Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tavaraa ET ostaisi käytettynä kirpparilta?

Blaa
22.08.2021 |

Eli otsikossa kysymys, tietysti näitä on vaikka mitä, mutta itse en ostaisi jalkakylpylaitetta. Oksettaa ajatuskin tarttuvasta kynsisienestä tai silsasta.

Kommentit (494)

Vierailija
201/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villavaatetta en ostaisi kuoriaisten takia enkä muutenkaan mitään tekstiilä, jota ei voi pestä väh. 60 asteessa. Kiva kantaa turkkareiden munia kotiin, olkaa varovaisia!

Olen löytänyt kirppareilta parikin laadukasta villakangastakkia ja vienyt ne heti kotiin tuodessa suoraan kuumaan saunaan muutamaksi tunniksi. Jos vaan oma sauna löytyy niin suosittelen.

Vierailija
202/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sanovat, etteivät ostaisi alusvaatteita. Pikkuhousut käyvät silti hyvin kaupaksi, kunhan niitä ei ole pesty

Näille käytetyille pikkuhousuille on toki aina omat ostajansa ..

Mutta kyllä käyttämättömiä alushousuja kirpputorillakin menee. Itse tyhjensin kerran erästä kuolinpesää ja siellä oli isoja käyttämättömiä alushousuja vielä paketissa. Ajattelin, että eivät varmaan mene kirpputorilla, mutta päätin silti kokeilla. Menivät heti eurolla kappale.

Toki, onhan käyttämättömät alushousut eurolla paljon edullisemmat, kuin kaupasta ostetut. Olivat vielä avaamattomassa paketissa eli varmasti puhtaat. Tai ainakin toivon niin, koska en itse avannut ja tarkastanut ..

Kyllä käytetyt puhtaat alushousut menevät kaupaksi. Kuten myös käytetyt villasukat, vaikka en uskonut niiden kellekään kelpaavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin sohva. Vein sen kellariin ja laitoin talouspaperia päälle.

Viikon aikana ei tapahtunut mitään, sitten toin sisälle

Vierailija
204/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä ollut hieman liian epäluuloinen, kun olen ostanut/saanut kierrätyksestä kirjoja. Hyvässä kunnossa olevia ja minua kiinnostavia teoksia olen tuonut kotiin. Sitten olen tehnyt  "ehkäisemisen, välttämisen, torjumiseksi" seuraavaa: laitan kirjan  muovipussiin ja muutamaksi tunniksi pakastimeen. Miksi - epäilen, jotta jos niissä on jotain pienen pieniä tuhohyönteisten "muna" kehitysasteella olevia jälkeläisiä.

Muutamasta tunnista ei kyllä valitettavasti ole paljon hyötyä. Muistaakseni turkiskuoriaisten munat vaativat ainakin parin viikon pakastamista vähintään jossain -20 asteessa. Enkä sitten tiedä läpäiseekö se kylmyys kokonaisen kirjan kaikki sivut ja välit kunnolla. Sauna tai uuni voisivat olla tehokkaampia.

Vierailija
205/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ostan kaiken uutena. Vaimo tosin oli jo hieman käytetty mutta se on poikkeus. Sekä joku klassikkoauto. Mutta muuten ostan vain uutta.

Vierailija
206/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomeja.

Vierailija
207/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukonetta en ostaisi kun luin joskus keskustelut, mitä kaikkea ihmiset pesee siellä, muuta kuin astioita... 🤮

Vierailija
208/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpäs seuraavan kerran kun joudutte sairaalaan että kenenkä alla se alusastia on ollut edellisen kerran tai kenen suussa se nokkamuki tai kuumemittari(joka on voinut olla myös takapuolessa)...

Eli sanomani on että kaikki minkä voi pestä voi ostaa kirpputorilta.

Vierailija
209/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään käytettynä kirpputorilta. Ostan kaiken uutena ja käytän loppuun.  En tee heräteostoksia enkä seuraa muotia. Ostan tarpeeseen, uutena.

En ikinä ostaisi sohvaa tai patjaa mahdollisten luteiden takia. Jotkut ihmiset ovat joutuneet heittämään pois käytännössä koko irtaimistonsa lude-infestaation takia.

