Kaverini ostaa aina itselleen 50-100 euron paistinpannun, minulla on 10 euron Prisma pannu
Kaveri on uusinut pannun kolme kertaa siinä ajassa, kun ruoka on alkanut tarttumaan siihen, kun minulla on yhä sama kympin pannu ja se toimii edelleen täydellisesti. Kannattaako siis ostaa jotain sadan euron paistinpannuja kun ne menee heti pilalle?
Kommentit (36)
Mikä kympin pannu? Niitä peltisiä? Osta edes 18 eurolla kunnollinen Ikeasta tai Liiteristä.
Ostin 5v sitten fiskarsin pannun ja se on aivan mahtava. En enää ikinä osta minkään muun valmistajan. Nuo teflon-pannut on ihan onnettomia, mutta myös halppispannuihin jää nopeasti ruoka kiinni.
Onko sulla valurautapannu ja kaverillasi teflonbannu
Tavarat voisivat olla eri hintaisia maksukyvyn mukaan. Esimerkiksi luxus-paistinpannu maksaisi 2000€ tienaavalle 20€, 4000€ tienaavalle 40€. Tasa-arvoista ja reilua. Työttömälle pannu maksaisi 5€.
Minulla on 2008 ostamani pannu vielä käytössä ja tienaan 4500e/kk.
Mummon perintö valurautapannut on myös hyviä vaikka vähän turhan raskaita mun kroonisesti sairaille ranteille. Suositus myös niille. T: fiskarsin omistaja
Onko kaverillasi induktioliesi? Sillä tulee helposti pilanneeksi teflon-pannun.
Ikealla on edulliset ja laadukkaat paistinpannut.
Äitisi joutuu ostelemaan säännöllisesti paistinpannuja valmistaakseen sinulle ruokaa. Kympillä saa ainoastaan nukkekotiin paistinpannun.
Fiskarsin kovanaama tai Ikean pannu. Mitään paskaa halpista ei kannata ostaa.
Kaverisi lienee ahkerampi kokkailija kuin sinä.
Paremmilla ihmisillä on rautapannu viime vuosituhannelta tai hiiliteräspannu. Molemmat jäävät perinnönjakoon ;-)
Minulla on nyt lidlin ja se on hyvä ja tukeva ja kestämyt naarmuuntumatta ilman suurempaa kulumaa. En toki ole mikään pihvikokki, mutta perusruuat onnistuu. Rautapannu olisi varmaan sisäfileille yms hyvä? En ole koskaan ostanut kalliita pannuja ja aina olen paljon ruokaa laittanut. Kattilat on nyt fiskarsilta ne kai voi lukea vähän kalliimpaan hintaluokkaan. Ostin ne koska tarvitsin pinnoitetut, ettei maitokeitokset ym pala niin herkästi pohjaan. Ennen oli ikean teräskattilat ja nekin hyviä jos ei tarvitse paistaa ym.
Ostaa yhden valurautapannun niin ei ikinä tarvi ostaa toista.
Pitää olla huono "kokki" jos noin usein joutuu uuden pannun ostaa.
Onneksi teräs- ja valurautapannua ei tarvitse uusia ikinä. On meillä pinnoitettukin, mutta suht vähällä käytöllä niin sekin kestää vuosia.
Riippuu myös kuinka pannua käyttää. Kaveri harmitteli joskus kun menee paistinpannut niin nopeasti pilalle. No kun asiasta puhuttiin enemmän niin tuli esille, että paistaa täydellä teholla melkein koko ajan sekä pesee paistinpannun tiskikoneessa. Lämpöä pienemmälle ja käsienpesu niin pannu kestää paremmin. Eikä metallisia työvälineitä jos kyse teflonpannusta.
Itsellä on n.100€ pannu ja kyllä se vain on parempi ja tykympi kuin joku halpa rimpula. Kohtelen pannua myös kunnolla. Haaveissa olisi saada valurautapannu.
Oma kokemus on, ettei kannata ostaa kallistaa. Olen tykästynyt Ikean keskihintaiseen (ei kallein, ei halvin) paistinpanuun.
Onneni huipulla olin, kun sain lahjaksi Hackman hard face-pannun. Ajattelin, että no nyt on laatua. Ja mitä Kittiä! Se pannu ei kestänyt vuottakaan, kun alkoi näyttämään huonolta. Nämä Ikean pannut ovat edelleen kuin uusia, vuosienkin jälkeen.
10 euron Prismapannu - heitä ulos!
Minulla on Ikeasta ostettu 20 euron teräspannu.
Luvattiin 20 vuoden takuu.
Ei kannata.