Viikonloppu juopotelu ja miten siitä pääsee eroon
Sunnuntai 7:14 morkkis puskee taas päälle. Viiimeset 6 vuotta tullut juopoteltua viikonloppuisin ja loppua ei näy. Kesälomien jälkeen olin 2 viikonloppua selvinpäin. Pisin aika viimeisen 6 vuoden aikana. Taas homma lähtenyt käsistä ja huomenna on tuskaa mennä töihin. Ainoa hoito alkoholismiin on ollu v.loppuisin töissä käynti. Jos menen v.loppuna töihin en ota tippaakaan. Viikolla en ota tippaakaan. Mutta työnantaja ei suostu maksamaan edes kta palkkaa v.lopulta eli taas tuli juopoteltua perjantai ja lauantai ja nyt sunnuntaina korjataan. Samaa paskaa eri viikonloppu. Itse attelen että en välttämättä ole alkoholisti kun kuitenkin ma-pe hoidan työt kunialla, sitten PE töitten jälkeen alkaa armoton imutus.
Viikonloppuisin töistä lähtiessäni olen joutunut ajamaan liikenneympyrän läpi useita kertoja ajatuksella suoraan pääsee kotiin ja oikealle pääsee kaljakauppaan. Kaljakauppa voittaa useimmiten. Ei sitä turhaan kutsuta kuningas alkoholiksisi.
Eli jos on paskasäkki kuten minä niin mistä vitusta on muut saannut selkärankaa lopettaa v.loppu juopottelu?
Älkää sanoko jeesus tai urheilu. Otan mieluummin kaksimetrisen dildon perseeseen kuin alan jeesustelemaan tai himourheilemaan.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin lapsiasi 😔Olisko parempi erota ja juopottelet sitten ihan itseksesi, niin lasten ei tarttis katsella tollasta?
Niin, sinähän se olet tavan Jeesus.
Totta hän puhuu, vaikka et sitä halua kuulla. T. Alkoholistin lapsi ja alkoholisti itsekin
Mieti mihin käytät alkoholia: rentoutumiseen, stressistä pääsemiseen jne. Yritä keksiä mitä muuta voisit tehdä viikonloppuisin alkoholin sijaan saavuttaaksesi rentoutumisen tai viihtymisen olotilan. Se pitää olla valmiina jo ennen sitä liikenneympyrää, eli olet menossa kotiin, koska esim. haet sieltä harrastusvälineen ja vaatteet. Tai otat työpaikalle vaihtovaatteet ja lähdet suoraan tekemään jotain kivaa, joka ei liity alkoholiin. Sinulla siis pitää olla joku muu positiivinen vaihtoehto, jonka teet alkoholin nauttimisen sijasta.
Jos alkoholia ei pysty vastustamaan toistuvasti, niin se viittaa alkuvaiheen alkoholismiin. Työssäkäyväkin voi sairastaa alkoholismia.
Toimittaja Johanna Pohjola on kirjoittanut lääkäri-isänsä alkoholismista, joka kävi jotenkuten töissä alkoholistina. Kirjassa on alkoholistien kertomuksia ja hastatteluja siitä miten heidän alkoholisminsa alkoi. Heitä on haastateltu hoitojaksoilla, osa heistä pystyy lopettamaan juomisen, ainakin muutaman relapsin jälkeen.
kirja: Johanna Pohjola: Isä pullossa
kirjailijan haastattelu
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/c3c5412d-7d32-4ebf-8786-e35e2acf5341
Tuossa olikin joku jo kertonut kuinka sairastui haimatulehdukseen. Tulehdus voi tulla koska vaan ja vie helposti hengen. Kannattaa hakea apua koska alkoholi näyttää hallitsevan elämääsi. Yleinen harhaluulo on juurikin tuo että uskotellaan itselleen, että ei tässä mitään ongelmaa ole koska juon vain viikonloppuisin. Ja sitten juodaankin kaksin käsin koko viikon edestä. Kirjotit että sinulla on lapsia, alkakaa tekemään perheenä tai sitten sinä lasten kanssa jotain kaikille mielekästä puuhaa viikonloppuisin johon ei liity alkoholi. Ei ole väliä minkä ikäisiä lapset/nuoret ovat, he kärsivät jokatapauksessa siitä kun vanhempi kännää viikoittain. Vielä ei ole myöhäistä muuttaa elämää.
Mene työpaikka lääkäriin puhuu asia suoraan.Jos olet työtön terveyskeskus lääkärille.Hyvä tiedostat jo itse asian.Molemista edellä mainitut paikat saat läheteen A-linikka. Heillä pääkaupunki seutu on pisteitä eri paikoissa,jnne hyvin pääsee mutkatomasti.Paikka ei ole AAA. Pääset siellä lääkärille ja saat hänen kautta ajan,psykoloogille,keskusteluja ,lääkityksiä ymm.En tarkaan tiedä aihe. Sukulainen ja ystävä tuurijuoppona raitistu kyseisen ketjun kautta.Valinta on sinun.Tuuri juoppo on se joka vetää viikonloput perskännit ja kaikki loma päivät.Tietämättä mikä maa ja valutta on.myöhemällä iällä se kasvaa joka päiväiseksi juomiseksi.Ensin lähtee kaljasta jalat alta,kenties haima tulehdus ymm.selvii ne.Kunnes lopulta sisäelimet poksahtaa ja kuolee.
Ap kuulostaa uupuneelta ja masentuneelta ja näitä yrittää hoitaa juomalla. Viina kuitenkin aiheuttaa ja pahentaa väsymystä ja masennusta, joten saattaa olla pohjimmiltaan syy huonoon oloon. Noidankehä. Kun juomisen lopettaa, muuttuu paljon virkeämmäksi ja energisemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden kuluttua odottaa kihti, haimatulehdus, maksasyöpä, maksakirroosi tai muu sairaus, joka vähentää mahdollisuutta juoda alkoholia. Tulee työstä poissaoloja, menee terveyden lisäksi työ ja toimeentulo. Toki lääkityksen ansioista kihtipotilas voi yhä oluensa nauttia, koska se on elämässä tärkeintä.
Toinen vaihtoehto on jättää tölkki kiinni tai laittaa korkki kiinni ja opetella olemaan juomatta. Opetteluvaihe kestää ainakin yhtäpitkään kun on juomisvuosia ollut elämässä. Välillä voi tulla repsahduksia, mutta näistä toivutaan, jos päätös pitää — selkäranka ei katkea.
Himourheilun sijaan tavallinen kuntourheilu, joka mielekkäästi täyttää juomisesta vapautuvaa aikaa helpottaa tilannetta. Useampi laji tuo vaihtelua ja vähentää ikävän sään tuomaa painetta kurvata kiertoliittymästä kauppaan. Jotkut isät kuulemma viettävät viikonloppuisin aikaa myös lasten kanssa, kun lapsien luottamus jossain vaiheessa isäänsä hiljalleen palaa ja sen vihattavan, haisevan örisijän sijaan äijän kanssa voi jopa puhua normaalisti ja tehdä yhdessä.
Ennuste on kyllä huono, koska humalassa tai krapulassa vkoloppuna palstaa lukiessa kaikki ehdotukset muuttaa elämäänsä millään tavalla kuivempaa suuntaa ovat huonoja. Aina löytyy tekosyy tai valmis asenne estämään muutoksen. ”En voinut lopettaa juomista, sain Vauva-palstalla vain huonoja neuvoja.” Naurettavaa, mutta totta.
Cheers, mate!
Minusta näiden lukemininen on ollut ok siinä mielessä että uskon eukkoni vähättelevän ongelmaani. Asiasta keskustelu interwebzin ääressä on minusta ok. Eihän täällä kenenkään tarvitse omalla nimellä mitään sanoa kuitenkaan. Ja AA kerhot myy jeesusta pelastajana. Joten ei kiitti
Tunnusta, että olet alkoholisti, koska se sinä olet. Mene heti huomenna lääkäriin ja kerro tosiasiat. Sinun itsesi on laitettava korkki kiinni ja lopetettava selittely.
Kyllähän tuo alkoholismia on, jos et voi olla viikonloppuna juomatta.
Varsin moni alkoholisti hoitaa työnsä ja on viikonloput ja muut vapaa-ajat juovuksissa.
Eläkkeelle jääminen on näillä sitten yleensä tuhoisaa.
Työkyky voi myös mennä ennenaikaisesti ja suurkulutus provosoida muuten lievempää sairautta, jolloin ongelmat peittyvät sen sairauden alle.
Kaverini sairastaa perinnöllistä neuropatiaa, jota kova juominen provosoi, probleema on sitten tuo harvinainen neuropatia eikä alkoholismi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden kuluttua odottaa kihti, haimatulehdus, maksasyöpä, maksakirroosi tai muu sairaus, joka vähentää mahdollisuutta juoda alkoholia. Tulee työstä poissaoloja, menee terveyden lisäksi työ ja toimeentulo. Toki lääkityksen ansioista kihtipotilas voi yhä oluensa nauttia, koska se on elämässä tärkeintä.
Toinen vaihtoehto on jättää tölkki kiinni tai laittaa korkki kiinni ja opetella olemaan juomatta. Opetteluvaihe kestää ainakin yhtäpitkään kun on juomisvuosia ollut elämässä. Välillä voi tulla repsahduksia, mutta näistä toivutaan, jos päätös pitää — selkäranka ei katkea.
Himourheilun sijaan tavallinen kuntourheilu, joka mielekkäästi täyttää juomisesta vapautuvaa aikaa helpottaa tilannetta. Useampi laji tuo vaihtelua ja vähentää ikävän sään tuomaa painetta kurvata kiertoliittymästä kauppaan. Jotkut isät kuulemma viettävät viikonloppuisin aikaa myös lasten kanssa, kun lapsien luottamus jossain vaiheessa isäänsä hiljalleen palaa ja sen vihattavan, haisevan örisijän sijaan äijän kanssa voi jopa puhua normaalisti ja tehdä yhdessä.
Ennuste on kyllä huono, koska humalassa tai krapulassa vkoloppuna palstaa lukiessa kaikki ehdotukset muuttaa elämäänsä millään tavalla kuivempaa suuntaa ovat huonoja. Aina löytyy tekosyy tai valmis asenne estämään muutoksen. ”En voinut lopettaa juomista, sain Vauva-palstalla vain huonoja neuvoja.” Naurettavaa, mutta totta.
Cheers, mate!
Minusta näiden lukemininen on ollut ok siinä mielessä että uskon eukkoni vähättelevän ongelmaani. Asiasta keskustelu interwebzin ääressä on minusta ok. Eihän täällä kenenkään tarvitse omalla nimellä mitään sanoa kuitenkaan. Ja AA kerhot myy jeesusta pelastajana. Joten ei kiitti
On muitakin auttamistahoja kuin AA-kerhot. Ota niistä ajoissa selvää, täysin pohjalla ei enää itsekseen onnistu.
Lue muiden alkoholistien, kertomuksia ja tapoja päästä eroon juomisesta. Suurin osa ihan työssäkäyviä alunperin. Esim.
kirja: Johanna Pohjola: Isä pullossa
kirjailijan haastattelu
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/c3c5412d-7d32-4ebf-8786-e35e2acf5341
Kylmältä kuulostava totuus on, ettei juomiseen voi vaikuttaa kukaan muu kuin juoja itse. Kaiken takana on yksinkertainen asia: jeppe juo, koska haluaa juoda mieluummin kuin olla juomatta. Tämän tunnustaminen on juomisen lopettamisen edellytys ja lähtökohta.
Terveisin sellainen jeppe, joka ei juo enää.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa uupuneelta ja masentuneelta ja näitä yrittää hoitaa juomalla. Viina kuitenkin aiheuttaa ja pahentaa väsymystä ja masennusta, joten saattaa olla pohjimmiltaan syy huonoon oloon. Noidankehä. Kun juomisen lopettaa, muuttuu paljon virkeämmäksi ja energisemmäksi.
Uskon että nyt ollaan asian äärellä. Uskon olevani uupunut, väsynyt ja masentunut. Viimeiset 18 vuotta armotonta työntekoa jotta eukko voi maata himassa. Alkoholi on se ainut hetki viikossa kun tunnen olevani onnellinen ja stressitön. Ressi tulee töistä ja perheen elättämisestä yksin. Olen lapsia tehnyt X määrän ja olen omasta mielestäni velvollinen heidät elättämään. Tämä ihan ok. Parisuhde on heikko. Eukko elää minun selkänahasta ja ostaa lapsille kaikkea mitä he haluavat.
Luulen että oma alkoholismi johtuu edellä mainituista asioista koska rakkautta parisuhteessa ei ole ja juominen on aina auttanut pakoon todellisuudesta.
38w ikää ja vielä pitäis 30+ vuotta jaksaa samaa GGm8
Juoko naisetkin tälleen? Ihan tosi.
Kehity, siirry säälittävästä oluenjuonnista kirkkaisiin. Tislatuilla viinoilla on tämä tämän maan sodanjälkeinen jälleenrakennus tehty. Keskioluen vapauttaminen vähittäismyyntiin on liuduttanut tätä miehisyyttä tapaa hankkia elämään sisältöä.
