Remppa vai muutto Suomi OFFICAL
Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.
Alkumietteitä?
Kommentit (2482)
Vierailija kirjoitti:
Tepidarium? Onko joku joskus nähnyt jossain livenä tällaisen?
Ainakin Järvisydämessä (kylpylä) on niitä ja siinä on itseasiassa ihan kiva istuskella. Muistaakseni siitä pystyi siellä katselemaan järvelle :) jos ois rahaa rakentaa joku iso luksus-spaosasto, josta ois kiva näkymä, voisin harkita tämmöistä poreammeen lisäksi. Lämmitys vesikiertoisena, ei sähköllä, ja samallahan se lämmittäisi kylppärin ilmaa niinkuin lattialämmityskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yläkerrassa vain pieni wc ja olen monena aamuna ajatellut kun lapsen kanssa kiireessä tehdään aamuhommia, että miten kätevää olisi kaksi lavuaaria ja muutenkin isompi wc. Lapsi voisi pestä hampaitaan ja kasvojaan siinä vieressä kun itse meikkaan ja laitan hiuksia. Ilmankin pärjää toki, mutta kyllä kaksi lavuaaria toisi sellaista arjen luksusta elämään.
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi pitää meikata ja laittaa hiuksia siellä vessassa. Osta peilipöytä tai piian peili makkariin.
Kylppärissä on yleensä etenkin talviaikaan parempi valaistus, eikä aikaiseen aamuvuoroon lähtiessä tarvitse herättää vielä nukkuvaa puolisoa, kun valmistautuu muualla kuin yhteisessä makuuhuoneessa. Vai pitäisikö olla omat makuuhuoneetkin?
Minä en ainakaan näe meikata vessassa, en pääse tarpeeksi lähelle peiliä, kun lavuaariin on edessä. Mittaa on 152 cm ja silmälasit -9.25 ja -8.25. Meikkaan aina makkarissa yhden pienen peilin ja yhden isomman peilin avulla.
Ei Lainaamasi kommentoija.
Ilmeisesti joku ilman silmälaseja elävä on katsonut oikeudekseen nuolittaa alaspäin meitä, jotka emme ole onnistuneet syntymään terveiden silmien kanssa.
No, huvinsa kullakin. :DKylppärissähän voi olla muitakin kaappeja ja peilejä kuin se lavuaarin yläpuolella oleva, ja ellei ole, ainakin sellainen kaksipuolinen nivelvarsinen peili, jossa toinen puoli on suurentava, on helppo lisätä.
Kukaan ei myöskään pakota meikkaamaan kylpyhuoneessa, vaan on ymmärrettävää että ihmisillä on erilaisia tapoja, tarpeita ja mieltymyksiä. Siksi onkin omituista, että jonkun mielestä kylpyhuoneessa ei saisi meikata tai olla pönttöä tmv. vaikka se toisten mielestä on käytännöllistä.
Itse ainakin tykkään, että saunan yhteydessä on vain suihkuhuone, ei mikään monitoimitila jossa samassa käydään vessassa ja meikataan. Se suihku ja sauna tahtoo jättää huoneen niin kosteaksi ja lattian märäksi, ettei sinne ole kiva mennä vessaan tai meikkaamaan, jos joku on käynyt suihkussa. Mieluummin kaksi kunnon erillistä vessaa lavuaareineen ja lisäksi kodinhoitohuone. Puhun nyt siis omakotitalosta perheelle. Kerros- ja rivitaloissahan nämä kylppärit on yleensä saman tyylisiä kuin tuossa Turun talossa alkuperäinen, yhdistetty suihku-vessa-khh, säästää tilaa ja halvempi rakentaa, mutta isommassa perheessä hirveän epäkäytännöllinen. Meillä oli semmoinen ennen ja olen todella onnellinen kun nykyään on suihkut ihan omassa huoneessaan. Toinen vessa on suihkuhuoneen vieressä, käynti kodinhoitohuoneesta molempiin, eli ei tarvitse koko talon läpi ravata vessaan.
Onko sama kuin steam bath? Mikä tää tepidarium on suomeksi. Mistä voi tilata. KVG ei nyt auta ollenkaan. Ei mitään suomenkielistä sivustoa löydy. Mistä tällaisen voi tilata?
Koska tuo turbohuulivillitys jää pois muodista?!
Vierailija kirjoitti:
Onko sama kuin steam bath? Mikä tää tepidarium on suomeksi. Mistä voi tilata. KVG ei nyt auta ollenkaan. Ei mitään suomenkielistä sivustoa löydy. Mistä tällaisen voi tilata?
Ei ole sama kuin steam bath, ei liity höyryyn mitenkään. Sen voi tilata, tai siis teettää, kylppäriremontteja tekevällä firmalla, ymmärtääkseni se on ihan vaan betonia? Minusta jossain jaksossa Marko sanoi että siinä menee kaksinkertainen lattialämmitys, eli lattialämmityspiuhaa/putkia laitetaan vaan tiuhempaan kuin lattiaan niin se lämpiää enemmän. Ois kyllä kiinnostavaa kuulla paljonko tuommoisen teettäminen maksaisi 🤔
Vierailija kirjoitti:
Tepidarium rakennetaan melkein kaikkiin uusiin asuntoihin.
Ei varmasti rakenneta, paitsi jos Marko saa päättää niiden suunnittelusta.
Tuo lämmitetty penkki. Onko siinä kiva istua alasti ilman mitään pyyhettä eri vieraiden jälkeen kun odottelee vuoroaan…kaikki ne kivat eritteet siinä ja pläms kun istut niiden päälle…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tepidarium rakennetaan melkein kaikkiin uusiin asuntoihin.
Ei varmasti rakenneta, paitsi jos Marko saa päättää niiden suunnittelusta.
Ne Töölöläiset asukkaat saa kiittää onneaan, etteivät päätyneet ottamaan lähes kymppitonnin lisälainaa kylpyhuoneen remonttia varten, muuten sielläkin olisi puolet tilasta vievä tarpeeton delirium vaimikäsenytolikaan.
Minkä helv...takia te apinoitte kaikki muista maista mutta yhtään ette keksi itse hauskoja tai jänniä käsikirjoituksia ????? Mitä ihmeen apinoimista ??? 🐷🐷🎵🦧🦧🦧🦧🦧😎😎😎😎😎😎🧸🧸🧸🧸🧸🧸
Vierailija kirjoitti:
Tuo lämmitetty penkki. Onko siinä kiva istua alasti ilman mitään pyyhettä eri vieraiden jälkeen kun odottelee vuoroaan…kaikki ne kivat eritteet siinä ja pläms kun istut niiden päälle…
No kuka hullu siinä paljain persein istuukaan. ..eri asia sitten kuka tuossa istuisi edes pyyhe päällä, jos on noin lähellä että roiskevedet kastelevat. ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tässä ohjelmassa kerrotaan että teidän koti maksoi silloin kun ostitte sen ja sen verrran ja nyt rempan jälkeen arvo on sen ja sen. Miksei kerrota mitä asunnon arvo on rempan kynnyksellä kuten muiden maiden formaateissa?
Ne on saattaneet kuvata sen myös, mutta käyttävät tätä versiota. Itsestään selvää näissä on et arvo ei nouse enempää kuin nuo kalliit rempat maksavat. Aika vaisujahan noi asunnonomistjat ovat olleet näissä arvonnousukeskusteluissa.
Muualla maailmaa asunnon arvo koostuu sijainnista ja asunnon kunnosta. Meillä remontoidun ja huonokuntoisen kodin ero on todella pieni. Jenkeissä tuo ei onnistuisi, koska siellä huonokuntoinen asunto on melkein pelkän tontin hintainen. Me ei arvosteta uutta pintaa kuten muualla ja siks me hölmöt maksetaan kallis hinta huonoistakin asunnoista. Hyvä esimerkki on ystävät. Tiedän omasta kaveripiiristä vain 2, joilla on rempattu kaunis koti. Yhdellä jopa tosi kivalla paikalla ja hyväpohjainen keskusta-asunto, mutta sisustus huutaa ysäriä. Ihan kamala. Mä mieluummin asuisin pari kilsaa kauempana keskustaa, jos se olisi rempattu. Ja tiedän, että tähän vastaa joku, että ”itsehän siellä kuuluu viihtyä”. Joo se on fine, mutta ei pitäisi olettaa, että siitä saisi hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka hullu siinä paljain persein istuukaan. ..eri asia sitten kuka tuossa istuisi edes pyyhe päällä, jos on noin lähellä että roiskevedet kastelevat. ..
Tuskin siinä istuu kukaan. Kylpyamme olisi paljon hyödyllisempi. Erityisesti lapsiperheissä, mutta se jos mikä saa aikaan kylpylätunnelman aikuisille kun pääsee välillä ajan kanssa rentoutumaan kylvyssä.
Mä katoin nyt vasta uusimman ja se remppa oli kyllä peestä. Keittiössä 2 tyhjää seinää ja saareke tukki kulkuväylät. Mä en ois ikinä maksanut 115k tuosta rempasta. Sen naisen ilmeestä kyllä näki, ettei ollut ihan mieleinen remppa. Marko on kyllä omalla tavalla hyvä sisustusarkkitehti ja hyvä sisustussilmä, mutta se ei ole kovin välkky pohjapiirustuksissa. Hän haluaa liikaa tyrkyttää jotain jenkkiunelmaa suomalaiskoteihin. Jälleenmyyntiä ajatellen tuo keittiö on turn off. Sauna osastokaan ei ollut niin suksee. Se vanha sauna oli parempi. Uus oli ahdas ja khh toiminnot hajallaan pitkin seiniä.
Tuolla joku aiemmin kirjoitti Annesta. Mä luulen, että se on otettu siihen sukunimen, iän, sukupuolen ja hiustenvärin ansiosta. Kivan oloinen nainen, hauska ja luonnonkaunis kylläkin. Sopii toisaalta ohjelmaan rempseytensä vuoksi. Ne täytetyt huulet vaan on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Onks kellään Tepidariumia kodissaan? Mitkä on kokemukset?
Voiko Tepidariumin rakentaa vanhan kerrostaloasunnon kylppäriin vai vaatiiko se saunan vierelleen. Mistä lämpö siihen tulee? Ja mistä materiaalista se rakennetaan?
Lämmitä saunasi vähän alle 40 C lämpöiseksi, siinä sulla on halpa Tepidarium. Oikeesti en ymmärrä tuon tarvetta kun kaikilla Suomessa on oikea sauna. Eri asia ulkomailla jossa ei ole saunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks kellään Tepidariumia kodissaan? Mitkä on kokemukset?
Voiko Tepidariumin rakentaa vanhan kerrostaloasunnon kylppäriin vai vaatiiko se saunan vierelleen. Mistä lämpö siihen tulee? Ja mistä materiaalista se rakennetaan?
Lämmitä saunasi vähän alle 40 C lämpöiseksi, siinä sulla on halpa Tepidarium. Oikeesti en ymmärrä tuon tarvetta kun kaikilla Suomessa on oikea sauna. Eri asia ulkomailla jossa ei ole saunaa.
Joo minustakin tepidarium on vaihtoehto saunalle niille, joille saunan kuumuus on liikaa mutta kaipaa jotain lämpöä. Yleensä se tepidarium tosin on kokonaan lämmitetty huone, eikä vain joku betonipenkki jossa on lämmin alusta. Monelle tulee iinha olokin siitä jos osa kroppa lämpimässä ja muu palelee, tyyliin auton penkinlämmitin talvella.
Ihan kiva muutos, mutta keittiö oli kuitenkin ahtaan oloinen. Eihän niitä neliöitä toisaalta loputtomiin ole ja kyllä tuo uusi keittiö on sata kertaa parempi kuin se entinen.
Se oli hyvä, että keittiön seinä avattiin, koska tuo olohuonekin tarvitsi vähän avartavaa näkymää johonkin suuntaan.
Tepidarium on ok, jos sen ympärillä on tilaa ja ympäristö sellainen, että siellä viitsii istuskella. En ole mitenkään varma, että tuollaisessa tepidariumissa tulisi istuskeltua. Sen tiedän, että kissat siinä tykkäävät oleskella lämmön vuoksi. Onhan sekin jo jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mä katoin nyt vasta uusimman ja se remppa oli kyllä peestä. Keittiössä 2 tyhjää seinää ja saareke tukki kulkuväylät. Mä en ois ikinä maksanut 115k tuosta rempasta. Sen naisen ilmeestä kyllä näki, ettei ollut ihan mieleinen remppa. Marko on kyllä omalla tavalla hyvä sisustusarkkitehti ja hyvä sisustussilmä, mutta se ei ole kovin välkky pohjapiirustuksissa. Hän haluaa liikaa tyrkyttää jotain jenkkiunelmaa suomalaiskoteihin. Jälleenmyyntiä ajatellen tuo keittiö on turn off. Sauna osastokaan ei ollut niin suksee. Se vanha sauna oli parempi. Uus oli ahdas ja khh toiminnot hajallaan pitkin seiniä.
Tuolla joku aiemmin kirjoitti Annesta. Mä luulen, että se on otettu siihen sukunimen, iän, sukupuolen ja hiustenvärin ansiosta. Kivan oloinen nainen, hauska ja luonnonkaunis kylläkin. Sopii toisaalta ohjelmaan rempseytensä vuoksi. Ne täytetyt huulet vaan on turhaa.
Ei kai kukaan hullu maksa 115 tonnia ilman et tietää mitä saa. Toi on muutenkin aivan totaalisen posketon tosta remontista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tässä ohjelmassa kerrotaan että teidän koti maksoi silloin kun ostitte sen ja sen verrran ja nyt rempan jälkeen arvo on sen ja sen. Miksei kerrota mitä asunnon arvo on rempan kynnyksellä kuten muiden maiden formaateissa?
Koska tämä kuulostaisi vähän huonolta:
"Ostitte asuntonne kymmenen vuotta sitten 200 000 eurolla. Asuntonne arvo on vuosien mittaan noussut yleisen hintakehityksen myötä ja ennen remonttia sen arvo oli 400 000e. Laitoitte remonttiin 100 000e ja nyt asuntonne arvo on 410 000e"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yläkerrassa vain pieni wc ja olen monena aamuna ajatellut kun lapsen kanssa kiireessä tehdään aamuhommia, että miten kätevää olisi kaksi lavuaaria ja muutenkin isompi wc. Lapsi voisi pestä hampaitaan ja kasvojaan siinä vieressä kun itse meikkaan ja laitan hiuksia. Ilmankin pärjää toki, mutta kyllä kaksi lavuaaria toisi sellaista arjen luksusta elämään.
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi pitää meikata ja laittaa hiuksia siellä vessassa. Osta peilipöytä tai piian peili makkariin.
Mä ainakin pesen käsiä joka välissä kun laitan rasvaa, meikkiä, hiuksia… on hyvä, että vieressä on lavuaari.
Miksi?
Voiteen ymmärrän, mutta miten kädet sotkeutuu kun meikkaa tai föönaa tms?
- levitän meikkivoiteen sormin.
- föönatessa tulee laitettua kaikenlaista ainetta tukkaan, esim. ensin selvitysaineen, sitten muotovaahdon tms.
Eli miksi siellä vessassa pitää olla? Laita selvitysaine ja voide, pese kädet, mene muualle jatkamaan, laita muotovaahto, käy pesemässä, mene muualle jatkamaan.
Ihme jankkaaja. Mitä se sun napaan liikuttaa missä joku meikkaa ja laittautuu? Jos jostakusta on kätevämpää laittautua vessassa kuin pomppia edes takaisin jonkun piianpeilin (?) edestä vessaan ja taas takaisin useita kertoja, niin mitä se sua haittaa. Sä voit itse pomppia edestakaisin vaikka kuinka, mutta älä oleta että muiden täytyisi tehdä samoin. T. Ohis
Mistään ei edes löydy kunnon kampaus/meikkipäytää ja sitten pitäisi vielä asentaa kunnon valaistus ja puhumattakaan siitä, että pitäisi erikseen rampata jossain pesemässä käsiä.
Samat huomiot, se loikoilupenkki teki suihkusta ahtaan oloisen, ei mahdu kulkemaan taaemmalle suihkulle kunnolla jos etummaisessa on joku. Voi kyllä olla että kuvakulmakin hämää. Muuten oikein jees eikä se saunakaan nyt niin pienelle näyttänyt. Nimeke oli tosiaan jättimäinen, mutta toisaalta varmaan ihan hyvä aamiaispöytä samalla. Mistä huoneesta siihen keittiöön oli toinen kulku, eteisestä? Usein kun vanhaa keittiötä muutetaan lisäämällä saareke/niemeke, se jää vähän tökeröksi kun ikkunan paikka on vähän hassu ja kulkusuunnat. Niin tuossakin, vaikka olohuoneesta näytti kyllä tosi nätille ja varmaan on toimivampi kuin entimen
Talo oli myös ulko- ja sisäpuoleltaan jotenkin pahasti eri parisen näköinen, piha tosi hoitamaton ja sisältä vimpan päälle valkoinen. Ilmeisesti rouvan siivousvimma ei yllä pihahommiin asti. Ja toisaalta ei se varmaan tosielämässä ihan niin neuroottinen ole kuin tuossa annettiin ymmärtää. Nythän se vaikutti aika takakireältä nipolta kaikin puolin.