Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevan naisen tupakointi

Vierailija
19.09.2014 |

Se edustaa jo sellaista piittaamattomuutta lapsen terveydestä, että mielestäni tällainen henkilö edustaa absoluuttista pahuutta.

Kommentit (245)

Vierailija
81/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnitön on hyvä ja heittää taas ensimmäisen kiven! 

Vierailija
82/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:36"]

Kuka idiootti alustaa aina uuden tupakkakeskustelun, kun vanha ei enää kiinnosta ketään? Mikä sun ongelmasi on?

Pitääkö ihan oikeasti pyytää ylläpitoa poistamaan nämä keskustelut, perusteena vihapuheet ja kansankiihotus.

[/quote]

Suosittelen. Täällä on haukuttu äitejä ja siivoojia. TROLLAUShan tää on koko ketju..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:13"]

Nyt on pakko tulla kommentoimaan. Olen hetken seurannut tätä keskustelua. Minulla on 4lasta 26v 24v 18v 15v. Olen polttanut 3ensimmäistä odottaessani, lopetin kun aloin odottaa viimeisintä lastani. Viimeisellä lapsellani  on todettu monta sairausta mm. astma. Joten en kyllä usko että tupakointi voi olla niinkään haitallista kuin sanotaan, mutta en sanokkaan että tupakointi olisi oikeinkaan raskauden aikana.

[/quote]

Kahdessa ensimmäisessä kävi tuuri, vikassa ei. Äidin tupakointi vaikuttaa jo alkuraskaudessa, sen takia suositellaan lopettamaan jo pari kuukautta ennen suunnitellun raskauden alkamista.

[/quote] Tarkoitat varmaan 3ensimmäisessä. En kyllä itse luokittelisi sitä tuuriksi kun jo 3tervettä lasta sain vaikka tupakoinkin. Mutta ihmettelen vain että miksi viimeisini sain kaikki sairaudet. Onnellinen olen kuitenkin kaikista 4lapsestani. Tupakointia siis ei mielestäni voi syyttää jos lapsi saa sairaudet.

[/quote]

Mutta sinähän olet tupakoinut ollessasi raskaana viimeisestä. Tiedätkö, miten hitaasti tupakan myrkyt pistuvat elimistöstä tupakoinnin lopettamisessa? Lisäksi tupakoinnin lopettamista suositellaan lopetettavaksi jo suunnitteluvaiheessa juurikin siksi, että tupakoinnin vaikutukset alkavat jo heti alkuraskaudessa.

Viimeinen lapsesi sai nyt astman ja ilmeisesti jotain muutakin, toivottavasti muut lapset eivät mitään saa, mutta riski on vielä heilläkin. Monet oireet voivat näkyä vasta paljon myöhemmin.

[/quote]  

Eiköhän hänen muutkin lapsensa olis sairaita jostupakoinnista johtuu lasten sairaudet??

[/quote]

Kuinkahan monta kertaa se on nyt täälläkin kerrottu, että vauriot voivat näkyä vasta paljon myöhemmin. Mutta yksinkertaiselle tämän asian kertominen on kuin selittäisi tilastomatikkaa lampaalle.

[/quote]

Jos hän ei ole polttanut viimeistä odottaessa niin miksi hänellä kaikki sairaudet on?? Eikä vanhemmilla lapsista? Eiköhän on 26vuotiaalle olisi jonkinlaisia sairauksia ilmennyt jos olisi tullakseen??

[/quote]

Jos olet lopettanut vasta raskaana ollessa, niin et ole ollut tupakoimatta koko raskausaikaa. Näin yksinkertaista.

Joillakin käy hyvä munkki, äitinsä itsekkäästä käytöksestä huolimatta. Jollain taas ei.

Vierailija
84/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti alustaa aina uuden tupakkakeskustelun, kun vanha ei enää kiinnosta ketään? Mikä sun ongelmasi on?

Pitääkö ihan oikeasti pyytää ylläpitoa poistamaan nämä keskustelut, perusteena vihapuheet ja kansankiihotus.

[/quote]

Totta kai saat aina esittää toiveesi. Syynä ilmeisesti se, että joku esittää vastustuksensa raskausajan tupakoinnille.

Kannattaa muuten hieman perehtyä tarkemmin kansankiihotus termiin.

Vierailija
85/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:17"]

Nyt on pakko tulla kommentoimaan. Olen hetken seurannut tätä keskustelua. Minulla on 4lasta 26v 24v 18v 15v. Olen polttanut 3ensimmäistä odottaessani, lopetin kun aloin odottaa viimeisintä lastani. Viimeisellä lapsellani  on todettu monta sairausta mm. astma. Joten en kyllä usko että tupakointi voi olla niinkään haitallista kuin sanotaan, mutta en sanokkaan että tupakointi olisi oikeinkaan raskauden aikana.

[/quote]

Kahdessa ensimmäisessä kävi tuuri, vikassa ei. Äidin tupakointi vaikuttaa jo alkuraskaudessa, sen takia suositellaan lopettamaan jo pari kuukautta ennen suunnitellun raskauden alkamista.

[/quote]

Sää et edes lue noita viestejä? niitä lapsia on 4 !!

[/quote]

Tosi uskottavaa sulta, ettet osaa yhteen- ja vähennyslaskuja alta viiden numeroilla. Mutta olet siis pätevä arvioimaan, kuka on uskottava tohtorina?

[/quote]

Nyt menee jo todella surulliseksi, ihan oikeasti.

Todennäköisimmin työskentelet aseman siivoojana, jutuista päätellen.

[/quote]

Vähätteletkö nyt siivousalan ammattilaisia? Miksi ihmeessä? Tunnen monta fiksua ja älykästä siivoojaa. Alan pikkuhiljaa ihmetellä tuota mustavalkoista ja ummehtunutta maailmankatsomustasi.

[/quote]

Sun juttusi on sen verran väsyneitä, etten jaksa niihin juuri eden reagoida.

Suurella todennäköisöödellä olet pölliä imeskelevä peruskoulun juuri juuri läpäissyt, elämäänsä kyllästynyt duunari/työtön, joka ilmeisesti on tupakoinut raskautensa läpi kun asiaa täällä niin raivokkaasti puolustelee.

Asioiden esittäminen faktatiedot perustanaan on sinulle täysin utopistista, minkä vuoksi nojaudut enemmän näihin "kaverien lapset on ihan terveitä" -perusteluihin, kuin todeksi julistettuun tietoon. Tämä tukee erittäin paljon sitä, että et ole tohtori, etkä edes kandi. Ja juu, en uskonutkaan sitä hetkeäkään, että ei sen puoleen.

[/quote]

Hyvä analyysi, mutta olen edelleenkin se tohtori, en ole eläissäni polttanut. Minulla ei ole lapsia ja en ole kommentoinut yhtään ainoaa kommenttia tupakoinnin puolesta / vastaan. Enkä myöskään kavereiden kaimoista, tupakointiin liittyen. Muuten meni hyvin.

Muuta? :)

Vierailija
86/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaappa kysymykseen, miksi vähättelet siivousalan ammattilaisia?

[/quote]

Yritetään saada keskustelu raiteiltaan, kun ei enää keksitä muuta perustetta väitteilleen. Niin vanha juttu.

Vierailija
87/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tosi uskottavaa sulta, ettet osaa yhteen- ja vähennyslaskuja alta viiden numeroilla. Mutta olet siis pätevä arvioimaan, kuka on uskottava tohtorina?

[/quote]

[/quote]

Vähätteletkö nyt siivousalan ammattilaisia? Miksi ihmeessä? Tunnen monta fiksua ja älykästä siivoojaa. Alan pikkuhiljaa ihmetellä tuota mustavalkoista ja ummehtunutta maailmankatsomustasi.

[/quote]

Suurella todennäköisöödellä olet pölliä imeskelevä peruskoulun juuri juuri läpäissyt, elämäänsä kyllästynyt duunari/työtön, joka ilmeisesti on tupakoinut raskautensa läpi kun asiaa täällä niin raivokkaasti puolustelee.

Asioiden esittäminen faktatiedot perustanaan on sinulle täysin utopistista, minkä vuoksi nojaudut enemmän näihin "kaverien lapset on ihan terveitä" -perusteluihin, kuin todeksi julistettuun tietoon. Tämä tukee erittäin paljon sitä, että et ole tohtori, etkä edes kandi. Ja juu, en uskonutkaan sitä hetkeäkään, että ei sen puoleen.

[/quote]

Hyvä analyysi, mutta olen edelleenkin se tohtori, en ole eläissäni polttanut. Minulla ei ole lapsia ja en ole kommentoinut yhtään ainoaa kommenttia tupakoinnin puolesta / vastaan. Enkä myöskään kavereiden kaimoista, tupakointiin liittyen. Muuten meni hyvin.

[/quote]

No niin, eli mikä sinun ongelmasi siis on?

Vierailija
88/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti ei ole polttanut koskaan, silti minulla on masennus ja muita mielenterveydellisiä ongelmia. Avopuolisoni äiti polttanut jokaisena raskausaikana askin päivässä, kaikki 5 lasta terveitä, sekä fyysisesti etttä mielenterveydeltäänki. Että ei se mene aivan yks yhteen että jos tupakoit raskausaikana, lapsi on pakostakin jollain tavalla häiriintynyt tai mielenvikainen, ja savuttomat äidit saavat vain terveitä lapsia.

Vierailija
89/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No niin, eli mikä sinun ongelmasi siis on?

[/quote]

Yrität saada keskustelun pois raiteltaan analysoimalla sitä, mikä minä mahdollisesti olen, vaikka juuri moitit minua samanmoisesta asiasta.

En sano, että minulla olisi ongelmia, vastasin vain kohteliaasti epäilyihisi:)

Vierailija
90/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oletko huomannut, että täällä keskustelee enemmän kuin kaksi ihmistä? Minä en edes ole aloittanut ketjua, jäin keskustelemaan kun halusin tietää mihin nämä "tupakointi ei ole sikiölle vaarallista" -väitteet perustetaan.

Ja niitä asian perusteita kaipailisin edelleen. Jos keskusteluissa jaetaan tietoa, että stressi on odottajalle vaarallisempaa kuin tupakointi, niin olisi erittäin hyvä esittää edes jotain tuon väitteensä tueksi. Mutta sitä ei tule, vain lainauskaupalla selittelyä, ohi aiheen menemistä jne.

Jos joku esittää tuon, joka tukee tätä väittämäänne, otan asian mielelläni luettavaksi. Minä en pelkää tietoa, joka ei tukisi aikaisempaa olettamustani (toisin kuin moni muu..).

Vierailija
91/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yritetään saada keskustelu raiteiltaan, kun ei enää keksitä muuta perustetta väitteilleen. Niin vanha juttu.

[/quote]

Mikä keskustelu? Ei täällä ole keskusteltu vielä kertaakaan. Jotkut kommentoi sinulla ja isket niitä artikkeleilla päähän, sitä ei voi sanoa keskusteluksi edes laajassa käsityksessä.

Vierailija
92/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:43"]

Oma äiti ei ole polttanut koskaan, silti minulla on masennus ja muita mielenterveydellisiä ongelmia. Avopuolisoni äiti polttanut jokaisena raskausaikana askin päivässä, kaikki 5 lasta terveitä, sekä fyysisesti etttä mielenterveydeltäänki. Että ei se mene aivan yks yhteen että jos tupakoit raskausaikana, lapsi on pakostakin jollain tavalla häiriintynyt tai mielenvikainen, ja savuttomat äidit saavat vain terveitä lapsia.

[/quote]

Mutta ymmärrätkö asian syvimmän pointin:

Raskaana tupakoiva nainen ottaa riskin, että lapselle käy jotain. Onnekkaita sattumia voi käydä, ettei mitään tule. Mutta kyse on riskin ottamisesta.

Miksi äiti ottaa tuon riskin? Miksi äiti on valmis ottamaan riskin lapsensa kohtukuolemaan, kätkykuolemaan ja moneen muuhun vakavaan riskiin? Kyse on VAIN tupakasta, josta pääsee irti jos oikeasti haluaa. Ja jos ei pääse, niin sitten on olemassa korvaustuotteet.

Vierailija
93/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]

Mikä keskustelu? Ei täällä ole keskusteltu vielä kertaakaan. Jotkut kommentoi sinulla ja isket niitä artikkeleilla päähän, sitä ei voi sanoa keskusteluksi edes laajassa käsityksessä.

[/quote]

Artikkeleilla oikaistaan vääriä olettamuksia, mitä raskausajan tupakoinnista on liikkeellä. Ilman niitä vastustajien kommentit luokitellaan tuulesta temmatuksi hysteriapuheeksi.

Puoltajat voivat aivan vapaasti esittää oman tietolähteensä tupakoinnin haitattomuudesta/siitä miten stressi on vaarallisempaa kuin tupakointi. Sitä tässä oikeastaan olen odotellutkin.

Vierailija
94/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:43"]

[/quote]

Mutta ymmärrätkö asian syvimmän pointin:

Raskaana tupakoiva nainen ottaa riskin, että lapselle käy jotain. Onnekkaita sattumia voi käydä, ettei mitään tule. Mutta kyse on riskin ottamisesta.

Miksi äiti ottaa tuon riskin? Miksi äiti on valmis ottamaan riskin lapsensa kohtukuolemaan, kätkykuolemaan ja moneen muuhun vakavaan riskiin? Kyse on VAIN tupakasta, josta pääsee irti jos oikeasti haluaa. Ja jos ei pääse, niin sitten on olemassa korvaustuotteet.
[/quote]

Amen! Luin koko ketjun ja nyt oli pakko kommentoida! On jo kuvottavaa, kun raskaana oleva äiti tupakoi ja ottaa tietoisesti 5-kertaisen kätkytkuolemariskin plus kymmenet muut riskit vauvalleen, vain siksi että on itsekäs ja haluaa polttaa!!!! Mutta se, että nämä raskaustupakoitsijat vielä puolustelevat käytöstään saa minut haukkomaan henkeäni!!

Vierailija
95/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kamalaa on. Älkäämme unohtako, että kamalia ja pahoja ihmisiä on myös läskit, täyttä sontaa syövät äidit, jotka ylipainollaan ja kamalalla ruokavaliollaan tieten tahtoen aiheuttavat lapselle ties mitä elinikäisiä ongelmia!

Vierailija
96/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:43"] Oma äiti ei ole polttanut koskaan, silti minulla on masennus ja muita mielenterveydellisiä ongelmia. Avopuolisoni äiti polttanut jokaisena raskausaikana askin päivässä, kaikki 5 lasta terveitä, sekä fyysisesti etttä mielenterveydeltäänki. Että ei se mene aivan yks yhteen että jos tupakoit raskausaikana, lapsi on pakostakin jollain tavalla häiriintynyt tai mielenvikainen, ja savuttomat äidit saavat vain terveitä lapsia. [/quote] Mutta ymmärrätkö asian syvimmän pointin: Raskaana tupakoiva nainen ottaa riskin, että lapselle käy jotain. Onnekkaita sattumia voi käydä, ettei mitään tule. Mutta kyse on riskin ottamisesta. Miksi äiti ottaa tuon riskin? Miksi äiti on valmis ottamaan riskin lapsensa kohtukuolemaan, kätkykuolemaan ja moneen muuhun vakavaan riskiin? Kyse on VAIN tupakasta, josta pääsee irti jos oikeasti haluaa. Ja jos ei pääse, niin sitten on olemassa korvaustuotteet. [/quote] Amen! Luin koko ketjun ja nyt oli pakko kommentoida! On jo kuvottavaa, kun raskaana oleva äiti tupakoi ja ottaa tietoisesti 5-kertaisen kätkytkuolemariskin plus kymmenet muut riskit vauvalleen, vain siksi että on itsekäs ja haluaa polttaa!!!! Mutta se, että nämä raskaustupakoitsijat vielä puolustelevat käytöstään saa minut haukkomaan henkeäni!!

[/quote]

Nämä keskustelut tuovat esiin sen surullisen asian, että yhteiskunnassa suhtaudutaan raskausajan tupakointiin liian positiivisesti. Asenteet ovat onneksi muuttumaan päin, mutta vielä on parannettavan varaa.

Iänikuinen lause "Asia ei kuulu muille, tiedän riskit ja otan vastuun" on karua luettavaa. Jos ihminen tupakoi ilman raskautta, on se silloin oma asia. Mutta mikäli tupakoi niin, että vatsassa on uusi ihminen, ei se ole enää yksiselitteisesti oma asia. Tällöin tupakoivan mukana tupakoi myös lapsi, joka ei näin ollen saa päättää itse omasta savuttomuudestaan.

Vieroitusoireet voivat olla todella kovat, sen kyllä ymmärrän. Mutta nykyään on markkinoilla jos jonkinlaista nikotiikikorvaustuotetta, jota voi raskaanaollessa käyttää. Sitä en ymmärrä, miksi ei siirry raskauden ajaksi näihin korvaustuotteisiin, jos lopettaminen käy aivan ylivoimaiseksi tehtäväksi.

Vierailija
97/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:02"]Juu, kamalaa on. Älkäämme unohtako, että kamalia ja pahoja ihmisiä on myös läskit, täyttä sontaa syövät äidit, jotka ylipainollaan ja kamalalla ruokavaliollaan tieten tahtoen aiheuttavat lapselle ties mitä elinikäisiä ongelmia!
[/quote]

Totta tuokin. Joskin laihalla äidillä voi olla lihava lapsi ja lihavalla äidillä laiha lapsi. Mutta tämä on tupakkakeskustelu.

terkuin hoikka ja savuton

Vierailija
98/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:43"] Oma äiti ei ole polttanut koskaan, silti minulla on masennus ja muita mielenterveydellisiä ongelmia. Avopuolisoni äiti polttanut jokaisena raskausaikana askin päivässä, kaikki 5 lasta terveitä, sekä fyysisesti etttä mielenterveydeltäänki. Että ei se mene aivan yks yhteen että jos tupakoit raskausaikana, lapsi on pakostakin jollain tavalla häiriintynyt tai mielenvikainen, ja savuttomat äidit saavat vain terveitä lapsia. [/quote] Mutta ymmärrätkö asian syvimmän pointin: Raskaana tupakoiva nainen ottaa riskin, että lapselle käy jotain. Onnekkaita sattumia voi käydä, ettei mitään tule. Mutta kyse on riskin ottamisesta. Miksi äiti ottaa tuon riskin? Miksi äiti on valmis ottamaan riskin lapsensa kohtukuolemaan, kätkykuolemaan ja moneen muuhun vakavaan riskiin? Kyse on VAIN tupakasta, josta pääsee irti jos oikeasti haluaa. Ja jos ei pääse, niin sitten on olemassa korvaustuotteet. [/quote] Amen! Luin koko ketjun ja nyt oli pakko kommentoida! On jo kuvottavaa, kun raskaana oleva äiti tupakoi ja ottaa tietoisesti 5-kertaisen kätkytkuolemariskin plus kymmenet muut riskit vauvalleen, vain siksi että on itsekäs ja haluaa polttaa!!!! Mutta se, että nämä raskaustupakoitsijat vielä puolustelevat käytöstään saa minut haukkomaan henkeäni!!

[/quote]

Nämä keskustelut tuovat esiin sen surullisen asian, että yhteiskunnassa suhtaudutaan raskausajan tupakointiin liian positiivisesti. Asenteet ovat onneksi muuttumaan päin, mutta vielä on parannettavan varaa.

Iänikuinen lause "Asia ei kuulu muille, tiedän riskit ja otan vastuun" on karua luettavaa. Jos ihminen tupakoi ilman raskautta, on se silloin oma asia. Mutta mikäli tupakoi niin, että vatsassa on uusi ihminen, ei se ole enää yksiselitteisesti oma asia. Tällöin tupakoivan mukana tupakoi myös lapsi, joka ei näin ollen saa päättää itse omasta savuttomuudestaan.

Vieroitusoireet voivat olla todella kovat, sen kyllä ymmärrän. Mutta nykyään on markkinoilla jos jonkinlaista nikotiikikorvaustuotetta, jota voi raskaanaollessa käyttää. Sitä en ymmärrä, miksi ei siirry raskauden ajaksi näihin korvaustuotteisiin, jos lopettaminen käy aivan ylivoimaiseksi tehtäväksi.
[/quote]

Peesi

Vierailija
99/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykene enään muutaku nauramaa XD Ei helvetini vittu mitä paskaa tää on :D

Vierailija
100/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:02"]

Juu, kamalaa on. Älkäämme unohtako, että kamalia ja pahoja ihmisiä on myös läskit, täyttä sontaa syövät äidit, jotka ylipainollaan ja kamalalla ruokavaliollaan tieten tahtoen aiheuttavat lapselle ties mitä elinikäisiä ongelmia!

[/quote]

Niin... Samalla perusteella reippaan ylinopeuden ajaminen päiväkodin läheisyydessä on ok, koska kännissä ajaminen on pahempaa.

Alkoholistiperhe ei ole niin paha lapsen kasvupaikaksi, kun narkkariperhe voi olla vielä pahempi.

Asioiden toisiinsa vertaaminen ei poista niiden riskejä. Kännissä ajaminen voi olla vakavempaa, mutta se ei poista riskiä, että tämä ylinopeutta ajava ajaa lapsen yli kun ei ehdi pysähtyä reippaan ylinopeutensa takia.

Narkkariperhe voi olla paha paikka, mutta tekeekö tieto siitä alkoholistiperheen lapsesta yhtään sen onnellisempaa?

Luettelemasi asiat voivat olla haitallisia, mutta poistavatko ne raskaustupakoinnin vaaroja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme