Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonloppu juopotelu ja miten siitä pääsee eroon

YOLO
22.08.2021 |

Sunnuntai 7:14 morkkis puskee taas päälle. Viiimeset 6 vuotta tullut juopoteltua viikonloppuisin ja loppua ei näy. Kesälomien jälkeen olin 2 viikonloppua selvinpäin. Pisin aika viimeisen 6 vuoden aikana. Taas homma lähtenyt käsistä ja huomenna on tuskaa mennä töihin. Ainoa hoito alkoholismiin on ollu v.loppuisin töissä käynti. Jos menen v.loppuna töihin en ota tippaakaan. Viikolla en ota tippaakaan. Mutta työnantaja ei suostu maksamaan edes kta palkkaa v.lopulta eli taas tuli juopoteltua perjantai ja lauantai ja nyt sunnuntaina korjataan. Samaa paskaa eri viikonloppu. Itse attelen että en välttämättä ole alkoholisti kun kuitenkin ma-pe hoidan työt kunialla, sitten PE töitten jälkeen alkaa armoton imutus.

Viikonloppuisin töistä lähtiessäni olen joutunut ajamaan liikenneympyrän läpi useita kertoja ajatuksella suoraan pääsee kotiin ja oikealle pääsee kaljakauppaan. Kaljakauppa voittaa useimmiten. Ei sitä turhaan kutsuta kuningas alkoholiksisi.

Eli jos on paskasäkki kuten minä niin mistä vitusta on muut saannut selkärankaa lopettaa v.loppu juopottelu?

Älkää sanoko jeesus tai urheilu. Otan mieluummin kaksimetrisen dildon perseeseen kuin alan jeesustelemaan tai himourheilemaan.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn parisuhde kuulostaa sellaiselta, että on kaikille osapuolille parasta, että eroatte. 

Vierailija
82/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet jo ottanut erittäin tärkeän ja suuren askeleen myöntämällä, että alkoholi on sulle ongelma. Hienoa!

Miksi juot viikonloppuisin? Onko sulla tylsää? Vaikea rentoutua tai saada unta? Vai onko se vaan tapa?

Tässä tämä

Uskon että nyt ollaan asian äärellä. Uskon olevani uupunut, väsynyt ja masentunut. Viimeiset 18 vuotta armotonta työntekoa jotta eukko voi maata himassa. Alkoholi on se ainut hetki viikossa kun tunnen olevani onnellinen ja stressitön. Ressi tulee töistä ja perheen elättämisestä yksin. Olen lapsia tehnyt X määrän ja olen omasta mielestäni velvollinen heidät elättämään. Tämä ihan ok. Parisuhde on heikko. Eukko elää minun selkänahasta ja ostaa lapsille kaikkea mitä he haluavat.

Luulen että oma alkoholismi johtuu edellä mainituista asioista koska rakkautta parisuhteessa ei ole ja juominen on aina auttanut pakoon todellisuudesta.

38w ikää ja vielä pitäis 30+ vuotta jaksaa samaa GGm8

Eli alkoholi tuo elämääni merkitystä ja samalla auttaa pakoon ikuiselta kärsimykseltä nimeltä "nainen" tai sitten etsin tekosyitä juomiseen. Mene ja tiedä

Lapsista voi huolehtia ilman naistakin. Nainen aikuisena hoitakoon itsensä.

Kuulostaa myös työholismilta. Välistä puuttuu se vaihtoehto, että ollaan yhdessä ja puuhastellaan tai levätään perheenä. Ei osata olla ihmisten kesken, niinpä toinen masentuu ja toinen raataa/dokaa.

Koskaan ei olla todella rentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala juomaan joka päivä.

Vierailija
84/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi laillinen keino rentoutua. Ala harrastamaan jotain. Osta suppilauta ja ala suppailemaan. Päätä juosta puolimaraton ja treenaa siihen. Oletko aina halunnut osata soittaa jotain soitinta, opettele se nyt. Kiinnostu ruuanlaitosta ja opettele uusia reseptejä. Lähde keilamaan, pelaamaan padelia tai muuta uutta lajia. Säästä rahaa johonkin mistä olet unelmoillut. Tee vapaaehtoistyötä tai ala remontoimaan kotiasi. Ala opiskelemaan viikonloppuisin jotain omaehtoisesti. Etsi tavoite ja ala toteuttamaan sitä. Nopeasti ne viikonloput kuluu selvinkin päin.

Jos on lapsia, niin siinä on jo miljoona syytä olla selvin päin.

Vierailija
85/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala juomaan joka päivä.

Mitä saat tuosta tyhmyyksien heittelystä?

Vierailija
86/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Mikäli vastaus on kyllä niin ei muuta kuin Alkon kautta kotiin jatkossakin![/quote kirjoitti:

Tämä jeppehän ei käy Alkossa, ei ole vanhan kansan mies. Hän nauttii vain oluita ja tuottaa iloa perheelle niiden suomin voimin, koska arki on kovin raskasta ja tulevaisuus ei lupaa kuin tätä samaa.

Vierailija
87/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Mikäli vastaus on kyllä niin ei muuta kuin Alkon kautta kotiin jatkossakin![/quote kirjoitti:

Tämä jeppehän ei käy Alkossa, ei ole vanhan kansan mies. Hän nauttii vain oluita ja tuottaa iloa perheelle niiden suomin voimin, koska arki on kovin raskasta ja tulevaisuus ei lupaa kuin tätä samaa.

Mitä ajattelit tehdä asialle?

Ottaa vastuun itsestäsi ja lapsista?

Ilahduttaa vaimoa?

Harrastaa jotain, vaikka salilla käyntiä?

Hankkia elämä?

Vierailija
88/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot nyt onnistunut käyttämään hieman energiaa tän ketjun luomiseen ja koko asian pohtimiseen. Käytä se energia siihen, että yhtenä perjantaina ajat liikenneympyrästä suoraan kotiin, meet aikaisin nukkumaan ja heräät aamulla ja keksit jotain kivaa lasten kanssa. Jotain ihan pientä. Menette vaikka kirjastoon tai metsään. Se ei vaadi paljon, mutta tuntuu kivalta olla selvin päin ja krapulaton. Listaa ylös kokeilun plussat, ja keskity pohtimaan haluatko lisää sellaista. Ihan hetki ja viikonloppu kerrallaan.

Vierailija
89/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa alkoholisteista ajattelee, ettei sairasta alkoholismia, kun juominen ajoittuu vain viikonloppuihin, työt hoituvat jne.

Alkoholismi on kuitenkin sairaus ihan kuin somaattisetkin sairaudet, eli siitä toipumiseksi tarvitsee hoitoa. Sinun ei tarvitse ajatella, että juominen olisi pystyttävä lopettamaan omin avuin, vain lopettamalla tai keksimällä muuta tekemistä, koska ilman ulkopuolista apua se ei yleensä onnistu.

Et ole vastuussa riippuvuudestasi, mutta olet vastuussa siitä, että haet apua riippuvuuteesi. Apua voi hakea esimerkiksi oman kunnan päihde- ja mielenterveyspalveluista tai AA-ryhmästä.

Kun sinulla on lapsia, kyse on heidänkin elämästään. Vanhemman alkoholismilla on iso vaikutus lasten elämän. Yli puolet alkoholistin lapsista voi sairastua myöhemmin itse johonkin mielenterveyden häiriöön.

Vierailija
90/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn parisuhde kuulostaa sellaiselta, että on kaikille osapuolille parasta, että eroatte. 

Kerran kokeilin jonka seurauksena minut tuomittiin paskasäkiksi ja syyllistettiin maailman huonoimmaksi ihmiseksi kun muka olin "jättämässä" lapsia. Totesin että ei jaksa, käyn töissä, ottakaa mitä saatte mun selkänahasta ja eläkää näennäisesti onnellista elämää. Minä kaiketi jaksan raataa. Ehkä hyväksyn alkoholinkäytön osana arkea.

Vierailija
91/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi viikonloppu-tissuttelija. Myös lomat menee enemmän tai vähemmän viinilasi kourassa. Nyt takana viikonloppu ilman alkoholia aikoihin ja kyllä oli tylsää ja teki tiukkaa pysyä päätöksessä olla juomatta. Kävin jopa alkossa hakemassa viinipullon lauantaina, mutta avaamatta jäi. Nyt on kuitenkin hyvä olo, että pysyin päätöksessä olla juomatta ja toivon että tämä ensimmäinen viikonloppu oli se pahin. Huomenna herään töihin suht virkeänä ja työ on yhtä stressaavaa kuin ennenkin, mutta ilman viikonloppujuomisen aiheuttamaa aivosumua. Odotan sitä hetkeä, kun en enää kaipaa alkoholia vapaa-ajalla.

Vierailija
92/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin joskus reippaammin, stressiin ja ahdistukseen. Nyt alkottomien vuosien jälkeen sain viiniä, ja sitä on yhä kaapissa kun inhoan sitä jälkitilaa. Onko kroppa muuttunut kun jo 9% rosee aiheuttaa kauheat yöhiet ja heräämiset, ehkei krapulaa mutta jotain sinne päin. En voi juoda enää, kun ilman on niin paljon parempi. Ja juu, se himo juoda tulee juomalla ja lähtee juomattomuudella.

Vierailija
93/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kokeilin jonka seurauksena minut tuomittiin paskasäkiksi ja syyllistettiin maailman huonoimmaksi ihmiseksi kun muka olin "jättämässä" lapsia. Totesin että ei jaksa, käyn töissä, ottakaa mitä saatte mun selkänahasta ja eläkää näennäisesti onnellista elämää. Minä kaiketi jaksan raataa. Ehkä hyväksyn alkoholinkäytön osana arkea.

Sun vaimokin tarvitsee apua. Tuollainen perhe-elämä ei johda mihinkään.

Olette sairaalla tavalla toisissanne kiinni.

Vierailija
94/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi viikonloppu-tissuttelija. Myös lomat menee enemmän tai vähemmän viinilasi kourassa. Nyt takana viikonloppu ilman alkoholia aikoihin ja kyllä oli tylsää ja teki tiukkaa pysyä päätöksessä olla juomatta. Kävin jopa alkossa hakemassa viinipullon lauantaina, mutta avaamatta jäi. Nyt on kuitenkin hyvä olo, että pysyin päätöksessä olla juomatta ja toivon että tämä ensimmäinen viikonloppu oli se pahin. Huomenna herään töihin suht virkeänä ja työ on yhtä stressaavaa kuin ennenkin, mutta ilman viikonloppujuomisen aiheuttamaa aivosumua. Odotan sitä hetkeä, kun en enää kaipaa alkoholia vapaa-ajalla.

Hyvä. Nyt vain keksimään vastapainoa työlle.

Vierailija
95/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi uusi laillinen keino rentoutua. Ala harrastamaan jotain. Osta suppilauta ja ala suppailemaan. Päätä juosta puolimaraton ja treenaa siihen. Oletko aina halunnut osata soittaa jotain soitinta, opettele se nyt. Kiinnostu ruuanlaitosta ja opettele uusia reseptejä. Lähde keilamaan, pelaamaan padelia tai muuta uutta lajia. Säästä rahaa johonkin mistä olet unelmoillut. Tee vapaaehtoistyötä tai ala remontoimaan kotiasi. Ala opiskelemaan viikonloppuisin jotain omaehtoisesti. Etsi tavoite ja ala toteuttamaan sitä. Nopeasti ne viikonloput kuluu selvinkin päin.

Kun lopetin, aloin saada rahaa säästöön ja matkailla. Nyt korona-aikana en ole toistaiseksi matkustanut mutta näin menee: päihteet, myös tupakka, maksavat kun on pakko saada.

Vierailija
96/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun vaimokin tarvitsee apua. Tuollainen perhe-elämä ei johda mihinkään.

Olette sairaalla tavalla toisissanne kiinni.

Sinulla on tietenkin lupa erota koska tahdot, mutta lasten vuoksi olisi hyvä saada ryhtiä elämäntapoihin. Jos vaimosi ei jaksa yksin heidän kanssaan, he jäisivät oman onnensa nojaan.

Vaimo voisi tehdä asiosta vielä vaikeampia.

Onko lapsille annettu mitään apua?

Vierailija
97/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lopetin, aloin saada rahaa säästöön ja matkailla. Nyt korona-aikana en ole toistaiseksi matkustanut mutta näin menee: päihteet, myös tupakka, maksavat kun on pakko saada.

Ei ole. Matkailla voi nytkin, kun tekee sen viisaasti.

Vierailija
98/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla hereillä tuohon aikaan jos juopotellut?

Ammattilaiset toki voi olla millon vaan hereillä tai nukkua, mutta alottaja on perus suomalainen.

Vierailija
99/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kirjoitella ja lukea päihdelinkin puolelta keskusteluja. Antabus-kuuri voisi olla hyvä, tosin silloin ne kaikki ongelmat jotka johtavat juomiseen on pakko kohdata, koska antabus-reaktion takia ei voi juoda.. Pääsisit suoraan ongelmien äärelle (joka tietysti on henkisesti rankkaa.)

Vierailija
100/119 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopon elämä on näköalatonta kuten tässäkin esimerkissä. Säälittävää ruikutusta aikuiselta ihmiseltä, juoppo syyttää aina toisia jolla perustelee juomisensa. Tässäkin syy on vaimon ja työnantajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän