Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevan naisen tupakointi

Vierailija
19.09.2014 |

Se edustaa jo sellaista piittaamattomuutta lapsen terveydestä, että mielestäni tällainen henkilö edustaa absoluuttista pahuutta.

Kommentit (245)

Vierailija
241/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:22"]

Minä en ymmärrä. Olen luullut että kaikille on nykyään itsestäänselvää että lopetetaan tupakointi kun raskaus selviää? Niin minä tein, olin polttanut 14 vuotta, kun sain tietää tulleeni raskaaksi. Saman tien lopetin. Vaikeaa se oli, mutten nähnyt muuta vaihtoehtoa. Mutta kyllä se vaan onnistui, enkä näe kärsineeni kovin suuresta stressistä ensimmäisen n. 2-3 viikon jälkeen. Itsekurin puutetta ja puhdasta hedonismia ja pelkän oman navan ajattelua sanon minä, jos ei lopeta.

Olen vilpittömästi luullut että kaikki ihmiset nykypäivän Suomessa hyvin harvoja wt-poikkeuksia lukuunottamatta tietenkin lopettavat tupakoinnin. Mutta olin näköjään väärässä.

[/quote]

Valitettavasti Suomessa raskaustupakointi on edelleen liian yleistä. Ja sitä ei voi kuin ihmetellä, että miten tyhmä ihminen voi olla kyseessä. Tietoa on saatavilla joka puolella, mutta silti asetetaan se oma mukavuudenhalu lapsen terveyden ja turvallisuuden edelle.

Tilastojen mukaan tosin suurimman osan raskaustupakoitsijoita muodostavat nuoret ja vähänkoulutetut ihmiset. Se voi sitten osaltaa selittää asiaa.

Vierailija
242/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:19"]

Mutta nyt yhteenveto:

* Mikään luotettava lähde ei millään tavalla puolla raskaustupakointia

* Jokainen luotettava lähde kertoo tupakoinnin olevan iso riski lapselle

* Mikään luotettava lähde ei kerro lopettamisstressin olevan pahempaa, kuin tupakointi

* Ne harvat lääkärit, jotka kuulema suosittelevat jatkamaan tupakointia, eivät ole kirjoittaneet asiastaan mitään julkaisuja, eivät antaneet mitään haastatteluja ja heidän nimensä ovat valtionsalaisuus. On todellä epäselvää, onko heitä olemassa

[/quote] 

MINUN EIKÄ KENENKÄÄN MUUNKAAN TUPAKOIVAN ÄIDIN EI TARVITSE SELITELLÄ SINULLE YHTÄÄN MITÄÄN ENÄÄN, KOSKA ET VAIN YMMÄRRÄ YHTIKÄS MITÄÄN! JOTEN EN VAIN YMMÄRRÄ ONGELMAASI MUTTA EI KYLLÄ TARVITSEKKAAN! JOS OLET TUOTA MIELTÄ NIIN OLE, EI KIINNOSTA SINUN KALTAISESI ANONYYMIT.. :D

JA JOS SE NOIN SINUN MIELESTÄSI MENEE ETTÄ JOS NIMIÄ EI KERROTA HEITÄ EI OLE OLEMASSA :D EIKÖS SAMA PÄDE SITTEN SINUUN JA MINUUN, EIHÄN MEITÄ OLE OLEMASSA KOSKA NIMIÄMME EI OLLA KERROTTU :D JOS SIIS NÄIN SUN AJATUSMAAILMALLA MENNÄÄN! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:24"]

Mutta nyt yhteenveto:

* Mikään luotettava lähde ei kerro lopettamisstressin olevan pahempaa, kuin tupakointi

* Ne harvat lääkärit, jotka kuulema suosittelevat jatkamaan tupakointia, eivät ole kirjoittaneet asiastaan mitään julkaisuja, eivät antaneet mitään haastatteluja ja heidän nimensä ovat valtionsalaisuus. On todellä epäselvää, onko heitä olemassa

[/quote]

Mitään luotettavaa lähdettä maailman synnystä ei ole.

Jokainen lähde kertoo vain parhaan arvionsa. Asiaa ei voi todistaa aukottomaksi

= Näinpä, maailma ei ole koskaan syntynyt.

[/quote]

Kyllä menee kerta toisensa jälkeen heikommaksi nuo tupakanpuolustajien perustelut.

Vierailija
244/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:25"]

Mutta nyt yhteenveto:

[/quote] 

MINUN EIKÄ KENENKÄÄN MUUNKAAN TUPAKOIVAN ÄIDIN EI TARVITSE SELITELLÄ SINULLE YHTÄÄN MITÄÄN ENÄÄN, KOSKA ET VAIN YMMÄRRÄ YHTIKÄS MITÄÄN! JOTEN EN VAIN YMMÄRRÄ ONGELMAASI MUTTA EI KYLLÄ TARVITSEKKAAN! JOS OLET TUOTA MIELTÄ NIIN OLE, EI KIINNOSTA SINUN KALTAISESI ANONYYMIT.. :D

JA JOS SE NOIN SINUN MIELESTÄSI MENEE ETTÄ JOS NIMIÄ EI KERROTA HEITÄ EI OLE OLEMASSA :D EIKÖS SAMA PÄDE SITTEN SINUUN JA MINUUN, EIHÄN MEITÄ OLE OLEMASSA KOSKA NIMIÄMME EI OLLA KERROTTU :D JOS SIIS NÄIN SUN AJATUSMAAILMALLA MENNÄÄN! :D

[/quote]

Kultapieni, kun näiltä teidän "lääkäreiltä" ei ole ilmestynyt ainuttakaan juttua, vaikka tupakka-asiaan löytyy jos jonkinmoisia haastatteluja, artikkeleita ja väitöksiä lääkäreiltä. Kummasti kertovat tosin aina tupakoinnin haitoista ja siitä, kuinka se ehdottomasti tulee lopettaa raskausaikana.

Kysymällä lääkärienne nimiä näin ja sain näytettyä myös muille keskustelun seuraajille, miten vaikeaksi nämä selittelijät menivät, ja alkoi kova selittely miksei nimeä voi kertoa. Lääkäri toimii sairaaloissa omalla nimellään, eikä lääkärinsä kertominen netissä ole kiellettyä, kunhan pysyttelee tosiasioissa. Mutta te ette ole pysyneet, joten ymmärrettävästi lääkärin nimeä ei voida kertoa.

Niin paljon selittelyä tupakointinsa puoltamiseksi, niin paljon inttämistä ja perustelua, että lääkäri antoi siunauksen. Yhtäkään todistetta ei voida antaa sanojensa tueksi. Miten ihmeessä te itse uskotte noihin juttuihinne? Mikä saa teidän sulkemaan silmät kokonaan faktatiedolta, ja luottamaan siihen, mitä sanotaan keskustelupalstalla?

Vierailija
245/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin lyödä sellasta polttavaa odottajaa, sen verran inhoan itsekkäitä ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä