Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSKEIJUT KESKIVIIKKOON***

30.08.2006 |

Huomenta kaikille!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttu taas vaihteeksi liian vähän.. En millään saanut unta ja kello tais olla jo 2.00 kunnes vihdoin nukahdin. Tyttö sitten 7.00 ylös. Ei viis tuntia yössä ole ihan riittävästi...

Tyttö taas nukkui hyvin (meni illalla ajoissa), saa nähä aikooko nukkua päikkreitä lainkaan.

Eilen alko noita alapään luita jomottaa seistessä/kävellessä, samanlainen tunne ku ylös noustessa jos on istunut pitkään jollain kovalla alustalla. (Paremmin en osaa kuvailla) Onko se nyt sitten se vauva joka siellä painaa? En muista tämmöstä aiemmista raskauksista.

Vaiva tuli sen jälkeen kun sain juosta tytön perässä pihalla, se kun päätti lyödä kaveria kepillä ja sitten karkuun. Ei tuntunut juokseminen enää yhtään mukavalta, mut eipä kai siitä suurta vahinkoakaan ollu.

Alkaa olla hermot kireellä ton tytön kanssa. Monta päivää ollut jo aikamoinen riiviö. Onko se nyt sitten kolmevuotis-uhmaa, vai stressaako sitä vauvan tulo? Aina leikit pihalla päätyy tappeluun. Varsinkin naapurin pojan kanssa, ne ei osaa olla ihmisiks ku 2 min, sitten alkaa tappelu jostain. Yleensä ne ulkoilukerrat päättyvät siihen että jompi kumpi lähtee rangaistukseksi sisälle :/

Eilen tulin myös ajatelleeksi että pitäis nyt oikeesti saada tänne kotiin jotain vauvaa varten valmiiks. Muuten tulee sitte tytölle liikaa kerralla jos viikon sisällä tulee kaikki vauvan tavarat, sänky ja itse vauva konkreettisesti esille.

Ompahan taas iloinen aamu :(

Aurinko sentään paistaa eikä (vielä ainakaan) oo ulkona kuuma.

-kirsikka rv36+6-

Vierailija
2/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkGreen]

Eilinen lääkärikäynti sai aikaan supistelut. Ensimmäiset kipeät sellaiset!! Kesti koko viime yön mutta sitten lopahti...huoh. Mielelläni lähtisin jo synnyttään. Vaikka pienihän se vauva vielä on....

Oli muuten hauska nähdä siellä ultrassa eilen, kun " Peruna" imi peukaloa. Se työnsi kummanki käden peukaloita vuorotellen suuhun:) Ihmeellistä että kohta(?) saa tavata sen ihan livenä :)

Miisa hyvä ettet ollu karannu synnärille:)

Ihanaa sateinen aamu!!!

Kerttu rv 37 [color=Chocolate][size=6]♥[/size]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa väsynyt mammuttikeiju heräilemässä koneen äärellä...

Vauva aloitti eilen iltayöstä hirmuisen möyrinnän ja tuntui,että se tunkee nyrkkinsä kohta pihalle ja puhkoo kalvot ihan just. Ja sitten alkoi supistelut,ne hermoja raastavat,joilla ei vielä synnytetä,mutta jotka pitävät hereillä. Kolmen aikoihin ne alkoivat hiipua ja sitten olinkin nukahtanut. Heräsin sitten,kun mies tuli antamaan lähtösuukkoa lähtiessään töihin kuuden aikoihin ja sitten pitikin jo kohta nousta,kun esikoisen kouluaamu. Uh. Supistelisi sitten ees päivällä,jotta saisi yöllä levätä.Nyt on mahanahka ja ne olemattomat vatsalihakset niin arat että ei tee mieli tehdä yhtikäs mitään.

Mutta ehkä se tästä päivän mittaan taas valoisammaksi muuttuu,illalla olis vanhempainilta,sinne tekis mieli kyllä mennä,edes hetkeksi.

Toivottavasti seuraavilla keijuilla olisi ollut parempi yö!

Palaillaan päivän mittaan,josko jo kuuluisi -F- :stäkin jotain,ihan alkaa huolettaa!!

Hönttä,murut ja Jesse 40+1

Vierailija
4/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu taasen vaihteex. Yö meni loistavasti,yhen kerran heräsin pissille ja juomaan pillimehua,oon ottanu tavax ottaa yläkertaa yhen ku ei jaksa lähtä alakertaan juomaan ku tulee jano ja se säilyy.... Mies heräs antaa yhesti tytölle pullon. Meill alkaa penskat parantua..jee...

Uhmasta: meill on ny ollu tie kui kaua tuol esikoisel uhma,tod. hermoja raastavaa,ja nuorimmalla on minä itte ja joku kiukkukausi... Ne siis todella ärsyttävävät toisiaan ja huuattavat.Poika on 3 (4v lokakuussa) ja tyttö 1,4kk Leikkiihän ne keskenään sievästiki ja ovat hyvää seuraa toisilleen mutta riitoja saa setviä vähän väliä...

Sain eilen laitettua lisää tavaroita ja hyllyn. Pikkuhiljaa hyvää tulee. Kävin hobby hallin sivuil ihailemas kaikkia mattoja ym... silmä shoppailee.. ukko vaa tuumas ku sanoin et pitäs hankkii sitä sun tätä et jos oottasit et hän o palannu isyyslomalta töihin ni ei tekis ni tiukkaa... Kaikkee pitäs laittaa,uus sänky,mattoja (ihan niinku ei ennestää jo ois tarpeex) lamppuja no lamput tulee tarpeeseen ku muutettiin tähä isompaan ym...Ni ja täll masuaukille pitäs kans hankkia vaikka ja mitä..

Eipä saanu mitää aikaseksi eiliset petipuuhat,ei sit niin mitää..aamul oli vaa ihmeelline olo kauhee pistos vattassa no perhosparvihan se sieltä sit lenteli ;)

Haluan jo tavata tän pallon sisältä löytyvän ihmisenalun...

Palaillaanpas myöhemmin,penskoilla aamulääkeaika.

Tanja 37,3 iik

Vierailija
5/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruu veivasi itseään suurimman osan yöstä, varmaan breikkasi päällään. Se sai aikaan kivuttomia supistuksia, mutta mikä mielenkiintoisempaa, suonenvetoa ja jalkakramppeja, eli päällään ja käsillään pikkuinen onnistui paineskelemaan nivustaipeita sopivasti niin jalat nytkähtelivät ja kankkua kivisti iskiaksesta, että nukupa siinä vaan äippä. Veskissä piti käydä kahdesti. ja kun viimein sain unesta kiinni heräsin kahteen otteeseen omaan kuorsaukseeni!!! Hyvin menee.

PEDOFILIA: Aina vaan paranee, netissä on ainakin täällä keskisuomessa kiertänyt juttua kruunupäisestä, mustaan viittaan pukeutuneesta miehestä joka on saanut kolmen vuoden tuomion pedofiliasta, useaan alaikäiseen lapseen kohdistuneesta sellaisesta. Mies on vapautunut vankilasta ja liikuskelee lähialueen koulujen läheisyydessä. Tänään asia vahvistettiin paikallisessa sanomalehdessä poliisin suulla, ohje oli soittaa hätänumeroon jos näkee miestä koulujen tai leikkikenttien läheisyydessä. Viime viikolla poliisi on kyydinnyt miestä pois erään koulun läheisyydestä jossa miestä on useammin nähty. Onneksi se ei ole se koulu, jossa esikko käy eskaria. Todella surullista ettei poliisi voi tehdä mitään ennen kuin mies iskee jälleen. Jos mies kerta jatkaa tuollaista käyttäytymistä ja pukeutumista, niin luulisi olevan selvää ettei sellainen ihminen ole terve, miksei häntä lukita jonnekin laitokseen???? Toisaalta, eihän sitä koskaan tiedä mitä pusikoissa vaanii.

Tjaah, kun on niin väsynyt olo, niin jospahan ottais ja lähtis kirpparille kiertelemään...sais sitten ensi yönä ehkä nukuttua jos ei päivällä sitä tekisi.

Ruusunen ja pikku ruu 37+5

Vierailija
6/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin huonosti nukuttu yö takana:( Enää ei niinku mikään asento oo lonkille hyväks. Vaikka kääntää kylkeä niin jomotus jatkuu molemmilla puolilla. Masentunut olo on ja alkaa suorastaan v...... kun kaikki vuorotellen soittelee, et no mikä on olo? Eikö mitään, no kyl se siitä...Että tekis mieli sanoo suorat sanat kaikille kyselijöille!!Hermotko kireellä? Eihän toki:)

Piristystä toi ainakin se, että kun neidin ei tarvinnut lähteä päiväkotiin, hän oli oikeesti iloinen:D Meneepä äiskälläkin päivä sitten ehkä nopeammin kun on kaveri.

Masussa liikutaan hyvin ja illalla nukkuun mennessä eniten. Huono olo ja päänsärky vaivaa aina välillä mut mikään ei anna merkkiä lähestyvästä? synnytyksestä. Edelleenkään.

Mut jospa tää olo tästä taas paranis...Ärsyttää vaan tää olotila!!!Siis pään sisäinen..

Sori valittava viesti mut ei voi muuta:(

Parempia aikoja odotellen Ritu 39+5

Vierailija
7/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn tähän huonosti nukkuiden joukkoon...Yöllä piti tyynnytellä ensinnäkin viis vuotiasta joka ulvoi suden ulvontaa.Sitten miehen tosi ärsyttävä herätysääni puhelimessa herätti neljän jälkeen,ja sittenpä unikin karkasi.Ajatukset laukkas päässä hullua rataa vaan.Tulihan se uni sitten joskus,mutta seittemältä oma harätys herätti ja ois nukuttanu niin maan makoisasti...Kaiken jälkeen nyt on kuitenkin ihan virkku olo,ja suunnittelin just et jos pesis nuo olohuoneen ikkunat.Näyttää kuin pihalla ois kauhea savu,kun katselee niiden ruutujen läpi...

PEDOFILISTÄ:Voi että mulla karvat aina nousee kun kuulee tuommosta.En ymmärrä miksi tämä meidän maan lainsäädäntö ei ymmärrä miten sairaita pedofilit on.Ei se vankeustuomio niitä paranna!!!Ne pitäs sijottaa loppuiäkseen johonkin telkien taa,eikä missään tapauksessa päästää vaan vapaaksi.Kiukuttaa tuommonen!! Tuli mieleen et ole muistanut kyllä tarpeeksi varotella eskarilaista siitä että jos joku tulee tarjoon jotain tai pyytään kyytiin et missään tapauksessa saa lähtä.Pitää tänään terästäytyä kun kotiutuu...

Mulla oikeestaan tympäsi eilen illalla se mun lääkäri...Se on jotenkin " onneton" tapaus äitiys neuvolassa...Vaikka siinähän sitä kokemusta saa tietenkin,mutta...Sanoinkin miehelle et terveydenhoitaja,joka oli siin huoneessa koko ajan ois varmasti osannu tehä samat asiat paremmin kun se lääkäri.Aiemmissakin raskauksissa tämä samanen lääkäri on aina epävarma esim.vauvan asennosta ja tuntuu et ei uskalla edes tunnustella mahan päältä,siinähän sitä oppis.Eilenkin et onkohan tämä terävä täällä ylhäällä pylly,katonpa viel ultralla et onko pää alhaalla.Terkkari on jo pitkään kokeillut et pää on tiukasti alhaalla ja hartiatkin oikein sumpussa alamahalla.Ehkä hän vaan liian helposti turvaa aina siihen ultraan.Harmi kun meidän entinen näpsäkkä neuvolalääkäri vaihtoi tässä joku vuosi maisemia,sen jälkeen olen tuntenut itseni harjoituskappaleeksi.

Vali,vali,minäkin vaan!

Talo kaipaa imurointia,joten parempi lopettaa tää jauhaminen...Toivottavasti kuulemme tänään mukavia vauva uutisia!

-syksynmarjatar tasan 37-

Vierailija
8/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliset päiväunet jäi väliin niin äidiltä kuin esikoiseltakin ja sen illalla huomasi. Tyttö nukahti kuuden jälkeen ja nukkuikin sitten aamuun asti. Itse oli " pakko" katsoa BB, mut sen jälkeen nukahdikin sitten heti. Pari yöllistä vessareissua ja tuntuvat, mutta suht kivuttomat supistukset sitten pitivätkin hereillä pitkin yötä. Supistelis sitten kunnolla eikä vaan tolleen härnäis... Ja pääsis tositoimiin. No, ylihuomennahan se syyskuu vihdoin koittaa :)

Esikoinen on kovin nuhainen ja itselläkin tuntuu, että tauti on iskemässä, sen verran vetämätön olo on. Tänään vaikka nuijanukutan tytön, jos ei muuten tainnu päikkäreille :). Ihan pakko itse päästä lepäämään vähäks aikaa päivälläkin.

Ihan selvästi on syksy tullut, aamullakin oli vaan reilut kymmenen astetta lämmintä. Tarvii varmaan paremmin perehtyä tytönkin vaatekaappiin ja katsoa, josko sieltä jotain puuttuu. Tyttö tuntuu venähtäneen niin paljon kesällä, että alkaa housut olemaan liian lyhyitä. Eilen ostin lankaa, kun löysin sopivan väristä ja siitä pitäis nyt tytölle neuloa joko paita tai villatakki. Oma vaatekaappikin pitäisi käydä läpi ja kohta laittaa äitiysvaatteet huutikseen myyntiin. Ja hommata varmaan jotain tilallekin, ettei tarvii ilman vaatteita juosta :) No, kohta sitä löytää ihan tavalliselta osastolta vaatetta. Ihanaa, kun onkin valinnanvaraa pitkästä aikaa.

Tän päivän ohjelmassa on tytön hoitokassin pakkaaminen. Yks päivä tässä vasta tajusin, että tarviihan mun jotain tavaraa laittaa tytöllekin mukaan siksi aikaa, kun on hoidossa mun sairaalassaolon ajan. Tai ainakin synnytyksen ajan, katsotaan nyt, miten isäntä malttaa pitää vapaata raksalta sillä aikaa, kun mä oon vauvan kanssa sairaalassa. Ja parempi pakata tytön kassi ajoissa, jos vaikka lähtö tulee keskellä yötä, niin ei tarvii sitten siinä touhussa alkaa enää ajattelemaan tytön tavaroita. Riittävästi miettimistä siinä itse sairaalaan lähdössäkin :)

Taidan tästä vetäytyä taustalle, jos vaikka saisi hetken levähtää sängyssä, kun esikoinen alkoi rakentamaan legoja.

Jossu ja Jalmari 38+2 (hitaasti mutta varmasti kohti määränpäätä)

Vierailija
9/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneksi vielä ole soittelut alkaneet, että joko jotain tapahtuu tai mikä on olo. Mut eiköhän viimeistään ens viikolla ala puhelinkin soimaan... Ja sekös on ärsyttävää. Itsekin odottaa, että alkais tapahtumaan, niin ei se ainakaan oloa helpota, että joku koko ajan kyselee...

Vierailija
10/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, päätin sit laittaa turbovaihteen päälle, muuten ei tän väsymyksen kanssa tuu mitään. On siis tiskit laitettu, alakerta ja portaat imuroitu.

Seuraavaks aattelin leipoo yhen juustotortun ja mustikkapiirakan :)) Nami nami..

Vois tota ikkunanpesuakin harkita, niin kuin joku muukin tais tehdä.

Ei muuta ku hommiin! Kyllä tää päivä vielä iloks muuttuu! ;)

-kirsikka 36+6-

Vierailija
11/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas keijut nukkuneet huonosti viime yönä, taitaa olla enempi sääntö kuin poikkeus näin loppuraskaudesta. Itse nukuin muuten hyvin, ilman supistuksia ( :/ ), mutta heräsin joka kerta kun asentoa aloin vaihtamaan.

Kuulin eilen huonoja uutisia. Miehen isällä oli viime joulukuussa aivoverenvuoto, josta on toipunut hitaasti mutta varmasti kunnes eilen oli saanut joitakin katkoksia, ei esimerkiksi tuntenut pojantytärtään. Oli viime yön neurokirurgisella, ootellaan kuulumisia. Veikkasivat aivoverenkiertohäiriötä, eli ei mitään kovin vakavaa, mutta merkki siitä, että verenvuodon yhteydessä osa aivoista jäi huonolle verensaannille joten jotakin rappeumaa saattaa olla. Lähetin masukille toiveen, että tulisi nyt jo, ehtisi näkemään ukin, jos vaikka jotakin ikävää kävisi ja ukki ei toipuisikaan. Harmittaa kovasti miehen puolesta, toinen kun on nyt siellä kaukana ihan yksin isäänsä murehtimassa. Onneksi tulee tänään illalla kotiin.

Huomenna siis neuvolalääkäri. Pitäisiköhän pyytää, että ronkkisi sen verran kovemmin, että saataisiin synnytys käyntiin?! Jokuhan tuossa kirjoittikin, että oli tutkimus saanut kunon suppareita aikaan, eihän sitä koskaan tiedä...:)

Tarttis varmaan tehdä jottain...Miten tuo siivoominen tuntuukin niin pakkopullalta?

Niina ja pyöriäinen rv 37+5

Vierailija
12/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi Keijukainen (?), jolla takana huonosti nukuttu yö. Nukahdin kyllä BB:n jälkeen ihan hyvin, mutta vessareissujen jälkeen sain taas pyöriä sängyssä. Ja mullakin oli sitä, että joka kerta kun kylkeä käänsin, heräsin siihen.

Mutta kohta pääsen hemmotteluun! :) 11:sta olisi kulmien värjäys ja siistintä. Eihän se nyppiminen ole mitään herkkua mutta jospa tuo värjäys antaisi väsyneille kasvoille piristystä.

Tulin muuten juuri neuvolasta. Siellä kaikki ok, sykkeet huiteli 150 molemmin puolin, sf 31,5cm, pissa ok, verenpainetta en nyt muista mutta ei normaalista poikkeavaa, hb oli kohonnut edelliskerran 104-> 126 eli rautakuuri on tehonnut. Vaikka väsyttääkin.

Kuten eilen taisin mainita, minun terkkari on sellainen ettei siitä oikein heru tietoa esim. vauvan painoarviosta tms. eikä se nytkään vaikka kyselin, että miltä hänestä masu näyttää/tuntuu, olisko jo laskeutumaan päin/pää kiinnittymässä tms, kommentoinut muuta kuin " ei tässä enää kovin montaa viikkoa kuitenkaan mene" . :/ Paljonpa se minua lohduttaa.

No kysyin sitten ensi viikon ultrasta, jonka mulla siis tekee terveydenhoitaja, joka on asiaan erikoistunut. Ei kuulema tee sisätutkimusta. Kysyin sitten, että tekeekö kukaan ennen synnytystä. No ei tee! Arvatkaa sapettaako!? Mulla ei ole mitään hajua mitä tuolla alapäässä tapahtuu. Viimeksi sinne on kurkannut yksi ja ainoa lääkäri koko raskauden aikana vkolla 18. Kuulema ei meidän kaupungissa uudestaan synnyttäjillä ole muuta lääkäriä kun sisätutkimus loppuraskaudessa on tehty ensimmäisen raskauden kohdalla. Terkka vaan lohdutteli, että kannattaa olla tyytyväinen, että kaupungissa tällä hetkellä on kolme ultraa raskauden aikana kun toisaalla ei ole kuin yksi. No joo, mutta kyllä kiva olisi päästä tosiaan lääkärille joka alapäähän edes hieman kurkkaisi.

Mietin jo, että pitääkö tästä äippäpolille soitella ja voivotella omaa oloaan, että pääsisi lääkärille... No, jospa se tästä tämä ärtyneisyys.

Mutta nyt siis vähän kaunistautumaan. Toivottavasti muilla Keijuilla on leppoisampaa asiaa. Mulla nyt hieman valivali-asiaa.

T: Anmari rv 36+4

Vierailija
13/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Vaikkakin viime yö meni suht hyvin. Vähän ennen klo 04 oli pakko mennä vessassa käymään ja sitten valvoinkin tunnin. Esikoinen heräsi sitetn klo 6.30. Mies onneksi vaihtoi vaipat ja puki hänelle päälle ja jäin vähäksi aikaa sänkyyn makaamaan.

Vauva varmaan tunkee päätänsä vielä alemmas kun tänään aamulla tuntui alapäässä vihlontaa ja kuin käsi olisi ollut siellä, tai jotain. En oikein osaa selittää. Mutta huono olo alkaa olla, varsinkin nukkumaan mennessä oksettaa. :/ Ja hartiat on tosi kipeät. Ja uusi " oire" tänään: alavatsaa vihloo vas. puolelta. Meneeköhän tähän vielä kauankin?? Niin, ja vatsa on ollut sekaisin viikonlopusta lähtien. Ja istuminen hankalaa.

Täällä myös pinna kireällä. :-// Eilen kodinhoitajan piti tulla klo 12, mutta ei sitten tullutkaan , vaan joku toinen klo 13. En sitten ehtinyt pahemmin levätä ja otti patti kun kukaan ei ilmoittanut mitään.

Miehellä on vielä ensi maanantaina töitä ja sitten alkaa loma. Kyllä tässä apua kaivataankin. Minä en oikein yksin meinaa jaksaa päivällä kaikkea.

Perjantaina on neuvola.

T.Rose74 rv 73+4

Täytyy mennä lepäämään ennen kun poika herää.

Vierailija
14/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten virallinen eräpäivä. Mitkä fiilikset kohtalotovereilla, Öttis ja Költtänä? Mä päätin jo ajat sitten, että en kertakaikkiaan anna itselleni lupaa ruveta hermoilemaan ja kärtyämään " syntyispä jo, miksei synny jo" ennen laskettua aikaa. Mutta kieltämättä viikon takainen lääkärireissu, lääkärin optimistiset ennusteet (" varmasti syntyy pian" ) ja viimeviikkoiset supistukset vähän murensivat tätä strategiaa: olen ollut hermona ja kärtynä. Eilen kuljeskelin koko päivän tuolla kylillä ja sain niin tarpeekseni hyväntahtoisista ja humoristisista kommenteista " milloinkas meinaat poksahtaa" jne. että pysyttelen mieluiten sisätiloissa synnytykseen asti. Puhelimeenkaan ei tee mieli vastata.

Eilen neuvolassa tunnusteli klö-terkkari, että paikat on todella pehmeät ja vauvan pää ihan alhaalla hollilla. Toisaalta kohdunkaulaa edelleen sentti jäljellä ja auki vain sormelle. Olin toivonut, että viimeviikkoinen supistelu olisi saanut vähän enemmän aikaan. Vessassa juoksen ahkeraan, ja mukavahan se on että maha toimii, mutta saisi sieltä päin jo jotakin muutakin tulla :) Seuraava neuvola-aika on tiistaina, ja kuulema jos ei mitään rupea tapahtumaan niin ensi viikon perjantaina lähdettävä Rovaniemelle äitipolille, eikä siltä reissulta sitten enää synnyttämättä palata. Esikoisen hoitokuviot menee koko ajan vähän hankalammaksi, mitä pitemmälle tämä menee, ja vaikka sisko on luvannut järjestää kaiken, en voi olla hermoilematta siitä.

Mä haluan jo omaa vauvaa paijaamaan. Ja syömään järjettömät määrät pullaa, viineriä, jugurttia, suklaata ja hedelmäkarkkia vailla huolenhäivää sokeriarvoista :D

Njoammil, tasan 40

Vierailija
15/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika heräsi tänään jo kukonlaulun aikaan laulelemaan pinnasänkyyn...No, ei auttanut kuin nousta sen kanssa ylös seitsemältä. Neuvola oli tosin vasta kymmeneltä. No, kerkesin tiskata ja muutenkin järjestellä kotia, ennen lähtöä. Lähdetään aina hyvissä ajoin, kun poika tykkää leikkiä neuvolassa ja sieltä pois lähtö on aina yhtä vaikeaa, kun poika ei ymmärrä, ettei voi ottaa leluja mukaan.

Painoa oli tullut kahdessa viikossa 700g/vko, eli taas lähtenyt nousuun, kun viime kerroilla ei ollut tullut mitään tai vain muutama satagrammaa. Hiivasta terkka sanoi, että nyt kaikki karkit ja vaaleat jauhot pois. No, totesin vaan, että helpommin sanottu kuin tehty. Onneksi Gyno-Daktarin on auttanut vaivaan.

Mäkin katsoin BB:n eilen. Juuri kerkesin koulusta kotiin ennen sen alkua. Otin tosiaan yhden kurssin tässä vielä ennen la. Se on niin lyhyt, että luulisin, että kerkeän suurimman osan siitä suorittamaan ennen babyn syntyä.

Muuten mulla on seuraava aika neuvolaan vasta kahden viikon kuluttua laskettuna päivänä! Kuulemma täällä Vantaalla tokaa tai seur. odottajat käyvät loppuvaiheessa vain kahden viikon välein neuvolassa. Esikoisen kanssa kävin ihan viikottain. NO, kai se on ihan sama, jos ei minkäänlaista vaivaa tässä ilmene. En vaan ymmärrä, miten tää eroaa viime raskaudesta?!

Kamala tuo pedofiili-juttu!!!! On se kyllä kumma, ettei verorahoja käytetä mm. tuollaisten sairaiden ihmisten laitoshoitoon. Kaikkien turvallisuuden kannalta se olisi parempi. Toivottavasti kukaan ei joudu hänen uudeksi uhriksi!

Mitäs mieltä olitte BB-talon asukkaista, jotka seurasivat eilen ohjelmaa? Vissiin aika vauhdikkaasti lähti käyntiin tän vuoden BB. Kiinnitin huomiota, että tosi moni oli Helsingistä. Aika outoa!

Neuvolasta vielä sen verran, että sf-mitta oli 33, tasan keskikäyrällä. Poikaa odottaessa tässä vaiheessa (rv 38) sf-mitta oli 35,5. Eli kyllä tää massu on pienempi. Vauvan syke ollut koko ajan sellaista 150-160. Pojan kanssa oli 140-150.

Onkohan Öttis päässyt jo synnärille? Entäs muut?

Täällä ei supistuksia, mutta hyvä niin tässä vaiheessa. Niitä saa tulla vasta la lähellä ja synnytykseen suoraan...sellainen toive olisi. :)

inkuli ja nuppu tasan rv 38

Vierailija
16/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on suoraan sanoen vituttanut heti aamusta alkaen.kelaan kiikutin papereita ja sainkin tietää ettei tältä kuulta kotihoidon tukea ollenkaan,siirtyy ensi kuun viimeiseen päivään.itku tuli kun miehelle soitin,muutenkin viime yö meni harakoille.tyttö 3v,parku keskellä yötä,sitten kun pääs miehen ja minun väliin niin jatko parkumista edelleen.närästää ja tympäsee tää olotila.kun vauva syntyis jo....

tytöllä on ihan hirvee uhmis.raivoo joka asiasta ja mikään ei kelpaa,kiusaa pikkusiskoaan jatkuvalla syötölllä.

kaipa se pitäis ruveta siivoomaan,vaihtaa sänkyvaatteet jne.

vauvan laukun pakkailin jo,pari kertaa vaihtelin vaatetta.pakkasin vaatteet pojalle ja tytölle,kun ei tiedä kumpi tulee.ohuen haalarin pakkasin viimeseksi,oli vähän kiikun kaakun että laitanko sitä mukaan.omat siteet otan mukaan,inhoon niitä mega isoja sairaalan siteitä.

pedofiliasta:koko sana oksettaa,täytyy todella viirata päässä sellasilla ihmisillä.muutama vuosi sitten katoin tv2:lta ohjelman jossa oli asiasta ja kyllä itku pääsi.ohjelma oli ihan karsee.

mutta iloisempiin asioihin,ihanaa kun alkaa taas moni sarja näkymään;täydelliset naiset,amyn lailla,sopranos,lost ja dr.phil.

pakkaseen pitäis jotain keksiä,on sitten jotain tarjota kun on kotona vauvan kanssa ja vieraita tulee käymään.

mutta hyvät päivän jatkoa keijuille!

toivottavasti tää vitutus menis ohi,eipä kauheesti tule kannatettua kelaa ja niitten palveluita

Vierailija
17/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin huonosti nukuttu yö takana.. Oikeaa jalkaa pakotti ja särki tonne alaselkään asti. Jonkin verran myös menkkamaisia kipuja, etenkin alaselkää särki.

Aamulla kävin taas neuvolassa:

rv: 38+3

verenpaine: 112/75 (laskenut onneksi maanantaista, jolloin yläpaine oli koholla 143)

turvotus: +

pissa: protskut +- (laskenu kanssa maanantaista)

sf: 32.5 cm

tarjonta: rt ja kiinnittynyt

TV: Minäkin katsoin eilen BB:n ja olipahan " mielenkiintoinen" loppu.. Ens viikolla jatkuvia Täydellisiä naisia tulee kanssa varmasti vahdattua.

Harmittaa kun Tehis loppui ja vielä niin jännään kohtaan. Juonipaljastuksia en ole kuitenkaan käyny lukemassa.

Syksynmarjatar: Minullakin aika mielenkiintoinen neuvolalekuri ollut muutaman kerran. Kyseessä nuori venäläislääkäri, jolla kanssa tuntuu olevan välillä vähän hakusessa asiat. Esim. kävin 24+ viikolla lapsivesien tihkumisepäilyn takia hänen luonaan ja lääkärin piti jostain lääkärikirjasta ensin lukea lapsiveden menosta ja kyseli sitten minulta siinä samalla et miten mulla jne. Sitten se konsultoi puhelimessa venäjäks jotain lekuria, minä siinä istuin ja kuuntelin. Onneks laittoi sit lähetteen äippäpolille, jossa otettiin se testi ja ultrattiin, kaikki oli kunnossa. Lisäksi kaikki nuo käynnit on kestäneet tyyliin kymmenen minuuttia, eli aikalailla liukuhihna meininkiä.

Sitten vähän tyhmä kysymys, mutta ensikertalaiselle kun kaikki on uutta.. eli saako synnytyksen aikana syödä itse jotain? Kannattaako ottaa jotain eväitä mukaan sinne? Tietty voi olla ettei silloin mieli tee mitään syödäkään. Itse ajattelin et pillimehut vois olla ihan ok ja jotain muuta pientä ehkäpä?

mariy & vauva 38+3

Vierailija
18/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kaverit vielä tälläkään kerralla vakuuttuneita, että me kyllä ilmoitetaan ku vauva on syntyny, sen verran tulee taas viestejä ja soittoja. Hohhoijaa... Isovanhemmat on vissiin tottuneet, ettei meiltä kannata liian aikaisin uutisia odotella :D

Eilen trimmasin koiran, on taas yksi homma vähemmän. Äsken imuroin, vielä pitäisi mennä tiskaamaan ja pyykkiäkin tuolla olisi.

EVÄISTÄ synnytyksessä: isälle voi ottaa mukaan, mutta itselleni ei ole tullut pieneen mieleenkään syödä mitään siinä supistusten kanssa kärvistellessä :D Ja kummassakin synnytyksessä olen laatannut kerran, kun supistukset on niin voimakkaita, joten ihan turha olisi yrittää laittaa mitään suuhun. Ehkä se jollekin sopii, mulle ei.

Jaahas, täällä tuli kiljumiskonsertti, pitää mennä väliin!

Porenn ja Pimpula rv 40+1

Vierailija
19/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin loppui nettipimento meitin huushollissa. Meillä lävähti tossa viime viikolla keskusyksikkö, jonka seurauksena ei nettiin ollut mitään asiaa, ennen kuin nyt kun saatiin hankittua uusi.

Eli kasassa täällä ollaan. Sillon viime ti ne supistukset todellakin loppui kuin seinään, ja viime to sitten taas kävin lääkärin kourittavana, että sain sen luvan sinne häihin lähtöön. Noh häät olivat lauantaina, ja kuinka ollakaan koko lauantai päivänä en saanut pissaa tihrustettua kuin noin vaivaiset 2dl. Siinä sitten kotimatkalla soittelin ä-polille ja kysyin et mitä pitäs asialle tehdä. Nopsa kipaisu kotona ja eikun sairaalalle. Siellä sitten seurailtiin tilannetta melki vuorokausi, otettiin käyrää, verenpainetta, ultraa, lääkäri ronkli taas ja lopuksi sitten katetroivat mut että saivat pissat pihalle. Yksinkertainen syykin moiselle ongelmalle löytyi, masukki painaa jo 3,5kg, ja painaltaa virtsarakkoa sen verran pahasti ettei pissa tahdo päästä tulemaan. Onneksi ä-polilla lääkäri oli mukava, valitettavasti samaa en voi sanoa kätilöstä, joka minua hoiti. Hän ei vaivautunut edes esittelemään itseään, oli muutoinkin tyly ja itselleni sekä miehelle tuli molemmille sellainen olo, että " anteeksi kun nyt tultiin tänne tuhlaamaan sinun aikaasi" . Että näin. Muutoin kaikki ok, ja odottelu senkun jatkuu.

Olo on kuin norsulla, ja tuo keilapallo tuolla jalkojen välissä estää pisemmät kävelyt. Tehtävää olisi vaikka mitä, lähestyyhän se muuttokin jo, mutta tämä emäntä ei vaan yksinkertaisesti jaksa eikä saa mitään aikaiseksi. Mutta toivon mukaan tämä ei enää kestä kauaa. Jos jotain lohtua täytyisi etsiä, niin se lekuri viikonloppuna lohdutti sillä, että luultavasti sitten synnytyksen käynnistyttyä se tulee etenemään aikas nopsasti, jos nyt näihin olemassa oleviin merkkeihin uskominen. Turvotuksia on runsaasti, ja kohta saan kävellä paljain jaloin joka paikkaan kun ei enää mitkään kengät tahdo mahtua jalkaan. Supistuksiakin tulee ajoittain, minun puolesta niitäkin sais tulla jo useemmin niin etenis tämä homma jonnekin...

Mutta nyt tämä lähtee seurustelemaan kylässä olevan siskolikan kanssa, ja lopettaa tällä erää tämän valittamisen. Tsemppiä kaikille keijuille, yritetään kestää yhdessä vielä nämä loppumetritkin!

-F- rv. 39+2

Vierailija
20/40 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin, kuten suurin osa Keijuista, nukuin yön aika huonosti. Aluksi torkuin 22-23 sohvalla ja aamuyöllä lapset seisoivat eteisessä juttelemassa valot päällä.. Niitä sitten nukuttelemaan, esikko tuli kuitenkin meidän sänkyyn.

Mutta mikä hienointa: Illalla kympin uutisten aikaan alkoi supistella. Ei liian kovaa tai liian säännöllisesti, mutta useasti kylläkin siinä sohvalla puoliunessa maatessa. Tunnin verran sitä kesti ainakin, oisko välit olleet noin 5 minsaa. Mukava tietää, että kohtu muistaa edes jotain ;)

Minäkin käyn Anmarin tavoin tänään ripsien ja kulmien käsittelyssä. Samalla leikkuutan tukkaa.. Kamala miettiminen vaan.. Mulla kun on suht lyhyt malli, josta tykkään, mutta jonka huono puoli on niskatukan " venähtäminen" noin 2kk kuluessa. Ja tiedän, etten syksyllä pääse ihan hetkeen kampaajalle. Että leikkuuttasko vain tuon niskatukan pois ja antais hiusten vähän kasvaa..? Kas siinä pulma..

LASTEN VAATTEET: Eilen tein ison mylläkän kaikkien muksujen vaatteiden kanssa. Tuloksena se, että poika ei tarvia kuin sukkia, mutta tyttö taasen melkein kaikkea, mm. kurahousut, sadetakin, sisävaatetta. Ovat syntyneet niin eri vuodenaikaan, ettei pojalta jääneet ulkovaatteet ole sopivan kokoisia tytölle.

Hmm, Öttis on tainut lähteä ;)

-piias- rv 38+2