Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diflucan emätinvoide raskaana. Uskaltaako käyttää?

Vierailija
18.09.2014 |

Neuvolalääkäri määräsi minulle emättimen bakteeritulehdukseen tuota Diflucania. Apteekissa säikähdin siinä tuoteselosteessa olevia tietoja, voi aiheuttaa kohtuverenvuotoa, epänormaalin synnytyksen,  jne.

Menin toiselle lääkärille, joka tutki minut - neuvolalääkäri ei minua edes nähnyt vaan neuvolaterkkari soitti ja ilmoitti, että tällainen resepti on laitettu. Toinen lääkäri sanoi, että jos mulla ei ole häiritseviä oireita,  ei tarvitse lääkitä. Silloin oli valkovuotoa, mutta se ei haissut.  Hän vakuutti Diflucanin olevan sopiva hoito kuitenkin. 

Nyt viikko tuosta ja valkovuoto runsasta, haisee tympeälle ja osin kokkareista. Hoito on kai pakko aloittaa. Pelkään noita sivuoireita. :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se Diflucan on varmasti raskaana (ei ole mikään roskishaamu) niin en käyttäisi ennen kuin se on synnyttänyt.

Vierailija
2/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kai sä nyt tosissas tuollaista asiaa täältä kysy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:18"]

Jos se Diflucan on varmasti raskaana (ei ole mikään roskishaamu) niin en käyttäisi ennen kuin se on synnyttänyt.

[/quote]

Lässynlässyn. Mua oikeasti huolettaa tämä asia. Voitko painua muualle viisastelemaan? On se kiva, kun toinen pelkää vauvansa puolesta ja miettii, kumpi on pahempi,  hoito vai vaiva. Ja sitten yhdet tulee irvimään. Jos sun lapsi vaikka kaatuisi pyörällä enkä ohikulkijana auttaisi vaan irvisin vaan vieressä, niin tykkäisitkö? 

Onko ketään, joka olisi raskaana ollessaan käyttänyt tuota Diflucania?

Vierailija
4/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:21"]

No et kai sä nyt tosissas tuollaista asiaa täältä kysy.

[/quote] Kerro mulle, mistä sitten kysyn? Kysyin neuvolanhoitajalta ja hän sanoi, että kuule, en mä tiedä tästä lääkkeestä mitään, mutta jos tämä meidän Niina täällä sitä määräsi, niin voit käyttää, kyllä se tietää!

Apteekissa ne ihmetteli, miksi raskaana olevalle on tällasta määrätty.

Menin yksityislääkärille kysymään. Hän sanoi, että voit sä sitä käyttää,  mutta monilla ne emättimen bakteeritulehdukset toistuu koko raskauden ajan ja niitä on toisaalta turha lääkitä. Että ei se lääke käytännössä aiheuta sitä,  mitä tuoteselosteessa lukee. Eikä emätintulehdukset aiheuta keskenmenoja,  vaikka neuvolassa niin väitettiin.

Vierailija
5/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:23"]

[/quote]

Lässynlässyn. Mua oikeasti huolettaa tämä asia. Voitko painua muualle viisastelemaan? On se kiva, kun toinen pelkää vauvansa puolesta ja miettii, kumpi on pahempi,  hoito vai vaiva. Ja sitten yhdet tulee irvimään. Jos sun lapsi vaikka kaatuisi pyörällä enkä ohikulkijana auttaisi vaan irvisin vaan vieressä, niin tykkäisitkö? 

[/quote]

En voi, kiitos. Itsepä tuon otsikon rustasit. Kannattaisko ehkä luottaa lääkärin ohjeisiin?

Vierailija
6/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle väitettiin, että ihan yleisesti naiset käyttävät Diflucania raskausaikana. Onko sitä täällä nyt joku käyttänyt?

Vierailija
7/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:29"]

[/quote]

[/quote]

En voi, kiitos. Itsepä tuon otsikon rustasit. Kannattaisko ehkä luottaa lääkärin ohjeisiin?

[/quote] Kuule. En luota enää sokeasti lääkäreihin, varsinkaan,  jos lääkäri määrää lääkkeitä minua näkemättä edes. Minulle on kerran annettu terveyskeskuksessa diagnoosi, että aamuun mennessä olen kuollut, koska keuhkoni ei toimi. Tosiasiassa kyseessä oli munasarjakysta. Viimeksi, kun terveyskeskuslääkäri määräsi mulle lääkkeen mua näkemättä, tutkimatta, kanssani edes puhelimessa puhumatta, hän määräsi minulle penisilliiniä, vaikka olen penisilliinille allerginen ja se lukee tiedossani.

Luota siinä sitten lääkäreihin. 

Vierailija
8/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Kuule. En luota enää sokeasti lääkäreihin, varsinkaan,  jos lääkäri määrää lääkkeitä minua näkemättä edes. Minulle on kerran annettu terveyskeskuksessa diagnoosi, että aamuun mennessä olen kuollut, koska keuhkoni ei toimi. Tosiasiassa kyseessä oli munasarjakysta. Viimeksi, kun terveyskeskuslääkäri määräsi mulle lääkkeen mua näkemättä, tutkimatta, kanssani edes puhelimessa puhumatta, hän määräsi minulle penisilliiniä, vaikka olen penisilliinille allerginen ja se lukee tiedossani.

[/quote]

Luota sinä sitten anonyymiin av-mammaan. Itse jo totesit, että toinen lääkäri oli sitä mieltä, ettet tarvitse lääkettä. Miksi sitten ostit sen alkuunkaan?

Vierailija
9/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällähän on taas mukavia ihmisiä liikkeellä. Mikä tuo Diflucan-voide on? En ole kuullutkaan :O Millä viikoilla olet? Emätintulehdus voi kyllä kohtuun levitessään aiheuttaa keskenmenon. Sinuna siis hoitaisin. Mutta ehkä soittaisin muualle ja pyytäisin vaihtamaan sen esim Dalacin-voiteeseen tai Flagyl Comp-puikkoihin. Flagyl Compit ovat ehkä tehokkaampia.

Vierailija
10/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:40"]

No täällähän on taas mukavia ihmisiä liikkeellä. Mikä tuo Diflucan-voide on? En ole kuullutkaan :O Millä viikoilla olet? Emätintulehdus voi kyllä kohtuun levitessään aiheuttaa keskenmenon. Sinuna siis hoitaisin. Mutta ehkä soittaisin muualle ja pyytäisin vaihtamaan sen esim Dalacin-voiteeseen tai Flagyl Comp-puikkoihin. Flagyl Compit ovat ehkä tehokkaampia.

[/quote]

Ei kun anteeksi, se olikin tuo Dalacin. En ostanut lääkettä vielä, koska pelästyin tuoteselostetta apteekissa.

Mulla on kerran raskausaikana ollut tuota Flagyliä. Siksi menin sinne yksityiselle,  että jos saisin siitä reseptin. Hän sanoi, että Dalacin on monikirjoisempi ja tehoaa paremmin.  Hän väitti myös, että on ei emätintulehdukset mitään keskenmenoja aiheuta.

Vierailija
11/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:40"]

[/quote]

Ei kun anteeksi, se olikin tuo Dalacin. En ostanut lääkettä vielä, koska pelästyin tuoteselostetta apteekissa.

Mulla on kerran raskausaikana ollut tuota Flagyliä. Siksi menin sinne yksityiselle,  että jos saisin siitä reseptin. Hän sanoi, että Dalacin on monikirjoisempi ja tehoaa paremmin.  Hän väitti myös, että on ei emätintulehdukset mitään keskenmenoja aiheuta.

[/quote]

Kyllä voit käyttää Dalacinia. Mullakin on parissa raskaudessa ollut tulehduksia ja Dalacinia olen käyttänyt. Se vaikuttaa kuitenkin vaan paikallisesti. Siitä tulee mulle ainakin ihan mieletön hiiva heti.. Laita se asetin vaan n. 2cm syvyyteen. Itse pelkään emätintulehduksia juurikin keskenmenon takia :( #10

Vierailija
12/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, no, käyn hakemassa sen kuurin ja aloitan tänään. Onpa kiva, että ensin lääkitään bakteeritulehdusta ja sitten vissiin hiivaa heti perään. :(

Jotenkin kurjaa, kun noilta lääkäreiltä saa noin ristiriitaisia tietoja. Soitin asiasta äsken teratologiseen tietopalveluun, he sanoi, että voi käyttää ja hoitamaton bakteeritulehdus pahempi kuin lääke. Miksi sitten lääkäri sanoo, että ei ne tulehdukset mitään keskenmenoja aiheuta? Väitti olevansa itsekin neuvolalääkäri julkisella puolella.

Vierailija
13/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Luota sinä sitten anonyymiin av-mammaan. Itse jo totesit, että toinen lääkäri oli sitä mieltä, ettet tarvitse lääkettä. Miksi sitten ostit sen alkuunkaan?

[/quote]

Hain käyttäjien kokemuksia oman päätöksen tueksi. En ostanut lääkettä vielä. Keneen luottaa, kun yksi lääkäri sanoo yhtä,  toinen toista.

Vierailija
14/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flagyl Comp on siinä mielessä parempi, että siinä on myös hiivaan lääke samalla. Mutta kannattaa ehkä varuiksi käydä ostamassa hiivalääke. Esim. Daktacort voide on hyvä, joka heti hillitsee kutinaa, jos se nyt sattuu sinullekin iskemään.

Teratologisessa tietopalvelussa oli ihan oikeassa. Ehkä neuvolalääkäri ei tahdo pelotella, tai hänellä ei ole tietoa. Hiiva ei haittaa raskaudelle tee mutta kyllä tulehdus tekee, jos se kauan alapäässä muhii ja leviää.

Vierailija
15/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olisin halunnut sen Flagylkuurin, mutten saanut. Dalacin kuulemma tehoaa useampaan bakteeriin kuin Flagyl. 

Vierailija
16/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivaa voi ennaltaehkäistä ruokavaliolla ja emättimen kosteudesta huolehtimalla. Mulla oli jatkuvasti raskaanaollessa hiivaa ja tulehdusta vuorotellen, kunnes aloin voitelemaan emättimen Ceridal-öljyllä. Kuiva limakalvo on kai otollinen kasvualusta bakteereille.
Niin että hoida nyt se mahdollinen tulehdus pois ja ala sitten käyttämään öljyä niin et joudu kierteeseen :)
Mulle muuten sanoi neuvolalääkäri että tulehduksen erottaa hiivasta hajun perusteella. Hiiva ei haise, tulehdus kyllä. Eikun nuuskimaan!

Vierailija
17/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dalacin on anaerobisten bakteerien aiheuttamiin infektioihin ja Flagyl Comp on antibiootti, jota käytetään bakteeritulehdusten sekä trikomonaksen, giardian tai amebojen aiheuttamien sairauksien hoitoon

Vierailija
18/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ollut paikat mitenkään kuivat. Mutta harkitsen tuota öljyä.

Vierailija
19/19 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:15"]

Dalacin on anaerobisten bakteerien aiheuttamiin infektioihin ja Flagyl Comp on antibiootti, jota käytetään bakteeritulehdusten sekä trikomonaksen, giardian tai amebojen aiheuttamien sairauksien hoitoon

[/quote]

No mulla todettiin epäspesifi emätintulehdus. Kait tuo Dalacin on siihen ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi