Onko teistä sopivaa ihmisten kysyvän oletko ottanut rokotteen?
Taas eilen eräs tuttava kysyi sattuiko mua rokotteen ottaminen ja tuliko oireita? Sanoin etten ole vielä ottanut sitä. Silmät muljahtivat sen päässä ja kyseli milloin aion ottaa. Toisinaan tulee näitä tilanteita, esimerkiksi jonkun naapurin kanssa säästä puhuen he voivat tiedustella olenko rokotetta ottanut. Miksi? Koen painetta kiirehtiä rokotukseen vain toisten mieliksi. Eivätkö nämä ole yksityisiä juttuja kuitenkin.
Kommentit (111)
Itse kun olen rokotteen ottanut, en ole kokenut kyselyjä tietenkään ärsyttäviksi. Olen myös jotenkin luullut, että antivaxxerit aina mielellään kertoisivat, miksi epäilevät rokotuksen turvallisuutta. Mutta pitää varmaan alkaa olla varovaisempi ja harkita, viitsiikö rokotuksista kysellä. Itse olen lähinnä sillä ajatuksella kysellyt, että tuliko paljon oireita. En syrji rokottamattomia koska en henk. koht. pelkää koronaa eikä lähipiirissä ole riskiryhmäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on aina tietty määrä vapaamatkustajia, joiden ei tarvitse kantaa korteaan kekoon yhteiskunnan toimivuuden puolesta. Tämä sama toimivuus ja ylläpito on heille heidän mielestään kuitenkin taattava.
Vapaamatkustajia ovat myös jokaikinen työtön joka kieltäytyy työpaikasta mikä ei ole koulutuksen mukainen tai ei muuten vaan kiinnosta, jokaikinen 2. tyypin diabetespotilas, ylipainon, tupakanpolton, viinan juonnin, takia sairastuneet, epäterveellisten elintapojen takia sydän ja verisuonitautien takia hoidettavat etc etc.
Inohat varmasti näitäkin em vapaamatkustajia, ja haluaisit evätä heiltä mahdollisuudet tukiin ja hoitoon?
Vapaamatkustajia on myös kaikki jotka elävät enemmän kuin 1 hengen taloudessa. Tässä tilanteessa sosiaalinen eristäytyminen on kaikkein tehokkain keino rajoittaa taudin leviämistä.
Moni voi kysyä siksi,että tietää,onko kyseisen henkilön kanssa seurustelu turvallista vai pitäisikö pysyä kauempana,ettei mahdollisesti tartuta tälle tautia,jos vaikka sattuu olemaan oireeton taudinkantaja.
Käskekää niitä kyselijöitä lukea tämä Ylen uutinen 6.4.2020, mitä mediassa paljon käyteyt asiantuntijat näistä mRNA-rokotteista sanoivat.
https://yle.fi/uutiset/3-11290069
THL:n Nohynek
– Kun koe-eläin, joka ei ollut ennen kohdannut virusta, rokotettiin ja rokotuksen jälkeen kohtasi luonnon viruksen, se saikin vaikeamman taudin. Näitä asioita pitää sulkea eläinmallien kanssa paljon pois, ettemme rokottamisella pahenna tilannetta saamalla aikaan vakavampia tautimuotoja, Nohynek sanoo.
- riskinä on että immuniteettia ei saada, tai immuniteetti tai puolustuskyky heikkenee, jolloin saadessaan minkä tahansa taudin, mRNA-rokotteen seurauksena voi saada vaikeamman taudin. Mistä syntyi delta-muunnos?
Rokotuskeskuksen johtaja Rämet taas sanoo samassa Ylen artikkelissa, että teknologia on vielä tuore ja meiltä puuttuu näyttö, että sillä pystyttäisiin saamaan suojaavaa immuniteettia mihinkään tautiin, Rämet toteaa.
- ei ole siis ollut mitään näyttöä, että mRNA-rokotteilla saataisiin suojaavaa immuniteettia MIHINKÄÄN tautiin. Olemme siis keskellä rokotekokeilua tällä hetkellä.
Rämet kehitti tuohon aikaan omaa uudenlaista rokotetta, mihin se on unohtunut? Aiheesta myös tässä Ylen artikkelissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saahan sitä kysyä ja vastaan rehellisesti. Mutta sittenhän sitä kuitenkin loukkaannutaan "väärästä" vastauksestani. Miksi pitää kysyä kysymyksiä joiden vastaus ei välttämättä miellytä?
Harva olettaa, että täysijärkisenä pitämänsä tuttava osoittautuu follariksi. Kysyjät olettavat vastauksen olevan myönteinen ja sitä seuraavan vain kokemuskertomuksen. Kieltävä vastaus vie pohjan tuttavuudelta, tyyliin "tuohan onkin ihan sekopää, ei olisi uskonut, missähän muussa asiassa se sekoilee".
Jos jonkun toisen henkilön rokottamattomuus vie mielestäsi pohjan tuttavuudelta/ystävyydeltä, niin se kertoo vain sinusta. Tuollaisen kanssa ei kukaan haluakaan olla tuttava, joten hyvä, että tuot asenteesi ilmi.
En ole ainoa, joka näin tekee. Tuttavapiirissä tuntuu olevan hyvin yleistä. Jotenkin rokottamattomuus osoittaa ihmisen arvostelukyvyn niin heikoksi, että se vie pohjan kaikelta yhteydenpidolta. Näitä sitten kummeksutaan selän takana, kahvitauoilla yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saahan sitä kysyä ja vastaan rehellisesti. Mutta sittenhän sitä kuitenkin loukkaannutaan "väärästä" vastauksestani. Miksi pitää kysyä kysymyksiä joiden vastaus ei välttämättä miellytä?
Harva olettaa, että täysijärkisenä pitämänsä tuttava osoittautuu follariksi. Kysyjät olettavat vastauksen olevan myönteinen ja sitä seuraavan vain kokemuskertomuksen. Kieltävä vastaus vie pohjan tuttavuudelta, tyyliin "tuohan onkin ihan sekopää, ei olisi uskonut, missähän muussa asiassa se sekoilee".
Juurikin tätä asennetta tarkoitan. Monesti sen olen päässyt todistamaan. Eräskin tyyppi, joka on normaalisti tunnettu "my body my choice" -tyylisestä ajatusmaailmastansa piti minulle saarnan kuinka rokote on pakko ottaa ja yksilönvapaus on toissijainen seikka koronan vastaisessa taistelussa.
Minulla ei ole mitään rokotettuja vastaan enkä oikein jaksa uskoa rokotetta koskeviin salaliittohöpinöihin. Mutta monen rokotetun mielestä ei ole kuin kaksi ihmistyyppiä. Rokotteen ottavat ja salaliittohörhöt. Monilla tarve kahtiajakoon on hämmästyttävän kova. Milloin tämä maailma muuttui tällaiseksi?
No jos uskoo nanobotteihin, sirutuksiin, avaruusliskoihin jne. niin silloin luonnehtisin hörhöksi. Kyseiset asiat ovat rokotepelkoisen uskonnon virallisia dogmeja. Vaikka joku niitä hämäykseksi yrittää kiistää, niin valitettavasti totuus on tämä.
Tai sitten he vaan ottavat vaarin siitä tieodosta että Fimealla on jonossa käsittelyä odottamassa 8000 vakavaa rokotteen haittavaikutusilmotusta ja vapaissa medioissa Suomen 3,9 miljoonaa koronarokotteen tutkijaa pääsevät esteittä kertomaan huonoista kokemuksistaan
Kuume on vakava haittavaikutus
Mistä alkaen ? Jos ihmisellä on kuumetta päivän tai pari,ei yleensä lähdetä lääkääriin.
Vierailija kirjoitti:
Käskekää niitä kyselijöitä lukea tämä Ylen uutinen 6.4.2020, mitä mediassa paljon käyteyt asiantuntijat näistä mRNA-rokotteista sanoivat.
https://yle.fi/uutiset/3-11290069
THL:n Nohynek
– Kun koe-eläin, joka ei ollut ennen kohdannut virusta, rokotettiin ja rokotuksen jälkeen kohtasi luonnon viruksen, se saikin vaikeamman taudin. Näitä asioita pitää sulkea eläinmallien kanssa paljon pois, ettemme rokottamisella pahenna tilannetta saamalla aikaan vakavampia tautimuotoja, Nohynek sanoo.
- riskinä on että immuniteettia ei saada, tai immuniteetti tai puolustuskyky heikkenee, jolloin saadessaan minkä tahansa taudin, mRNA-rokotteen seurauksena voi saada vaikeamman taudin. Mistä syntyi delta-muunnos?
Rokotuskeskuksen johtaja Rämet taas sanoo samassa Ylen artikkelissa, että teknologia on vielä tuore ja meiltä puuttuu näyttö, että sillä pystyttäisiin saamaan suojaavaa immuniteettia mihinkään tautiin, Rämet toteaa.
- ei ole siis ollut mitään näyttöä, että mRNA-rokotteilla saataisiin suojaavaa immuniteettia MIHINKÄÄN tautiin. Olemme siis keskellä rokotekokeilua tällä hetkellä.
Rämet kehitti tuohon aikaan omaa uudenlaista rokotetta, mihin se on unohtunut? Aiheesta myös tässä Ylen artikkelissa.
Enkä ole missään lukenut, että joillain eläinmalleilla olisi nyt suljettu pois tätä Nohynekin esittämää kauhuskenaariota. Mistään eläinkokeista ei ole puhuttu koko aikana, kun rokotteita on annettu ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten valitettavasti totta. Työkaverit lopetti hierojalla käynnin sen jälkeen kun tämä kertoi, ettei ota rokotetta. Samoin itse vahvistui käsitys eräästä sukulaismiehestä, että ei ole kovin viisas tyyppi. On verenpainetauti ja astma, ikää 60-vuotta. Rokotetta ei ota, kun sitä ei ole tutkittu.
Ei tajua miten paljon rokotetta on tutkittu,kun se pääsi markkinoille.
Ei ole sopivaa kysyä. Jokainen kertoo kyllä jos haluaa. Asian voi pitää ihan omana tietonakin.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa nyt vaan se rokote ettei tarvitse valehdella
En minä aio valehdella. Muta mitä ihmiset sitten kyselee, kun järkyttyvät niin kauheasti vastauksestani? Sitäpaitsi olen ollut rokotevastainen jo ennen koronaa, siis näissä flunssataudeissa, muut kyllä olen ottanut. En aikoinaan ottanut sikapiikkiäkään, niin miks ne nyt niin järkyttyy kun en tätäkään ota? Sen pitäisi olla itsestään selvää.
Kyllä minusta ihan sopivaa. Eri asia, kannattaako reagoida mitenkään erikoisesti toisen vastaukseen. Myös rokotteesta valistaminen kuuluu jokaisen oikeuksiin.
Rokottamattomuus voi kertoa piittaamattomuudesta, jostain yliherkkyydestä tai mistä vain. Ihan sopiva keskustelunaihe.
Jos ei ota rokotetta, niin miksi sitä ei kysyttäessä voi vaan sanoa suoraan? Kukin seiskööt mielipiteidensä takana rohkeasti
Totta ihmeessä se on sopivaa. Minulta on kysytty ja olen kysynyt tutuilta itsekin. En tunne ketään, joka ei olisi ottanut rokotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon kysyjälle, että on rokote otettu. En ole ottanut rokotetta.
Minäkin teen näin.
Ja minä, ja ei en tullut kipeeksi, ihan hyvä olo oli molemmista rokotteista.
Ei ole ok. Minä sain tänään kakkospiikin ja otin vain sen takia että voin matkustaa ilman testejä ja karanteeneja.
Vierailija kirjoitti:
Totta ihmeessä se on sopivaa. Minulta on kysytty ja olen kysynyt tutuilta itsekin. En tunne ketään, joka ei olisi ottanut rokotuksia.
No jaa, mä sanon ottaneeni vaikka en ole ottanut. Joku tuntemasi voi toimia samoin. Vain puolisoni tietää totuuden.
Miten kysmykinen eroaa siitä, kun syksyllä kysytään ”otitko flunssarokotteen?”
Taitaa mennä kaikille foliohatuille ihon alle…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, mä sanon ottaneeni vaikka en ole ottanut. Joku tuntemasi voi toimia samoin. Vain puolisoni tietää totuuden.
Siinäpä suoraselkäistä toimintaa. Jos vastustat rokotetta, niin mikset voi tätä avoimesti kertoa myös? Vai etkö seiso mielipiteidesi taustalla?
Vapaamatkustajia ovat myös jokaikinen työtön joka kieltäytyy työpaikasta mikä ei ole koulutuksen mukainen tai ei muuten vaan kiinnosta, jokaikinen 2. tyypin diabetespotilas, ylipainon, tupakanpolton, viinan juonnin, takia sairastuneet, epäterveellisten elintapojen takia sydän ja verisuonitautien takia hoidettavat etc etc.
Inohat varmasti näitäkin em vapaamatkustajia, ja haluaisit evätä heiltä mahdollisuudet tukiin ja hoitoon?