Mitä tavaraa ET ostaisi käytettynä kirpparilta?
Eli otsikossa kysymys, tietysti näitä on vaikka mitä, mutta itse en ostaisi jalkakylpylaitetta. Oksettaa ajatuskin tarttuvasta kynsisienestä tai silsasta.
Kommentit (494)
Kodinkoneita en ostais, enkä runkopatjasänkyä tai sohvaa.
Tamponia tai hammasharjaa. Kuukuppi ok, koska sen voi keittää.
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä ollut hieman liian epäluuloinen, kun olen ostanut/saanut kierrätyksestä kirjoja. Hyvässä kunnossa olevia ja minua kiinnostavia teoksia olen tuonut kotiin. Sitten olen tehnyt "ehkäisemisen, välttämisen, torjumiseksi" seuraavaa: laitan kirjan muovipussiin ja muutamaksi tunniksi pakastimeen. Miksi - epäilen, jotta jos niissä on jotain pienen pieniä tuhohyönteisten "muna" kehitysasteella olevia jälkeläisiä.
Voiko kirjastostakaan sitten lainata mitään? Nekin kirjat on voinut olla lainassa jollain, jolla on tuholaisia.
Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskuksella ilmeisesti ainakin joskus kiertää ludekoirat, mutta ei ole mitenkään yleinen käytäntö kirpputoreilla ja kierrätyskeskuksissa. Pitäisi kyllä olla tänä päivänä, koska kierrätys lisääntyy, luonnonvaroja on pakko säästää, mutta pitäisi samalla ottaa huomioon nämä tuholaiset.
En ostaisi kenkiä, kosmetiikkatuotteita, pehmustettuja/verhoiltuja huonekaluja enkä alusvaatteita. Enkä kyllä oikeastaan muitakaan vaatteita enkä kirjoja, sillä kirppikseb haju ei lähde niistä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alusvaatteita en osta kirpparilta enkä avattuja meikkejä tai pesuaineita. Kenkien kanssa käytän harkintaa, tosi harvoin kenkiä kirppikseltä ostan. Sohvan, nojatuolit ym. oon kyllä ostanut käytettynä yksityiseltä, siinähän näkee noutovaiheessa, millaisesta kodista kyse ja siisteystason. Kyllä sen netti-ilmoituksestakin voi jo vähän päätellä. Jalkakylpylaitteen hankinta ei ole käynyt mielessä, mutta kyllä mielestäni senkin voi ihan normaalisti kloriitilla desinfioida
Voi tyhmyyksien tyhmyys🤣🤣🤦🏼♀️🤦🏼♀️ niin se sen hetkinen tilannehan näyttää koko totuuden. Sohva ei voi olla kiertänyt jo monessa paikassa tai koti ei ole voinut olla aikoinaan kuin kaatopaikka. Kyllä naiivia porukkaa löytyy joka lähtöön.
Minä voin vastata mitä ostaisin kirppikseltä: ehkä joku vaate joskus, avaimenperiä, tauluja, ehkä joku maljakko.
Kirppiksillä on mielestäni ihan mielenkiintoista kierrellä, mutta olen perfektionisti ja tavaroideni on oltava virheettömiä ainakin ostettaessa. Lisäksi en halua kotiini muiden pöpöjä, enkä itseeni. Joten hyvin, hyvin harvoin mitään ostan kirppikseltä.
Et varmaan ostakaan, kun et ilmeisesti voi poistua kotoasi..
No en ainakaan alusvaatteita, kenkiä, käytettyä kosmetiikkaa (jos ei hygieniariski olekaan, niin useimmiten avattuna pilaantuneet), hygieniatuotteita. Huonekaluista en ostaisi mitään ns. pehmeitä, kuten sohvaa tai patjaa. Kovat huonekalut on ok, kuten pöydät, hyllyt jne, ne on helppo puhdistaa.
Avattua kosmetiikkaa, käytettyjä alushousuja (uusia kyllä, joskus tulee vastaan sellaisia joissa laput vielä kiinni), kuukautiskuppia. Uima-asut ja rintaliivit on rajatapaus, jos ovat uudenveroisessa kunnossa niin voisin ostaa. Kenkiä ostan kyllä, en mitään nuhjuisia ja reikäisiä tietenkään, mutta hyväkuntoisia. Melkein kaikki mun kengät on kirppareilta.
Olen ostanut potan. Samalla lailla se lapsi käy yleisissä vessoissakin potalla/pytyllä. Mitä jos kaikki heittäisivät potan roskiin? Todella pahaa ympäristön kuormitusta.
Vierailija kirjoitti:
ET oli mukava hahmo siinä elokuvassa. Ei mitään hajua mitä se ostaisi tai ei.
Mä olin vastaamassa, että puhelimen. Tän pysyykin näköjään ymmärtämään jotenkin toisellakin tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Kouluista pelastetut tavarat, pulpetit ym. En halua sisäilmaa pilaavia mikrobeja kotiini.
Pulpetissako ne vaanii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alusvaatteita en osta kirpparilta enkä avattuja meikkejä tai pesuaineita. Kenkien kanssa käytän harkintaa, tosi harvoin kenkiä kirppikseltä ostan. Sohvan, nojatuolit ym. oon kyllä ostanut käytettynä yksityiseltä, siinähän näkee noutovaiheessa, millaisesta kodista kyse ja siisteystason. Kyllä sen netti-ilmoituksestakin voi jo vähän päätellä. Jalkakylpylaitteen hankinta ei ole käynyt mielessä, mutta kyllä mielestäni senkin voi ihan normaalisti kloriitilla desinfioida
Voi tyhmyyksien tyhmyys🤣🤣🤦🏼♀️🤦🏼♀️ niin se sen hetkinen tilannehan näyttää koko totuuden. Sohva ei voi olla kiertänyt jo monessa paikassa tai koti ei ole voinut olla aikoinaan kuin kaatopaikka. Kyllä naiivia porukkaa löytyy joka lähtöön.
Minä voin vastata mitä ostaisin kirppikseltä: ehkä joku vaate joskus, avaimenperiä, tauluja, ehkä joku maljakko.
Kirppiksillä on mielestäni ihan mielenkiintoista kierrellä, mutta olen perfektionisti ja tavaroideni on oltava virheettömiä ainakin ostettaessa. Lisäksi en halua kotiini muiden pöpöjä, enkä itseeni. Joten hyvin, hyvin harvoin mitään ostan kirppikseltä.
Et varmaan ostakaan, kun et ilmeisesti voi poistua kotoasi..
Kotoa poistuminen käy helposti. Avaan vain oven ja lähden.
Kenkiä (en voi käyttää tavallisia), alus- ja uimavaatteita, hygieniatarvikkeita.
Sänkyä, patjaa, sohvaa en ostaisi. En myöskään kuluneita posliini- tai lasi astioita, enkä teflon pannuja.
Ostan kyllä lakanoita, joululiinoja, lamppuja, lasten rattaita, pieniä käyttöesineitä, kauniita maljakoita, kuminauhaa, verhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekovaginaa.
Ostaisitko aidon?
Liian kallis. Vie mennessään erossa talon ja auton
Monet sanovat, etteivät ostaisi alusvaatteita. Pikkuhousut käyvät silti hyvin kaupaksi, kunhan niitä ei ole pesty
Vierailija kirjoitti:
Monet sanovat, etteivät ostaisi alusvaatteita. Pikkuhousut käyvät silti hyvin kaupaksi, kunhan niitä ei ole pesty
Näille käytetyille pikkuhousuille on toki aina omat ostajansa ..
Mutta kyllä käyttämättömiä alushousuja kirpputorillakin menee. Itse tyhjensin kerran erästä kuolinpesää ja siellä oli isoja käyttämättömiä alushousuja vielä paketissa. Ajattelin, että eivät varmaan mene kirpputorilla, mutta päätin silti kokeilla. Menivät heti eurolla kappale.
Toki, onhan käyttämättömät alushousut eurolla paljon edullisemmat, kuin kaupasta ostetut. Olivat vielä avaamattomassa paketissa eli varmasti puhtaat. Tai ainakin toivon niin, koska en itse avannut ja tarkastanut ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään ostaisi jalkakylpylaitetta, en myöskään puoliksi käytettyjä kosmetiikkapulloja, alusvaatteita tai uima-asuja.
Enää en ostaisi kirpparilta sohvaa. Ostin kerran uuteen ihan tyhjään asuntooni tikkurilasta Patinasta vuodesohvan ja oletin tehneeni oikein hyvän kaupan, sain vielä kivalta sinitukkaiselta myyjältä puhuttua kuljetuksen maksutta parin kilsan päähän.
Pian sohvasta paljastui ötököitä ja kuoriaisia, joiden takia koko asunto meni puhdistukseen ja sohva kaatopaikalle. Paikalla käynyt tuholaistorjuja kertoi kirpparilta levinneen ötököitä muuallekin huonekaluissa ja sisustustekstiileissä.
Kerrostalossa ei auta, jos et itse osta, mutta naapuri ostaa, sosiaaliturvaa ollaan taas leikkaamassa, itse ostan kirpputorilta.
Taloyhtiö maksaa myrkytyksen, työttömän tilillä ei ole rahaa eikä kirpputori ostoksia ole kielletty laissa.
Oman kokemuksen mukaan taloyhtiö ei maksa mitään myrkytyksiä ellei ole todisteita siitä, että niitä öttiäisiä on koko talossa/useammassa asunossa. Jos kukaan muu ei ole ilmoittanut ongelmasta isännöitsijälle (ja olen kuullut, että moni ei ilmoita vaan muuttaa kiireesti pois) niin olet omillasi.
Toisaalta luomuvaginoita ei käytännössä ole tarjolla kuin käytettyinä. Tekomallin voi jopa pestä vahvemmilla aineilla kuin luonnon version.