Minkä rotuisen koiran omistat tai haluaisit?
Ja millä perusteella juuri sen? Luin tuota koiran väri keskustelua ja ajattelin nyt kysyä tällaisen selkeän kysymyksen. Poden koirakuumetta, mutta en vielä tiedä, mikä rotu olisi sopiva.
Kommentit (62)
Mulla on 2 australiankelpietä ja bordercollie. Pidän älykkäistä ja helposti koulutettavista koirista.
Olen allerginen. Pidän näistä roduista (ja muistakin): saksanpaimenkoira, lapinkoira, pystykorvarodut jotka eivät hauku liikaa (kunnon kuono, häntä ja korvat), chihuahua jne.
Käyttölinjainen saksanpaimenkoira.
Olin lapsesta asti haaveillut. Käyttölinjainen siksi että koira on hyödyllinen ja hyvähermoinen. Myös terveyssyyt painoivat.
Omistan kääpiövillakoiran. Ihastuin rotuun ja haluan seuraavankin olevan samaa lajia. Terve, leikkisä, pitkäikäinen, fiksu.
Mullakin on saksanpaimenkoira. Tykkään siitä sen koulutettavuudesta, energisyydestä ja että on joka sään koira.
Minulla on kolme sekarotuista koiraa, kaksi rescueta ja yksi kotimainen kodinvaihtaja.
Päädyin nykyisiin koiriini, koska lapsuusperheessäni oli aina sekarotuisia ja jotenkin tuntui luontevalta ottaa sellainen. Koiraa hankkiessa valtaosasta sekarotuisten ilmoituksista loisti pentutehtailu ja tuolloin kodinvaihtajissa ja eläinsuojeluyhdistyksissä oli tarjolla vain sellaisia koiria, etten olisi niiden kanssa pärjännyt. Nyt ajan ja koira kokemuksen myötä uskallan ottaa niitä haastaviakin tapauksia.
En halua "helppoa" koiraa tietyin ominaisuuksin. Minulla on osaamista ja mahdollisuuksia auttaa niitä eläimiä, joita maailma on kaltoinkohdellut, joten koen tämän oikeaksi ratkaisuksi.
Mulla oli labbiksen ja kultsun sekoitus. En tiedä minkä haluaisin jos ottaisin uuden koiran, tuntuu niin hankalalta keksiä itselle sopiva rotu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme sekarotuista koiraa, kaksi rescueta ja yksi kotimainen kodinvaihtaja.
Päädyin nykyisiin koiriini, koska lapsuusperheessäni oli aina sekarotuisia ja jotenkin tuntui luontevalta ottaa sellainen. Koiraa hankkiessa valtaosasta sekarotuisten ilmoituksista loisti pentutehtailu ja tuolloin kodinvaihtajissa ja eläinsuojeluyhdistyksissä oli tarjolla vain sellaisia koiria, etten olisi niiden kanssa pärjännyt. Nyt ajan ja koira kokemuksen myötä uskallan ottaa niitä haastaviakin tapauksia.
En halua "helppoa" koiraa tietyin ominaisuuksin. Minulla on osaamista ja mahdollisuuksia auttaa niitä eläimiä, joita maailma on kaltoinkohdellut, joten koen tämän oikeaksi ratkaisuksi.
Arvostan, minulla on rescuekissoja. Sellaiseen koiraan ei vaan omat taidot riitä.
Ap
Shiban haluaisin, terve ja koiran näköinen koira, ei liian iso eikä pieni. Parhaimmillaan hiljainen ja sopeutuvainen, pärjäisi kaupungissa hyvin. Kauniskin on.
Bichon frisbee. Ollut kaksi bichonia. Älykäs sydämellinen leikkisä koira. Mukavan näköinen
Vierailija kirjoitti:
Shiban haluaisin, terve ja koiran näköinen koira, ei liian iso eikä pieni. Parhaimmillaan hiljainen ja sopeutuvainen, pärjäisi kaupungissa hyvin. Kauniskin on.
Minä myös ja samat perustelut! Työkaverin pentu-shiban tapasin vuosia sitten ja olin aivan myyty.
Minulla on Nervanderinnoutaja. Helppohoitoinen, sopeutuva ja lapsirakas.
Turkin hoito hieman työläs kesällä.
Labbis on eka oma koirani.
Tulevaisuudessa haluan Pulin, koska olen viehättynyt rodusta mutta tämä vasta sitten, jos pääsen joskus asumaan laveammin.
Tahdon mäyräkoiran! Niitä tulee Helsingissä vastaan joka nurkalla!!!En kestä!
Lagotto romagnolo löytyy. Sopivan kokoinen, ei juuri sairauksia ja ihan paras sienestyskaveri.
Bichon frisre kirjoitti:
Bichon frisbee. Ollut kaksi bichonia. Älykäs sydämellinen leikkisä koira. Mukavan näköinen
🤣 Sori, nyt repesin. Frisbeekoira. Toivottavasti se vaan jahtaa niitä eikä ole jalostettu heiteltäväksi.
Samojedi tai Irlanninsusikoira. Tykkään niiden ulkonäöstä. Oikeasti en halua ottaa koiraa, koska tykkään siististä kodista, enkä halua sinne karvoja ym.
Tiibetinmastiffi. Niin kauniita. Rauhallisen arvokkaita.
Berninpaimenkoira on kyllä kaunein koirarotu mitä tiedän.Pystykorvaiset ei ole koskaan niin miellyttäneet. En ottaisi ehkä mitään koiraa rehellisesti sanottuna.
Haluan pitää lenkkini tasavauhtisen reippaana ilman pysähtelyjä ja siisti koti on myös plussaa.
Vanhemmillani on kaksi koiraa ja siskollani yksi. Niiden hoitaminen silloin tällöin riittää mulle.
Minulla on mudi, unkarilainen paimenkoira. Perusteluina rodun hyvä terveys ja pitkäikäisyys, terverakentenen peruskoira, nopeaoppinen ja ulkonäöltään kaunis. Ei sovi ensimmäiseksi koiraksi, koska on itsenäinen, vilkas ja terävä rotu.