Mies kavereidensa kanssa illan vietossa -- paljasti että oli vetänyt huumeita
Ilmeisesti joku "pojista" oli tuonut kannabista illan istujaisiin ja miehenikin oli kokeillut sitä. En oikein tiedä mitä ajatella. Olen itse 100% huumeiden vastainen ja olen jotenkin todella tolaltani että mieheni on mennyt ottamaan huumeita. Miten hän voi tehdä noin selkäni takana? Kun tietää riskit,miten helposti voi jäädä koukkuun jo yhden kerran jälkeen. Hän pelaa uhkapelia elämällään? Ja parisuhteellamme?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Samalla pitää ruokavaliossa maksaa parantavia ruoka aineita. Uskon myös jos ajattelet että tuhoat maksasi varmasti tuhoutuu. Tietenkin kaikkea kohtuudella. Tasapaino...
Aika moni alkoholisti on varmaan ajatellut ja uskonut, että kyllä maksa kestää. Mutta niin vaan on maksa hajonnut ja alkoholisti haudassa.
T: Hilpeä suntio
Vierailija kirjoitti:
Sankaa mitä sanotte käytön puolustajat. Meillä 2 poikaa, ensin kannabista, nyt piikittävät. Käyttävät muuntohuumeita, subua ihan mitä vaan. Pahin on Mdpv, kamalia harhoja, kuoleman pelkoa yms.
Heidän kavereillaan suurimmalla osalla käyttö on alkanut kannabiksesta. Heistä 4 on kuollut viimeisen 18 kk aikana.
Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei kuitenkaan koskaan kokeile muita laittomia aineita, mutta helppohan niitä on joidenkin kokeilla kun samoilta myyjiltä saa yleensä kaikkea muutakin. Jos ei esimerkiksi pidä lainkaan kannabiksesta kun sitä kokeilee, mikä on aika yleistä, niin helposti voi kokeilla muutakin jos vain tarjolla tavaraa on.
Nuoret siis aloittavat samaan aikaan alkoholilla, tupakalla, nuuskalla ja kannabiksella? Millä tavalla se on kannabiksen vika, että he kokeilevat myös kovia huumeita joita ammattirikolliset heille kauppaavat alkoholin, tupakan, nuuskan ja kannabiksen ohessa? Vai luuleeko joku, että nuoret saavat jostain laillisesti alkoholia, tupakkaa ja nuuskaa, ja vain "huumeita" tulee rikollisilta?
Samoilta rikollisilta tulee suurin osa nuorten käyttämistä aineista. Kannabis on noista kaikista kuitenkin se vähähaittaisin aine jopa nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää kannabis on kuin alkoholi, itse olisin tyytyväisempi tuohon tilanteeseen. Kannabikseen ei myöskään synny fyysistä riippuvuutta, eikä siihen ole maailman historian aikana kuollut yhtään ihmistä. Pitäisi polttaa 13-15kg todella nopeasti ja silloinkin kuolema olisi todella epävarmaa.
Noissa on sellainen ero että toinen näkyy huumetestissä ja jää se hyvä uusi työpaikka saamatta.
Itse olin yli 20 vuotta töissä sellaisessa firmassa jonka omistaja oli itsekin käyttänyt kannabista ulkomailla asuessaan. Tiesi siis jotain asiasta ja sen, että itsekin satunnaisesti käyttelin kannabista, eikä mitään huumetestejä ollut.
Jep, poikkeus vahvistaa säännön tässäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää kannabis on kuin alkoholi, itse olisin tyytyväisempi tuohon tilanteeseen. Kannabikseen ei myöskään synny fyysistä riippuvuutta, eikä siihen ole maailman historian aikana kuollut yhtään ihmistä. Pitäisi polttaa 13-15kg todella nopeasti ja silloinkin kuolema olisi todella epävarmaa.
Noissa on sellainen ero että toinen näkyy huumetestissä ja jää se hyvä uusi työpaikka saamatta.
Itse olin yli 20 vuotta töissä sellaisessa firmassa jonka omistaja oli itsekin käyttänyt kannabista ulkomailla asuessaan. Tiesi siis jotain asiasta ja sen, että itsekin satunnaisesti käyttelin kannabista, eikä mitään huumetestejä ollut.
Kannabiksen käyttäjiä on ihan jokaisessa sosiaali- ja ammattiryhmässä, putkimiehistä poliiseihin.
Jos kannabis aiheuttaisi skitsofreniaa, skitsofrenian määrä olisi kasvanut maailmassa todella paljon, koska kannabiksen käyttö on kasvanut huomattavasti kieltolain aikana. Hollannissa kannabis on ollut käytännössä laillista saman ajan mitä se on ollut Suomessa kiellettyä, eikä sielläkään esiinny skitsofreniaa sen enempää kuin muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sankaa mitä sanotte käytön puolustajat. Meillä 2 poikaa, ensin kannabista, nyt piikittävät. Käyttävät muuntohuumeita, subua ihan mitä vaan. Pahin on Mdpv, kamalia harhoja, kuoleman pelkoa yms.
Heidän kavereillaan suurimmalla osalla käyttö on alkanut kannabiksesta. Heistä 4 on kuollut viimeisen 18 kk aikana.
Voimia teille, itsellänikin on perheessä pahasti päihdeongelmainen veli.
Itse näen hänen ongelmakäyttönsä lähinnä jäävuoren huippuna, jonka alla on kaikki se lapsesta saakka kasaantunut paha olo ja traumat joita hän ei osaa käsitellä, vaan turruttaa itsensä päihteillä.
Se, mitä vanhempani eivät tiedä on, että heidän muutkin lapsensa käyttävät välillä laittomia päihteitä, mutta meillä muilla ei vain ole ongelmaa niiden kanssa.
Vanhempani siis syyttävät tuon ongelmaisen veljeni tilanteesta lähinnä huumeita.
"Minulla on kauan sitten tapahtuneen työtapaturman seurauksena erittäin kivulias vamma. Sen kestämiseen lääkäri kirjoitti vahvoja särkylääkkeitä, mutta niistä meni nuppi siinä määrin kuutamolle, että se haittasi työntekoa. Lääkäri sitten sanoi tietävänsä erään "lääkkeen" mikä saattaisi olla riittävän tehokas ilman sivuvaikutuksia. Se lääke on kannabis. Se poistaa hyvin kivun, mutta ei sumenna kuuppaa ja se mahdollisti minulle työnteon, kun vaihtoehtona olisi ollut eläke ja se ei kuulostanut hyvältä idealta. Nyt olen täysin palvelleena eläkkeellä ja edelleen käytän tuota tehokasta särkylääkettä. Eli ainakin kovaan särkyyn kannabis on lääke, mikä ei ole päätä turruttava, niin kuin vahvat särkylääkkeet, jotka jatkuvasti käytettynä ovat vaikea ongelma vaikea ongelma (riippuvuus ja toleranssin kasvu hälyttävän suuriin annoksiin). Kannabiksessa annos ei kasva.”
Aihe Vapaa-palsta 01.02.2021
Miksi alkoholia käyttävistä suurin osa pysyy kohtuudessa, mutta kannabiksen käyttäjistä tulee väistämättä narkkeja? Moni ei varmaan edes tunnista satunnaista kannabiksen käyttäjää sen paremmin kuin satunnaista alkohilinkäyttäjää. Ainoa ero on, että alkoholinkäyttäjä voi sen tehdä avoimesti, kannabiksenkäyttäjän on pakko salailla. Se, että jostain tulee alkoholisti tai narkkari, kyse on jostain ihan muusta, kuin siitä mihin aineeseen on itsensä koukuttanut.
Narsistien lapsilla on pääsääntöisesti erilaisia mielenterveys- ja päihdeongelmia, joista väkivaltainen narsisti syyttää kaikkea muuta paitsi itseään.
Vierailija kirjoitti:
Narsistien lapsilla on pääsääntöisesti erilaisia mielenterveys- ja päihdeongelmia, joista väkivaltainen narsisti syyttää kaikkea muuta paitsi itseään.
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen käyttäjiä on ihan jokaisessa sosiaali- ja ammattiryhmässä, putkimiehistä poliiseihin.
Poikkeuksella tarkoitin sitä, että on niitä muutamia harvoja joiden työllistymistä huumeiden käyttö ei ole häirinnyt. Työnhakutilanteissa he ovat kuitenkin poikkeuksia säännöstä, koska pääsääntöisesti työnantajat tekevät huumetestit, joihin loistavaan uraputkeen matkalla olevan huumeitakäyttävän kandidaatin matka katkeaa.
Vierailija<strong> kirjoitti:
pääsääntöisesti työnantajat tekevät huumetestit, joihin loistavaan uraputkeen matkalla olevan huumeitakäyttävän kandidaatin matka katkeaa.
Eivät tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksella tarkoitin sitä, että on niitä muutamia harvoja joiden työllistymistä huumeiden käyttö ei ole häirinnyt. Työnhakutilanteissa he ovat kuitenkin poikkeuksia säännöstä, koska pääsääntöisesti työnantajat tekevät huumetestit, joihin loistavaan uraputkeen matkalla olevan huumeitakäyttävän kandidaatin matka katkeaa.
Itse olen kannabiksen käyttäjänä saanut aikaan ihan hyvän"uraputken".
Vierailija kirjoitti:
Työnhakutilanteissa he ovat kuitenkin poikkeuksia säännöstä, koska pääsääntöisesti työnantajat tekevät huumetestit, joihin loistavaan uraputkeen matkalla olevan huumeitakäyttävän kandidaatin matka katkeaa.
Aika vähäisen asian takia siis. Maamme perinteisimmän päihteen käytöstä.
Ei todellakaan työnantajat tee huumetestejä :D
Vierailija kirjoitti:
Jos kannabis aiheuttaisi skitsofreniaa, skitsofrenian määrä olisi kasvanut maailmassa todella paljon, koska kannabiksen käyttö on kasvanut huomattavasti kieltolain aikana. Hollannissa kannabis on ollut käytännössä laillista saman ajan mitä se on ollut Suomessa kiellettyä, eikä sielläkään esiinny skitsofreniaa sen enempää kuin muuallakaan.
Välillä kun katselee uutisotsikoita, tuntuu että näin onkin käynyt. Kaikenmaailman QAnonit, muunsukupuoliset ja flat eartherit mellastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan työnantajat tee huumetestejä :D
Ja jos hakeutuu sellaiselle alalle missä testejä tehdään ennen työhönottoa, on hetken käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä kun katselee uutisotsikoita, tuntuu että näin onkin käynyt. Kaikenmaailman QAnonit, muunsukupuoliset ja flat eartherit mellastaa.
Kyllä. Kannabiksen voi nähdä olevan syyllinen ihan kaikkeen.