Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viidesluokkalainen poika kertoo että kaikilla kavereilla on 100e kengät!

Vierailija
21.08.2021 |

Kyllä. Ja olen myös nähnyt. En todella tiennyt että maksavat niin paljon. Haluaisi itse siis samanlaiset. Huhhuh!

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä uskot?

Olen ihan omilla silmilläni nähnyt kavereilla tiettyjä kenkiä, mutta en tiennyt että olivat niin kalliita. Kyseessä ihan Niken perus tennarit. T. Ap

Joita saa tähän aikaan vuodesta alessa. Eli eivät välttämättä ole maksaneet lähellekään 100€. 

Ovat saattaneet maksaa enemmänkin. Kyseessä Niken Air force 1 malli, jotka joka toisen teinin jalassa. T. Ap

Sanoisin, että aika sairasta kyylätä lapsen kavereiden kenkiä tuolla tarkkuudella. Ja mitä väliä sillä edes on paljonko ne ovat maksaneet? Keskity vain ihan oman lapsesi kengittämiseen ja vaatettamiseen. 

Vierailija
22/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekaluokkalaisen kengät maksaa 50-90€ (ovh) koska haluan että hänellä on kunnolliset kengät. Koko kesän paineli samoilla Vikingin lenkkareilla, pohjalliset piti vaihtaa kerran. Jotain kovia halpislenkkareita saa 20 eurolla ja niitä menee sitten yhdet kuussa ja eivät kestä pesua. Nuo on pesty vissiin viisi kertaa pesukoneessa ja uuden pohjallisen kanssa näyttää siltä kuin olisi ollut käytössä viikon. Ja olen työkyvytön yh että ei oo rahaakaan heittää ikkunasta mutta panostan tällaiseen. Kasvuvaralla huhtikuun lopussa ostettu kenkä on edelleen sopiva, mut ensi viikolla ostetaan uudet välikausikengät niin nää just ja just mahtuvat menee kierrätykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on nyt sitten aikuinen ja kertoo pojalle että kun poika tienaa omat rahansa, voi hankkia sitä mitä kaikilla muillakin. Siihen asti kuitenkin ostetaan mitä tarvitaan, ei mitä halutaan.

Edelliset lenkkarit ovat aika hajalla ja pieneksikin jäämässä, joten tarvetta uusille kengille kyllä on. Mutta en todellakaan ajatellut noin paljoa niistä maksavani, etenkään tähän aikaan vuodesta kun luulin että merkkilenkkareita saa muutamalla kympillä! T. Ap

Vierailija
24/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä uskot?

Olen ihan omilla silmilläni nähnyt kavereilla tiettyjä kenkiä, mutta en tiennyt että olivat niin kalliita. Kyseessä ihan Niken perus tennarit. T. Ap

Joita saa tähän aikaan vuodesta alessa. Eli eivät välttämättä ole maksaneet lähellekään 100€. 

Ovat saattaneet maksaa enemmänkin. Kyseessä Niken Air force 1 malli, jotka joka toisen teinin jalassa. T. Ap

Kylläpä on nolon näköiset läpsyttimet! Homoileeko ne pennut noissa?

Vierailija
25/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä uskot?

Suottoopi olla tai suottoopi olla jotta ei. Itse ostin Niken tossut juuri poistomyynnistä kolmella kympillä. Kirpparilta ostin Helly Hansenin takin hintaan 15€. Merkki ei automaattisesti tarkoita sitä, että ostaja on ostanut tuotteet ns. alkuperäisellä hinnalla. 

Vierailija
26/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla muilla on myös lupa valvoa vaikka koko yö ilman rajoituksia eikä epäreilu natsiopettaja koskaan toru ketään muuta kuin vain sinun lastasi.

Vierailija
27/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä uskot?

Sanoisin, että aika sairasta kyylätä lapsen kavereiden kenkiä tuolla tarkkuudella. Ja mitä väliä sillä edes on paljonko ne ovat maksaneet? Keskity vain ihan oman lapsesi kengittämiseen ja vaatettamiseen. 

No kyllä kiinnosti katsoa puhuuko lapsi tosiaan totta. Onhan sillä väliä, jos lapsi haluaisi kovasti samanlaiset kuin kavereilla. Ja juuri oman lapseni kengittämiseen tässä keskitynkin, en kenenkään kaverin! T. Ap

Vierailija
28/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni kutsui Niken tuotteita lokinpaska-merkiksi. Osuva nimitys. 

Vierailija
29/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano pojalle että "Hienoa! Miten ajattelit rahoittaa omat kenkäsi?". Sitten vain hakemaan mäkkärin tai Hesen luukulle töihin. Lehdenjakajia myös tarvitaan. Saa bonuksena pinkeär reidet ja vahvan selän, kun toimittaa pari tuhatta mainosta 30 kerrostalon luukkuun pari kertaa viikossa. Lisäksi oppii rahan arvon.

Vierailija
30/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä uskot?

No kyllä kiinnosti katsoa puhuuko lapsi tosiaan totta. Onhan sillä väliä, jos lapsi haluaisi kovasti samanlaiset kuin kavereilla. Ja juuri oman lapseni kengittämiseen tässä keskitynkin, en kenenkään kaverin! T. Ap

Ei siltä kuulosta, kun sanot kytänneesi, mitä kavereilla on jalassa. Se, että lapsi sanoo "kaikilla on" ei tarkoita, että oikeasti kaikilla on. Se on vain keino taivutella hyväuskoinen äippä ostamaan se, mitä mieli sattuu tekemään. 

Vierailija
31/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä?

Vierailija
32/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano pojalle että "Hienoa! Miten ajattelit rahoittaa omat kenkäsi?". Sitten vain hakemaan mäkkärin tai Hesen luukulle töihin. Lehdenjakajia myös tarvitaan. Saa bonuksena pinkeär reidet ja vahvan selän, kun toimittaa pari tuhatta mainosta 30 kerrostalon luukkuun pari kertaa viikossa. Lisäksi oppii rahan arvon.

11-12-vuotiasta ei ole laillista palkata, joten aika turhaa olisi hakea Hesen tai minkään muunkaan firman luukulle. 

Vierailija
33/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin suomen olosuhteissa on kyllä erikoinen muoti nämä kalliit ja usein vieläpä valkoiset kengät jotka ei ole kyllä millään tavalla käytännöllisiä. Ne menee hyvin äkkiä likaiseksi ja sitten taas ollaan ostamassa uusia.

Olen nähnyt tapauksia missä jotkut käyttää näitä muotitennareita sisäkenkinä ja sitten erilliset huonommat kengät ulkokäyttöön :D Ihan niinkuin siihen kukaan kiinnittäisi huomiota mitä jollakin on jalassaan.

Vierailija
34/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä uskot?

Ei siltä kuulosta, kun sanot kytänneesi, mitä kavereilla on jalassa. Se, että lapsi sanoo "kaikilla on" ei tarkoita, että oikeasti kaikilla on. Se on vain keino taivutella hyväuskoinen äippä ostamaan se, mitä mieli sattuu tekemään. 

Sanoin että olen omin silmin nähnyt kavereiden kenkiä ja ajatella olen myös koskenut niihin omin kätösin (!) kun ovat olleet pitkin meidän eteisen lattioita, josta siirtelen niitä pois tieltä. T. Ap

Vierailija
35/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsen kanssa tehty joskus sopimuksia, että minä maksan tiettyyn rajaan saakka ja lapsi "tienaa" loput tekemällä ylimääräisiä kotihommia vakiohommiensa lisäksi. Joskus myös autellut mummoaan ja saanut siitä palkkaa. 

Vierailija
36/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiseksi luulet viidesluokkalaista?

Vierailija
37/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11-12-vuotiasta ei ole laillista palkata, joten aika turhaa olisi hakea Hesen tai minkään muunkaan firman luukulle. 

Totta kyllä. Ongelmaan on ratkaisu. Tässä voi laittaa nivaskan kotitöitä eteen seuraavan kuun ajaksi, sekä kertoa, että kokeista pitää saada vähintään arvosana X.

Vierailija
38/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi tarvi niitä

Vierailija
39/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä ihan luokkakohtaista tää vaatteilla vertailu. Mulla siis useampi lapsi, joten kokemusta on.

Yhden lapseni luokalla alkoi jo kolmannella tämä vaatteilla vertailu ja kinuaminen "kun kaikilla muillakin on".

Piti olla merkki T-paitaa ja siis kaikki jotain merkkiä ja paheni vaan mitä isommaksi kasvettiin. Pienituloisena niitä sitten yritin etsiä kirppiksiltä. Isovanhemmat jotain Ganttia ja Hillfigeriä yms yli kalliita osti lahjaksi.

Nyt on pienin lapseni kutosella. Heidän koko luokka on yhtä rymypetteriä. Enpä ole kellään nähnyt addua kummempaa päällä. Sadesäilläkin lähes koko luokka kumppareissa talsii (mitä harvat kutoset tekee).

Mun tää nuorin ei tiedä merkkivaatteista yhtään mitään. Tyytynyt aina perus "prismalenkkareihin ja t-paitoihin.

Ihme homma on.

Vierailija
40/68 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti ole kaikilla. Mutta odotapa vaan yläastetta, kun vaatimukset kasvaa. Ysiluokkalainen halusi yli 200€ kengät, joita ei saa Suomesta lainkaan, vain netistä jenkkiläisestä verkkokaupasta!

Sellaista se on, kun opettaa lapsensa materialistiksi. Omalleni kelpasivat oikein hyvin 50€ kengät peruskaupasta. 

Itse asiassa 200€ ei ole paljon kengistä, joilla mennään kesät talvet, helteestä lumikinoksiin. Kallimmaksi tulisi ostaa joka vuodenajalle sopivat jalkineet, mutta eihän nuo teinit mitään kumppareita tai talvisaappaita käytä. Kerran tai max 2 vuodessa käyt tuon “mutku-mä-haluun-ja-mitään-muuta-ei/löydy”-taistelun niin saat olla rauhassa ja naureskella paljaita nilkkoja kahdenkympin pakkasella. 18 v jälkeen ei ole enää mun ongelma, menköön kirppikselle tai Tokmannille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi