pointtina vaan että älkää uskoko kaikkea mitä kuulette jos ette tiedä faktoja!)
[/quote]
Ihan perus Jehovan todistajillakin on kenttätyötä, kuten varmasti tiedät. Ehkei sitä tarvitse tehdä jotain tiettyä määrää (kuten minua juuri korjattiinkin), mutta varmasti on olemassa edes suosituksia vähimmäismäärästä. Sitä, että teillä kenttätyötä on, et varmaan kuitenkaan kiistä?
14
Äitini joutui sairaalaan muutama vuosi sitten kun sai kohtauksen eräässä kauppakeskuksessa. Itse olin paikalla kohtauksen sattuessa ja yhteistietoni otettiin ylös sairaalassa.
Pari päivää tämän jälkeen ovelleni ilmestyi Jehovat. Asuin silloin 8 kerroksisessa kerrostalossa ja olin ainoa jonka luona Jehovat kävivät. Tiedän sen siitä sillä he painoivat summeriani, tulivat saman tien oveni taakse ja lähtivät myös samantien pois.
Sattumaako...
ainakin todistajat aikaiempina vuosina laittoivat ovenlistaan pikkurasteja missä kannattaa käydä, nykykäytäntöä en tiedä.