Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyttäisikö Jeesus raiskattua naista?

Vierailija
18.09.2014 |

Ei tietenkään, vaan passittaisi raiskaajan suorinta tietä helvettiin. Mikäli hän siis kieltäytyisi kärsimästä asianmukaista rangaistusta ja katumasta syntiään. 

Ihan sama, vaikka raiskaus tapahtuisi avioliitossa. Se on aina rikos eikä koskaan uhrin vika. Vaikka mies haluaisi seksiä, naisella on oikeus kieltäytyä. Jumala on antanut myös naiselle oman tahdon eikä mies määrää naisen seksuaalisuudesta tai vartalosta. 

t. uskovainen 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti näin, mutta en usko, että Jeesuksen aikalaisista monikaan ajatteli näin.

Vierailija
2/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa raamatun mukainen rangaistus on avioitua raiskaamansa naisen kanssa. Ehkä jeesus kannattaisi , että mies veisi joskus roskat :)   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 19:54"]

itse asiassa raamatun mukainen rangaistus on avioitua raiskaamansa naisen kanssa. Ehkä jeesus kannattaisi , että mies veisi joskus roskat :)   

[/quote]

Totta, mutta puhut Vanhasta testamentista, et Jeesuksesta. Vanhan testamentin mukaan aviorikoksen tehnyt nainen piti kivittää, mutta Jeesus esti tätä tapahtumasta eräälle naiselle ja osoitti miehet syyllisiksi. Monessa kohtaa Jeesus oli ajan tavoista poiketen naisen puolella ja nosti naisen tasa-arvoiseksi miehen rinnalle.

Vierailija
4/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Jeesus arvosti naisia ja asetti heidät samalle viivalle miehen kanssa. 

http://jaanapaju.puheenvuoro.uusisuomi.fi/161578-jeesus-ja-naiset

Vierailija
5/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette oikeassa ja kuulutte kirkkoon niin ettekö ole harhaoppisia?

Vierailija
6/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli aika loistava tyyppi. :) En ole minkäänlainen kristitty. Itse asiassa olen pakana, mutta pidän Jeesuksesta. Olen miettinyt, josko lukisin hänestä enemmän. En luota mihinkään yhteisöihin tarpeeksi kääntyäkseni sellaisten puoleen, kun oikeastaan haluaisin vain opiskella.

Vierailija
7/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on kerettiläistä puhetta porukalla. 

Noh, semmoista se on, kun Raamatusta saa nykyään poimia tulkinnat ihan oman maun mukaan.

Vierailija
8/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:03"]

Jos olette oikeassa ja kuulutte kirkkoon niin ettekö ole harhaoppisia?

[/quote]

Mitä tarkoitat? 

Vierailija
9/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 19:59"]

[/quote]

Totta, mutta puhut Vanhasta testamentista, et Jeesuksesta. Vanhan testamentin mukaan aviorikoksen tehnyt nainen piti kivittää, mutta Jeesus esti tätä tapahtumasta eräälle naiselle ja osoitti miehet syyllisiksi. Monessa kohtaa Jeesus oli ajan tavoista poiketen naisen puolella ja nosti naisen tasa-arvoiseksi miehen rinnalle.

[/quote]

Jeesus oli kylläkin kovin kovasanainen siitä, että Vanha Laki on voimassa ja ihmisten on parempi ruveta noudattamaan sitä, vaikka fariseukset hölisevätkin tulkintojaan.

Vierailija
10/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:10"]

Kovin on kerettiläistä puhetta porukalla. 

Noh, semmoista se on, kun Raamatusta saa nykyään poimia tulkinnat ihan oman maun mukaan.

[/quote]Jos tasa-arvon ja suvaitsevaisuuden kannattaminen sekä syrjittyjen ihmisten arvokkuuden palauttaminen tarkoittaa kerettiläisyyttä, olen mielelläni kerettiläinen. Jeesus ei lupaa menestystä, vaan pelkkää halveksuntaa ja pilkkaa. Ottakaa risti ja seuratkaa! Jos et tiennyt, risti oli aikanaan suurimman häväistyksen merkki. Sinne naulattiin rikolliset ja ihmiset, joilla ei ollut oikeuksia. 

Vierailija
11/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Jeesus mahtoi tarkoittaa Vanhalla Lailla? Tai mikä se on? Voiko tulkinnassa olla vikaa? Mitä jos kyse on ihmisen sisäänrakennetusta moraalista ja rakkaudesta?

Vierailija
12/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavali perusti sen "kristinuskon" ja vihasi naisia yhtä lailla kuin nykypäivän lassukat. Kristinuskon naisviha on tämän tapauksen tuotetta, eikä vastaa Jeesuksen opetusta. Jeesus itse armahti syntiset portot ja publikaanit ja näyttäytyi ylösnoustuaan ensimmäiseksi naiselle, vaikka tuona aikana naisen sana ei merkinnyt mistään mitään.

Vierailija
13/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kaikki, Jeesus rikkoi lakia monia kertoja, esim. katkoi tähkiä sapattina, paransi sapattina, jätti kivittämättä sen aviorikoksen tehneen naisen, ja kauheinta kaikesta, sanoi olevansa Jumala. Senhän takia Jeesus teloitettiinkin, koska häntä pidettiin jumalanpilkkaajana. Jeesus täytti lain itsessään ja sovitti koko maailman kuolemallaan Jumalan kanssa. Sen vuoksi meidän ei tarvitse noudattaa vanhan testamentin lakeja ja sääntöjä. Kristinusko onkin tavallaan juutalaisuuden täyttymys. Jeesus myös käyttäytyi naisten seurassa oudosti; puhutteli heitä suoraan, salli heidän kuunnella opetustaan lähietäisyydellä miesten seurassa, salli prostituoidun suudella jalkojaan ja näyttäytyi ylösnousemuksen jälkeen ensimmäisenä naiselle (mikä oli kova pala partasuisille opetuslapsille). Jeesus oli melko radikaali uudistaja. 

Vierailija
14/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jeesus passittaisi raiskaajaa suoraan helvettiin. En tiedä mitä Hän sanoisi mutta sen tiedän, että jos raiskaaja katuisi ja kääntyisi Jeesuksen puoleen, saisi hänkin armon.

Vierailija
15/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:20"]

Ei Jeesus passittaisi raiskaajaa suoraan helvettiin. En tiedä mitä Hän sanoisi mutta sen tiedän, että jos raiskaaja katuisi ja kääntyisi Jeesuksen puoleen, saisi hänkin armon.

[/quote]

Mäkin uskon, että Jeesus haluaisi parantaa raiskaajan, pelastaa hänet. Jeesus ei tainnut vihata sillä tavalla, että olisi voinut paiskata ketään suoraan Helvettiin.

Vierailija
16/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:19"]

Yhtä kaikki, Jeesus rikkoi lakia monia kertoja, esim. katkoi tähkiä sapattina, paransi sapattina, jätti kivittämättä sen aviorikoksen tehneen naisen, ja kauheinta kaikesta, sanoi olevansa Jumala. Senhän takia Jeesus teloitettiinkin, koska häntä pidettiin jumalanpilkkaajana. Jeesus täytti lain itsessään ja sovitti koko maailman kuolemallaan Jumalan kanssa. Sen vuoksi meidän ei tarvitse noudattaa vanhan testamentin lakeja ja sääntöjä. Kristinusko onkin tavallaan juutalaisuuden täyttymys. Jeesus myös käyttäytyi naisten seurassa oudosti; puhutteli heitä suoraan, salli heidän kuunnella opetustaan lähietäisyydellä miesten seurassa, salli prostituoidun suudella jalkojaan ja näyttäytyi ylösnousemuksen jälkeen ensimmäisenä naiselle (mikä oli kova pala partasuisille opetuslapsille). Jeesus oli melko radikaali uudistaja. 

[/quote]

Noin, siellä on taas koko Uusi Testamentti laitettu uusiksi, koska muuten olisi ikävää, eikä se ole kivaa.

Missähän kohtaa Raamattua Jeesus sanoo, että ei tarvitse enää noudattaa Vanhaa Liittoa? Paavali sitten myöhemmin höpisee omia ristiriitaisuuksiaan, miten kaikkea saa syödä, mutta sitten ei kuitenkaan, mutta jos Paavali otetaan mukaan kuvioihin, niin sitten naiset pitävät suunsa kiinni ja tukkansa pitkänä.

Vierailija
17/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:20"]

[/quote]

Jep jep. Pikainen uskontunnustus kuolinvuoteella ja katso, on Jammu-setäkin paratiisin iloissa!

Vierailija
18/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:06"]

Jeesus oli aika loistava tyyppi. :) En ole minkäänlainen kristitty. Itse asiassa olen pakana, mutta pidän Jeesuksesta. Olen miettinyt, josko lukisin hänestä enemmän. En luota mihinkään yhteisöihin tarpeeksi kääntyäkseni sellaisten puoleen, kun oikeastaan haluaisin vain opiskella.

[/quote]

Mutta sähän olet kristitty. Ajattele että se pääsi taivaaseen se ryöväri joka ainoastaan sanoi Jeesukselle ennen kuolemaansa "muista minua kun menet valtakuntaasi". Se riitti. Ajattele. Sä menet taivaaseen. Jos tykkää Jeesuksesta, on kristitty. Ei kai siihen muuta tarvita.

Vierailija
19/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 19:59"]

[/quote]

[/quote]

Jeesus oli kylläkin kovin kovasanainen siitä, että Vanha Laki on voimassa ja ihmisten on parempi ruveta noudattamaan sitä, vaikka fariseukset hölisevätkin tulkintojaan.

[/quote]Jeesus täytti lain. Tämä tarkoittaa sitä, että hän ikään kuin paransi tai kirkasti vanhan testamentin lakia. Vei asioita eteenpäin. Jeesus halusi, että juutalaiset luopuvat köyhiä riistävästä temppelikultista ja taisteli pienen ihmisen oikeuksien puolesta. Miehellä ei edelleenkään ole lupaa päättää naisen puolesta. Jumalan alkuperäisestä tahdosta nähtiin välähdys paratiisissa ennen syntiin lankeemusta. Oliko siellä epätasa-arvoa? Naisen alisteinen asema ei siis ole Jumalan tahto, vaan suoranainen seuraus ihmisen syntisyydestä. 

Vierailija
20/48 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:06"]

[/quote]

Mutta sähän olet kristitty. Ajattele että se pääsi taivaaseen se ryöväri joka ainoastaan sanoi Jeesukselle ennen kuolemaansa "muista minua kun menet valtakuntaasi". Se riitti. Ajattele. Sä menet taivaaseen. Jos tykkää Jeesuksesta, on kristitty. Ei kai siihen muuta tarvita.

[/quote]

Vai että ei tarvita? Mitenkäs sitten semmoiset Raamatulliset pelastustoimen piteet, kuin kaste ja suulla tunnustaminen?