Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huudettiinko teille koskaan, jos rikoitte lapsina vahingossa jonkun astian?

Vierailija
22.08.2021 |

Ymmärrettiinkö lapsuudenperheissänne pikku vahinkoja?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
22/41 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vain rakkautta, mutta ei sitä saanut juurikaan meidän perheessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huudettiin, raivottiin ja remmiä tuli. Tämä siis 50-luvulla. Oliko se rakkautta? No eipä todellakaan. Omat lapseni ovat säästyneet tämmöiseltä ja sen olen tietoisesti päättänyt.

Vierailija
24/41 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä koskaan huudettu mutta remmiä tuli etenkin jos rikkomisen lisäksi temppuili ruokapöydässä. Kerrankin sanoin ruoka on pahaa, en syö, tönäisin lautasen lattialle. Remmin jälkeen kysyttiin otatko ruokaa vai lisää remmiä ?

n55

Vierailija
25/41 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, riitti kun kaatoi jonkun astian, niin tuli ympäri korvien. Uskomatonta, että vahingoista rankaistiin. Oma lapsi jos pudottaa lasin lattialle vahingossa ja se särkyy, en huuda lapselle siksi, vaan ÄLÄ LIIKU, jotta ei viiltäisi jalkaansa sirpaleisiin.

Vierailija
26/41 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus. Mielestäni se oli (ja on) epäreilua, jos sattuu tahaton vahinko. Usein näkee äitejä, jotka huutavat täysin palkein pienelle lapselle. Ihmettelen, mikä niitä naisia vaivaa? Lasta syyllistetään ja mitättömistä pikkuasioista huudetaan esim. kaupassa. Näitä näkee lähes päivittäin.

Jos hermot on kireällä, niin miksi se viha pitää purkaa kaikkein avuttomimpaan? Tatuoidut ryhävalaat saisi huutaa vaikka toisilleen. Ottaa pannuun, kun jollekin neljävuotiaalle huudetaan kaupassa. Idiootit ämmät!

Alapeukku siitä, että syytät vain äitejä.

Kokemuksieni mukaan nimenomaan äidit huutaa lapsilleen.

Vierailija
27/41 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudettiin ja mulkoiltiin vihaisesti melkein joka kerta, kun niin tapahtui.

Vierailija
28/41 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta huudettiin ja sai turpiin. Kerran kiusaaja kirjoitti minun nimeni johonkin pölyiseen lasiin ja faija sai raivarin ja käski mennä putsaaman sen.

Vierailija
29/41 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desibeleissä löytyi aina, kun jokin vahinko kävi. Isä ei ymmärtänyt vahinkoja, hänen mielestään ne johtuivat tyhmyydestä.

Vierailija
30/41 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä koskaan huudettu mutta remmiä tuli etenkin jos rikkomisen lisäksi temppuili ruokapöydässä. Kerrankin sanoin ruoka on pahaa, en syö, tönäisin lautasen lattialle. Remmin jälkeen kysyttiin otatko ruokaa vai lisää remmiä ?

n55

Ai, että kun tulee oma lapsuus ja vanhanajan kasvatus mieleen. Remmiä tuli takapuolelle vähän joka asiasta. Se oli sitä aikaa eikä sitä kukaan kyseenalaistanut.

Vierailija
31/41 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi vahingossa rikkoo astian niin se ei ole lapsen syytä. Aikuisten pitää ymmärtää minkä ikäiselle voi antaa lasisia/posliinisia astioita ja minkä ikäiset syövät Ikean muoviastioista.

Vierailija
32/41 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä karjuttiin kurkku suorana jo siitä että maitolasi kaatui (vaikka olisi säilynyt ehjänä) tai jos joku vähän läikytti jotain pöydälle.

Vierailija
33/41 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huudettu enkä tee niin omallekaan lapselle. Vahinko on vahinko. Jos se tahallaan on kikkaillut ja särkenyt, keskustellaan napakasti mutten karju. Olen itse yksi räppäkäpälä ja tiputan tavaroita, miksi suuttuisin lapselle samasta asiasta. Meillä ei edes ole mitään niin arvokasta . Tunnearvolliset ovat visusti pois tieltä. Miehellä on huonot hermot ja voi karjua vahingosta kun palosireeni,tosi kurjaa sille jolle vahinko käy. Karjuu Tosin itselleenkin.

Vierailija
34/41 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä karjuttiin kurkku suorana jo siitä että maitolasi kaatui (vaikka olisi säilynyt ehjänä) tai jos joku vähän läikytti jotain pöydälle.

Sama juttu meillä. Plus, että jos joku muu oli tehnyt jotain pahaa, syyllisiä olimme me siskoni kanssa. Esim. bussipysäkin katokseen oli kirjoiteltu jotain törkeyksiä: saimme hirveät huudot ja ympäri korvia.

Serkkutyttö kaatui ja alkoi itkemään. Sisko sattui olemaan samassa huoneessa. Isämme nosti hiuksista ilmaan ja ravisteli niin kauan, että siskokin itki.

Meillähän ei vanhemmat ole koskaan kohdellut lapsia huonosti, omasta mielestään.

Vierailija
35/41 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle huudettiin ja minua syytettiin sisarustenkin vahingoista ja tahallisista pahanteoista.

Vierailija
36/41 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80-luvun lapsi. Erityisesti isä suuttui ja haukkui huutaen, jos vahingossa rikoin astian tai läikytin maitoa lattialle. Äitini suuttui myös, muttei yhtä voimakkaasti. Jälkikäteen ajateltuna mielestäni molemmilta melko sairasta käytöstä. Kaiketi olivat oppineet mallin omilta vanhemmiltaan. Pelkäsin vanhempiani, enkä voinut myöskään puhua heille asioista, jotka vaivasivat. Oma lapseni ei joudu tuollaista kokemaan ikinä. ❤

Vierailija
37/41 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että kun minä kaadoin tai rikoin jotain lapsena, niin siitä suututtiin ja joskus huudettiin, mutta kun mun siskoni lapset kaatavat, rikkovat tai rääkkäävät eläimiä, niin kas kummaa niin vanhempani ja siskoni vaan sanovat "oho", "voi ei", "vahinkoja sattuu", "upsis" !! Ja siitä ne sen jälkeen nauravat ja siivoavat jäljet!!!!!!!

Vierailija
38/41 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina huudettu, muttei mun pikkusiskolleni...

Vierailija
39/41 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huudettu mutta nykyisin palosireeni jota vaimoksi kutsutaan huutaa jos tiputan astian vaikka se ei menisi edes rikki.

Vierailija
40/41 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todella huudettu. Äitini rikkoi yleensä puoli tusinaa laseja vuodessa, kun pesi niin vauhdilla menemään. Se oli hänen mielestä hauskaa, kun ei osannut säilyttää astioita ehjinä. Jos jotain meni rikki, niin isä vitsaili, että äitiinsä tullut.