Syyttäisikö Jeesus raiskattua naista?
Ei tietenkään, vaan passittaisi raiskaajan suorinta tietä helvettiin. Mikäli hän siis kieltäytyisi kärsimästä asianmukaista rangaistusta ja katumasta syntiään.
Ihan sama, vaikka raiskaus tapahtuisi avioliitossa. Se on aina rikos eikä koskaan uhrin vika. Vaikka mies haluaisi seksiä, naisella on oikeus kieltäytyä. Jumala on antanut myös naiselle oman tahdon eikä mies määrää naisen seksuaalisuudesta tai vartalosta.
t. uskovainen
Kommentit (48)
Haluaisin tietää, mitä tekemistä Jeesuksella on nykypäivän seksuaalimoraalisen keskustelun kanssa? Kyseessä on toki todellinen historian henkilö, josta on kuitenkin kirjoitettu fiktiivinen teos, jonka muoto on muuttunut vajaan kahden tuhannen vuoden tulkinnan, muokkaamisen, ja kielestä toiseen kääntämisen seurauksena. Tämän lisäksi henkilö sijoittuu täysin erilaiseen kulttuuriin ja aikakauteen, joten hänen väitetyillä sanomisillaan on käytännössä olematon painoarvo nykyään.
Haluaisin vielä mainita, että uskonnon sekoittaminen terveeseen moraaliseen keskusteluun – varsinkin netissä – on harvinaisen Porvoolaista käytöstä, ja osoittaa huonoa argumentoinnin tasoa.
Aika jännä että uskisten mukaan osa Raamattua on todempaa kuin toinem osa. Kiistelevät kumpi on oikeamman puolen kannalla. Buahhahhaa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:06"]
Jeesus oli aika loistava tyyppi. :) En ole minkäänlainen kristitty. Itse asiassa olen pakana, mutta pidän Jeesuksesta. Olen miettinyt, josko lukisin hänestä enemmän. En luota mihinkään yhteisöihin tarpeeksi kääntyäkseni sellaisten puoleen, kun oikeastaan haluaisin vain opiskella.
[/quote]
Mutta sähän olet kristitty. Ajattele että se pääsi taivaaseen se ryöväri joka ainoastaan sanoi Jeesukselle ennen kuolemaansa "muista minua kun menet valtakuntaasi". Se riitti. Ajattele. Sä menet taivaaseen. Jos tykkää Jeesuksesta, on kristitty. Ei kai siihen muuta tarvita.
[/quote]
Vai että ei tarvita? Mitenkäs sitten semmoiset Raamatulliset pelastustoimen piteet, kuin kaste ja suulla tunnustaminen?
[/quote]
Olisiko Jeesus vaatinut tuollaisia muodollisia riittejä ehdottomasti?
[/quote]
Ei vaatinut ainakaan ristin ryöväriltä : D
Eihän Jumala olis Jumala, ellei näkisi ihmisen sydämeen. Moni kutsuu itseään kristityksi muttei piittaa tuon taivaallista Jeesuksesta eikä tunne Häntä. Tästähän Raamattukin puhuu; pelastuvissa tulee olemaan yllätysnimiä.
[/quote]
Eli kasteella ja uskontunnustuksella ei ole mitään merkitystä.
[/quote]
Mä luulen, ettei sillä ole merkitystä, miten tarkkaan ne rituaalit suorittaa. Kasteen voi vastaanottaa ilman uskoa, ja uskontunnustus on pelkkiä sanoja, jos ei ole oikeaa uskoa ja tunnetta. Luulen, että oikeasti ihminen voi kastaa itse itsensä omissa ajatuksissaan, ja uskon tunnistaa Jumala, jos Jumala on todellinen. Kasteenhan tekee ihminen kuitenkin. Ja uskontunnustus on Jumalaa varten, ei muita ihmisiä.
[/quote]
"Luulet"?!
Hei, tässä puhutaan nyt mahdollisuudesta joutua kärsimään ikuisesti Helvetin lieskoissa, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys ja kuolematon mato, joten ei nyt lähdetä luuloilla pelaamaan.
Tarvitaanko siis kastetta ja uskontunnustusta Raamatun mukaan vai ei?
[/quote]
En ole tähän osallistunut mutta Jumala ei tarvitse ihmisen kastetta eikä suullista uskontunnustusta voidakseen pelastaa tämän. Raamatussa ei sanota että kaste ja tunnustus ovat Jumalan yksinomaiset ehdot helvetin välttämiseen, mutta niiden kautta luvataan pelastusta, olettaen että ihminen myös uskoo sydämessään.
Eiköhän se sydän ole tärkein, ei mikään seremoniallinen kekkulointi. :)
Laasanen on ehkäpä uusi Jeesus meille puutteessa eläville ja hänen tahtonsa tapahtukoot. Jeesuskin oli meidän asialla lopulta, onhan Jeesuksen tahto, että kokematon kohtaa kokemattoman, ja sekin, että ylimieliset ja huorin tekevät naiset ( = femakot) kivitetään tai näiden pitää nöyrtyä heransa edessä ja lisäksi katua, jos ovat antaneet muille.
Jeesus haluaa, ettei ketään raiskata ja tähän naiset voivat vaikuttaa vain omalla käytöksellään eli välttämällä minihameita ja pysymällä vaikka siellä kotona. Jeesus ei olisi katsonut hyvällä mitään baareissa loikkivaa tapausta ja jos antaa pahalle pikkusormen, niin se vie koko käden ja raiskaus on juuri sitä mitä naikkonen kerjäsi omalla käytökselläänkin.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:06"]
Jeesus oli aika loistava tyyppi. :) En ole minkäänlainen kristitty. Itse asiassa olen pakana, mutta pidän Jeesuksesta. Olen miettinyt, josko lukisin hänestä enemmän. En luota mihinkään yhteisöihin tarpeeksi kääntyäkseni sellaisten puoleen, kun oikeastaan haluaisin vain opiskella.
[/quote]
Mutta sähän olet kristitty. Ajattele että se pääsi taivaaseen se ryöväri joka ainoastaan sanoi Jeesukselle ennen kuolemaansa "muista minua kun menet valtakuntaasi". Se riitti. Ajattele. Sä menet taivaaseen. Jos tykkää Jeesuksesta, on kristitty. Ei kai siihen muuta tarvita.
[/quote]
Mä olen hyvin outo kristitty siinä tapauksessa. :) Mutta mä todella pidän Jeesuksesta. En tiedä, miksi, mutta mua vaan jotenkin itkettää, kun rupesin ajattelemaan Jeesusta. Ihan totta. Kaikkea sitä, mitä olen lukenut ja kuullut. En tiedä, miksi. En juuri usko Raamattuun.
[/quote]
Se, että pitää Jeesuksesta ei riitä taivas -paikkaan :) Pelastumme yksin armosta Jeesuksen sovitustyön tähden. Jeesus sovitti kaikkien ihmisten kaikki synnit ristillä. Ihminen voi pelastua vain antamalla koko elämänsä koko sydämestään Jeesukselle. Ja vain etsikko -aikana. Ihminen ei voi pelastua silloin kun huvittaa. Ihminen voi pelastua etsikko -aikana. Etsikko -aikana ihminen kiinnostuu uskon -asioista, elämän tarkoituksesta jne. Jeesus kun tulee asumaan ihmisen sydämeen Pyhän Hengen kautta, niin ihminen saa silloin rauhan sydämeensä ja ilon elämäänsä :) Toki vaikeuksia on ja tulee, mutta niissä Jeesus on aina mukana ja kääntää ne siunaukseksi. Elämä Jeesuksessa on ihanaa vaikeuksienkin keskellä. Ei tarvitse pelätä mitään ja on rauha :)
Jos Jeesus eläisi, hän olisi niiden ihmisten puolella joita uskovaiset sortaa.