Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä sopivaa ihmisten kysyvän oletko ottanut rokotteen?

Vierailija
22.08.2021 |

Taas eilen eräs tuttava kysyi sattuiko mua rokotteen ottaminen ja tuliko oireita? Sanoin etten ole vielä ottanut sitä. Silmät muljahtivat sen päässä ja kyseli milloin aion ottaa. Toisinaan tulee näitä tilanteita, esimerkiksi jonkun naapurin kanssa säästä puhuen he voivat tiedustella olenko rokotetta ottanut. Miksi? Koen painetta kiirehtiä rokotukseen vain toisten mieliksi. Eivätkö nämä ole yksityisiä juttuja kuitenkin.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kysmykinen eroaa siitä, kun syksyllä kysytään ”otitko flunssarokotteen?”

Taitaa mennä kaikille foliohatuille ihon alle…

Koska ei ketään kiinnosta onko ottanut sen. Ei minulta ainakaan ole koskaan kysytty siitä. 

Vierailija
102/111 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun ei ihmiset saa rauhassa odottaa ja seurata tätä "ihmiskoetta" ennen kuin tekee oman päätöksensä. Ei se korona mihinkään ole katoamassa. Ainoastaan rokotteet kehittyy koko ajan. Sen ehtii hyvin ottamaan myöhemminkin jos haluaa. En itse usko mihinkään salaliittoteorioihin, en ole niitä asioita edes lukenut enkä seurannut vaan mulla on aina tämä sama periaate kaikkien lääkkeidenkin kanssa. Ainoastaan yhden kerran suostuin kokeilemaan uutta lääkettä, joka oli vasta tullut markkinoille eikä siitä vielä tiedetty paljoa. Ja sitäkin kadun. Testailkoot he jotka haluavat olla koekaniineina, heitä kun tuntuu piisaavan yllin kyllin, mutta ei ihan jokaista voida siihen pakottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kysellä. En ole tekemisissä kuin älykkäiden ja kouluttautuneiden kanssa ja he ovat rokotteen ottaneet.

En ole ottanut rokotetta, enkä ole sitä vielä pitkään aikaan ottamassa. Jonakin päivänä ehkä, kunhan sitä on tutkittu enemmän ja pitkäaikaisvaikutukset on paremmin tiedossa.

Olen yliopiston käynyt ja äo on yli 135

Eikö äo ole irrelevanttia tietoa tässä yhteydessä - omani on 154 -  tarkoittaako se, että olemme keskustelussa samalla tasolla vai mitä? Jokaisella on asiasta oma mielipiteensä enkä usko äo:n vaikuttavan asiaan -itse olen ottanut rokotteen ja  yliopistokin on käyty.

Vierailija
104/111 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy kenenkään rokotestatusta suoraan, mutta en myöskään ole vapaa-ajalla halukas tapaamaan rokottamattomia sisätiloissa ilman maskeja. Toimin siis niin, että oletan ihmisten olevan mahdollisesti rokottamattomia, ja sovin tapaamiset vain ulkotiloihin, jos rokoteasia ei ole kysymättä tullut puheeksi. Voin itse yrittää nostaa sitä esiin esim. kertomalla omasta rokotuksestani, tai toispaikkakuntalaiselta kysyä että miten heilläpäin rokotusasiat etenee, mutta en kysy suoraan että oletko sinä ottanut koronarokotteen. Jos tulee esiin että rokotukset on kunnossa, sitten voidaan kyläillä normaalisti. En laita välejä poikki keneenkään rokottamattomuuden takia, jos asiaan ei liity hirveää möyhkäämistä rokotteita vastaan. Tällaista ei ole toistaiseksi tapahtunut. Jos kaveri kovasti alkaa paasata sellaisesta asiasta josta olen itse eri mieltä, niin on ihan luonnollista että suhde rakoilee siitä, muissakin asioissa kuin koronan suhteen.

Vierailija
106/111 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://rapsodia.fi/rokotekehittajan-varoitus-rokote-tuhoaa-immuniteett…

Niin ja en ole ottamut rokotetta. Vastaan kysyjille totuudenmukaisesti. Ei ole kukaan vielä hermostunut tai alkanut saarnaamaan.

Vierailija
107/111 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin haluan tietää että osaan karttaa rokottamatonta ihmistä. Israelilaisen tutkimuksen mukaan 2 x rokotetut saivat harvoin tartunnan mutta silloin kun saivat se tuli nimenomaan rokottamattomalta. Ei ole reilua rokottamattoman tulla tartuttelemaan rokotettua.

En tapaa tuttavia joita ei ole rokotettu, en käytä sellaisia yrittäjiä joita ei ole rokotettu esim. hieroja. Sitä on se vapaus minulle. Vapaus valita. 

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2109072

Vierailija
108/111 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on aina tietty määrä vapaamatkustajia, joiden ei tarvitse kantaa korteaan kekoon yhteiskunnan toimivuuden puolesta. Tämä sama toimivuus ja ylläpito on heille heidän mielestään kuitenkin taattava.

Vapaamatkustajia ovat myös jokaikinen työtön joka kieltäytyy työpaikasta mikä ei ole koulutuksen mukainen tai ei muuten vaan kiinnosta, jokaikinen 2. tyypin diabetespotilas, ylipainon, tupakanpolton, viinan juonnin, takia sairastuneet, epäterveellisten elintapojen takia sydän ja verisuonitautien takia hoidettavat etc etc.

Inohat varmasti näitäkin em vapaamatkustajia, ja haluaisit evätä heiltä mahdollisuudet tukiin ja hoitoon?

Nämä pitämäsi "vapaa matkustajat" eivät vahingoita muita eivätkä aiheuta hankaluuksia taloudelle, yrityksille, kulttuurille, sairaanhoidolle samalla tavalla kuin rokotevastainen denialisti joka tartuttaa vastuuttomalla käytöksellään muita ja näin pitää yllä pandemiaa ja rasittaa terveydenhuoltoa vieden hoidon sellaisilta sairailta jotka ilman omaa syytään ovat sairaina.

Vierailija
109/111 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin ok. Millainen lammas ei muka ole okei sen kanssa, ettei ota rokotetta? Etkö koe ap sitä tilaisuutena valistaa kysyjää? Jos hän siis otti rokotteen?

Itse otin rokotteen ja pidän rokotekriittisiä mammanpoikina ja -tyttöinä eli siis pelkureina. Sellainenhan sinäkin 🐏 (=pässi) olet.

Vierailija
110/111 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tungetteleva tuo kysymys kyllä on. En sitten tiedä, että kuljenko minä poikkeuksellisen sivistyneissä piireissä, mutta multa ei ole kukaan kysynyt rokotteesta yhtään mitään, paitsi tietysti perheenjäsenten kanssa asiasta on jonkun verran juteltu. Mutta ei ole sukulaiset, työkaverit, tuttavat, naapurit yms. kertaakaan mitään kyselleet.

Vierailija
111/111 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallistahan tuo on, että ihmiset rupattelun joukossa moisia kyselee. Eivät tule ajatelleeksi, että todella henkilökohtainen juttu, eikä se kenellekään kuulu.

Mä olen aina vastannut, että en mä ihan näin henkilökohtaisia juttuja taksikuskille yms. ajatellut kertoa. Osalla naama venähtää, mutta siinähän venähtää.

Mä olen rokotukset ottanut, mutta en mä niistä silti halua jutella tai määritellä sen mukaan itseäni. En mä puhu mun ovislimoistakaan tuntemattomien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme