Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevan naisen tupakointi

Vierailija
19.09.2014 |

Se edustaa jo sellaista piittaamattomuutta lapsen terveydestä, että mielestäni tällainen henkilö edustaa absoluuttista pahuutta.

Kommentit (245)

Vierailija
141/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on

Vierailija
142/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"]

Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!!

[/quote]

Juuri näin perkele! Repesin tolle av mamma kuvaukselle! Olet ihana!

Täydellisen laardivittumamman logiikka ja lynkkausmentaliteetti on ihan omaa luokkaansa!

[/quote]

Alkaa pikkuhiljaa tuntua, että täällä joku sätkähuuli vastailee itse itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:40"]

moi minä olen kasvatus tieteiden maisteri :) uskokaa tai älkää. :) en osaa oikein kirjoitusta ja tykkään hymiöistä, hihi! :) ja minusta tupakointi ei ole haitallista sikiölle, koska minun terveys keskus lääkäri sanoi että ei haittaa jos poltan raskaana ollessa. :) plus minun paras kaveri anneli-irmeli sai 6 lasta ja vaikka se poltti raskausaikana niin ne kaikki lapset on ihan terveitä. :) ainiin paitsi 1, sillä on astma. :) mutta mä kyl uskon mun lääkäriä ja mun kaveria!!!!!!1 :) ja niinku parempi se on paksuna ollessa polttaa röökiä ku juoda. :) ja varmaan te tupakoimattomat annatte lapsille kuitenkin karkkia, ni ihan yhtä paha asia!!!1 :) ja sit vielä et en tajuu et jos tupakoimattoman äidin lapsi saa syövän, ni miks sitä äitiä ei syyllistetä?? :)

[/quote]

Ihana :D

Pahoin pelkään, etteivät kaikki tajua satiiriksi.

Vierailija
144/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:01"]Minusta äidit, jotka polttavat raskausaikana eivät ole ansainneet lapsiaan. He ovat huonoja ja vastuuttomia äitejä. Lastensa rakkautta ja kunnioitusta he eivät ole myöskään ansainneet. Heillä ei ole moraalista oikeutta vaatia lapsiltaan minkäänlaista arvostusta itseään kohtaan. Raskaussikana tupakoivat äidit laittavat itsensä ja oman päihderiippuvuutensa lapsen terveyden edelle. Eihän siinä ole kyse enää edes äidillisestä rakkaudesta. Jos tällainen raskaus on vielä suunniteltu niin silloin kyse on pahuudesta ja niin syvästä itsekkyydestä ettei äiti-lapsi-suhde ole koskaan normaali. [/quote] Ne lääkkeet...................

[/quote]

Tupakan vieroitukseen tarkoitetut tabletit löydät hyvin varustelluista marketeista, sekä apteekeista.

Vierailija
145/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"]Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!!
[/quote]

Me maksetaan sen sairaan kersan hoito. Ja tod.näk. tän ämmän röökitkin.

Kannattaa katsoa se video, jossa näkyy mitä sikiölle tapahtuu tupakoinnin aikana ja kuinka kauan palautuminen kestää.
[/quote]
Me maksetaan myös teidän sairaiden läskiperseiden hoidot joten voit nyt painua vaikka hesburgeriin? Tod.näk. me maksetaan sun hampurilaisetkin.

Vierailija
146/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"]Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!! [/quote] Me maksetaan sen sairaan kersan hoito. Ja tod.näk. tän ämmän röökitkin. Kannattaa katsoa se video, jossa näkyy mitä sikiölle tapahtuu tupakoinnin aikana ja kuinka kauan palautuminen kestää. [/quote] Me maksetaan myös teidän sairaiden läskiperseiden hoidot joten voit nyt painua vaikka hesburgeriin? Tod.näk. me maksetaan sun hampurilaisetkin.

[/quote]

Epätoivoisen sauhuttelijan viimeinen oljenkorsi: "miksei kukaan hauku läskejä?!".

Urheiluvammat tulevat sitten listalla seuraavana, jos mennään normaalin aikataulun mukaan.

Vierailija
147/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:52"]Itse synnyin keskosena eikä äitini tupakoinut raskauden aikana. Samoin pentuna kärsin useista korvatulehduksista putkeen. Olen herkkä sairastumaan flunssiin ja minulla on infektioastma. Mistä nämä siis johtuvat? Eikös nämä pitänyt tulla vain raskaus ajan tupakoineille äitien lapsille? [/quote] Lisään vielä listaan lievän oppimis- ja lukihäiriön. Sekä sen, että olen kärsinyt jo vuosia masennuksesta.

[/quote]

Missä on sanottu, että nämä tulevat vain

Jep. Kuinka monta kertaa nämä samat faktat pitää oikein kerrata?! :D Vai esittävätkö ihmiset vain tyhmiä?

1. Raskausaikana tupakoineiden äitien lapset ovat muita alttiimpia hengitystieinfektioille. Oppimishäiriöitä ja ylivilkkautta kouluiässä todetaan tupakoivien äitien lapsilla useammin kuin muilla.

2. Äidin raskaudenaikainen tupakointi jopa viisinkertaistaa lapsen äkkikuoleman (kätkytkuoleman) vaaran.

3 Kaikki diagnosoidut hengitystieinfektiot, ADHD:t, oppimisvaikeudet ja kätkytkuolemat eivät kuitenkaan johdu tupakasta... Monet sairaudet ovat seurausta usean eri tekijän yhteisvaikutuksesta. Sairauksien syntyyn vaikuttaa usein sekä geenit että ympäristö. Jotkut ympäristön tekijät (tässä tapauksessa tupakointi raskausaikana) lisäävät riskiä sairastumiseen. Siksi ei voi tehdä päätelmää tyyliin: "ahaa, koska minun äitini ei tupakoinut raskaana mutta minulla on ADHD, se tarkoittaa että tupakointi ei lisää ADHD:n riskiä"...

Vierailija
148/245 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 21:44"]

Ei kyllä mahdu mun tajuntaan miten joku voi polttaa raskaana! Eihän se ole hyväksi aikuiselle ihmisellekään, niin miten kehittyvälle sikiölle.. Kyllä siitä tupakasta pääsee eroon kunhan pystyy ajattelemaan muitakin ku itteensä! Itse lopetin heti raskaustestin tehtyäni ilman mitään apuja, riitti rakkaus omaa lasta kohtaan syyksi. Ärsyttää myös noi "älkää tuomitko, ketä se auttaa, oletteko itse parempia" kommentit! Kyllä, koen olevani tässä asiassa parempi ihminen kuin ne jotka tupakoivat raskaana :) ja miksei saa tuomita? Ihmistä joka tekee väärin toista ihmistä kohtaan. Siskoni poltti raskaana ja lapsi on todella vilkas, keskittymiskyky heikko ja sairastelee enempi kuin omani. On toki totta, ettei kaikilla lapsilla ole mtn, no ei kaikki tupakoitsijatkaan kuole keuhkosyöpään, mutta miksi ottaa riski?

[/quote]

Se tässä monesti mietityttääkin, että miksi raskaussauhuttelijalle pitäisi antaa siunaus tähän tekoonsa. Jos joku tekisi syntyneelle ihmiselle kuten tupakoiva äiti sikiölleen, tuomittaisiin hänet törkeästä pahoinpitelystä.

Lisäksi aina takerrutaan siihen, että kritisointi ei saa ketään lopettamaan. No mites, kun ei näytä auttavan poiskatsominenkaan, tilastojen mukaan vain n. 30% lopettaa tupakoinnin raskausaikana. Onko sitten nykyinen neuvoloiden mentaliteetti liian salliva? Puhutaanko äideille tarpeeksi jämäkästi tupakoinnin vaaroista sikiölle? Jos asiaa hyssytellään, niin silloin yleiskuvaksi voi muodostua virheellinen käsitys siitä, että tupakointi ei olisikaan lapselle kovin haitallista.

Lisäksi nämä netissä liikkuvat huhut "stressi on pahempi, parempi tupakoida" ja lukuisat "olen saanut 10 lasta, tupakoinut yhdeksässä ja vikassa olin polttamatta. vika sai ruton ja syntymäsyövän, mutta tupakka piti muut lapset terveenä" sekä "veljen kummin kaima tupakoi raskausaikana, kaikki lapset on aikuisia ja täysin terveitä. hänen ystävänsä oli tupakoimatta ja eli muutenkin terveellisesti, hänen lapsellaan oli syntyessään lepra ja hänellä oli kolme jalkaa ja kaksi päätä.".

Uusi(?) muoti-ilmiö näyttää myös olevan tämänkin ketjun alussa nähty "lääkäri sanoi, että on ok" -tarinat.

Näillä tarinoilla ei hyvin suurella todennäköisyydellä ole mitään totuuspohjaa. Ihmeitä onneksi välillä tapahtuu, ettei joku lapsi sairastu näkyvästi äitinsä tupakoinnista, mutta takaako se tupakoinnin turvallisuuden? Jos joku hyppää kerrostalon seitsemännestä kerroksesta ja selviää hengissä+vähin vammoin, onko tämän jälkeen seitsemännestä kerroksesta hyppääminen täysin turvallista?

Tupakan aiheuttamia ongelmia raskaudessa ja syntymän jälkeen on kuitenkin seurattu tilastollisesti, verrokkeina ne lapset, joiden äidit eivät ole tupakoineet. Näistä on sitten saatu tuloksiksi, että tupakoivan äidin lapsella on mm. keskenmenoriski, sikiön kasvuhäiriöitä (joka lisää kuolleena syntyneiden määrää), jopa viisinkertainen kätkykuoleman riski, istukan ennenaikaisen irtoamisen riski ja suurempi alttius hengitystieinfektioille. Ylivilkkautta ja oppimisihäiriötä on myös todettu olevan enemmän niillä kouluikäisillä, joiden äidit ovat tupakoineet raskausaikana.

Valitettavasti on huomattu myös, että äidin tupakointi voi aiheuttaa lapselleen lapsettomuutta.

Vierailija
149/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"]

Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!!

[/quote]

Nimenomaan. Ja maailmassa on onneksi ihmisiä, jotka välittävät niistä lapsista, joista oma äiti ei välitä. Nyt myönsit itsekin "savustavasi kakaraasi", eli käsität mitä teet, muttet vain välitä.

Minä en välitä pätkääkään teistä ja teidän terveydestänne, saatte vapaasti tupakoida vaikka kartsan päivässä jos siltä tuntuu. Mutta sen sijaan todellakin välitän siitä, että viaton lapsi joutuu äitinsä tupakkaterrorin uhriksi ja voi sairastua vakavasti.
[/quote]
Minä en ole missään vaiheessa kirjoittanut savustavani omaa lastani. Vaikkakin täytyy myöntää, että kaltaistesi vatipäiden kommenttien jälkeen tekisi mieli vetää se kartonki röökiä. Mun mielestä on vaan käsittämätöntä miten jotain voi noin kaivella toisten tupakan polttaminen, kun se suu vaahdossa mussuttaminen ei asiaa miksikään muuta!!! Kukaan ei sitä tupakointia lopeta siitä syystä, että joku läskiperse ämmä täällä sitä moralisoi, päinvastoin!

Vierailija
150/245 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"]Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!! [/quote] Me maksetaan sen sairaan kersan hoito. Ja tod.näk. tän ämmän röökitkin. Kannattaa katsoa se video, jossa näkyy mitä sikiölle tapahtuu tupakoinnin aikana ja kuinka kauan palautuminen kestää. [/quote] Me maksetaan myös teidän sairaiden läskiperseiden hoidot joten voit nyt painua vaikka hesburgeriin? Tod.näk. me maksetaan sun hampurilaisetkin.

[/quote]

Epätoivoisen sauhuttelijan viimeinen oljenkorsi: "miksei kukaan hauku läskejä?!".

Urheiluvammat tulevat sitten listalla seuraavana, jos mennään normaalin aikataulun mukaan.

[/quote]
Vai olisiko koko aloitus epätoivoisen läskin viimeinen oljenkorsi: "miksei kukaan hauku tupakoitsijoita?!"
[/quote]

170cm/54kg, että ei tarvi mun läskeistä huolehtia. Mutta olet varmasti itse se kolmen lapsen tupakoiva yh. Säälittävä veto.

Vierailija
151/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:02"]

[/quote]

[/quote]
Vai olisiko koko aloitus epätoivoisen läskin viimeinen oljenkorsi: "miksei kukaan hauku tupakoitsijoita?!"

Vierailija
152/245 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"]Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!! [/quote] Me maksetaan sen sairaan kersan hoito. Ja tod.näk. tän ämmän röökitkin. Kannattaa katsoa se video, jossa näkyy mitä sikiölle tapahtuu tupakoinnin aikana ja kuinka kauan palautuminen kestää.

[/quote] Se surullisenkuuluisa video, jota kukaan ei ole kuitenkaan koskaan nähnyt ja johon aina vedotaan ilman että linkataan.

Vierailija
153/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko alkaa ajaa kännissä, varsinkin koulujen ja päiväkotien läheisyydessä? Tiedän riskin, mutta monet muutkin ajavat, eikä ole käynyt mitään? Vastaavasti monet ovat selvinpäin ajaneet lapsen päälle.

Huomaatteko, puolustelijat, miten käsittämättömän typerältä tuo yllä oleva kuulostaa?

Vierailija
154/245 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoivilla näyttävät tämänkin ketjun perusteella olevan mielenterveysongelmat hyvin yleisiä.

Vierailija
155/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"] Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!! [/quote] Nimenomaan. Ja maailmassa on onneksi ihmisiä, jotka välittävät niistä lapsista, joista oma äiti ei välitä. Nyt myönsit itsekin "savustavasi kakaraasi", eli käsität mitä teet, muttet vain välitä. Minä en välitä pätkääkään teistä ja teidän terveydestänne, saatte vapaasti tupakoida vaikka kartsan päivässä jos siltä tuntuu. Mutta sen sijaan todellakin välitän siitä, että viaton lapsi joutuu äitinsä tupakkaterrorin uhriksi ja voi sairastua vakavasti. [/quote] Minä en ole missään vaiheessa kirjoittanut savustavani omaa lastani. Vaikkakin täytyy myöntää, että kaltaistesi vatipäiden kommenttien jälkeen tekisi mieli vetää se kartonki röökiä. Mun mielestä on vaan käsittämätöntä miten jotain voi noin kaivella toisten tupakan polttaminen, kun se suu vaahdossa mussuttaminen ei asiaa miksikään muuta!!! Kukaan ei sitä tupakointia lopeta siitä syystä, että joku läskiperse ämmä täällä sitä moralisoi, päinvastoin!

[/quote]

Tuolla erittäin karkealla "ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!!" -ilmaisulla ei tule kyllä muuta mieleen, kuin että ko. tekstin kirjoittaja savustaa lastaan.

Moni tupakkaäiti toivoo, ettei asiasta keskusteltaisi ollenkaan. Ja mikäs olisikaan sen parempi; voisi huoletta tupakoida sillä "stressi on pahempi" -kortin verukkeella, ilman että kukaan missään muistuttaisi raskaustupakoinnin riskeistä.

Ja näistä keskusteluista huokuu se, että liikkellä on todella väärää tietoa raskaustupakoinnin aiheutumista. Osa tuntuu luulevan, ettei pari tupakkaa päivässä haittaa, mutta se on todella väärä tieto. Jokainen polttamasi tupakka raskausaikana on todella iso riski lapselle.

Lisäksi tietääkö edes moni tupakoitsija, että korvaustuotteita voi käyttää raskausaikana? Tulee välillä tunne, että ei tiedä, tai sitten koko korvaustuotteiden olemassaolo unohdetaan.

Ja tuo sinun läskipersettelysi ei valitettavasti nyt saa vastakaikua. Olet ilmeisesti varsin epätitoinen asiasta, että moni tupakoimaton on hoikka ja urheilullinen (kun elimistö ei ole täynnä häkää ja tervaa, niin liikuntakaan ei ole verenmaku suussa hoidettavaa kidutusta). Tai ehkä sitten itse olet ollut lihava ja tupakoinnin myötä laihtunut, ken tietää.

Vierailija
156/245 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"]Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!! [/quote] Me maksetaan sen sairaan kersan hoito. Ja tod.näk. tän ämmän röökitkin. Kannattaa katsoa se video, jossa näkyy mitä sikiölle tapahtuu tupakoinnin aikana ja kuinka kauan palautuminen kestää.

[/quote] Se surullisenkuuluisa video, jota kukaan ei ole kuitenkaan koskaan nähnyt ja johon aina vedotaan ilman että linkataan.

[/quote]

Vierailija
157/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mahdu mun tajuntaan miten joku voi polttaa raskaana! Eihän se ole hyväksi aikuiselle ihmisellekään, niin miten kehittyvälle sikiölle.. Kyllä siitä tupakasta pääsee eroon kunhan pystyy ajattelemaan muitakin ku itteensä! Itse lopetin heti raskaustestin tehtyäni ilman mitään apuja, riitti rakkaus omaa lasta kohtaan syyksi. Ärsyttää myös noi "älkää tuomitko, ketä se auttaa, oletteko itse parempia" kommentit! Kyllä, koen olevani tässä asiassa parempi ihminen kuin ne jotka tupakoivat raskaana :) ja miksei saa tuomita? Ihmistä joka tekee väärin toista ihmistä kohtaan.
Siskoni poltti raskaana ja lapsi on todella vilkas, keskittymiskyky heikko ja sairastelee enempi kuin omani. On toki totta, ettei kaikilla lapsilla ole mtn, no ei kaikki tupakoitsijatkaan kuole keuhkosyöpään, mutta miksi ottaa riski?

Vierailija
158/245 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat tupakoineet kun synnyin ja olin masussa enkä ikinä syyllistä heitä siitä. He antoivat minulle rakastavan kodin ja perheen. Ikinä en olisi voinut haluta parempaa. Ei tupakointi katso äidinrakkauden suuruutta. Olette omituisia. Minä en ainakaan ikinä syyllistäisi ketään tuommoisesta.

Vierailija
159/245 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:18"]

Vanhempani ovat tupakoineet kun synnyin ja olin masussa enkä ikinä syyllistä heitä siitä. He antoivat minulle rakastavan kodin ja perheen. Ikinä en olisi voinut haluta parempaa. Ei tupakointi katso äidinrakkauden suuruutta. Olette omituisia. Minä en ainakaan ikinä syyllistäisi ketään tuommoisesta.

[/quote]

Niin, mitä nyt äiti vain altistaa lapsensa hengenvaarallisille myrkyille, mutta ihan kiva mutsi varmaan on !

Vierailija
160/245 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:18"]

[/quote]

Niin, mitä nyt äiti vain altistaa lapsensa hengenvaarallisille myrkyille, mutta ihan kiva mutsi varmaan on !
[/quote]

Kyllä. Minulla on ollut maailman ihanin äiti :) Siitä ei ole epäilystäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi