Mitä tekisit jos läheinen ystäväsi olisi miehesi kanssa?
Eli jos saisit selville, että miehesi on pettänyt sinua läheisen ystäväsi kanssa niin mitä tekisit ystävän suhteen?
Katkaisisitko hyvän ystävyyssuhteen sen takia, että tämä on yhden kerran harrastanut miehesi kanssa seksiä vai koittaisitko löytää keinon jatkaa hyvää ystävyyssuhdetta?
Kommentit (138)
Erosin miehestä, ystävääni on välit viilenneet mutta moikkaan kyllä jos näen häntä jossain.
Ystävään välit poikki. Enkä enää uskoisi miehen "olemme exän kanssa ystäviä" selityksiin.
Tapailin nimittäin joskus tällaista miestä, mukamas ystävä entisen tyttöystävänsä kanssa. Siksi en aluksi ihmetellyt miksi tämä entinen tyttöystävä halusi tehdä ystävyyttä minunkin kanssani. Oli oikein maireana kannustamassa "teistä tulee ihana pari." Mutta kun suhteemme läheni, ääni kellossa muuttui. Tämä olevinaan "ystävä" yritti miestä takaisin. Eikä siinä kaikki, tyyppi uhriutui ja käänsi asian niin että minä olisin vienyt hänen miehensä. Mustamaalasi yhteisille tutuille, ja saikin jotkut käännettyä hienosti vastaan. Silloin naiivina yritin jatkaa ystävyyttä yrittäen saada ymmärtämään etten tiennyt hänellä olevan vielä tunteita miestä kohtaan. Tyyppi sai ovelasti itsenikin epäilemään olinko arvioinut tilanteen väärin.
Nykyään ei tulisi kuuloonkaan! Ystävälle hovineen toteaisin että minähän sinkkuna seurustelen toisen vapaaehtoisen sinkun kanssa. Miehen heivaisin (kuten onneksi tein silloinkin). Tuollaisilla naisilla on jokin ihme tarve draamaan ja kilpailuun muita naisia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ystävään välit poikki. Enkä enää uskoisi miehen "olemme exän kanssa ystäviä" selityksiin.
Tapailin nimittäin joskus tällaista miestä, mukamas ystävä entisen tyttöystävänsä kanssa. Siksi en aluksi ihmetellyt miksi tämä entinen tyttöystävä halusi tehdä ystävyyttä minunkin kanssani. Oli oikein maireana kannustamassa "teistä tulee ihana pari." Mutta kun suhteemme läheni, ääni kellossa muuttui. Tämä olevinaan "ystävä" yritti miestä takaisin. Eikä siinä kaikki, tyyppi uhriutui ja käänsi asian niin että minä olisin vienyt hänen miehensä. Mustamaalasi yhteisille tutuille, ja saikin jotkut käännettyä hienosti vastaan. Silloin naiivina yritin jatkaa ystävyyttä yrittäen saada ymmärtämään etten tiennyt hänellä olevan vielä tunteita miestä kohtaan. Tyyppi sai ovelasti itsenikin epäilemään olinko arvioinut tilanteen väärin.
Nykyään ei tulisi kuuloonkaan! Ystävälle hovineen toteaisin että minähän sinkkuna seurustelen toisen vapaaehtoisen sinkun kanssa. Miehen heivaisin (kuten onneksi tein silloinkin). Tuollaisilla naisilla on jokin ihme tarve draamaan ja kilpailuun muita naisia vastaan.
Itsellä sama että oli exällä läheiset välit entiseen tyttöystäväänsä ja muka olivat vain läheisiä ystäviä nykyään ja sen takia vietti paljon tämän kanssa aikaa. Ei sellaista asiaa olekkaan ja opin itse sen karvaan kautta, kun yllätin nämä kaksi sängystä. Kannattaa kaikkien naisten kyllä tarkkaan miettiä, jos oma mies haluaa paljon viettää aikaansa exänsä kanssa. Kyllä siihen syy on ja yleensä se ei ole mukava. Exä kovasti selitteli että on seksiriippuvainen ja koukussa pettämiseen ja tarvii apua ja että hän on uhri. Itse en asiaa ihan niin nähnyt, että hän oli tilanteen uhri.
Hankkiutuisin eroon molemmista. Oma ongelmani on olleet miehet - oma mies vikittelee ystäviä ja ne kaksi miestä, jotka on vikitelleet minua, on olleet kaverien/sukulaisten miehiä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä pystyisinkö jatkamaan ystävyyttä, onhan tuo aika alhainen teko. Tosin olen itsekkin ollut sängyssä monen ystäväni miehen kanssa, joten en tiedä olisiko minulla oikeutta katkaista välejä. 🙄 Omat tekoni eivät ole olleet rakkautta ystävien miehiin vaan puhdasta kielletyn hedelmän tyydyttämistä ja nautintoa, jossa keneenkään ei ole sattunut, kun asioista ei ole ystäville sovitusti kerrottu
Jo on itsekkyys huipussaan!
Hankkiutuisin eroon molemmista. Oma ongelmani on olleet miehet - oma mies vikittelee ystäviä ja ne kaksi miestä, jotka on vikitelleet minua, on olleet kaverien/sukulaisten miehiä.
Ystävä ei saisi anteeksi, millainen ystävä tekee noin?
Sen sijaan voisin harkita anteeksi antoa miehelle.. korostan sanaa harkita.
Välit poikki molempiin. Vaatisi suunnattomat henkiset ponnistelut jättää tuollainen kostamatta. Pystyisin varmaankin teeskentelemään viileän rauhallista silti erotilanteessa
Kyllä voisin harkita anteeksi antoa kun olen itsekkin pettänyt, harkita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tämmöinen ystävä joka yrittää kaiken aikaa vahdata muitten miehiä. On jäänyt useita kertoja kiinni kesken aktin eikä tyyliin kadu edes. Mutta soittelee kyllä minulle itkuisena puheluita kuinka hän ei ymmärrä miksi ihmiset haukkuu häntä...... Nii no miettis vähäsen! Stana 😠
Mun kaveripiirissä oli ihan samanlainen "kaveri" nuorena. Jälkeenpäin vaikea ymmärtää että miten me sillon oltiin niin naiiveja että jaksettiin katsoa sitä niin pitkään ja antaa aina uusi mahdollisuus. Henna (nimi muutettu) vikitteli muiden kavereiden miehiä, flirttaili ja osan kanssa oli seksiä harrastanut. Ja aina jälkeenpäin esitti niin katuvaa. Ei ole enää kaveri, sen voin sanoa. Jos nykyään törmäisin tälläiseen niin lähtisi kaveripiiristä yhdestäkin kerrasta kun edes yrittää iskeä jonkun miestä.
Maisa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samantyylisiä kokemuksia. Exä ei sitten ollutkaan exä. Lisäksi jossain vaiheessa huomasi kuinka oli tullut kietoutuneeksi yhä tiiviimmin exän verkostoon. Kesti lopulta yli vuoden päästä siitä kokonaan irti. Ystävän miehen kanssa makaaminen on sellainen asia, että jos sellaisesta syytetään perättömästi isollekin joukolle tai jopa julkisesti saippuasarjamaisin juonenkääntein, harkitsisin tänä päivänä kunnianloukkaussyytteen nostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tämmöinen ystävä joka yrittää kaiken aikaa vahdata muitten miehiä. On jäänyt useita kertoja kiinni kesken aktin eikä tyyliin kadu edes. Mutta soittelee kyllä minulle itkuisena puheluita kuinka hän ei ymmärrä miksi ihmiset haukkuu häntä...... Nii no miettis vähäsen! Stana 😠
Mun kaveripiirissä oli ihan samanlainen "kaveri" nuorena. Jälkeenpäin vaikea ymmärtää että miten me sillon oltiin niin naiiveja että jaksettiin katsoa sitä niin pitkään ja antaa aina uusi mahdollisuus. Henna (nimi muutettu) vikitteli muiden kavereiden miehiä, flirttaili ja osan kanssa oli seksiä harrastanut. Ja aina jälkeenpäin esitti niin katuvaa. Ei ole enää kaveri, sen voin sanoa. Jos nykyään törmäisin tälläiseen niin lähtisi kaveripiiristä yhdestäkin kerrasta kun edes yrittää iskeä jonkun miestä.
Maisa?
Mulle taas tuli Maisa mieleen tuosta toisesta kommentista missä oltiin perättömästi väitetty miesten ahdistelleen, sai tuomiot esittämistään perättömistä väitteistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samantyylisiä kokemuksia. Exä ei sitten ollutkaan exä. Lisäksi jossain vaiheessa huomasi kuinka oli tullut kietoutuneeksi yhä tiiviimmin exän verkostoon. Kesti lopulta yli vuoden päästä siitä kokonaan irti. Ystävän miehen kanssa makaaminen on sellainen asia, että jos sellaisesta syytetään perättömästi isollekin joukolle tai jopa julkisesti saippuasarjamaisin juonenkääntein, harkitsisin tänä päivänä kunnianloukkaussyytteen nostamista.
Tämä.
Näin juurikin tekisin nykyään mutta silloin vain käperryin kauhusta mitä ihmiset minusta oikein ajattelee?
Vieläkään en tiedä kumpi ex sen laittoi, mies vai ystävä jotka jäivät kiinni. Helppo on syytöntä syyttää, katseet pois omasta tekemisestä.
Miehelle kenkää ja ystävälle ehkä annan anteeksi
Sanoisin että valintasi teit, molemmille, mies ja ystävä ulos ja lapset minulle. Mies ehkä saisi nähdä niitä joskus, mutta kertoisin kyllä lapsille miksi ero tuli, kunhan he vain kasvavat vielä muutaman vuoden, että olet kypsiä käsittelemään.
Tekisin kaikille yhteisille ystävillimme selväksi millainen käärme on kyseessä.. Tiedä vaikka olisi heidänkin miehiä vikitellyt tai enemmän..
Mies saisi hakea tavaransa etupihalta ja ne lentäisivät suoraan kaapeista sinne.
En keksi pahempaa tapaa rikkoa omaa ystävää kuin tämän eli ehdoton no no ja ystävyyden katkaisu.
Välit poikki molempiin, ei toista mahdollisuutta kummallekkaan. Pitäisin huolta että ihan kaikki tuttuni tietäisivät millainen mies ja ystävä on kyseessä.
Olisin kostoksi tämän ex-ystävän miehen kanssa joku päivä kun hän sitä vähiten odottaa...
Kiva kuulla että tämä on näin yleistä.
Sama tapahtunut minulle. Ystävä, jonka luulin olevan läheinen, paneskelikin selkäni takana mieheni kanssa.