Remppa vai muutto Suomi OFFICAL
Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.
Alkumietteitä?
Kommentit (2482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yläkerrassa vain pieni wc ja olen monena aamuna ajatellut kun lapsen kanssa kiireessä tehdään aamuhommia, että miten kätevää olisi kaksi lavuaaria ja muutenkin isompi wc. Lapsi voisi pestä hampaitaan ja kasvojaan siinä vieressä kun itse meikkaan ja laitan hiuksia. Ilmankin pärjää toki, mutta kyllä kaksi lavuaaria toisi sellaista arjen luksusta elämään.
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi pitää meikata ja laittaa hiuksia siellä vessassa. Osta peilipöytä tai piian peili makkariin.
Mä ainakin pesen käsiä joka välissä kun laitan rasvaa, meikkiä, hiuksia… on hyvä, että vieressä on lavuaari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yläkerrassa vain pieni wc ja olen monena aamuna ajatellut kun lapsen kanssa kiireessä tehdään aamuhommia, että miten kätevää olisi kaksi lavuaaria ja muutenkin isompi wc. Lapsi voisi pestä hampaitaan ja kasvojaan siinä vieressä kun itse meikkaan ja laitan hiuksia. Ilmankin pärjää toki, mutta kyllä kaksi lavuaaria toisi sellaista arjen luksusta elämään.
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi pitää meikata ja laittaa hiuksia siellä vessassa. Osta peilipöytä tai piian peili makkariin.
Mä ainakin pesen käsiä joka välissä kun laitan rasvaa, meikkiä, hiuksia… on hyvä, että vieressä on lavuaari.
Miksi?
Voiteen ymmärrän, mutta miten kädet sotkeutuu kun meikkaa tai föönaa tms?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tuo laskelmoitu, ruumisarkun näköinen ”lämmittelypenkki”??
Tarkoitin Kaakeloitu, ei ”laskelmoitu”…
Vierailija kirjoitti:
Aina olen ihmetellyt kahta lavuaaria ja kahta suihkua. Pitääkö sinne aina tunkea samaan aikaan? Onko elämä jo niin kiireistä, että hampaat pitää harjata yhdessä vai eikö voi porrastaa? En usko että jokainen nyt minuutilleen pitää päästä sinne pöntölle tai hampaita harjaamaan yhdessä. Nykyään rakennetaan jenkeissä ilmeisesti isompiin taloihin jo his/her bathroomit eli erilliset tilat. Olen aina miettinyt että kun on yhteinen kylppäri, mutta kuitenkin yksi pönttö niin kun joku laukkaa sinne hampaita harjaamaan kun toinen istuu pöntöllä....ei varmaan mukavin skenaario. Suihkussakin on kiva olla yksin, varsinkin jos ei ole saunapäivää. Jos on pikkulapsia pestävänä niin ei siinä ehdi itse suihkussa käydä samalla. Suomessa rakennetaan muutenkin todella vähän noita kylpyhuoneita asuntoihin, loppupeleissä ylimääräisen rakentaminen ei ole kovin suuri kustannus rakennusvaiheessa. Muistelen yhden asuntomessutalon Kivistöstä jossa jokaisessa huoneessa oli oma kylpyhuone.
Marko vois laittaa kämppiin panopenkin lisäksi samaan vessaan kaksi pönttöä. Vois käydä kakallakin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin,miks meikatessa tarvii lavuaaria? Ja eikös ne hiusvekottimet toimi sähköllä,semmonen kun siihen altaaseen...märkään....tsssaaa hiukset on tosiaan kiharat....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tilaa tai halua ostaa peilipöytiä tai piian peilejä :D Enkä myöskään kysynyt ratkaisuehdotuksia, totesin vaan että kaksi lavuaaria olisi _ meidän_ arjessa kiva. Minulla ei ole vaikeuksia ymmärtää että kaikki eivät näe sitä tarpeelliseksi, vaan mieluummin käyttävät piian peilejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Primeri, meikkivoide, peitevoide, hiuslakka, hiusvaha… ja en halua, että makuuhuoneessa leviää esim. puuteri, hiuslakka tai kuivashampoo. Wc helpompi pihdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että rempoista tulee kamalan kalliita, kun huonekalutkin ostetaan maan kalleimmasta liikkeestä Vepsäläiseltä.
Huonekaluja ei lasketa rempan hintaan. Asukkaat saa joko ottaa ne ja maksaa niistä, tai ne viedään pois ja asukkaat tuo omansa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
- levitän meikkivoiteen sormin.
- föönatessa tulee laitettua kaikenlaista ainetta tukkaan, esim. ensin selvitysaineen, sitten muotovaahdon tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
- föönatessa tulee laitettua kaikenlaista ainetta tukkaan, esim. ensin selvitysaineen, sitten muotovaahdon tms.
Eli miksi siellä vessassa pitää olla? Laita selvitysaine ja voide, pese kädet, mene muualle jatkamaan, laita muotovaahto, käy pesemässä, mene muualle jatkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkkyä. Tänään jakso, jossa ei riitä 100 000e remonttiin. Olis mielenkiintoista kuulla jonkun ammattilaisrakentajan mielipiteitä noista rempoista, miten niihin uppoaa hirveästi rahaa. Vaikka vs ulkomaiset vastaavat.
Keittiön remontointi kokonaan oli ihan turha lisätyö (eikä sitä edes asukkaat pyytäneet!), olisi riittänyt ottaa sieltä ne pyykinpesukoneet pois.
Alakerrassa tarvittiin 15 000 euroa lisää pumpun siirtämiseen ulos kun olisi voinut tehdä uuden suunnitelman, missä niin ei olisi tarvinnut tehdä. Sehän olis mahtunut sen tepidariumin alle!
Epäilen, että se pumppu jätettiin sinne tepidariumin alle, sitä vaan ei kerrottu. Jotenkin hölmöltä muuten tuntuu, että siihen ahtaaseen suihkuun olisi sellainen koroke tehty. Tuo lisärahan kinuaminen pankista kuului vaan käsikirjoitukseen ja tämä oli hyvä syy tehdä se.
Mä ainakin pesen käsiä joka välissä kun laitan rasvaa, meikkiä, hiuksia… on hyvä, että vieressä on lavuaari.[/quote]
Miksi?
Voiteen ymmärrän, mutta miten kädet sotkeutuu kun meikkaa tai föönaa tms?[/quote]
- föönatessa tulee laitettua kaikenlaista ainetta tukkaan, esim. ensin selvitysaineen, sitten muotovaahdon tms.[/quote] yökk,kuulostaapa ällöttävälle...
[
Alakerrassa tarvittiin 15 000 euroa lisää pumpun siirtämiseen ulos kun olisi voinut tehdä uuden suunnitelman, missä niin ei olisi tarvinnut tehdä. Sehän olis mahtunut sen tepidariumin alle![/quote]
Epäilen, että se pumppu jätettiin sinne tepidariumin alle, sitä vaan ei kerrottu. Jotenkin hölmöltä muuten tuntuu, että siihen ahtaaseen suihkuun olisi sellainen koroke tehty. Tuo lisärahan kinuaminen pankista kuului vaan käsikirjoitukseen ja tämä oli hyvä syy tehdä se.[/quote]
EI siinä käynyt ilmi,että pumppu ois siirretty ulos. Raksaukko sanoi että sen pumpun KUULUISI olla ulkona,ihmetteli miksi oli sisällä. Kertoi kuinka se saadaan nostamalla ja plaaplaa. Kato ruudusta uusiksi se kohta.
Onko tässä formaatissa myös Nordea-boostaus sisällytettynä? Eli kannustus hakea lainaa ja tietystä pankista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Eli miksi siellä vessassa pitää olla? Laita selvitysaine ja voide, pese kädet, mene muualle jatkamaan, laita muotovaahto, käy pesemässä, mene muualle jatkamaan.
Tällaisten käskyjen antaja tuskin käy töissä kun on aikaa rauhassa kesken meikkauksen ja hiustenlaiton kuljeskella ympäri asuntoa.
Olet varmaan sama, jonka mielestä kukaan ei koskaan kaipaa pönttöä kylpyhuoneessa, kun on kuitenkin niin näppärää siirtyä huoneesta toiseen. Aamu-uniselle todellista arjen luksusta että pisut ja pesut saa suoritettua aikaa säästäen samassa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että rempoista tulee kamalan kalliita, kun huonekalutkin ostetaan maan kalleimmasta liikkeestä Vepsäläiseltä.
Ei ne huonekalut sinne jää... ovat lavasteena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalissa omakotitalossa se saunan pesuhuone ei ole ainoa saniteettitila.
Eli vaikka siellä olisi pytty, asunnossa on vielä kuitenkin ainakin se wc vielä.
Meillä on kaksi vessaa, pesuhuone ja ammeellinen kylpyhuone.
Mutta kun perusteluna on, että jos pitää kesken saunomisen käydä vessassa niin pitää olla suihkussa pönttö. Mutta kuka oikeasti käy tarpeilleen siihen jos muut on saunassa? Tilaahan se kylppäripönttö säästää, on se nyt parempi kuin ei toista vessaa ollenkaan.
Suomen kylppäreissä on pönttö rakennusmääräysten ja rakennusfirmojen piheyden takia. Joka talosta täytyy nimittäin löytyä WC, johon pääsee myös pyörätuolilla. Ja Suomessa tuo toteutetaan halvoiten siten, että pönttö lisätään kylpyhuonevarusteluun. Kylppäripönttö voi olla käytännöllinen aivan pienten lasten kanssa, mutta kyllähän se suurimman osan mielestä on ällöttävä. Tässä remppa ja muutto jaksossa talossa oli katukerroksessa tilava wc-suihkutila, joten esteettömyysmääräykset oli jo täytetty, eikä saunan kylppäriin tarvinnut laittaa pönttöä.
Eihän sinne alakertaan edes pääse sisäkautta pyörätuolilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylppärissä on yleensä etenkin talviaikaan parempi valaistus, eikä aikaiseen aamuvuoroon lähtiessä tarvitse herättää vielä nukkuvaa puolisoa, kun valmistautuu muualla kuin yhteisessä makuuhuoneessa. Vai pitäisikö olla omat makuuhuoneetkin?
Minusta tää Turku oli ok, mutta olisi kiva avata minne kaikki varaston kamat sitten menivät.
Lisäksi se saareke oli liian iso, ja keittiö olisi kaivannut jotain särmää, nyt oli vähän aneeminen. Mutta ehkä se arkikäytössä arkitavaroineen vähän piristyy.
Tälläiset kaksi sohvaa vastakkain ja tv ikkunan eteen on typeriä sisustuslavastuksia 5-henkiselle perheelle. Että kaikki istuu jäykästi vierekkäin ja niskat vääntyneinä iltaelokuvaa katsomassa? :D Nää sisustukset voisi tehdä vähän realistisemmaksi.
Sauna oli pieni, mutta en esim. itse ole mikään suuri saunafani, joten meille tällainen sauna olisi ollut fiksua tilankäyttöä. Sitä lämpöpenkin funktiota en ihan hiffannut.
Ruokatilaa ei näytetty kunnolla, joten vähän jäi auki, kuinka paljon tilaa pianon eteen jäi. Muutenkin näitä lopputuloksia voisi näyttää aina vähän enemmän, eri kuvakulmista ja ihmisten kera.
Meillä oli edellisessä asunnossa telkkari ikkunaa vasten. Ei se sälekaihtimien kanssa paha ollut, ja suunta ei ollut länteen, joten ei sieltä koskaan paistanut alhaalta telkkarin takaa. Itse asiassa se oli kaikin puolin kiva, että sohvalta näki ulos (telkkaria ei tarvitse aina pitää päällä!). Sieltä näki ihan omaa luonto-ohjelmaa, kuten kuksivia jäniksiä. :)