Kaverini ostaa aina itselleen 50-100 euron paistinpannun, minulla on 10 euron Prisma pannu
Kaveri on uusinut pannun kolme kertaa siinä ajassa, kun ruoka on alkanut tarttumaan siihen, kun minulla on yhä sama kympin pannu ja se toimii edelleen täydellisesti. Kannattaako siis ostaa jotain sadan euron paistinpannuja kun ne menee heti pilalle?
Kommentit (36)
Minä en ole ikinä kympin hinnalla pannu. Miten se onnistuu. Kahvien hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos pannu on maksanut 50-100 euroa, ei se typerys pannun vika ole jos se on pilattu, se on typerän paistajan vika. Ei tuollaisen käteen voi antaa edes 3 euron vasaraa, rikki se menee...
Meillä se edullinen pannu kyllä kestää jopa typerän paistajan käsittelyn. Ja se kallis ei.
En muista paljonko maksoin hiiliteräspannustani mutta kyllä se jokin keskihintainen oli. Aluksi ruoka tarttui herkästi kiinni mutta nykyään se on aivan mahtava kun on kunnolla rasvapoltettu. Vuosia jo kestänyt ja paranee vain vanhemmiten. Mitään teflonpannuja ei tosiaan kannata ostella kun ne vaan huononee vanhetessaan.
Mulla on ollut samat kolme pannua jo 17 vuotta. En ole ajatellut uusia vielä seuraavaan 100 vuoteen.
Maksoin noin 30-35e pannustani aikoinaan ja toiminut jo 18 vuotta hyvin eikä ongelmia. Valurautaa.
Mä ostan aina Fiskarsin koska haluan myös tukea suomalaista tuotantoa. Ei haittaa vaikka on sen 40-70, kestää usein ja toimii.
Lidlin pannu ei toimi kunnolla induktioliedellä, vaikka pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ostaa yhden valurautapannun niin ei ikinä tarvi ostaa toista.
Mistä saa kunnon pinnoittamattoman valurautapannun? Olen etsinyt jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Fiskarsin kovanaama tai Ikean pannu. Mitään paskaa halpista ei kannata ostaa.
No ikea on kyllä paskaa halpista. Kerran erehdyin, toista kertaa en.
Valurautapannu kestää ja jää lapsenlapsilleni ( jos sellaisia joskus tulee olemaan), ja kakkospannun virkaa on toimittanut hyvällä menestyksellä jo monta vuotta halpa lidliläinen.
Ite ostin Rustasta vitosella ja on ollut hemmetin hyvä. Ainoa miinus pieni koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan niitä vaikka missä. Googleen valurautapannu niin löytyy tuloksia vaikka millä mitalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputori tai kierrätyskeskus. Ainakin Hackmanin uudet pannut ovat mattaemaloituja. Ruotsalaiset tekevät valurautaastioita ainakin Gense- ja Skeppshult-merkeillä emaloimattomina, mutta myykö niitä täällä kukaan?
Ja minulla 70 € Pannu ollut käytössä viimeset 7 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin keittiötarvikeliikkeestä. Chez Marius, Kokkipuoti ja mitä näitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Ite ostin Rustasta vitosella ja on ollut hemmetin hyvä. Ainoa miinus pieni koko.
Onneksi pannu on oikean kokoinen.
Jos pannu on maksanut 50-100 euroa, ei se typerys pannun vika ole jos se on pilattu, se on typerän paistajan vika. Ei tuollaisen käteen voi antaa edes 3 euron vasaraa, rikki se menee...