Jätä vähäisten prosenttien oluet kauppaan. Miksi kantaa kallista vettä kotiin kun elämän sisältö löytyy keskittymällä kirkkaisiin?
Olet jo ottanut erittäin tärkeän ja suuren askeleen myöntämällä, että alkoholi on sulle ongelma. Hienoa!
Miksi juot viikonloppuisin? Onko sulla tylsää? Vaikea rentoutua tai saada unta? Vai onko se vaan tapa?
On tärkeää saada selville syysi juomiseen, jotta osaat lopettaa sen.
Mutta nyt kaikkein tärkein askel on, että et enää osta kotiin alkoholia. Ja kaadat pois kaiken mitä on kotonasi tai annat pois.
Onko sulla mahdollista puhua esim. työteveryshoitajalle? Häneltä voisit saada tukea raitistumisen.
Sinulta meni kommentin sisältö ohi, mitään AA:ta ei siinä mainittu. Toisaalta kuten oli kirjoitettu aina löytyy valmis syy juoda, vaikka sitten AAn pelko.
Vierailija kirjoitti:
Kehity, siirry säälittävästä oluenjuonnista kirkkaisiin. Tislatuilla viinoilla on tämä tämän maan sodanjälkeinen jälleenrakennus tehty. Keskioluen vapauttaminen vähittäismyyntiin on liuduttanut tätä miehisyyttä tapaa hankkia elämään sisältöä.
Jätä vähäisten prosenttien oluet kauppaan. Miksi kantaa kallista vettä kotiin kun elämän sisältö löytyy keskittymällä kirkkaisiin?
Viisaita sanoja. Taidan kuitenkin pysytellä erossa tislatuista viinoista. Toki hyvä puoli on se että muisti lähtee kerta kerrasta. Ehkä se ei olekaan niin huono asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että nyt ollaan asian äärellä. Uskon olevani uupunut, väsynyt ja masentunut. Viimeiset 18 vuotta armotonta työntekoa jotta eukko voi maata himassa. Alkoholi on se ainut hetki viikossa kun tunnen olevani onnellinen ja stressitön. Ressi tulee töistä ja perheen elättämisestä yksin. Olen lapsia tehnyt X määrän ja olen omasta mielestäni velvollinen heidät elättämään. Tämä ihan ok. Parisuhde on heikko. Eukko elää minun selkänahasta ja ostaa lapsille kaikkea mitä he haluavat.
Luulen että oma alkoholismi johtuu edellä mainituista asioista koska rakkautta parisuhteessa ei ole ja juominen on aina auttanut pakoon todellisuudesta.
Mene juttelemaan näistä tuntemuksista ammattilaisen kanssa. Saat selvyyttä elämään ja voit alkaa korjata asioita yksi kerrallaan. Olet nyt lähtenyt oikealle tielle, hienoa! Mulla on yksi miestuttava, joka pisti muutama vuosi sitten korkin kiinni. Oli silloin pitkäaikaistyötön ja osittain työkyvytön. Nyt on työpaikka, kiva koti ja on vielä treenannut itsensä hyvään kuntoon. Pystyt myös muutokseen, koska tahto siihen on herännyt. Yksin ei tarvitse edes olla, koska apua saa. Suhde vaimoonkin muuttuu, kun viina jää, tuskin hänkään on onnellinen juopottelevan miehen kanssa, lapsista puhumattakaan.
Erikoista tämä että muija makaa himassa viikot kun hän voisi hakea Virosta olutta tai jäykkää. Halvemmalla vielä kun aikansakuluksi hakisi Latviasta.
Mies töiden jälkeen joutuu itse menemään kauppaa, noloa.
Vierailija kirjoitti:
Olet jo ottanut erittäin tärkeän ja suuren askeleen myöntämällä, että alkoholi on sulle ongelma. Hienoa!
Miksi juot viikonloppuisin? Onko sulla tylsää? Vaikea rentoutua tai saada unta? Vai onko se vaan tapa?
Tässä tämä
Eli alkoholi tuo elämääni merkitystä ja samalla auttaa pakoon ikuiselta kärsimykseltä nimeltä "nainen" tai sitten etsin tekosyitä juomiseen. Mene ja tiedä
Perheesi ansaitsee parempaa.
Tee lasten ja vaimon kanssa jotain viikonloppuisin vaikka naapuri kaupungissa.. Ole kuskina.