Vierailija
210/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään ylihinnoiteltua, vaikka kyseessä olisi tuote minkä haluaisin. Käytettyä kosmetiikkaa, käytettyjä alusvaatteita, mitään nukkaantunutta tai rikkinäistä vaatetta. Paikallisella kirppiksellä myydään ilmeisesti löytötavaraa uimahallista, juomapulloja, uikkareita ja pyyhkeitä, niitä en ostaisi..

Vierailija
211/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä ollut hieman liian epäluuloinen, kun olen ostanut/saanut kierrätyksestä kirjoja. Hyvässä kunnossa olevia ja minua kiinnostavia teoksia olen tuonut kotiin. Sitten olen tehnyt  "ehkäisemisen, välttämisen, torjumiseksi" seuraavaa: laitan kirjan  muovipussiin ja muutamaksi tunniksi pakastimeen. Miksi - epäilen, jotta jos niissä on jotain pienen pieniä tuhohyönteisten "muna" kehitysasteella olevia jälkeläisiä.

Muutamasta tunnista ei kyllä valitettavasti ole paljon hyötyä. Muistaakseni turkiskuoriaisten munat vaativat ainakin parin viikon pakastamista vähintään jossain -20 asteessa. Enkä sitten tiedä läpäiseekö se kylmyys kokonaisen kirjan kaikki sivut ja välit kunnolla. Sauna tai uuni voisivat olla tehokkaampia.

Ihan kaikki eivät kuole. Pahimmat, eli ainakin luteet kuolevat jo muutamassa tunnissa.

Kyllä kylmä läpäisee koko kirjan. Sillä tavalla termodynamiikka toimii. Ajan kanssa keskenään erilämpöiset objektit päätyvät kaikki samaan lämpötilaan. Muutama tunti riittää kyllä tasapainotilan saavuttamiseen.

Lämmittäminen tehoaa myös hyvin ainakin luteisiin. Muistaakseni +55 astetta on minimi mikä tarvitaan. Enempi parempi. Saunottamisessa on kuitenkin se ongelma, että jos esineessä on munien lisäksi liikkumiskykyisiä yksilöjä, ne saattavat ryömiä ulos esineestä ja tiputtautua saunan lattialle, koska siellä on viileämpää. Ja sieltä ne voivat sitten ryömiä muualle asuntoon.

Vierailija
212/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sanovat, etteivät ostaisi alusvaatteita. Pikkuhousut käyvät silti hyvin kaupaksi, kunhan niitä ei ole pesty

Näille käytetyille pikkuhousuille on toki aina omat ostajansa ..

Mutta kyllä käyttämättömiä alushousuja kirpputorillakin menee. Itse tyhjensin kerran erästä kuolinpesää ja siellä oli isoja käyttämättömiä alushousuja vielä paketissa. Ajattelin, että eivät varmaan mene kirpputorilla, mutta päätin silti kokeilla. Menivät heti eurolla kappale.

Toki, onhan käyttämättömät alushousut eurolla paljon edullisemmat, kuin kaupasta ostetut. Olivat vielä avaamattomassa paketissa eli varmasti puhtaat. Tai ainakin toivon niin, koska en itse avannut ja tarkastanut ..

Kyllä käytetyt puhtaat alushousut menevät kaupaksi. Kuten myös käytetyt villasukat, vaikka en uskonut niiden kellekään kelpaavan.

Yllättävää, että pikkarit ja rintaliivit tekevät kauppaansa. Olen myynyt monet kerrat. Ne ovat yleensä olleet uudenveroisia, eli jääneet käyttämättä jostain syystä.

Vierailija
213/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Vain nolot ihmiset ostavat käytettyjä tavaroita kirpputorilta.

Vierailija
214/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää mitään, kun kaupasta saa samaan hintaan.

Vierailija
215/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET ei ostaisi käytettyä kuurakettia kirpparilta. Sen täytyy päästä onnistuneesti takaisin avaruuteen!

Vierailija
216/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain lehdessä oli juttu, ettei pelastusliivejä pitäisi ostaa käytettynä. Minä en kyllä tajua miksi. Itse ainakin olen myynyt ja ostanut paritkin käytetyt pelastusliivit. Miten ne voi pilata?

Itselläni on äitini entiset, 30 vuotta vanhat veneilyliivit käytössä, hyvin kelluttaa vielä, testattu on. Toki näiden käyttö- ja säilytystavat on tiedossa.

Vakuutuksen vuoksi pitää esimerkiksi polkupyöräkypärän, jääkiekko/luistelukypärän, kaulan viiltosuojaa ja varmaan myös pelastusliivienkin olla tarpeeksi uusia. Ainakin kypärissä on se ongelma, ettei voi tietää kuinka monta kertaa ne ovat osuneet jäähän ja ajan myötä kypärienkin muovi haurastuu. Sen vuoksi ei ikinä kannata ostaa edellisen vuoden kypärää urheilukaupan alekorista. Kypärän sisällä tulee olla valmistusaikaleima.

Pelastusliivejä ei voi varsinaisesti iskeä vedessä mihinkään mutta ehto voi olla varovaisuusperiaatteen mukaan tehty. Kannattaa lukea oman vakuutuksen pienellä painettiin präntti huolella.

Joka tapauksessa omalla ja lapsen päällä lienee jokin arvo? Pari kymppiä maksavaa kaulan viiltosuojaa oletetaan periaatteessa sen koulun luisteluvuorolla luistimen terästä kaulaan saaneen ja menehtyneen alakoululaisen tapauksen vuoksi.

Ei osunut kaulaan vaan solisvaltimoon

Vierailija
217/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista mitä en ostais on varmaan loppujen lopuksi aika vähän... En keksi muuta kuin alushousut ja käytetyt kosmetiikkatuotteet.

Mietin vaan et kuinka vainoharhaista jengi oikein on jos ei pysty ostamaan kirpparilta edes kenkiä?? En vaan ymmärrä. Ite oon ostanut Torista ja FB:n kirppisryhmistä vähän kaikkea aterimista ja kahvinkeittimestä nojatuoliin ja lakanoihin. Myös rintsikat oon ostanut käytettynä joskus. Tietysti voi kirppiskamojen kanssa tarkkana olla, mutta joku raja tolla hysteriallakin. Tän takia me hukutaan roinaan kun maailma on täysin käyttökelpoista ja hyväkuntoista kierrätyskelpoista kamaa pullollaan.

Vierailija
218/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista mitä en ostais on varmaan loppujen lopuksi aika vähän... En keksi muuta kuin alushousut ja käytetyt kosmetiikkatuotteet.

Mietin vaan et kuinka vainoharhaista jengi oikein on jos ei pysty ostamaan kirpparilta edes kenkiä?? En vaan ymmärrä. Ite oon ostanut Torista ja FB:n kirppisryhmistä vähän kaikkea aterimista ja kahvinkeittimestä nojatuoliin ja lakanoihin. Myös rintsikat oon ostanut käytettynä joskus. Tietysti voi kirppiskamojen kanssa tarkkana olla, mutta joku raja tolla hysteriallakin. Tän takia me hukutaan roinaan kun maailma on täysin käyttökelpoista ja hyväkuntoista kierrätyskelpoista kamaa pullollaan.

Kenkiä ei voi oikein kunnolla pestä ja niissä voi olla kaikenmaailman sieniä muhimassa. Siksi en itse osta. Ostan kaikkea sellaista, minkä voi pestä kunnolla.

Vierailija
219/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjä kondomeja en ostaisi

Vierailija
220/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain lehdessä oli juttu, ettei pelastusliivejä pitäisi ostaa käytettynä. Minä en kyllä tajua miksi. Itse ainakin olen myynyt ja ostanut paritkin käytetyt pelastusliivit. Miten ne voi pilata?

Itselläni on äitini entiset, 30 vuotta vanhat veneilyliivit käytössä, hyvin kelluttaa vielä, testattu on. Toki näiden käyttö- ja säilytystavat on tiedossa.

Tässä samaa mieltä. Rispaisia pellareita joissa kellukeaine on kuoleutunut ei kannata ostaa, ei myöskään sellaisia joista osa remmeistä (kuten se inha "häntäremmi" ei kannata ostaa mutta priimakuntoiset ja uudehkot kyllä.

Samoin mökillä on 80-luvun Rukka-liivejä joissa ompeleet on tiukat ja remmit kunnossa =>käytän. Paukkuliivitkin voi ostaa, mutta niide suhteen tulee ikärajat vastaan ja ne pitää vuosittain testata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi