Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä rampanneet Jehovan todistajat, kun kuolemaa perheessä?

Vierailija
19.09.2014 |

Äitini kuoli kuukausi sitten. Nyt on joka viikko tullut Jehovan todistajia pariin otteeseen osoittamaan sitä, että haluavat keskustella. Olen sanonut kiitos ei, mutta silti ramppaus jatkuu.

Onko muilla samoja kokemuksia?

Mistä saavat tiedot ihmisten kuolemista yms?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:16"]

Meillä Jehovan todistajat oli ainoat kyläläiset jotka uskalsivat tulla käymään kun tragedia tapahtui. Oli helpottavaa saada puhua ja kuulla lohduttavia sanoja vaikka en ihan samalla tavalla uskokaan.

[/quote]

Yhtään kokemustasi väheksymättä, ei tuossa ole kysymys mistään aidosta välittämisestä, vaan seurakuntapisteiden keräämisestä. Jehovan todistajien pitää suorittaa tietty määrä käännytystyötä kuukaudessa. Se, että sitä tehdään yrittämällä käännyttää kauheassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä, on todella törkeää.

[/quote]

Kertoisitko minulle mikä tuo vähimmäismäärä on mikä pitää suorittaa kuukaudessa, mulle sitä ei ole vielä kukaan kertonut. Olen 37 vuotias ja ollut lapsesta saakka jt. Viimeisen 4 vuoden aikana en ole käynyt kertaakaan ovelta ovelle työssä, mutta olen edelleen jt.

Kukaan minulle seurakunnasta ei ole vielä tullut kertomaan että mun olis pakko käydä, mutta sä varmaan kerrot tämän vaaditun määrän kun tunnut tietävän vielä "pisteistäkin", joista en ole ikinä kuullutkaan. 

(pointtina vaan että älkää uskoko kaikkea mitä kuulette jos ette tiedä faktoja!)

[/quote]

Ihan perus Jehovan todistajillakin on kenttätyötä, kuten varmasti tiedät. Ehkei sitä tarvitse tehdä jotain tiettyä määrää (kuten minua juuri korjattiinkin), mutta varmasti on olemassa edes suosituksia vähimmäismäärästä. Sitä, että teillä kenttätyötä on, et varmaan kuitenkaan kiistä?

14

[/quote]

Kyllähän jokainen tietää että jt:t käy kenttätyössä, pääsääntöisesti suurin osa. Mutta mitään vähimmäismäärää/suosituksia määrästä ei todellakaan ole. Jokainen käy sen mukaan mitä jaksaa, pystyy ja haluaa. Mitään pakkoa siihen työhön ei ole. 

-15

Vierailija
22/31 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, nyt täällä on oikeita Jehovan todistajia, jotka voivat valaista ap:n tuomaa asiaa ilmi.

Voitteko siis kertoa, että miksi surua kohtaavien ihmisten luokse erityisesti mennään ja useasti, vaikka on ilmoitettu, että tämä uskonto ei kiinnosta. Itsellä nimittäin samoja kokemuksia kuin ap:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:15"]

Meillä Jehovan todistajat oli ainoat kyläläiset jotka uskalsivat tulla käymään kun tragedia tapahtui. Oli helpottavaa saada puhua ja kuulla lohduttavia sanoja vaikka en ihan samalla tavalla uskokaan.

[/quote]

Yhtään kokemustasi väheksymättä, ei tuossa ole kysymys mistään aidosta välittämisestä, vaan seurakuntapisteiden keräämisestä. Jehovan todistajien pitää suorittaa tietty määrä käännytystyötä kuukaudessa. Se, että sitä tehdään yrittämällä käännyttää kauheassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä, on todella törkeää.

[/quote]

Kertoisitko minulle mikä tuo vähimmäismäärä on mikä pitää suorittaa kuukaudessa, mulle sitä ei ole vielä kukaan kertonut. Olen 37 vuotias ja ollut lapsesta saakka jt. Viimeisen 4 vuoden aikana en ole käynyt kertaakaan ovelta ovelle työssä, mutta olen edelleen jt.

Kukaan minulle seurakunnasta ei ole vielä tullut kertomaan että mun olis pakko käydä, mutta sä varmaan kerrot tämän vaaditun määrän kun tunnut tietävän vielä "pisteistäkin", joista en ole ikinä kuullutkaan. 

(pointtina vaan että älkää uskoko kaikkea mitä kuulette jos ette tiedä faktoja!)

[/quote]

Ihan perus Jehovan todistajillakin on kenttätyötä, kuten varmasti tiedät. Ehkei sitä tarvitse tehdä jotain tiettyä määrää (kuten minua juuri korjattiinkin), mutta varmasti on olemassa edes suosituksia vähimmäismäärästä. Sitä, että teillä kenttätyötä on, et varmaan kuitenkaan kiistä?

14

[/quote]

Kyllähän jokainen tietää että jt:t käy kenttätyössä, pääsääntöisesti suurin osa. Mutta mitään vähimmäismäärää/suosituksia määrästä ei todellakaan ole. Jokainen käy sen mukaan mitä jaksaa, pystyy ja haluaa. Mitään pakkoa siihen työhön ei ole. 

-15

[/quote]

Tämä on aika hyvä osoitus mielen hallinnasta. Periaatteessa onkin näin että mitään vähimmäismäärää ei ole, ja että jokainen tekee sen verran kuin jaksaa. Silti koko ajan pikkuhiljaa "kannustetaan" tekemään vähän enemmän ja harrastamaan itsetutkistelua että onko nyt varmasti tehnyt kaiken sen mitä varmasti jaksaa ja pystyy. Kyllähän nuo toimettomat (jotka eivät tee saarnaamistyötä) ovat niin b-luokan todistajia, ja aina silloin tällöin vanhimmat tekevät paimennuskäyntejä heidän luokseen. 

t. myös lapsesta asti jt

Vierailija
24/31 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:34"]

Ihanaa, nyt täällä on oikeita Jehovan todistajia, jotka voivat valaista ap:n tuomaa asiaa ilmi.

Voitteko siis kertoa, että miksi surua kohtaavien ihmisten luokse erityisesti mennään ja useasti, vaikka on ilmoitettu, että tämä uskonto ei kiinnosta. Itsellä nimittäin samoja kokemuksia kuin ap:lla.

[/quote]

Mulle tämä on aivan uusi asia että jotkut jt:t kyttäisivät kuolinilmoituksia ym. En ole rehellisyyden nimissä ikinä kuullutkaan että joku jt tekisi tuota. En tietenkään voi mennä vannomaan ettei kukaan tekisi niin, koska olen oppinut sen jo muustakin elämästä että paras vastata ja vannoa vain omasta tekemisestään. Mutta missään kokouksissa tai kirjallisuudessa meitä ei kehoiteta sellaiseen toimintaan.

Sitä en osaa sanoa miten on käynyt niin että jonkun surevan luo on juuri sattunut todistajat. Silloin kun minä vielä kenttätyössä kävin, jos joku sanoi ettei hän halua että hänen luonaan käydään, en varmastikaan enää mennyt. Miksi haluaisin tieten tahtoen ärsyttää ihmisiä. Jokaisella kun tässä maassa on uskonnon vapaus, niin sinulla kuin minullakin. 

t. 15 ja 20

Vierailija
25/31 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni kuoli vähän aikaa sitten. Hautajaispäivänä, ennen hautajaisiin lähtöä, tulivat jehovat isoisäni talolle... Sattumaako? Tuskin. No, saivat sellaisen häädön että todennäköisesti eivät uskalla tulla enää.

Näin on käynyt myös erään tuttavan perheessä, siellä asia tosin oli muistaakseni edennyt jo pidemmälle kun vanhus oli jäänyt leskeksi ja muu perhe asui tietysti toisella paikkakunnalla. Jehovat olivat tulleet sopivasti sitten "tarjoamaan apua" ja alkaneet säännöllisesti vierailla tämän lesken luona, eikä höppänä vanhus osannut mitään epäillä. Perinnön perässä ne on, näin uskon minäkin. Ja vaikka eivät olisikaan, on törkeää iskeä niihin, joilla ei enää välttämättä ole täyttä ymmärrystä tästä maailmasta tai ovat muuten vain heikossa mielentilassa.

Vierailija
26/31 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:41"]

Mulle tämä on aivan uusi asia että jotkut jt:t kyttäisivät kuolinilmoituksia ym. En ole rehellisyyden nimissä ikinä kuullutkaan että joku jt tekisi tuota. En tietenkään voi mennä vannomaan ettei kukaan tekisi niin, koska olen oppinut sen jo muustakin elämästä että paras vastata ja vannoa vain omasta tekemisestään. Mutta missään kokouksissa tai kirjallisuudessa meitä ei kehoiteta sellaiseen toimintaan.

Sitä en osaa sanoa miten on käynyt niin että jonkun surevan luo on juuri sattunut todistajat. Silloin kun minä vielä kenttätyössä kävin, jos joku sanoi ettei hän halua että hänen luonaan käydään, en varmastikaan enää mennyt. Miksi haluaisin tieten tahtoen ärsyttää ihmisiä. Jokaisella kun tässä maassa on uskonnon vapaus, niin sinulla kuin minullakin. 

t. 15 ja 20

[/quote]

Eli tiedät itsekin teidän tekevän väärin, kun kyttäätte kuolinilmoituksia, ja alatte vainota omaisia heti, jos kuulette jonkun kuolemasta.

Et valehtelisi, jos et itsekin tietäisi, että teette väärin ihmisiä kohtaan ottamalla ne hampaisiin niiden heikoimmalla hetkellä.

Kaikista teidän valheista huomaa aina mitä oikeasti itsekin ajattelette mm. lasten pahoinpitelyistä, karttamisista, omaisten vainosta läheisen kuoleman jälkeen jne. 

Itsekin tiedätte tekevänne väärin.

Vierailija
27/31 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en kyllä koe olevan mikään b-luokan todistaja vaikken kenttätyössä käykään. Jos kokisin sen niin olisin lähtenyt järjestöstä jo aikoja sitten. Ei kukaan tai mikään pakota minua siinä olemaan. Ei sukuni ei perheeni, ei ystäväni. Ehkä minulla sitten vain on niin hyvä itsetunto etten anna sen määritellä ihmisen sisintä kuinka paljon hänellä on aikaa ja mahdollisuuksia käyttää saarnaamistyöhön. 

t. 15,18,23

Vierailija
28/31 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:34"]

[/quote]

t. 15 ja 20

[/quote]

Minä muistan että Vartiotornissa oli vinkkinä tuo minkä jo aiemminkin kirjoitin että hautausmaat ovat hyvä todistuspaikka. Tuskin kukaan silti mitenkään järjestelmällisesti etsii näitä juuri läheisensä menettäneitä, tietty jos tuttavapiiriin kuuluu muutenkin jt:itä, niin sieltä voi monenlaista rohkaisua alkaa tulemaan :P

t.se toinen lapsesta asti jt

Vierailija
29/31 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:45"]

t. 15 ja 20

[/quote]

Eli tiedät itsekin teidän tekevän väärin, kun kyttäätte kuolinilmoituksia, ja alatte vainota omaisia heti, jos kuulette jonkun kuolemasta.

Et valehtelisi, jos et itsekin tietäisi, että teette väärin ihmisiä kohtaan ottamalla ne hampaisiin niiden heikoimmalla hetkellä.

Kaikista teidän valheista huomaa aina mitä oikeasti itsekin ajattelette mm. lasten pahoinpitelyistä, karttamisista, omaisten vainosta läheisen kuoleman jälkeen jne. 

Itsekin tiedätte tekevänne väärin.

[/quote]

Mulla meni nyt sun pointti ohi. Juurihan sanoin etten ikinä ole kuullutkaan että joku kyttäisi kuolinilmoituksia. Että nyt en ihan ymmärrä mitä mä teen tässä nyt väärin. Mutta eipä täällä jankkaamaan kannata asiasta alkaa, asia kun ei ikinä näillä keskustelupalstoilla etene mihinkään rakentavaan suuntaan. 

Vierailija
30/31 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jehovan todistajien pidä suorittaa mitään tiettyä tuntimäärää kuukaudessa. Paitsi jos kyseessä on ns. tienraivaaja, hänen pitää tehdä 50 tuntia kuukaudessa saarnaamistyötä. Tuommoinen perus rivi jt voi tehdä sen verran kun kerkiää ja jaksaa. Toki salilla kehoitetaan "edistymään ja etsimään uusia tilaisuuksia julistamiseen". Jt:t kokevat tekevänsä "elämää pelastavaa työtä", eikä heille nyt siksi kannata kovin kiukkuinen olla. mielen hallinnassa eläviä uhreja.

Jokainen JT joutuu merkitsemään tunnit ylös. Kuun lopussa raportti palautetaan seurakuntaan. Sitten se, joka on saarnannut eniten saa respektiä. Sillä voi sitten pönkittää oma pikku egoaan. Tässä ei ole kyseessä mistään muusta kuin vallankäytöstä! Vartiotorniseura vahtii näin jäseniään.

Vierailija
31/31 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne katsovat ne kuolinilmoitukset ja aloittavat vainon, niillä ei ole omatuntoa noissa asioissa, siis normaalin ihmisen omatuntoa.

terv, ex jehovan tod.

Kyllä siellä tiedetään vaikkei kuolinilmoja laiteta. Nimittäin röyhkeästi Jehovat piirittivät tätiäni kun häneltä kuoli ainut lapsi.