Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevan naisen tupakointi

Vierailija
19.09.2014 |

Se edustaa jo sellaista piittaamattomuutta lapsen terveydestä, että mielestäni tällainen henkilö edustaa absoluuttista pahuutta.

Kommentit (245)

Vierailija
161/245 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:18"] Vanhempani ovat tupakoineet kun synnyin ja olin masussa enkä ikinä syyllistä heitä siitä. He antoivat minulle rakastavan kodin ja perheen. Ikinä en olisi voinut haluta parempaa. Ei tupakointi katso äidinrakkauden suuruutta. Olette omituisia. Minä en ainakaan ikinä syyllistäisi ketään tuommoisesta. [/quote] Niin, mitä nyt äiti vain altistaa lapsensa hengenvaarallisille myrkyille, mutta ihan kiva mutsi varmaan on ! [/quote] Kyllä. Minulla on ollut maailman ihanin äiti :) Siitä ei ole epäilystäkään.

[/quote]

Mutta silti altisti sinut kohtu- ja kätkykuolemalle, sekä lukuisille muille tupakoinnin seurauksille. En kyllä saa kovin hyvää kuvaa tästä äidistä.

Vierailija
162/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuttavapiirissäni seurannut muutaman tupakkanistin terroria lastaan kohtaan ja se jos mikä on kaameaa katseltavaa. Näilla tupakoivien äitien lapsilla on moninaisia terveysongelmia tai vähintäänkin pahoja käytöshäiriöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava poltti koko raskausajan sai viikkoa ennen laskettua aikaansa 2250g painavan tytön.

Vierailija
164/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sit vielä kyllästyny provoilee röökist?

Vierailija
165/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:14"]

Tuttava poltti koko raskausajan sai viikkoa ennen laskettua aikaansa 2250g painavan tytön.

[/quote]

Johan oli pieni. Siina se haitallisuus taas nähtiin.

Vierailija
166/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:14"]

[/quote]

Johan oli pieni. Siina se haitallisuus taas nähtiin.
[/quote]

Hohhoijaa!! Sä et sit tosiaan koskaan kyllästy. Et koskaan. Säälin sinua ja addiktiotasi röökiin, jopa mulla ei ole noin paha.

Vierailija
167/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on HEIKKO ihminen jos ei pysty yhtä 9kk oleen ilman röökiä! Senkus pilaa oman terveytensä, mutta antais ees mahdollisuuden lapselle terveyteen. Ei kai kukaan tunge vastasyntyneellekään röökiä suuhun niin miks polttaa raskausaikana??

Vierailija
168/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:45"]Kyllä on HEIKKO ihminen jos ei pysty yhtä 9kk oleen ilman röökiä! Senkus pilaa oman terveytensä, mutta antais ees mahdollisuuden lapselle terveyteen. Ei kai kukaan tunge vastasyntyneellekään röökiä suuhun niin miks polttaa raskausaikana??
[/quote]

Ja tämä liikuttaa sinun perskarvojasi, mitenkä?
Eipä kukaan sinullekaan tule valittamaan miten pilaat ympäristöäsi, joten sinäkin voisit ihan kiltisti vain pitää sen pääsi ummessa.
Vai onko nikotiininiksat noin pahoina ettet pysty?

Vierailija
169/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vitut Hitleristä, Putinista ja siitä ihmislaumasta, joka teurasti ebola-tutkijat. Jossain joku tupakoi raskaana! Ottakaa vähän mittasuhteita tuohon "ultimaattinen pahuus"-leimaan. Jos jonkun toisen tupakointi on elämänne suurin ongelma, niin suosittelen vapaaehtoistyötä vaikka jonkun nuorten syrjäytymistä ehkäisevän lafkan kirjoissa. Vähän mittasuhteita. 

T. tupakoin, mutta lopetin raskaaksi tullessa.

Vierailija
170/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltin raskaana ollessani(lääkärin mielestäkin parempi vaihtoehto kuin se että stressaisi koko raskauden ajan.. Meille syntyi vuonna 2010 terveet kaksoset, Tyttö 3030kg 51cm ja Poika 3100kg ja 51cm. Ei ole mitään terveysongelmia eikä muuutenkaan häiriintyneitä(niinkun jotkut täällä väittää että tupakointi tekee lapsista kehveleitä) Ei se niin ole. :) Eriasia jos juot koko raskauden ajan.

Vierailija
171/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:17"]

Minä poltin raskaana ollessani(lääkärin mielestäkin parempi vaihtoehto kuin se että stressaisi koko raskauden ajan.. Meille syntyi vuonna 2010 terveet kaksoset, Tyttö 3030kg 51cm ja Poika 3100kg ja 51cm. Ei ole mitään terveysongelmia eikä muuutenkaan häiriintyneitä(niinkun jotkut täällä väittää että tupakointi tekee lapsista kehveleitä) Ei se niin ole. :) Eriasia jos juot koko raskauden ajan.

[/quote]

He voivat kärsiä masennuksesta ja muista mielenterveyden häiriöstä, heillä voi olla ADHD, he saattavat kärsiä lapsettomuudesta kun itse haluaisivat perustaa perheen. Sinä et voi sanoa millään perusteella nyt, että he olisivat muka terveitä vaikka sinä poltit raskaana ollessa.

Minä en ymmärrä sinun lääkäriäsi, mutta ehkä sinä halusit ymmärtää hänet noin? Toivotaan niin. 

Vierailija
172/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:17"]

[/quote]

He voivat kärsiä masennuksesta ja muista mielenterveyden häiriöstä, heillä voi olla ADHD, he saattavat kärsiä lapsettomuudesta kun itse haluaisivat perustaa perheen. Sinä et voi sanoa millään perusteella nyt, että he olisivat muka terveitä vaikka sinä poltit raskaana ollessa.

Minä en ymmärrä sinun lääkäriäsi, mutta ehkä sinä halusit ymmärtää hänet noin? Toivotaan niin. 

[/quote]

Olen itsekkin ollut mahassa ja äitini poltti koko raskauden ajan. Ei ole mitään masennusta ei AD/HDta, ei ole ollut mitään ongelmia ikinä terveyden kanssa eikä muutenkaan. Eiköhän siihen vaikuta monet muutkin asiat kuin vain tupakointi jos lapsesta tulee erilainen :) Itse ainakin tunnen monta perhettä joille on sanottu lääkärissä aivan sama kuin minulle että "tupakointia ei kannata lopettaa, ettet stressaa loppu raskautta, kuitenkin kannattaa vähentää tupakointia mutta lopettaa ei tarvitse" Ja kyllä joo kyllä vähensin :)

Vierailija
173/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen äiti on röökannut koko raskausajan. Siis ihan urakalla. Mies on 182 cm, matemaattisesti suorastaan nero, väitellyt tekniikasta ja kaikin puolin vailla mitään häiriötä. Mutta: on kyllä infektioherkkä. Saa aikuisenakin helposti korvatulehduksia ja lapsena oli putkikorva. En tiedä, liittyykö nää tupakointiin, mutta voisi liittyä. Ylipäätään saa jokaisen nuhan ja yskän, on jatkuvasti vähän nenä tukossa.

Vierailija
174/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tupakkaa ostaessa pitäisi katsoa ei ainoastaan ikää, vaan myös mahdollista raskautta, sekä kieltäytyä myymästä tupakkatuotteita ihmiselle joka on raskaana. Kyseessä olisi ei vain moraalinen, vaan myös kansanterveydellinen vastuu. Niin paljon on voin ja rasvojen käyttöä kontrolloitu että samalla vaivalla menisi raskaana oleville tupakanmyyntikieltokin. Odottava äiti ei tarvitse myrkkyjä kehoonsa, puhumattakaan mahassa olevasta uudesta elämästä. Ap:n väittämä absoluuttisesta pahuudesta ei ole ollenkaan tuulesta temmattua.

Vierailija
175/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:44"]Mielestäni tupakkaa ostaessa pitäisi katsoa ei ainoastaan ikää, vaan myös mahdollista raskautta, sekä kieltäytyä myymästä tupakkatuotteita ihmiselle joka on raskaana. Kyseessä olisi ei vain moraalinen, vaan myös kansanterveydellinen vastuu. Niin paljon on voin ja rasvojen käyttöä kontrolloitu että samalla vaivalla menisi raskaana oleville tupakanmyyntikieltokin. Odottava äiti ei tarvitse myrkkyjä kehoonsa, puhumattakaan mahassa olevasta uudesta elämästä. Ap:n väittämä absoluuttisesta pahuudesta ei ole ollenkaan tuulesta temmattua.
[/quote]

Sitten tulisi taas ongelma ette kyllähän raskaana olevatkin saavat "hakijan"

Vierailija
176/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:58"]

Kannattaa miettiä ennenkuin tuomitsee.

Tiedän erään joka poltti raskaana ollessaan. Hän kärsi siitä itsekin ja häpesi sitä. Itselle ei tullut mieleenkään tuomita, vahinkoraskaus ja välittömästi saatuaan tietää lopetti suonensisäisten kovien, erittäin koukuttavien huumeiden käytön hoidolla ilman mitään korvauslääkitystä. Niin raskas kuin vierottautuminen olikin, kieltäytyi lääkkeistä ettei vauva tule riippuvaiseksi. Aika pieneltä tuntui rööki siinä kohtaa sivusta katsoen.

Lapsi on terve. Ja painoi syntyessään 4.4 kiloa.

[/quote]

Lapsi EI ole todennäköisimminkään terve. Monet tupakan keskushermostoon aiheuttamat häiriöt näkyvät vasta paljon myöhemmin.
[/quote]

Ja sinähän sen tiedät kaikkia muita paremmin!?

Vierailija
177/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:58"] Kannattaa miettiä ennenkuin tuomitsee. Tiedän erään joka poltti raskaana ollessaan. Hän kärsi siitä itsekin ja häpesi sitä. Itselle ei tullut mieleenkään tuomita, vahinkoraskaus ja välittömästi saatuaan tietää lopetti suonensisäisten kovien, erittäin koukuttavien huumeiden käytön hoidolla ilman mitään korvauslääkitystä. Niin raskas kuin vierottautuminen olikin, kieltäytyi lääkkeistä ettei vauva tule riippuvaiseksi. Aika pieneltä tuntui rööki siinä kohtaa sivusta katsoen. Lapsi on terve. Ja painoi syntyessään 4.4 kiloa. [/quote] Lapsi EI ole todennäköisimminkään terve. Monet tupakan keskushermostoon aiheuttamat häiriöt näkyvät vasta paljon myöhemmin. [/quote] Ja sinähän sen tiedät kaikkia muita paremmin!?

[/quote]

Asia ei ole mielipide, vaan lääketieteellinen fakta.

Vierailija
178/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:38"]

Mä voisin lyödä sellasta polttavaa odottajaa, sen verran inhoan itsekkäitä ihmisiä.

[/quote]

Niin voisin minäkin sinua, sen verrain inhoan ahdasmielisiä ihmisiä.

Vierailija
179/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:38"]

Mä voisin lyödä sellasta polttavaa odottajaa, sen verran inhoan itsekkäitä ihmisiä.

[/quote]

Niin voisin minäkin sinua, sen verrain inhoan ahdasmielisiä ihmisiä.

[/quote]

Kerrotko vielä meille, että millä tavalla raskaustupakointia vastustava on ahdasmielinen?

Vierailija
180/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä ennenkuin tuomitsee.

Tiedän erään joka poltti raskaana ollessaan. Hän kärsi siitä itsekin ja häpesi sitä. Itselle ei tullut mieleenkään tuomita, vahinkoraskaus ja välittömästi saatuaan tietää lopetti suonensisäisten kovien, erittäin koukuttavien huumeiden käytön hoidolla ilman mitään korvauslääkitystä. Niin raskas kuin vierottautuminen olikin, kieltäytyi lääkkeistä ettei vauva tule riippuvaiseksi. Aika pieneltä tuntui rööki siinä kohtaa sivusta katsoen.

Lapsi on terve. Ja painoi syntyessään 4.4 kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän