Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos läheinen ystäväsi olisi miehesi kanssa?

Vierailija
22.08.2021 |

Eli jos saisit selville, että miehesi on pettänyt sinua läheisen ystäväsi kanssa niin mitä tekisit ystävän suhteen?

Katkaisisitko hyvän ystävyyssuhteen sen takia, että tämä on yhden kerran harrastanut miehesi kanssa seksiä vai koittaisitko löytää keinon jatkaa hyvää ystävyyssuhdetta?

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi hyväksyä tälläistä tekoa ystävältä, välit poikki

Vierailija
42/138 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että, tälläinen käärme 'ystävä' on todella alhainen eikä ansaitse ystävyyttä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-ystävä teki minulle aivan saman. Hän on psykiatrinen sairaanhoitaja ja sanoi että käy tarkistamassa onko miehelläni kaikki kunnossa (henki kulkee jne.), kun Juhannuksena oli tämä ronkale sanonut menevänsä nukkumaan, kun on juonut liikaa. Ajattelin alkuun että hyvä että on sairaanhoitaja paikalla, mutta sitten heräsi huoli, että voisiko miehellä olla alkoholimyrkytys ja menin perään kattomaan niin siellähän nämä kaksi oli kerinnyt jo pikaisille.

Välit katkasin heti ja tarvitsin ammatti apua niin psykiatrisen lääkärin puheilla olin niin hän pyysi hoitajaa paikalla, että saa kirjattu minun tietoja ennen kuin jatketaan niin arvatkaapa kuka sieltä tuli... Eikö juttu ollut jo tarpeeksi muuten raskas?

Hyvä ammatti ei aina takaa moraalia, on se kyllä nähty. 

Tää oli kyllä pöhölö juttu. T: psyk.sh

Meillä on ihan lääkäreitä myöten aivan täysin samanlainen spektri porukkaa töissä kuin missä tahansa muualla, eli pettureita, hylkääjiä, seläntakana vehtaajia, väkivaltaisia kumppaniaan kohtaan, monen omat lapset psyk. hoidossa, its.mrhia, lääkkeiden ja alkon väärinkäyttöä, mutta myös sellaisia jotka eivät mitään näistä tee.

Vierailija
44/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana kaveri, joka yritti aina poikakavereitani, ja kun olimme sitten eronneet pojan kansa, niin tämä iski kimppuun, ja kellistikin muutaman. Olin aluksi vihainen, mutta kun huomasin kaavan, niin en oikein osannut olla enää vihainen. Ajatelkaa nyt, yrittää nyt ensin "vietellä" kaverin poikkista, ja huomata miten nolo itse on ja kelpaamaton, kun ei onnistu. Sitten mennä vielä eron jälkeen tyrkylle, vain nolaantuakseen lisää, kun kelpais sitten vasta kun minusta oli erottu.

Ei terveen hommaa se.

Nykyään emme ole enää ystäviä, mutta se ei liity tuohon käytökseen, vaan elämä se kuljetteli eri suuntaan. Hän miehestä mnieheen useiden kanssa lapsia tehden, ja lopuksi uskontoon hurahtaen, minä ihan toista reittiä.

Vierailija
45/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin eron kummastakin ja hankkisin 20 vuotta nuoremman rakastajan. Sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
46/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt noin. Paras ystäväni oli myös miehen veljen vaimo, perheiden välit olivat läheiset ja olimme mm. ristiin kummeja, mikä teki asian enemmän kuin hankalaksi.

Menin sekaisin. Aluksi en voinut puhua asiasta kenellekään, en siis kenellekään. En voinut edes hakea ammattiapua, koska olin ns. alan ihminen, ja nuorena minusta tuntui, että tällaisesta en vain voi puhua kenellekään. Otin sen häpeän ikään kuin itseeni. Puolisoa uhkasin erolla ja katselin uutta kämppääkin, mutta puoliso puolestaan ilmoitti että hänen mielestään tämä ei ole aihe eroon, hän rakastaa minua ja sitä paitsi ei päästä ja tulee tekemään eron hankalaksi sekä minulle että lapsille. Minulla ei riittänyt energia eikä rohkeus siihenkään.

Aloin juoda, mikä ei ollut hyvä juttu. Ajauduin pettämään aivan ulkopuolisen miehen kanssa puolisoani, mistä vasta riemu repesi. Koko porukka voi huonosti. Avauduin kaikesta paskasta noin viisi kuusi vuotta pettämisen jälkeen sekä lähipiirilleni että ammattilaisille. Eroon päättyivät sekä meidän avioliitto että entisen ystävättären avioliitto exän veljen kanssa. En tiedä tietävätkö lapset edelleenkään tuosta pettämisestä, ainakaan omani tuskint tietävät, en ole kertonut.

Jälkiviisaana ajattelen, että olisipa riittänyt se kantti erota silloin heti. 

Vierailija
47/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt noin. Paras ystäväni oli myös miehen veljen vaimo, perheiden välit olivat läheiset ja olimme mm. ristiin kummeja, mikä teki asian enemmän kuin hankalaksi.

Menin sekaisin. Aluksi en voinut puhua asiasta kenellekään, en siis kenellekään. En voinut edes hakea ammattiapua, koska olin ns. alan ihminen, ja nuorena minusta tuntui, että tällaisesta en vain voi puhua kenellekään. Otin sen häpeän ikään kuin itseeni. Puolisoa uhkasin erolla ja katselin uutta kämppääkin, mutta puoliso puolestaan ilmoitti että hänen mielestään tämä ei ole aihe eroon, hän rakastaa minua ja sitä paitsi ei päästä ja tulee tekemään eron hankalaksi sekä minulle että lapsille. Minulla ei riittänyt energia eikä rohkeus siihenkään.

Aloin juoda, mikä ei ollut hyvä juttu. Ajauduin pettämään aivan ulkopuolisen miehen kanssa puolisoani, mistä vasta riemu repesi. Koko porukka voi huonosti. Avauduin kaikesta paskasta noin viisi kuusi vuotta pettämisen jälkeen sekä lähipiirilleni että ammattilaisille. Eroon päättyivät sekä meidän avioliitto että entisen ystävättären avioliitto exän veljen kanssa. En tiedä tietävätkö lapset edelleenkään tuosta pettämisestä, ainakaan omani tuskint tietävät, en ole kertonut.

Jälkiviisaana ajattelen, että olisipa riittänyt se kantti erota silloin heti. 

Lisään vielä tähän, että ihme kyllä toivuin sekä liitosta, pettämisestä että erosta. Alkoholismi on hankalampi juttu, joudun suhtautumaan alkoholiin varauksella koko lopun ikääni, koska yhden lasillisen jälkeen helposti hupsahtaa useampi, mistä syystä tällä hetkellä olen lähes absolutisti.

Vierailija
48/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viisikymppisenä näin on käynyt jo kahdesti. Ensimmäinen ystävä oli nuoruudessa, joka tuli itse kertomaan muka pahoittelen miten kävi, kun hänellä oli yhden yön juttu poikaystäväni kanssa - hän ei tiennyt että olimme jo eronneet. Siksi en tuosta ollut ollenkaan pahoillaan, vaikka olisi pitänyt ottaa varoitusmerkit tosissaan. 

Toinen tapaus oli aikuisena, siinä tosin mies ei lähtenyt mukaan juttuun, vaikka kovasti yritettiin. Ystävän mies tästä minulle kertoi ja ystävyys loppui siihen edellisestä tapauksesta viisastuneena. Tälläinen tyyppihän ei missään nimessä ole mikään ystävä, vaan noihin syynä ovat kateus ja muut alhaiset ja pahantahtoiset motiivit. Lisäksi tällaiset ihmiset ovat pahasti ongelmaisia ja hukassa itsensä kanssa, ja kumpikin tapaus oli sitä myös ulkoisesti.

Jos nainen tarjoutuu ystävänsä miehelle (kuten molemmissa tapauksissa kävi), vain kaikkein hölmöin mies kuvittelee, että siinä on kyse halusta ja suuresta rakkaudesta. Ei, kyllä motiivi liittyy siihen ystävään.

Vierailija
49/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha luulo S. Voit samantien suksia v i t t u u n. Sinä muka "ystävä".

Vierailija
50/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämmöinen ystävä joka yrittää kaiken aikaa vahdata muitten miehiä. On jäänyt useita kertoja kiinni kesken aktin eikä tyyliin kadu edes. Mutta soittelee kyllä minulle itkuisena puheluita kuinka hän ei ymmärrä miksi ihmiset haukkuu häntä...... Nii no miettis vähäsen! Stana 😠

Vierailija
51/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisisin välit "ystävään" ja aviomiehen kanssa menisin terapiaan, en heittäisi ulos.

Vierailija
52/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ystävä joka viettelee miestäsi seläntakana ei todellakaan ole mikään ystävä.

Mitään kovin hienoja sanoja en keksi tälläisestä ihmisestä... Monet näistä sanoista ovat varmasti hyvin ansaittuja..

Tämä. Valitettavasti kokemusta myös on tällaisesta moraalittomasta ihmisp***asta.

Vierailija
53/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä pystyisinkö jatkamaan ystävyyttä, onhan tuo aika alhainen teko. Tosin olen itsekkin ollut sängyssä monen ystäväni miehen kanssa, joten en tiedä olisiko minulla oikeutta katkaista välejä. 🙄 Omat tekoni eivät ole olleet rakkautta ystävien miehiin vaan puhdasta kielletyn hedelmän tyydyttämistä ja nautintoa, jossa keneenkään ei ole sattunut, kun asioista ei ole ystäville sovitusti kerrottu

Luulet varmaan olevasi kovakin puuma ja syöjätär ja salaa nautit kun pokaat toisten miehiä omaa egoasi pönkittääkseen.

Oikeasti olet säälittävä ja epävarma, itsetunnon maailman alinta kastia.

Sä et saa edes omaa miestä ja sen takia täytyy tuhota muidenkin suhteet, koska olet niin katkera haaska.

Toivottavasti saat ansiosi mukaan.

Tästä herääkin kysymys, miten jollakin voi olla noin huono itsetunto? Mahtaa elämä olla kaikinpuolin ahdistavaa. Tiedoksi vain, ettei se sinua nosta yhtään parempaan asemaan että yrität pilata muidenkin elämän tyrkyttämällä itseäsi varatuille, kaivat vain kuoppaa itsellesi. Satunnaiseksi panoksi kelpaa kuka vain.

Kun alat toimimaan moraalisesti oikein, voit alkaa itse arvostaa itseäsi niin paljon, ettet tarvi tuollaisia epätoivoisia egonpönkitysyrityksiä, joista seuraa vain huonompi itsetunto.

Vierailija
54/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea kuvitella että kukaan ystäväni tekisi näin. Olisi joskus kiva kuulla, miksi näin toimitaan? Vaikka olisi pakko saada varattua, niin pitääkö sen olla oman ystävän mies?

Jos joku ystävistäni tekisi näin, varmaan pyrkisin selvittämään, miksi näin kävi. Ystäväni olisi kyllä selityksen velkaa. Jos ei haluaisi asiasta puhua kanssani niin sitten joutaisi kyllä pois. Keskustelun lopputuloksesta riippuen sitten miettisin, voiko ystävyyttä jatkaa vai ei. Ystäväni ovat minulle tärkeitä ja toivon aina voivani löytää keinon sopia erimielisyydet ennen kuin ajaudutaan välirikkoon. Miehen kanssa sama toiminta, olettaisin että hän haluaisi kanssani asian puhua läpi ja jos ei, niin en minä häntä voisi pakottaakaan, mutta ei silloin vastaa käsitystäni parisuhteesta jossa haluan olla.

Vierailija
55/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikea kuvitella että kukaan ystäväni tekisi näin. Olisi joskus kiva kuulla, miksi näin toimitaan? Vaikka olisi pakko saada varattua, niin pitääkö sen olla oman ystävän mies?

Jos joku ystävistäni tekisi näin, varmaan pyrkisin selvittämään, miksi näin kävi. Ystäväni olisi kyllä selityksen velkaa. Jos ei haluaisi asiasta puhua kanssani niin sitten joutaisi kyllä pois. Keskustelun lopputuloksesta riippuen sitten miettisin, voiko ystävyyttä jatkaa vai ei. Ystäväni ovat minulle tärkeitä ja toivon aina voivani löytää keinon sopia erimielisyydet ennen kuin ajaudutaan välirikkoon. Miehen kanssa sama toiminta, olettaisin että hän haluaisi kanssani asian puhua läpi ja jos ei, niin en minä häntä voisi pakottaakaan, mutta ei silloin vastaa käsitystäni parisuhteesta jossa haluan olla.

Ai jos sun ystävä ja mies pettää sua sun seläntakana ja jäisivät kiinni niin sulle riittäisi selitys asiasta?!?

Vierailija
56/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keskustelin molempien kanssa erikseen ja yhdessä, sanaakaan en uskonut mutta tärkeintä oli että he joutuivat kohtaamaan tekonsa.

Pahinta oli kusetus. Sitä nöyryytystä ei voi antaa anteeksi. Rakastuminen olisi ollut helpompi hyväksyä, mutta se että innostus haudotaan salailusta ja kiinnijäämisen pelosta oli täysin minun hyväksikäyttämistä.

Kumpaankaan en luottaisi enää. Valitettavasti en oikein keneenkään muuhunkaan tuon jälkeen :(

Vierailija
57/138 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekkin tämän valitettavasti kokenut. Sanomattakin selvää että sekä ex-'ystäväni' ja ex-mieheen molempiin katkaisin välit. Vaikea uskoa miten se niin aidosti osasi ystävää esittää.

Vierailija
58/138 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska luottamus on molempien suhteiden perusta, niin suhdetta kumpaankaan ei tuollaisen jälkeen enää olisi.

Vierailija
59/138 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska luottamus on molempien suhteiden perusta, niin suhdetta kumpaankaan ei tuollaisen jälkeen enää olisi.

Kyllähän kaikki tekee virheitä ja ei varmaan sellaista ihmistä olisikaan joka ei olisi joskus rikkonut jossain ihmissuhteessa luottamusta jollain tapaa

Vierailija
60/138 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki kumpaankin, ei ole todellisen ystävän puuhia tommonen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä