Raskaana olevan naisen tupakointi
Se edustaa jo sellaista piittaamattomuutta lapsen terveydestä, että mielestäni tällainen henkilö edustaa absoluuttista pahuutta.
Kommentit (245)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:40"]moi minä olen kasvatus tieteiden maisteri :) uskokaa tai älkää. :) en osaa oikein kirjoitusta ja tykkään hymiöistä, hihi! :) ja minusta tupakointi ei ole haitallista sikiölle, koska minun terveys keskus lääkäri sanoi että ei haittaa jos poltan raskaana ollessa. :) plus minun paras kaveri anneli-irmeli sai 6 lasta ja vaikka se poltti raskausaikana niin ne kaikki lapset on ihan terveitä. :) ainiin paitsi 1, sillä on astma. :) mutta mä kyl uskon mun lääkäriä ja mun kaveria!!!!!!1 :) ja niinku parempi se on paksuna ollessa polttaa röökiä ku juoda. :) ja varmaan te tupakoimattomat annatte lapsille kuitenkin karkkia, ni ihan yhtä paha asia!!!1 :) ja sit vielä et en tajuu et jos tupakoimattoman äidin lapsi saa syövän, ni miks sitä äitiä ei syyllistetä?? :)
[/quote]
Noniin! Menehän nyt ottamaan ne psykoosilääkkeesi.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:25"]
Se ei ole äidin oma asia, kun se sikiö on siellä mahassa joka joutuu hengittämään sitä savua. Sitä paitsi. Monet polttavat jopa askin päivässä. Eivät kaikki ole näitä "muutaman tupakan" polttavia! Haloo nyt!
[/quote]
Kerro mulle oikeesti milloin röökääminen on varmasti sikiölle vaarallista?? Mikä se määrä siis on??? Mulle ei koskaan kerrottu siinäkään asiassa oikein mitään. mä olen joutunut hyökkäyksen ja syyttelyn kohteeksi neuvolassa koska rööki haisi niiden mielestä mun vaatteissa. Mä sanoin että varmaan mun vaatteet on tupakoinu en ehdi niitä koko ajan valvomaan kun on muitakin vaatteita kuin nää.
Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!!
Minusta äidit, jotka polttavat raskausaikana eivät ole ansainneet lapsiaan. He ovat huonoja ja vastuuttomia äitejä. Lastensa rakkautta ja kunnioitusta he eivät ole myöskään ansainneet. Heillä ei ole moraalista oikeutta vaatia lapsiltaan minkäänlaista arvostusta itseään kohtaan.
Raskaussikana tupakoivat äidit laittavat itsensä ja oman päihderiippuvuutensa lapsen terveyden edelle. Eihän siinä ole kyse enää edes äidillisestä rakkaudesta. Jos tällainen raskaus on vielä suunniteltu niin silloin kyse on pahuudesta ja niin syvästä itsekkyydestä ettei äiti-lapsi-suhde ole koskaan normaali.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"]
Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!!
[/quote]
Juuri näin perkele! Repesin tolle av mamma kuvaukselle! Olet ihana!
Täydellisen laardivittumamman logiikka ja lynkkausmentaliteetti on ihan omaa luokkaansa!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:01"]
Minusta äidit, jotka polttavat raskausaikana eivät ole ansainneet lapsiaan. He ovat huonoja ja vastuuttomia äitejä. Lastensa rakkautta ja kunnioitusta he eivät ole myöskään ansainneet. Heillä ei ole moraalista oikeutta vaatia lapsiltaan minkäänlaista arvostusta itseään kohtaan. Raskaussikana tupakoivat äidit laittavat itsensä ja oman päihderiippuvuutensa lapsen terveyden edelle. Eihän siinä ole kyse enää edes äidillisestä rakkaudesta. Jos tällainen raskaus on vielä suunniteltu niin silloin kyse on pahuudesta ja niin syvästä itsekkyydestä ettei äiti-lapsi-suhde ole koskaan normaali.
[/quote]
Lukekaa nyt tätäkin harhaista höyryämistä. :D "...ei ole ANSAINNEET lapsiaan jäkäjäkäjäkä..."
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:01"]Minusta äidit, jotka polttavat raskausaikana eivät ole ansainneet lapsiaan. He ovat huonoja ja vastuuttomia äitejä. Lastensa rakkautta ja kunnioitusta he eivät ole myöskään ansainneet. Heillä ei ole moraalista oikeutta vaatia lapsiltaan minkäänlaista arvostusta itseään kohtaan.
Raskaussikana tupakoivat äidit laittavat itsensä ja oman päihderiippuvuutensa lapsen terveyden edelle. Eihän siinä ole kyse enää edes äidillisestä rakkaudesta. Jos tällainen raskaus on vielä suunniteltu niin silloin kyse on pahuudesta ja niin syvästä itsekkyydestä ettei äiti-lapsi-suhde ole koskaan normaali.
[/quote]
Ne lääkkeet...................
Luin nää kaikki viestit läpi ja ihmettelen sitä jos ei raskauden aikaista polttamista onnistu lopettamaan, niin miksi ette käytä jotain nikotiini purkkaa tai laastaria? Ystäväni teki niin ja onnistu jopa raskauden puolivälissä lopettamaan kokonaan.
En halua syyllistää ketään, mutta vaihtoehtoja on olemassa:)
Mikä olettamus se on että jos on savuton on lihava? Terveisin savuton ja 170/55. Ja tuskin olen ainoa ;)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"]Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!!
[/quote]
Me maksetaan sen sairaan kersan hoito. Ja tod.näk. tän ämmän röökitkin.
Kannattaa katsoa se video, jossa näkyy mitä sikiölle tapahtuu tupakoinnin aikana ja kuinka kauan palautuminen kestää.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"]Mä en vaan käsitä et mitä helvettiä se kaivelee kenenkään keski ikäisen läskin nansopaitaisen parsakaalille haisevan av mamman persettä jos joku polttaa raskausaikana??!!! Saatana pitäkää huoli niistä omista pennuistanne, vittuako vaahtoatte täällä lasit huurussa ja suu vaahdossa, ei kukaan teidän kakaraa savusta vaan omaansa!!!! Helvetti sentään!!
[/quote]
Me maksetaan sen sairaan kersan hoito. Ja tod.näk. tän ämmän röökitkin.
Kannattaa katsoa se video, jossa näkyy mitä sikiölle tapahtuu tupakoinnin aikana ja kuinka kauan palautuminen kestää.
[/quote]
Onneks sun äpäries kouluja ja hoitoja yms ei kustanneta meidän muiden pusseista. Onneksi siis olet tosiaan se täydellinen ja synnitön, joka ei tee mitään väärää ikinä! ;)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:14"]
Tuttava poltti koko raskausajan sai viikkoa ennen laskettua aikaansa 2250g painavan tytön.
[/quote]
Johan oli pieni. Siina se haitallisuus taas nähtiin.
[/quote]
Niin. Tai sitten ei. Äitini tupakoi raskausaikanaan. Itse painoin hiukan yli 3kg syntyessäni, ei astmaa, ei adhd:ta, mensan jäsen akateemisesta suvusta, akateeminen itsekin. Ei käytöshäiriöitä eikä mielenterveyshäiriöitä. En todellakaan väitä, että tämä todistaa, että tupakointi ei ole vaarallista sikiölle, vaan että kaikki eivät siitä vaurioidu. On siis typerää sanoa yksittäistapauksen kohdalla jonkun melko yleisen asian kuten vk 39 2250g painavan lapsen olevan tupakoinnista johtuen piehehkö.
Itse en polta, en ole koskaan polttanut. En anna kenenkään polttaa lasteni lähellä (en edes leikkipuistossa, toiseen ketjuun viitaten). Äitini lopetti tupakoinnin ollessani lapsi. Eikä kävisi mielessänikään arvostella häntä tupakoinnista. Olin haluttu ja odotettu lapsi, rakastettu ja hyvin kasvatettu. Äidilläni oli kuitenkin addiktio tupakointiin. Ei ole minun asiani häntä arvostella.
Niin kauan kun se on laillista, niin jokainen tehköön omalla vartalollaan mitä haluaa ja mihin kykenee. Jotkut teistä ovat sitä mieltä, että äitini olisi pitänyt vähintään olla tekemättä lasta tai jopa tehdä abortti, itse olen sattuneesta syystä eri mieltä. Olen kiitollinen hänelle elämästäni. Itse tein erilaiset päätökset, mutta se taas on minun asiani.
Itse synnyin keskosena eikä äitini tupakoinut raskauden aikana. Samoin pentuna kärsin useista korvatulehduksista putkeen. Olen herkkä sairastumaan flunssiin ja minulla on infektioastma.
Mistä nämä siis johtuvat? Eikös nämä pitänyt tulla vain raskaus ajan tupakoineille äitien lapsille?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:52"]Itse synnyin keskosena eikä äitini tupakoinut raskauden aikana. Samoin pentuna kärsin useista korvatulehduksista putkeen. Olen herkkä sairastumaan flunssiin ja minulla on infektioastma.
Mistä nämä siis johtuvat? Eikös nämä pitänyt tulla vain raskaus ajan tupakoineille äitien lapsille?
[/quote]
Lisään vielä listaan lievän oppimis- ja lukihäiriön. Sekä sen, että olen kärsinyt jo vuosia masennuksesta.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:02"] Juu, kamalaa on. Älkäämme unohtako, että kamalia ja pahoja ihmisiä on myös läskit, täyttä sontaa syövät äidit, jotka ylipainollaan ja kamalalla ruokavaliollaan tieten tahtoen aiheuttavat lapselle ties mitä elinikäisiä ongelmia! [/quote] Niin... Samalla perusteella reippaan ylinopeuden ajaminen päiväkodin läheisyydessä on ok, koska kännissä ajaminen on pahempaa. Alkoholistiperhe ei ole niin paha lapsen kasvupaikaksi, kun narkkariperhe voi olla vielä pahempi. Asioiden toisiinsa vertaaminen ei poista niiden riskejä. Kännissä ajaminen voi olla vakavempaa, mutta se ei poista riskiä, että tämä ylinopeutta ajava ajaa lapsen yli kun ei ehdi pysähtyä reippaan ylinopeutensa takia. Narkkariperhe voi olla paha paikka, mutta tekeekö tieto siitä alkoholistiperheen lapsesta yhtään sen onnellisempaa? Luettelemasi asiat voivat olla haitallisia, mutta poistavatko ne raskaustupakoinnin vaaroja? [/quote] Fiksusti kirjoitettu
[/quote]
Ota omasta neuvostasi vaari! Sinähän tässä muiden laardiperseiden ohella silottelet läskien odottajien paskaa ruokavaliota ja demonisoit röökaavia odottajia! Vittu mietipä ensi kerralla vähän mitä oikein sönkötät!
[/quote]
Sinulla taitaa olla vakavempi ongelma tupakoinnin lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:58"]
[/quote]
Nimenomaan. Ja maailmassa on onneksi ihmisiä, jotka välittävät niistä lapsista, joista oma äiti ei välitä. Nyt myönsit itsekin "savustavasi kakaraasi", eli käsität mitä teet, muttet vain välitä.
Minä en välitä pätkääkään teistä ja teidän terveydestänne, saatte vapaasti tupakoida vaikka kartsan päivässä jos siltä tuntuu. Mutta sen sijaan todellakin välitän siitä, että viaton lapsi joutuu äitinsä tupakkaterrorin uhriksi ja voi sairastua vakavasti.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:52"]Itse synnyin keskosena eikä äitini tupakoinut raskauden aikana. Samoin pentuna kärsin useista korvatulehduksista putkeen. Olen herkkä sairastumaan flunssiin ja minulla on infektioastma. Mistä nämä siis johtuvat? Eikös nämä pitänyt tulla vain raskaus ajan tupakoineille äitien lapsille? [/quote] Lisään vielä listaan lievän oppimis- ja lukihäiriön. Sekä sen, että olen kärsinyt jo vuosia masennuksesta.
[/quote]
Missä on sanottu, että nämä tulevat vain tuhkalapsille?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:14"]
Tuttava poltti koko raskausajan sai viikkoa ennen laskettua aikaansa 2250g painavan tytön.
[/quote]
Johan oli pieni. Siina se haitallisuus taas nähtiin.
[/quote]
Niin. Tai sitten ei. Äitini tupakoi raskausaikanaan. Itse painoin hiukan yli 3kg syntyessäni, ei astmaa, ei adhd:ta, mensan jäsen akateemisesta suvusta, akateeminen itsekin. Ei käytöshäiriöitä eikä mielenterveyshäiriöitä. En todellakaan väitä, että tämä todistaa, että tupakointi ei ole vaarallista sikiölle, vaan että kaikki eivät siitä vaurioidu. On siis typerää sanoa yksittäistapauksen kohdalla jonkun melko yleisen asian kuten vk 39 2250g painavan lapsen olevan tupakoinnista johtuen piehehkö.
Itse en polta, en ole koskaan polttanut. En anna kenenkään polttaa lasteni lähellä (en edes leikkipuistossa, toiseen ketjuun viitaten). Äitini lopetti tupakoinnin ollessani lapsi. Eikä kävisi mielessänikään arvostella häntä tupakoinnista. Olin haluttu ja odotettu lapsi, rakastettu ja hyvin kasvatettu. Äidilläni oli kuitenkin addiktio tupakointiin. Ei ole minun asiani häntä arvostella.
Niin kauan kun se on laillista, niin jokainen tehköön omalla vartalollaan mitä haluaa ja mihin kykenee. Jotkut teistä ovat sitä mieltä, että äitini olisi pitänyt vähintään olla tekemättä lasta tai jopa tehdä abortti, itse olen sattuneesta syystä eri mieltä. Olen kiitollinen hänelle elämästäni. Itse tein erilaiset päätökset, mutta se taas on minun asiani.
[/quote]
Ihan ajatuksena, jos sinulle olisi tullut tupakoinnin seurauksena vamma, olisitko edelleen samaa mieltä?
Lisäksi tekstistä karahti pahasti lause "Olin haluttu ja odotettu lapsi". Tämä antaa kuvan, että olit ns. yritetty. Suunnitelluissa raskauksissa on kuitenkin aina se etu, että ehtii parantamaan elintavat ennen ehkäisyn poisjättämistä, kuten lopettaa tupakan polton. Eli en tosiaan ymmärrä logiikkaa, että jätetään ehkäisy pois ja vasta testin näyttäessä positiivista aletaan harkita tupakoinnin lopettamista. Osalla se sitten ei menekään niin kivasti, mitä oli mielessään lopettamisen kuvitellut.
Mutta tämä ei ole siis sinua arvosteleva, tulipa vaan tuosta tekstistäsi mieleen noin yleisesti.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:33"]
Mikä olettamus se on että jos on savuton on lihava? Terveisin savuton ja 170/55. Ja tuskin olen ainoa ;)
[/quote]
Lisäksi pelkkä hoikkuus ei riitä, vaan säännöllinen liikunta pitää lihaksiston kunnossa. Olin itsekin tupakoidessa ylpeä hoikkuudestani, mutta täysi laihaläski olin silloin. Harrastin dieettiä kahvi ja tupakka + ruokaa aina välillä. No pysyihän siinä hoikkana, mutta oli aika helvetin kaukana terveellisestä.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:31"]
Hakkaisin teijän kaikki? Kertokaa osotteita?
[/quote]
Aloitetaan vaikka osoitteella stumppi.fi
Ehdottomasti käynnin arvoinen osoite.
[/quote]
Oletko ihan vakkari kävijä noilla sivuilla?
Oon mäki siel pari kertaa käyny, mut kummallaki kerralla alko tekee röökiä mieli ihan pirusti, ni en enää viitti käyä. Kerro toki, jos siellä on jotain aidosti mielenkiintoista luettavaa.